Розробка позакласного заходу "Повчальна математика"

Про матеріал
Розробка позакласного заходу містить цікаві завдання з математики, які спонукатимуть учнів міркувати, аналізувати та узагальнювати. Буде доречним для учнів 7-9 класів.
Перегляд файлу

В кабінеті на стінах вивішені вислови відомих математиків, їх портрети.

Учні, заходячи до кабінету, витягують із скриньки геометричні фігури: трикутник та чотирикутник. Таким чином відбувається об'єднання учнів у дві групи. Учасники займають місця за столами із табличками.

 

 Доброго дня, шановні присутні! Я рада вітати Вас у цій чарівній залі. Сподіваємося , що  наша  зустріч  буде  пізнавальною, повчальною, цікавою, всі  ви  виявите  максимум  кмітливості, сміливості, веселості. Тож розпочинаємо.

Яблуко, корона, решето... Яких видатних учених нагадують ці предмети? (Ньютон, Архімед, Ератосфен)

 

Історична сторінка

Історія  науки зберегла багато імен визначних математиків. Це давньогрецькі математики: Піфагор, Евклід, Архімед та інші математики. Минуть тисячоліття, математика сягне нових вершин, але імена цих велетнів науки людство ніколи не забуде.

Перегляд презентації + виступи учнів

Сторінка-вікторинка

Пропоную вам декілька простих запитань для розминки

 

1. У казці „Старий Хотабич” розповідається про джина та його друга хлопчика. Одного разу вони пішли на футбол і джин побачив, як 2 команди по 11 гравців бігають за одним м’ячем. Джин пожалів футболістів і зробив так, що на поле з неба посипалися м’ячі. За кілька хвилин м’ячів стало стільки ж, скільки і футболістів. Скільки м’ячів впало на поле? (21)

 

2. У кого більше ребер: у 3 паралелепіпедів чи 2 учнів?       (36 і 48).

 

3. Пропоную показати найдавніший обчислювальний прилад. (Пальці.)

 

4. Її зустрінеш ти в розмові

   І в літературній мові,

   В алгебрі ти можеш взяти

   Її портрет намалювати.

   Про що йдеться? ( Гіперболу)

 

5.    Чорна скринька”.

Французький король Людовик ХУІ, щоб поліпшити складне фінансове становище шляхом економії, видав указ, який ми виконуємо і нині, навіть не підозрюючи про цього. Згідно з цим указом, довжина деякого предмета повинна дорівнювати його ширині. (Носова хустинка, до цього їх робили овальної форми – багато тканини йшло на відходи).

 

 

А тепер переходимо до основних етапів нашої зустрічі.

1. Запитання-відповідь

Команди по черзі отримують запитання. Відповідати потрібно швидко і чітко. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Від­повідає той, хто підняв руку.

Запитання команді «Трикутники»

  1. Як називаються числа, що використову­ються для лічби предметів? (натуральні)
  2. Скільки сантиметрів у одному дециметрі? (10)
  3. Яка найменша геометрична фігура? (точка)
  4. Яка градусна міра розгорнутого кута? (180)
  5. Назвіть будь-який неправильний дріб.
  6. Скільки кольорів має веселка? (7)
  7. Який прилад для вимірювання величини кута ви знаєте? (транспортир)
  8. Сформулюйте ознаку подільності на 9. (сума цифр : на 9)
  9. Скільки вершин у куба? (8)
  10. Назвіть остачу від ділення 23 875: 2. (1)

 

Запитання команді «Чотирикутники»

  1. Скільки годин має доба? (24)
  2. Скільки дециметрів у одному метрі? (10)
  3. Яка геометрична фігура не має ні початку ні кінця? (пряма)
  4. Чому дорівнює кут у квадраті? (90)
  5. Назвіть чотири двоцифрові числа, які діляться на 7.
  6. Скільки повітряних кульок було у П'ятачка з казки про Вінні-Пуха?(3)
  7. За допомогою якого приладу можна по­будувати коло?  (циркуль)
  8. Назвіть пять чисел, які діляться на 3.
  9. Скільки сторін у квадрата? (4)
  10. Чому дорівнює периметр квадрата зі стороною 3? (12)

 

2. Штурм вершин

Команди повинні вписати в порожні клітин­ки слова так, щоб збігалися перша та остання літери. Час виконання – 3 хв.

Кожне слово 1 бал.

Завдання команді «Трикутники»

 

С

 

М

 

 

 

 

 

 

П

 

 

С

 

 

 

 

 

П

 

 

 

А

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

Р

 

 

 

В

 

 

 

 

 

А

 

 

В

 

 

 

 

 

 

К

 

З

 

 

 

 

 

 

 

К

Відповідь. Сім, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.

Завдання для  команди «Чотирикутники»

П

 

Д

 

 

 

 

 

 

К

 

 

Г

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

Й

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

А

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

К

 

 

В

 

 

 

 

 

 

К

 

Ш

 

 

 

 

 

 

 

Т

Відповідь. Пуд, круг, тупий, ламана, дільник, відрізок, шістдесят.

 

3. Мислимо логічно

На заданих схемах слова зашифровані чис­лами. Кожній команді потрібно записати число, що відповідає заданому слову. Завдання одна­кові. Враховуються швидкість і правильність виконання. Час виконання 2 хв.

Максимальна оцінка — 5 балів.

Завдання команді «Трикутники»

СІНО - 7190;

ПЕНЯ - 8394.

 

ПІСНЯ -?

(81794)

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для  команди «Чотирикутники»

ЛИПА - 5391;

ГНОМ - 4208.

 

ГЛИНА -?

