В кабінеті на стінах вивішені вислови відомих математиків, їх портрети.
Учні, заходячи до кабінету, витягують із скриньки геометричні фігури: трикутник та чотирикутник. Таким чином відбувається об'єднання учнів у дві групи. Учасники займають місця за столами із табличками.
Доброго дня, шановні присутні! Я рада вітати Вас у цій чарівній залі. Сподіваємося , що наша зустріч буде пізнавальною, повчальною, цікавою, всі ви виявите максимум кмітливості, сміливості, веселості. Тож розпочинаємо.
Яблуко, корона, решето... Яких видатних учених нагадують ці предмети? (Ньютон, Архімед, Ератосфен)
Історична сторінка
Історія науки зберегла багато імен визначних математиків. Це давньогрецькі математики: Піфагор, Евклід, Архімед та інші математики. Минуть тисячоліття, математика сягне нових вершин, але імена цих велетнів науки людство ніколи не забуде.
Перегляд презентації + виступи учнів
Сторінка-вікторинка
Пропоную вам декілька простих запитань для розминки
1. У казці „Старий Хотабич” розповідається про джина та його друга хлопчика. Одного разу вони пішли на футбол і джин побачив, як 2 команди по 11 гравців бігають за одним м’ячем. Джин пожалів футболістів і зробив так, що на поле з неба посипалися м’ячі. За кілька хвилин м’ячів стало стільки ж, скільки і футболістів. Скільки м’ячів впало на поле? (21)
2. У кого більше ребер: у 3 паралелепіпедів чи 2 учнів? (36 і 48).
3. Пропоную показати найдавніший обчислювальний прилад. (Пальці.)
4. Її зустрінеш ти в розмові
І в літературній мові,
В алгебрі ти можеш взяти
Її портрет намалювати.
Про що йдеться? ( Гіперболу)
5. “ Чорна скринька”.
Французький король Людовик ХУІ, щоб поліпшити складне фінансове становище шляхом економії, видав указ, який ми виконуємо і нині, навіть не підозрюючи про цього. Згідно з цим указом, довжина деякого предмета повинна дорівнювати його ширині. (Носова хустинка, до цього їх робили овальної форми – багато тканини йшло на відходи).
А тепер переходимо до основних етапів нашої зустрічі.
1. Запитання-відповідь
Команди по черзі отримують запитання. Відповідати потрібно швидко і чітко. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Відповідає той, хто підняв руку.
Запитання команді «Трикутники»
Запитання команді «Чотирикутники»
2. Штурм вершин
Команди повинні вписати в порожні клітинки слова так, щоб збігалися перша та остання літери. Час виконання – 3 хв.
Кожне слово 1 бал.
Завдання команді «Трикутники»
С |
|
М |
|
|
|
|
|
|
П |
|
|
С |
|
|
|
|
|
П |
|
|
|
А |
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
Р |
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
А |
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
К |
|
З |
|
|
|
|
|
|
|
К |
Відповідь. Сім, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.
Завдання для команди «Чотирикутники»
П |
|
Д |
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
Г |
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|
Й |
|
|
|
|
Л |
|
|
|
|
А |
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
К |
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
К |
|
Ш |
|
|
|
|
|
|
|
Т |
Відповідь. Пуд, круг, тупий, ламана, дільник, відрізок, шістдесят.
3. Мислимо логічно
На заданих схемах слова зашифровані числами. Кожній команді потрібно записати число, що відповідає заданому слову. Завдання однакові. Враховуються швидкість і правильність виконання. Час виконання 2 хв.
Максимальна оцінка — 5 балів.
Завдання команді «Трикутники»
СІНО - 7190;
ПЕНЯ - 8394.
ПІСНЯ -?
(81794)
Завдання для команди «Чотирикутники»
ЛИПА - 5391;
ГНОМ - 4208.
ГЛИНА -?
(45321)
4. Складання чисел
4 учасникам команди роздаються таблички з цифрами. Потрібно швидко скласти з цифр задане число. Наприклад, на табличках записані цифри 0,1,2,3,4,5,6,7.
Кожне число — 1 бал.
Завдання командам
5. «Анаграми»
Анаграми (перестав букви в словах, і отримаєте математичні або інформатичні терміни). Час виконання – 2 хв.
Завдання команді «Трикутники»
АТДВРАК, НОМІРПЬ, РОТІНОМ, АТЕКСИД, ВІДЕМОНЕ
( КВАДРАТ, ПРОМІНЬ, МОНІТОР, ДИСКЕТА, НЕВІДОМЕ)
Завдання для команди «Чотирикутники»
КИТРИТУКН, ОТУБОКД, СИДК, РЕТЮ'ПОМК, СИЛЧО
(ТРИКУТНИК, ДОБУТОК, ДИСК КОМП'ЮТЕР, ЧИСЛО )
6. Вправа «Друдли» (для розвитку творчого мислення)
Друдли — дивне, таємниче і незвичайне слово. Що це? Іноді думають, що це якась чудернацька тваринка, або загадкова рослинка, або, можливо, комашка чи предмет, або...
Виявляється, друдли — це схематичні малюнки, про які важко точно сказати, що саме зображено на них. Придумав їх письменник Роджер Прайс.
Завдання команді «Трикутники»
Уважно розгляньте малюнок. Що ви бачите на ньому? Назвати 3 варіанти. Час виконання 2хв.
Добре, якщо опис несподіваний, цікавий, зрозумілий, дотепний і, звісно, схожий на зображення.
Можливі відповіді
Завдання для команди «Чотирикутники»
Уважно розгляньте малюнок. Що ви бачите на ньому?
Добре, якщо опис несподіваний, цікавий, зрозумілий, дотепний і, звісно, схожий на зображення
Можливі відповіді
7. Гра "Найкумедніша історія"
Роздаємо по одній картці із незакінченим реченням. Ви маєте дописати його. Головна умова гри - неможна розповідати одне одному, що написано у картках і що ви дописали. Час виконання 3 хв.
№1. Якось однієї темної-темної ночі зі свого будиночка вийшли
....................................................................................................................
№2. І вирішили вони піти …………………………
№3. ........................................................ щоб подивитися на жахливу-
жахливу......................................................................................................
№4. Довго йшли вони через темну страшну.......................................
№5. І зустрівся (лась) їм по дорозі великий(ка)...............................
№6. Подивився(лась) він (вона)........................очима............................
№7. ................................ і сказав(ла): ..........................................
№8. Але раптом звідкілясь з’явився (лася, лося)..................................
№9. Побачивши це, наші герої..........................................................
№10. І закричали: ...........................................
«Галявина Веселих Запитань»
1 команда
2 команда
ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ
Вручення рекомендацій «Сходинки до успіху»