Розробка позакласного заходу ТОК - ШОУ "Точка зору"

Про матеріал
Автор пропонує до уваги розробку нестандартного позакласного заходу Ток-шоу «Точка зору», в якому приділяється увага розумінню учнями проблеми сприйняття української мови як єдиної державної та необхідності володіння нею як основного засобу спілкування в суспільстві, також пріоритетним було завдання формування полікультурної компетентності, адже основним проблемним питанням заходу було «Що важливіше: знати державну мову чи вивчити досконало англійську - мову світового спілкування?»
Перегляд файлу

 

 

ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД - ТОК-ШОУ «ТОЧКА ЗОРУ»

 

МЕТА:формування життєво необхідних компетенцій, зокрема громадянської, комунікативної, полікультурної ( розвивати уміння та навички висловлювати власну думку та бути коректним до думки інших; уміти володіти досягненнями національної культури, загальнолюдськими цінностями, нормами гуманістичної моралі); виховувати громадянина України, який толерантно ставиться  до культури і традицій інших народів  та дотримується  партнерських стосунків з людьми)

ТИП ЗАХОДУ: Ток - шоу

МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ: індивідуальна та групова роботи; робота з обдарованими дітьми; постановка проблемних питань; аргументація відповіді; компромісне вирішення проблемного питання; прийоми «слайд- шоу», дуель думок, інтерв`ю.

 АТРИБУТИКА : записи мелодій (українські та англійські), слайд- шоу(набір слайдів електронної презентації - раунди, символіка та символи країн, краєвиди природи, пам’ятки культури та мистецтва України та Англії, вислови китайського мудреця); тематичне вбрання учасників (національна атрибутика, емблеми); приладдя для заварювання чаю; хліб-сіль на вишитому рушнику.

 

ХІД ЗАХОДУ:

Захід проводиться у мультимедійній залі ( звучить музика, робота зі слайдом №1-привітання учасників Ток- шоу).

І. Ознайомлення з темою заходу, метою, учасниками, озвучення проблеми дискусії

Ведуча (учениця): Шановні друзі! Розпочинаємо наше ток - шоу «Точка зору». Сьогодні ви не просто глядачі, сьогодні ви - експерти. Питання, яке ми будемо розглядати, дуже важливе. Це питання вивчення державної  мови та іноземної. Що важливіше? Що потрібніше? Висловити свої аргументи стосовно державної проблеми прийшли представники двох протилежних думок. Отже, зустрічаємо їх.

Звучить англійська мелодія. Слайд№2(краєвиди , символіка Англії) До зали входить група «Палата лордів» - Маргарет Тетчер, Гамлет, Королева Єлизавета, Шотландець.

Звучить українська мелодія. Слайд № 3 (краєвиди, символи України)         Група «Барвінковий край».

Ведуча з мікрофоном запитує про позицію опонентів: Яку думку ви будете відстоювати сьогодні?

Президент українського гурту: Ми вважаємо, що треба спочатку вивчити державну мову, а потім вже інші.

Президент англійського клубу: Англійська мова – це мова спілкування всього світу, тому треба вивчити спочатку її.

ІІ. Основна частина заходу.

1. Ведуча: Отже, побажаємо нашим учасникам успіхів, наснаги у відстоюванні думки, сподіваємося на вдалу аргументацію та толерантне ставлення до опонентів. І РАУНД – ПРЕЗЕНТАЦІЯ КРАЇНИ.

Звучить англійська мелодія. Слайд№4( старовинні замки Англії).

Маргарет Тетчер: Я залізна леді, рідну мову вивчила в Оксфордському університеті. Вважаю найголовнішим своїм завданням дотримуватися чітких правил, як в особистому житті, так і при виконанні службових обов’язків.

Гамлет:

Бути чи не бути

Англійській мові в школі?

Я датський принц,

Я стільки переніс.

Чи то не я?

А батько мій ?

Цей день сьогодні визначний!

А я дивлюся,

Тут питання розглядають,

Англійську мову зневажають.

Мені ото ви припиніть,

бо нас багато.

Цю суперечку вирішимо вмить.

Єлизавета:

Я – Королева не тільки Англії, але і Канади. Моя мова є офіційною в Англії, Канаді, Австралії, Новій Зеландії, Ірландії. Як інтернаціональна мова- англійська вивчається в багатьох країнах. Це дозволяє консулам легко розуміти мене без перекладачів. Мені це приємно.

 

 Шотландець:

Шотландія! Мій рідний край!

Я воював, я не здавався.

Але все ж потім здогадався

І зрозумів, що помилявся.

Що міць її, (показує на Королеву) і сила, і багатство

Будуть мені на користь.

А своє завзяття я пропоную Вам!(цілує руку Королеві)

 

 Ведуча: Дякуємо за знайомство з історією та самобутністю  англійців, а зараз до Вашої уваги презентація гурту «Барвінковий край»

 

Звучить  мелодія. Слайд№5 (пейзажі, старовинні пам’ятки культури України).

 

Перший учасник:

Недавно ще гула метелиця,

І ще лежить в низинах сніг,

А вже барвінку листя стелиться

Зеленим килимом до ніг.

Воно під снігом і під кригою

Всю зиму зелень берегло.

І перше стрінуло з відлигою

Весняне сонце і тепло.

І перемогою, і славою

Весна з`являється на світ,

І квітне радістю яскравою

Барвінковий зірчастий цвіт.

Другий учасник: Здавна вважався барвінок символом України. Благословенним і чарівним є той край, де барвінок цвіте. Прекрасна, осяйна ця рослина. У народі існує легенда про барвінок. Слайд №6 (фото багатства рослинного світу України, барвінковий край)

Третій учасник: Легенда про барвінок. Однієї купальської ночі дівчата плели вінки та кидали їх до річки, сподіваючись на щастя у коханні. Одна лише Лада не була присутня. Вона, збираючи диво-квіти, заблукала та почула дивний голос: « Пелюстки  цього синьоокого цвіту – то 5 засад щасливого сімейного щастя: краса, ніжність, незабутність, злагода, вірність. Запам`ятай    їх і збережи». Довге, щасливе подружнє життя прожила Лада зі своїм коханим. З того часу барвінок є символом щасливого подружнього життя .

Четвертий учасник: Кожна людина мріє про щастя, любов, злагоду, мир та спокій у родині, добробут у державі. Наші сподівання  і є барвінковими мріями. 

2. Ведуча: дякуємо за прекрасний виступ. А зараз розпочинаємо ІІ  РАУНД -

«Дуель думок». Слайд № 7(схема мозкового зображення) Кожна група надає аргументи на підтвердження своєї тези:

 

Барвінкова мрія

Палата лордів

1.28 червня 1996 р. прийнята нова Конституція, яка є основним законом нашої держави (зачитування ст. 10)

1.Найвідоміші твори світової літератури написані саме англійською (автори та назви)

2.Щоб вступити до найпрестижніших ВУЗів України, знання державної мови необхідно.

2.Англ.мова є найкомунакативнішою, саме вона допомагає користуватися всіма благами цивілізації.

3.Уся державна документація ведеться українською.

3.Подорожуючи світом, ти використовуєш найчастіше англійську мову.

4. На міжнародних конкурсах знавців мов українську визнають як наймилозвучнішу

4. Для   визнання у бізнесі ти повинен знати англійську мову як мову світового спілкування

5.Соромно жити в країні і не знати державної мови!

5.Для здобуття престижної роботи необхідно знати англійську.

 

 Ведуча: аплодуємо нашим героям! Вони гідно витримали натиск опонентів.

3. Ведуча: А тепер хотілося б побачити, як свої знання про мови ви використовуєте на практиці? Експерти підготували для вас завдання. Цей  РАУНД № 3 ми називаємо «Знавці мови». Слайд№ 8.

 Завдання 1. За поданими словами створити вірш (ненька, країна, рідна, єдина). Завдання №2- створити акровислів до слова LIFE (життя).

Ведуча: поки наші знавці готуються, ми проведемо опитування глядачів, послухаємо вашу думку щодо нашої проблеми.

 Чи актуальним є питання, яке ми розглядаємо, для вас? Аргументуйте.

Якою мовою спілкуєтеся ви? Скільки мов знаєте?

Ведуча: Повертаймося до наших груп, послухаймо, що вийшло.

L-love- ЖИТТЯ

I- independense- НЕЗАЛЕЖНІСТЬ

F- fight- БОРОТЬБА

E- energy- ЕНЕРГІЯ – Саме з цих компонентів складається наше життя.

І у серці, в душі ти у мене єдина,

Рідна ненька моя, наймиліша країна!

Я для тебе здолаю усі перешкоди,

Любій, милій країні я присвячую оди.

 4. Ведуча: наступний РАУНД №4 «Зустріч президентів». Слайд №9 (зображення рукостискання).  Президенти груп продемонструють знання мов, пояснивши значення слова «президент»(багатозначність слова).

5. Ведуча: Дякуємо, ви гідно виконуєте свої обов’язки. Кожен народ має свою культуру, звичаї, традиції. І ось останній РАУНД № 5 ми назвали «Наша традиція». Слайд № 10 ( зображення фото традицій народів). Отже, просимо.

«Палата лордів» Він тонізуючий, цілющий, сповнений справжньої енергії сонця. Що саме заслуговує на такі епітети? Так, це чай. Хоча він росте на високогір’ї тропічних широт, але Європі його подарували саме англійці. Ось і ми пропонуємо вам спробувати цей напій. Але справжній англійський чай – це чай з кількома краплями молока. Є на світі незвичайна професія – тітестер (дегустатор чаю). Скуштуйте цей чарівний напій, оцініть традицію Англії.

Пропонують чай глядачам.

«Барвінкова мрія» Український рушник пройшов крізь віки і нині символізує чистоту почуттів, глибину безмежної любові до своїх рідних, велику повагу до друзів, до всіх, хто не черствіє душею, він щедро простелений гостям. Хліб-сіль на вишитому рушнику були високою ознакою гостинності українського народу. Кожному, хто приходив з чистими, добрими намірами, підносили цю давню слов`янську святиню. Прийняти рушник, поцілувати хліб – символізує духовну єдність, злагоду, глибоку пошану тим, хто виявив її. Це пройшло віки, стало доброю традицією і в наш час.

Виходить учасниця в гарному українському вбранні з хлібом-сіллю на рушник, вітає гостей під звуки ніжної чарівної пісні.

ІІІ. Підсумки 

Ведуча:Дякуємо нашим учасникам. Ми багато чого почули, побачили. У кожного своя думка, головне – її мати та вміти аргументувати. А зараз ми запросимо до нас наймолодшого експерта нашого шоу і почуємо її думку.

Учениця молодших класів доводить свою думку про необхідність вивчення і державної мови, і англійської.

Ведуча: Проблема існує. Сьогодні немає ні переможців, ні переможених. Спробуймо знайти компроміс. Бажаємо вам завжди бути в пошуку різноманітності, мати мрію, прокладати шлях до здійснення своєї мрії. Згадаємо слова китайського мудреця Лу Сіня:

Мрія – це не тільки те, що існує, але й те, чого не може бути. Це, як на землі, - немає дороги , а пройдуть люди та прокладуть дорогу!

Дякуємо за увагу! До нових зустрічей!

 

 

docx
До підручника
Українська мова (профільний рівень) 10 клас (Плющ М.Я. та ін.)
Додано
16 січня 2019
Переглядів
590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку