Розробка заходу до Дня сміху призначена для учнів 5 - 11 класів.
Мета: Сприяти формуванню гармонійно розвиненої особистості; сприяти соціалізації дитини; створювати веселий, емоційний настрій у дітей, бажання розважатися; виховувати естетичний смак, вміння аналізувати негативні риси поведінки, почуття дружби, колективізму, власної значимості.
ШКІЛЬНИЙ КАПУСНИК
«Смійтеся на здоров’я»
Мета: Сприяти формуванню гармонійно розвиненої особистості; сприяти соціалізації дитини; створювати веселий, емоційний настрій у дітей, бажання розважатися; виховувати естетичний смак, вміння аналізувати негативні риси поведінки, почуття дружби, колективізму, власної значимості.
Девіз «Сміх з веселого й смішного незмірима глибина»
П. Глазовий
І ведучий
Сміх людський – чудесна штука
Він – мистецтво і наука,
Він – в житті і для життя.
Із потворного й дурного
Посміятися не гріх.
Добрий сміх не б’є, не мучить,
Він на світі жити учить.
П. Глазовий
ІІ ведучий
Здавна вважалося, що втратити здатність сміятися – то велике нещастя в житті людини. У народі кажуть, що коли частіше смієшся, то більше проживеш і хворіти будеш менше. То ж смійтеся на здоров’я! Гарних вам усмішок!
І ведучий Добрий день!
ІІ ведучий Ми раді вітати вас на нашому капуснику.
І ведучий Історична довідка. Капусник – історична вистава на певну тему дня. Назва походить від найменування страви – капусняк. Наш шкільний капусник присвячений 1 квітня – Дню сміху і гумору!
І ведучий Перше квітня всі чекають,
Бо сміятись полюбляють.
Маєш добрі слух і зір
Та нікому ти не вір.
ІІ ведучий Зранку і до вечора
Вигадки лунають,
І обличчя в усіх
Усмішками сяють.
Виносять макет капусти.
І ведучий Кожний листок капусти знаменує певну частину свята.
ІІ ведучий Отже починаємо. (відриває листок). Лист перший «Перше квітня – день обманів».
Виходить хлопчик і дівчинка.
1 учень
В одних країнах 1 квітня називають Днем сміху, в інших - Днем дурня. Принаймні, так вважають в Англії і США, а в Шотландії - «Днем зозулі», в Японії - «Днем ляльки» і зовсім вже неделікатно називають своє першоквітневе свято жартів в Італії - «День дурня». В Україні ж це «День сміху». Правда, не дарма стверджує народ: коли на носі квітень, нікому не вір!
2 учень
В цей день кожен не проти пожартувати над оточуючими, ніхто не застрахований від розіграшів і навіть найсерйозніші мимоволі посміхаються.
Як показують соцопитування, більше 70% людей збираються розіграти кого-небудь зі своїх знайомих. Причому все по тих же опитуваннях найбільше каверз слід очікувати від студентів і, як не дивно, людей, що займаються бізнесом і мають свою фірму, зате бабусь побоюватися не варто, хоча може все і навпаки, адже на перше квітня жартують всі.
1 учень
Що ж це за свято таке? Яка його історія?
1 квітня - цей День не внесений ні в які календарі знаменних дат і всенародних свят, але його цілком можна віднести до міжнародних, оскільки він з однаковим успіхом відзначається і в Україні і в Росії, і в Німеччині, і в Англії, і у Франції, і в Скандинавії , і навіть на Сході.
Кожна людина любить поприколюватися над ким-небудь, пожартувати або розіграти, але один день в році цим займаються абсолютно всі, від дитини до дорослого, від студента до ділової людини. Але ось чому цей день припадає саме на перше квітня, точно сказати ніхто не може.
2 учень
На цей рахунок існує кілька версій. За однією версією, звичай жартувати 1 квітня, пов'язаний з перенесенням нового року. До другої половини XVI століття, європейський новий рік починався в кінці березня. До цієї події готувалися, ходили один до одного в гості, дарували подарунки. Сама зустріч Нового року відбувалася 1 квітня. Пізніше, за указом французького короля, початок року офіційно стали відзначати 1 січня, але багато підданих продовжували святкувати 1 квітня. Щоб зжити старі традиції, їх стали називати "першоквітневими дурнями", стало модним їх розігрувати і висміювати.
1 учень
Є й версія, за якою цим святом ми зобов'язані неополітанському королю Монтерею, якому на честь свята з нагоди припинення землетрусу піднесли рибу. Через рік цар зажадав точно таку ж. Такої не знайшли, але кухар приготував іншу, дуже схожу. І хоча король розпізнав підміну, він не розгнівався, а навіть розвеселився. З тих пір і увійшли в звичай першоквітневі розіграші.
2 учень
День сміху святкується зараз у всьому світі, але ніде не є вихідним. У США його називають «святом серця, а не держави». До речі, професор Стенлі Теп із інституту здоров'я в Каліфорнії, стверджує: «30 хвилин сміху на день дозволяють пацієнтові, котрий переніс інфаркт міокарду, уникнути повторного нападу в найнебезпечніший період — перші півроку після нападу, — і потім жити повноцінним життям. Здоровим же людям ця кількість сміху подовжує життя на роки, іноді на десятиріччя».
1 учень
У німців здавна існує звичай посилати кого-небудь, найчастіше дитину, за тим, чого не можна принести. Цей жарт називається «посилати кого-небудь у квітень» (обманювати), тобто «посилати кого-небудь даремно».
2 учень
Як припускають науковці, до нас це свято прийшло з Німеччини, імовірно, на початку XVIII ст. Його називали ще брехливим днем або Марією-брехухою — одним із народних прізвиськ Марії Єгипетської — святої VI ст., день вшанування якої за старим стилем збігається з 1 квітня. Того дня дівчата дурили людей, аби верховодити майбутнім чоловіком. Для цього дня маємо приповідку: «Першого квітня — брехня всесвітня!».
І ведучий А зараз наша реклама.
Чарівна табличка «Вчитель захворів» - це три бажання, що здійснюються одразу: сюрприз для всього класу, можливість пожартувати і 45 вільних хвилин для того, щоб списати домашні завдання.
ІІ ведучий Лист другий (відриває) «Прихована камера». Тут ви побачите сценки з нелегкого шкільного життя. («Петрикова хвороба», «Таблиця множення», «У школі на уроках»).
І ведучий Тепер послухайте вислови з творів учнів.
«Оля з’їла бублик разом з собакою, яка бігла попереду».
ІІ ведучий «За кущем біліло щось синє».
І ведучий «І тоді він взяв ніж і застрелився».
ІІ ведучий «У нього був курносий ніс з горбиком».
І ведучий «Вона говорила нерозбірливо тому, що в неї запліталися зуби».
ІІ ведучий «Очі, рот, губи були в нього не подібні один на одного».
І ведучий «Кущі з ніг до голови були вкриті ягодами».
ІІ ведучий «Чоловік цей був дуже високий – не менше двох кубічних метрів».
І ведучий «Коріння дерев живиться листям».
ІІ ведучий «Вдалині показалась зграя качок і зайців».
І ведучий «В спортзалі дресирувались борці».
ІІ ведучий «Землетрус – це поштовх великої сили, який відбувається за рубежем».
І ведучий «У неї були чорні, як земля, брови, подібні на білі чайки».
ІІ ведучий «Біля будинку працюють муляри, вони кладуть один на одного цеглу».
І ведучий «Мавпа вчепилася в дерево задніми руками».
ІІ ведучий А зараз музикальна пауза.
І ведучий Мовою сатириків про тих, хто цурається мови, зневажає її, засмічує русизмами, про школярів та їхнє життя пишуть Павло Глазовий, Грицько Бойко, Степан Олійник, Євген Бандуренко, Анатолій Гарматюк та інші.
ІІ ведучий Давайте уважно послухаємо, зробимо для себе висновки, поміркуємо, добродушно посміємося і покепкуємо. Отже, лист третій «Чарівники сміху».
(Читання гуморесок). «Кухлик», «Не в своїй тарілці», «Модернізована Фроська», «Здрастє, мама родная».
І ведучий А зараз наша реклама.
Віник «Драпачик» - єдиний віник на всю школу, в якому більше трьох прутиків. Пункт прокату у класі.
І ведучий Сьогодні з нами нехай буде щирий сміх, бо кожна щирість ріднить людей. Коли говорять про нас, українців, то завжди підкреслюють, як одну з характерних наших рис – почуття гумору.
ІІ ведучий І це справедливо. Наш народ вміє веселитися. А зараз нас у гості запрошує «Золотенький гусачок». Отже четвертий лист (відриває) так і називається «Золотенький гусачок».
(Діти сідають за столи, які стоять півколом, і по черзі розповідають).
1. Скажи, Васильку, скільки мама заплатила за два кілограми яблук, якщо кілограм котує 15 гривень?
- Не знаю, мама завжди торгуються.
2. Івасю, ти великий хлопець, а примушуєш маленького Петрика нести свій і твій портфелі.
- Це я його вчу допомагати старшим.
3. Тату, наша вчителька сказала, щоб ти більше не допомагав мені робити уроки.
- Чому?
- Мені досить тих помилок, котрі я роблю сам.
4. Хлопчик запитує у мами:
- Навіщо воду в чайнику треба кип’ятити?
- Тоді мікроби гинуть – каже мама.
- Значить ми чай з дохлими мікробами п’ємо.
5. Татку, а де Альпи? – спитав хлопчик у батька.
- Спитай, синку, у мами. Вона любить все переставляти з місця на місце.
6. Доню, швидше одягайся до школи, бо запізнишся на уроки – каже мама.
- Не хвилюйся, мамо, встигну, школа відчинена аж до вечора.
7. Петько виконує домашнє завдання і запитує батька:
- Тату, як пишеться «заряджена» - з двома чи одним «н»?
- Якщо це рушниця одноствольна, то з одним, а якщо двоствольна – то з двома.
8. На уроці фізкультури, щоб діти йшли в ногу, вчитель час від часу повторює:
- Лівою, лівою!
Петя здивовано запитує
9. На уроці біології вчитель запитує Петрика:
- Поясни, чому у кактуса колючки, а не листки?
- Це тому, що він усіх боїться, а з колючками йому не страшно.
10. Івасику! Чому в тебе один черевик чорний, а другий білий? – запитує вчитель. Біжи додому і повзуйся.
- Та я вже бігав. Але вдома теж один черевик чорний, а другий білий.
11. Доню, ти налила рибкам свіжої водички? – питає мама.
- Ні, матусю! Вони ще тієї не випили.
12. Тату, коли я виросту, то буду полярником.
- Дуже добре синку.
- Я вже зараз хочу готуватися до цього.
- Як?
- А ти щодня купуй мені морозиво, щоб звикав до холоду.
13. Учитель запитує.
- Івасю, як то може бути, що твій твір про собаку такий самий як і в твого брата?
- Бо це той самий собака.
14. Ну як поживає твій собака?
- Добре. Він мене добре розуміє: коли я приходжу зі школи, він лізе у мій портфель, дістає з нього щоденник і ховає його під ліжко.
15. Миколко! Скажи, який предмет у школі тобі найбільше подобається?
- Дзвоник – відповів Миколка.
16. Який це час: я бігаю, ти бігаєш, він бігає, вони бігають? – запитує вчитель.
- Велика перерва.
17. Як ти вважаєш – питає вчителька, слово «штани» - це однина чи множина?
- Я так вважаю, що верхня частина у них – однина, а нижня – множина.
18. Юра! Чому ти читаєш книжку одним оком?
- Економлю зір.
І ведучий Дякуємо «Золотому гусачку» за добрий настрій.
ІІ ведучий А зараз музикальна пауза.
І ведучий Як гарно, що ми народилися в Україні. Для кожного з нас вона – найкрасивіша краї на в світі. Її чудова врода, мелодійні жартівливі пісні слухають люди різних народів.
ІІ ведучий Наступний п’ятий лист «Веселе дозвілля». Запрошуємо вас послухати жартівливі пісні.
(Звучать жартівливі українські пісні)
І ведучий А зараз реклама.
Котиться Колобок, а назустріч йому Лисиця:
- Колобок, колобок, я тебе з’їм!
- Я не колобок, я їжак.
- А де твої голки?
- «Жілет!» - і голок більше немає.
ІІ ведучий Посміялися! Посміймося ще. Українцям споконвіку властивий гумор. Сміх дзвіночками ллється – Україна сміялась, Україна – сміється!
І ведучий Лист шостий «Село сміється». Ми вам пропонуємо подивитись уривок п’єси Коломійця «Фараони»
І ведучий Світ сміху – це особливий світ. Ми сміємося, щоб жити, щоб таврувати і викривати зло, неподобство. У народі з цього приводу кажуть: «Зі сміху бувають люди!». Сьогодні наша усмішка – це усмішка сили, здоров’я, утвердження правди, моралі.
ІІ ведучий У болгарському місті Габрово на всесвітньовідомому будинку сатири і гумору викарбовано девіз «Світ уцілів, бо сміявся». Так, безперечно його роль дуже важлива і ви самі в цьому переконалися. То ж смійтеся на здоров’я!.
І ведучий Шановні гості, учні, вчителі!
Ми бажаємо сьогодні від душі
Щоб не були ви голодні і сумні.
ІІ ведучий Щоб грошей багато мали
Й холодильники тріщали.
І ведучий В «Мерседесах» щоб каталися усі
Щоби з горем ви не знались день при дні.
ІІ ведучий Щоб начальство вас любило
Й працювати було мило.
І ведучий На Гаваях відпочити і не раз
«Світоч» їсти. «Колу» пити і не раз.
ІІ ведучий Щирих усмішок без ліку рік у рік.
Щоб лікарів ви не знали
І сонце радісно встрічали.
ПЕТРИКОВА ХВОРОБА
Автор Прийшов Петя до лікарні
Дивиться спідлоба
Петя Дайте мені довідку, бо в мене хвороба.
Крутить в носі, ниє спина, в шлункові щось коле
Знання в голову не лізуть, став я зовсім кволий.
Автор Лікар вислухав хлопчину, пульс його послухав.
Подивився пильно в очі, ще й обстежив вуха.
Лікар Я тебе добре розумію,
В тебе слабість небезпечна, зветься – ледарія.
Доведеться тобі, Петю, щоб не був ти кволий,
Кожен день до нас ходити, приймати уколи.
Автор І пішов кмітливий лікар взяти шприц для Петі.
Повернувсь, а пацієнта нема в кабінеті.
З того часу хлопчик Петя більш не симулює,
Кожен день іде до школи і не байдикує.
ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ
1 Дівчинка Скажи нам скільки буде 6 у 6?
Ледар Ой почекайте, дайте сісти
Я зразу вам і не скажу
Я посиджу, тоді скажу.
2 дівчинка А скільки буде 5 у 5?
Оце вже соромно не знать.
Ледар Та як мені цього не знати
Я просто не хочу сказати.
От не бажаю, я не хочу!
Просто не хочу і промовчу!
3 учень А скільки буде 7 у 7?
Ледар Ви надоїли мені зовсім,
Я це вже завтра вам скажу
Зараз мені ніколи, спішу.
Учень Скільки буде 3 у 3?
Скажи, та тут не обмани.
Ледар Ой хворий я, у мене жар
В жару я здатний на обман.
Учень А скільки буде 2 у 2?
Ледар (хникає) Від вас болить вже голова,
Ну відчепіться, вас прошу!
Іде і вбік каже Піду і маму попрошу, нехай підкаже.
У ШКОЛІ НА УРОКАХ
Вчителька Зараз у нас урок малювання. Ви будете малювати малюнки на вільну
тему. Сідайте рівненько і малюйте.
Вовочка піднімає руку і подає чистий лист паперу
Вчителька (роздивляється) А де ж трава?
Вова Корова з’їла.
Вчителька А де ж корова?
Вова Пішла. А що їй робити на полі без трави.
Вчителька А тепер урок математики «Усна лічба».
Максимку, твоя мама пекла пироги?
Максимко Пекла.
Вчителька Ти з’їв один пиріг, а потім ще один. Скільки ти їх з’їв?
Максимко Два.
Вчителька. Так, а потім ще два.
Максимко Ну ні, стільки я вже не з’їм!
Вчителька А тепер урок української мови. Ви вчора писали твори.
Іванку, твій твір про молоко лише на десять рядків. Он твої
однокласники написали на кілька сторінок.
Іванко. Але ж я писав про згущене молоко.
Вчителька І останній наш урок «Основи здоров’я». Зараз я перевірю, як ви
засвоїли правила дорожнього руху.
- Хто скаже, як ми будемо переходити дорогу у великому місті?
Діма Підходимо до дороги, яку треба перейти і дивимося ліворуч.
Вчителька Правильно, молодець. А далі?
Діма Потім дивимося перед себе і праворуч. І якщо нема міліціонера,
швидко перебігаємо на другий бік.