(45321)

 

4. Складання чисел

4 учасникам команди роздаються таблички з цифрами. Потрібно швидко скласти з цифр задане число. Наприклад, на табличках записані цифри 0,1,2,3,4,5,6,7.

Кожне число — 1 бал.

Завдання командам

  1. Скласти число 3025.
  2. Скласти  число, яке ділиться на 5.
  3. Скласти  число, яке ділиться на 2.

 

5. «Анаграми»

 

       Анаграми (перестав букви в словах, і отримаєте математичні або інформатичні терміни). Час виконання – 2 хв.

Завдання команді «Трикутники»

АТДВРАК,  НОМІРПЬ,  РОТІНОМ,  АТЕКСИД, ВІДЕМОНЕ

( КВАДРАТ,     ПРОМІНЬ,       МОНІТОР,  ДИСКЕТА, НЕВІДОМЕ)

Завдання для  команди «Чотирикутники»

КИТРИТУКН,  ОТУБОКД, СИДК, РЕТЮ'ПОМК, СИЛЧО

(ТРИКУТНИК,   ДОБУТОК,  ДИСК  КОМП'ЮТЕР, ЧИСЛО )

 

6. Вправа «Друдли» (для розвитку творчого мислення)

Друдли — дивне, таємниче і незвичайне слово. Що це? Іноді думають, що це якась чудернацька тваринка, або загадкова рослинка, або, можливо, комашка чи предмет, або...

Виявляється, друдли — це схематичні малюнки, про які важко точно сказати, що саме зображено на них. Придумав їх письменник Роджер Прайс. 

 

Завдання команді «Трикутники»

Уважно розгляньте малюнок. Що ви бачите на ньому?  Назвати 3 варіанти. Час виконання 2хв.

http://2.bp.blogspot.com/-Ct--xNK3yvI/UokabeMElWI/AAAAAAAABRs/aZD-5CtyfJY/s1600/Droodle_02.jpgДобре, якщо опис несподіваний, цікавий, зрозумілий, дотепний і, звісно, схожий на зображення.

 

 

 

 

 

 

Можливі відповіді

  • людина в костюмі з краваткою-метеликом, яку прищемив ліфт;
  • Метелик, який сів відпочити на мотузку для білизни ;
  • два гучномовці на стовпі;
  • дзьобики пташок, які схопили одного черв’ячка ;
  • трикутник, який цілує власне відображення у дзеркалі;
  • пісочний годинник, флюгер, бантик, цукерка.

 

Завдання для  команди «Чотирикутники»

 

 Уважно розгляньте малюнок. Що ви бачите на ньому? 

Добре, якщо опис несподіваний, цікавий, зрозумілий, дотепний і, звісно, схожий на зображення

http://yuriy-o.com.ua/wp-content/uploads/2012/03/drudle26.jpg                                        Можливі відповіді

  • п’ятачок ;
  • розетка ;
  • піднос з чашками, тарілками;
  • два солдата в човні;
  • середня частина касети від магнітофона;
  • космічний корабель (вид ззаду);
  • цистерна з двома отворами ;
  • вилка від електроприладу.

 

 

7. Гра "Найкумедніша історія"

Роздаємо по одній картці із незакінченим реченням. Ви маєте дописати його. Головна умова гри - неможна розповідати одне одному, що написано у картках і що ви дописали. Час виконання 3 хв.

 

 

№1.  Якось однієї темної-темної ночі зі свого будиночка вийшли

....................................................................................................................

 

№2.  І вирішили вони піти …………………………

№3.  ........................................................ щоб подивитися на жахливу-

жахливу......................................................................................................

№4.  Довго йшли вони через  темну  страшну.......................................

№5.  І зустрівся (лась) їм по дорозі великий(ка)...............................

№6. Подивився(лась) він (вона)........................очима............................

№7.  ................................ і  сказав(ла): ..........................................

№8.  Але раптом звідкілясь з’явився (лася, лося)..................................

№9.  Побачивши це, наші  герої..........................................................

№10.  І закричали: ...........................................

 

 

 

«Галявина Веселих Запитань»

1 команда

  1.    По чому люди часто  ходять,  але  ніколи  не їздять?   (По драбині.)
  2.    Скільки хвилин потрібно варити круте яйце? (Жодної, бо во­но вже зварене.)
  3.    Коли чорній кішці найлегше пробратись у хату? (Коли двері відчинено.)
  1. Без чого не можна побудувати дім? (Без кутів.)
  2. За що учня вигнали з класу? (За двері.)
  1.   Чому капелюхи носять? (Тому що самі вони не ходять.)
  2. Хто найбільшу шапку носить? (Хто найбільшу голову має.)
  3. Скільки спиць треба для доброго колеса. (Жодної, бо колесо і так добре.)

 

2 команда

 

  1. У кого є ще такі голки, як у їжака? (У їжачихи.)
  2. Через що ви ходите до школи? (Через поріг.)
  3. Який вогонь не пече? (Намальований.)
  4. У яку бочку не можна нічого налити, хоч вона і справна? (У повну.)
  5. На яке запитання не можна відповісти: «Так.»? (На запитан­ня: «Ти спиш?»)
  6. Скільки хлібин і калачів печуть в однім році? (Жодного, хліб печуть у печі.)
  7. Скільки картоплин у горщик улізе? (Жодної, бо картопля те лазить.)
  8.   Чому старий дід капелюх купує? (Тому, що задарма ніхто не дає.)

 

ПІДВЕДЕННЯ   ПІДСУМКІВ

Вручення рекомендацій «Сходинки до успіху»

 

 

 

 

docx
Додано
16 березня 2019
Переглядів
809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку