Урок: Математика і здоров’я

Про матеріал
Реалізація наскрізної змістовної лінії “Здоров’я і безпека” на уроках математики.
Перегляд файлу

УРОК: « МАТЕМАТИКА І ЗДОРОВ’Я »     7 клас.

 

Тема: Розв’язування вправ

Цілі: Формування предметних компетентностей: закріпити формули скороченого множення; удосконалити вміння дітей застосовувати формули скороченого множення при розкладанні на множники многочленів;  розвивати обчислювальні навички .Познайомити учнів з Індексом Руф’є та навчити обчислювати  його.

Формування ключових компетентностей.

Формувати вміння мислити, сприяти самовихованню свідомого ставлення до навчання і до свого здоров’я;  реалізувати наскрізну змістовну лінію “Здоров’я і безпека” шляхом підрахунку Індекса Руф’є. Звернути увагу дітей на те від чого залежить здоровя і його значення для повноцінного життя.

Тип уроку: застосування знань і вмінь.

 

                                                       « Головним скарбом життя, є не землі, які ти завоював,

                                                          Не багатства, що у тебе у скринях …

                                                           Головним скарбом життя є здоровя,

                                                           І щоб його зберегти , потрібно багато знати»

                                                                                                                     (Авіцена)

Обладнання уроку: 1.Таблиця «Формули скороченого множення»

                                  2.Перед уроком на дошці накреслити таблицю із завданнями для       

                                   усних вправ.

                                   3.Секундомір, картки із завданнями для написання і розшифрування

                                    cлова «ЗДОРОВЯ» , флешка із слайдами: алгоритм обчислення

                                   Проби Руф ‘є і таблиця обговорення підсумків обчислених індексів

                                   Руфє.

                                  4.Картки для самостійної роботи (4 варіанти)

НА  УРОК ЗАПРОСИТИ МЕДСЕСТРУ ШКОЛИ.

 

Хід уроку:

 

І. Організаційний етап:

1. відмітити відсутніх.

2. перевірити готовність учнів до уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів:

  1. Усні вправи:

 

Розкласти на множники

 

А

Б

С

1

x2+2xy+y2

x3-y3

2

n2-2n+1

n3+1

3

a2b2-2ab+1

8- x3

4

27n3- m3

5

a6-8m3

6

7

a6-27c3

8

125+x3

Учитель диктує «3-А» а викликаний  учень ,дивлячись на таблицю, дає відповідь… Одночасно повторюємо формули скороченого множення- фронтальне опитування.

 

ІІ. Реалізація наскрізної лінії: «Здоров’я і безпека»

Вступне слово вчителя:

Сьогодні на уроці, крім формул скороченого множення, ми поговоримо про особливу цінність у житті людини. Щоб дізнатися, що це за скарб, треба розв’язати вправи.

Одержані результати запишете у порядку зростання. Якщо ви правильно розв’яжете то, повернувши картки з іншого боку (прикріплюємо картки із буквами магнітиками на дошці), одержуємо слово ЗДОРОВ’Я. (кожен учень одержав картку із завданнями)

 

Обчислити, застосовуючи формули скороченого множення:

1. 112 – 92 = 

2. 1012 – 992 =

3. 37,52 – 32,52 =

4. =

5. (100 – 57) (100 + 57) + 572 =

6. (80 – 26) (80 + 26) + 262 =

7. 39 40 + 1 =

Результати записати у порядку зростання.     

11/75; 40; 350; 400; 1600; 6400; 10000, (повертаємо ці картки і одержуємо слово)

 З         Д   О      Р      О       В’        Я

 

Вчитель: Що таке здоров’я? Учні відповідають (якщо тобі хочеться  бігати, вчитися, співати, займатися спортом, …)

Від чого залежить здоров’я?  Учні відповідають  (від спадковості, стану навколишнього  середовища, медичного обслуговування, способу життя, …)

Вчитель допомогає, уточнює при необхідності.

Наголосити на те , що можна значно вплинути на стан свого здоровя, обравши здоровий спосіб життя.

Що шкодить здоровю людини?

Відповіді дітей:

Погане освітлення - ослаблює зір, уповільнює ріст.

Забруднене повітря - утруднює дихання.

Шкідливі звички – руйнують життя.

Брудна вода – причина тяжких хвороб.

Недоїдання  - позбавляє людину сил.

Переїдання – призводить до огрядності та хвороб.

Сутулість – порушує роботу багатьох органів.

Лінощі й малорухливість ослаблюють організм…

Вчитель:

Щороку кожен із вас проходить медогляд. У бланку медогляда є число- Індекс Руф’є. Що це за число ? Хто знає? (прослухати відповіді учнів).

Правильна відповідь.  Проба Руф’є визначає рівень здоров’я дитини , а точніше реакцію серцево – судинної системи на фізичне навантаження. Можна сказати ,що це- швидкість відновлення пульсу  після фізичного навантаження.  На підставі проби Руф’є лікар призначає учню групу занять по фізкультурі на цілий навчальний рік. Формулу за допомогою якої обчислюють Індекс Руф’є  розробив  французький лікар Джеймс Руф’є 100 років назад, але вона актуальна і сьогодні.

Діти , перед вами є таблиця – алгоритм обчислення  Індекса Руф’є. Сьогодні на уроці я хочу пояснити вам як обчислювати Індекс   Руф’є. ( УВАГА! Якщо на уроці присутній  медпрацівник школи, то обчислюємо Індекс Руф’є одному із учнів. Якщо вчитель проводить урок сам, то алгоритм обчислення тільки пояснити)

Запрошую бажаючих учнів і рахуємо пульс ( учню ) за  алгоритмом, записуємо  одержані результати Р-1,  Р-2, Р-3  і обчислюємо за формулою Індекс Руф’є. Обговорюємо одержаний результаті визначаємо групу по фізкультурі.

 

 

 

Проба Руф’є (алгоритм обчислення)

Проба  Руф’є оцінює швидкість відновлення пульсу після фізичних навантажень (оцінка працездатності  серця).

   Як визначити Індекс Руф’є: 

  • 1.Учень сидить у спокійному стані 5 хвилин.   
  • 2.У положенні сидячи підрахувати пульс за перші 15 секунд( Р1).
  • 3.Потім протягом 45 секунд виконати 30 присідань, тримаючи руки перед собою.
  • 4.Відразу після цього підрахувати пульс за перші 15 секунд (Р2) і останні 15 секунд (Р3) першої хвилини періоду відновлення. Далі треба порахувати за формулою:

                                                                                   

 

Результати:

 

Ваш результат

Індекс Руф’є

15-18 років

13-14 років

11-12 років

9-10 років

7-8 років

Погано

15 та більше

16,5 та більше

18 та більше

19,5 і більше

21 і більше

Слабо

11-15

12,5-16,5

14-18

15,5-19,5

17-21

Задовільно

6-10

7,5-11,4

9-13

10,5-14,5

12-16

Добре

0,5-5

2-6,5

3,5-8

5-9,5

6,5-11

Відмінно

до 0,5

до 1,5

до 3

до 4,5

до 6

 

Основна група по фізкультурі –         до 6,8

Підготовча –                      7 - 9,8

Спецгрупа –                              10 - 14 і більше

 

0,1 – 5 – атлетичне серце(серце спортсмена)

5,1 – 10 – добре серце

10,1 – 15 – задовільно (серцева недостатність середнього ступеня)

15,1 – 20 – погано – серцева недостатність критичного ступеня.

Висновок: зачитую епіграф до уроку.

 

ІІІ. Самостійна робота (за індивідуальними картками)

 

 

ІV. Домашня робота (суміжний варіант за картками із самостійної роботи)

 

 

 

 

doc
Додано
27 березня
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку