ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД З МАТЕМАТИКИ
ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
«МАТЕМАТИЧНИЙ ПРАКТИКУМ У СПОРТЗАЛІ».
Підготувала і провела вчитель математики та фізики Мар'янівського навчально-виховного комплексу "загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Карлівської районної ради Полтавської області
СПИЦЯ СВІТЛАНА ВАСИЛІВНА
В ході проведення заходу використано:
\\ ефект несподіванки, таємничості, зацікавленості \\
Мета заходу: формувати в учнів навички розв’язування логічних задач; розвивати логічне мислення, культуру математичного мовлення та мислення; виховувати стійкий інтерес до предмета, вміння і навички міркувати, самостійність, допитливість, відповідальність, колективізм, волю до перемоги.
Проведення заходу.
1-й ведучий. Вітаю вас, друзі! Бачу, що багато тут зібралося чесного народу, і все це добірне товариство. Дуже приємно, що ви так шануєте математику, що дружно прийшли на наше свято.
2-й ведучий. Математика — наука молодих. Інакше бути не може. Заняття математикою — це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості. (Р. Віккєр).
1-й ведучий. Хто в дитинстві займається математикою, той розвиває увагу, тренує мозок, волю, виховує в собі наполегливість і завзятість у досягненні мети. (А. Марушкевич).
2-й ведучий. Діапазон практичного застосування математики величезний! Яку б науку ви не вивчали, до якого б ВУЗу ви не вступали, в якій би галузі ви не працювали, всюди обов'язково потрібні математичні знання.
1-й ведучий.
Ти визнана давно главою всіх наук,
Потрібна нам ти завжди, скрізь і всюди.
Без математики ми нині, як без рук:
З тобою з казки дійсність творять люди.
Освоївши тебе, рвемося у політ,
Створили ми розумні вже машини,
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів узнаєм причини.
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою підкоряємо природу.
Твої досягнення ми віддамо
На благо українського народу.
Доброго дня, любі друзі! Запрошую винахідливих, уважних і життєрадісних учнів нашої школи взяти участь у нашій практичній грі. Бажаю успіхів!!!
Сьогодні дозволяється: активно думати, проявляти знання, кмітливість та ініціативність.
Німецький математик Г.В.Лейбніц вважав, що винахідливість і дотепність виявляються саме в іграх, а тому заслуговують на увагу.
Забороняється: бути пасивним, байдужим, зволікати з відповіддю.
Отож розпочнемо!!!!
До вашої уваги Гра «ЧОРНИЙ ЯЩИК»
\\ застосовуємо для оголошення теми \\
\\ ефект несподіванки, таємничості, зацікавленості \\
--- У цьому чорному ящику знаходиться …. Предмет:
\\ учитель дістає з ящика комп*ютерний диск та коло\\
Як ви здогадалися сьогодні мова йтиме про КОЛО і КРУГ.
Глибина і абстракції сила, -
Підрахунок в задачах стрункий
Строга логіка, вигляд красивий
Математиків ваблять віки.
Проникаючи, в зоряні далі,
В таємниці земної кори.
Математика всіх закликає:
„Ти міркуй, фантазуй і твори!”
Мотивація: сьогодні ми переконаємось у тому, як завдяки знанням властивостей геометричних фігур, вивченим формулам можна вирішувати практичні та життєві задачі з теми коло та круг
ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА «ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ»
Підніміть руку ті хто вважають, що…
Якщо в природі ми частіше зустрічаємося з колом , займіть своє місце справа,
Якщо в природі ми частіше зустрічаємося з такою геометричною фігурою як круг, то займіть своє місце зліва.
\\ обєднуються у групи «КОЛО» і «КРУГ» \\ ПРИДУМАТИ ДЕВІЗ ТА ПРЕДСТАВЛЕННЯ \\
\\ Оберіть Капітана у своїй групі , представте його\\
Геометричні фігури – коло і круг можна знайти у природі, побуті, повсякденному житті.
завдання: знайти у природі, побуті, повсякденному житті предмети, де б ховалися коло та круг. То ж запрошую вас на аукціон таких предметів.
ОБГРУНТУЙТЕ СВІЙ ВИБІР, ПРИВЕДІТЬ ДОКАЗИ
\\ учні приводять приклади кіл та кругів , що зустрічаються у навколишньому середовищі, записуючи до своїх зошитів \\
(Наприклад: колесо, ґудзик, арена цирку, бублик, перстень, браслет, сковорідка раз, і т. д., поки предмети не закінчаться )
\\ пісочні часи ==1 хв. \\ СТОП ! Молодці за 1 хв. Ви привели дуже багато прикладів.
\\ Капітани команд починають гру «АУКЦІОН» . читаючи по черзі свої записи. якщо не правильно, читають слідуючий приклад. Виграє та команда, яка останньою завершить аукціон\\ Переможець отримує 5 балів.
ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА «ЗНАЙОМСТВО» СТАНЬМО ВСІ В КОЛО.
\\ Всі учні стають в коло, беруться за руки і рахують починаючи з 1, 2, …
Але замість чисел, що діляться на 3 та містять цифру три треба говорити своє імя \\
\\ Хто порушив правила, -- вибуває із кола. Переможе та команда чий представник залишиться. \\
\\ Ось послухайте Жартівливий вірш \\
У математиці крива – Одна із найпростіших.
А як фігура у житті – Одна з найголовніших.
Дорога тим безпечніша, Чим більша дуга кола.
Безпеку руху бережуть очиці світлофора.
Без кола рух автомашин ніяк не відбувається,
Завдяки формі коловій Життя не зупиняється.
Навколо сонечко біжить Земля разом із нами
Від камінця в ставку вода розходиться кругами.
Нічого дивного нема, Ви знаєте і в тому,
Що люди збившись із шляху, Завжди ідуть по колу.
По колу в морі синьому Завжди пливе медуза
І щирий сміх дітвори Завжди лунає в колі друзів.
--- Інтерактивна гра «РЕКЛАМА»:
Пропонуємо вам пройтися по стежині , що має назву «КОЛО ТА ЙОГО ЕЛЕМЕНТИ» та познайомитися з головними героями.
Я – коло, фігура, яка складається з усіх точок площини, рівновіддалених від даної точки. Цю точку називають центром кола.
У віршованій формі мене представлено так:
Одну у собі точку маю,
Яку всі центром називають.
Від точок інших всіх моїх,
Що їх, як кажуть,повний міх,
На рівній відстані стоїть
Він вперто протягом століть.
Й стоятиме, допоки світ,
Мільйони літ,мільярди літ.
Я маю відрізки, наприклад:
Відрізок, що сполучає центр кола з будь-якою точкою кола, називається радіусом.
Радіус – у перекладі з латини, означає «промінь».
Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через центр кола, називають діаметром.
Слово «діаметр» походить від грецького «діаметрос», що означає «поперечник».
Реклама геометричної фігури --- КРУГ
Увага ! всіх запрошуємо пройтися по стежині , що має назву «КРУГ ТА ЙОГО ЧАСТИНИ»
Ми сьогодні будемо говорити на уроці про геометричну фігуру, яку в Давній Греції вважали символом досконалості, козаки сходились на ній, за її кількістю можна підрахувати вік дерева, у цієї фігури немає жодної діагоналі, не можна провести ні бісектриси, ні висоти. Що ж це за фігура? (круг)
Яку фігуру обмежує коло? « круг».
Історична довідка. Проблема знаходження площі круга формулювалася в
Стародавній Греції (5 ст. до н. е.) як задача побудови за допомогою лише
циркуля і лінійки квадрата, рівновеликого даному кругу. Уже Архімед знав,
що площа круга дорівнює пів добутку довжини кола на його радіус.
Викладач. Розпочинаємо наш конкурс юних математиків. Сьогодні ви станете свідками найцікавішої боротьби найкращих представників ваших груп — наших математичних «зірочок».
Ну, а тепер настав час представити наших учасників.
Тим, хто вчить математику,
Тим, хто любить математику,
Тим, хто знає математику,
Тим, хто ще не знає, що він любить математику,
Цей вечір присвячується...
Отже, дивіться сценку “Що важче?”
І частина
(виходять два учні.)
(Б’є другого по голові підручником з геометрії).
(Б’є підручником з алгебри).
Ну, то що важче?
ІІ частина
(Бабуся звертається до онука — другого учня, який грав у І частині.)
Звичайно, питання про те, що легше алгебра чи геометрія, кожний вирішує для себе сам і, сподіваємося, не такими “методами”, як у жартівливій сценці.
А зараз переходимо до геометричних запитань.
Гра «Математичне доміно»
\ учитель готує набір карток двох кольорів. На одних записується початок речення, на інших його закінчення \
Виконаємо такі завдання . КОЛО
КРУГ
\ Кожній групі учнів роздається доміно, яке необхідно скласти у відповідності: початок речення – кінець \
Слово вчителя :
Зараз перевіримо , як ви виконали завдання і запишемо набрані бали
З ТЕОРЕТИЧНОЮ ЧАСТИНОЮ ВИ ДОБРЕ СПРАВИЛИСЯ
ПЕРЕХОДИМО ДО ПРАКТИЧНОЇ ЧАСТИНИ НАШОГО ЗАХОДУ
«ГЕОМЕТРИЧНИЙ ПРАКТИКУМ»
Як не маючи ніяких вимірювальних приладів відрізати 60 см від шнура, довжина якого 80 см? Відповідь: Шнур зігнути навпіл, потім половину отриманого шнура зігнути ще раз навпіл і взяти першу половину і половину половини.
2. ТУР «Кожній руці — своя робота»
Завдання. Лівою рукою намалювати 3 трикутники, правою — 3 кола одночасно.
Малюнок виконується крейдою на підлозі.
Хто швидше і краще, той переміг.
3. ТУР. Розрізати аркуш паперу так, щоб в нього могла пролізти людина. (Конкурс оцінюється в 4 бали)
4. ТУР. КОНКУРС «КЛУМБА НА ДІЛЯНЦІ»
ОБЛАДНАННЯ : (Маєте 2 учасники команди, мотузку, кусок крейди.) Побудувати на підлозі коло , радіус якого становить 3 ступням одного учасника та 3 ступням другого учасника.
Також провести радіус.
Команда, яка справилася із завданням швидше і правильно виграє.
Швидко – 5 балів
Правильно – 10 балів
5. ТУР. «ПРАКТИЧНА РОБОТА»
Дано обручі спортивні, нитка, лінійка.
Як за допомогою такого обладнання визначити відношення довжини кола до діаметра? На обдумування 1 хв. Повідомте алгоритм
Зробити всі необхідні вимірювання, та обчислити.
Кому необхідна підказка, звертайтеся, --- ціна 1 підказки 3 кружечки
Команда, яка найточніше зробить виміри та здійснить обчислення отримує 10 балів.
6. ТУР «ПЛОЩА КРУГА»
СКІЛЬКИ ФАРБИ НЕОБХІДНО ВИТРАТИТИ, ЩОБ ЗАФАРБУВАТИ КРУГ У СПОРТЗАЛІ, якщо товщина фарби кладеться в 0,5 мм.
Дано : На підлозі спортзалу намальовані круги, нитка, Лінійка, метр.
ЗАВДАННЯ:
«МАЛЮНОК , ЩО СКЛАДАЄТЬСЯ ТІЛЬКИ З КІЛ»
Умова: Плакат передається по колу та маркер.
Кожен учасник має право домалювати лише одне коло і передати наступному учаснику і т.д.
Перемагає та команда у якої найкращий та найзрозуміліший малюнок
1.) За допомогою якого інструмента можна накреслити коло ?
2)- довжина кола від чого залежить? (від довжини діаметра)
3) - чим більший діаметр, тим ….. (більша довжина кола, і навпаки)
4) - для всіх кіл відношення довжини кола до діаметра …. (повинно бути одним і тим самим числом?
5)--- Чому дорівнює відношення довжини кола до його діаметра?
6) -- Як можна назвати сегмент, якщо його дуга містить 180 градусів (півкруг)
КІНЕЦЬ
1-й ведучий.
До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочем:
«Наш математиці уклін!»
2-й ведучий. В чистому математику живе завжди художник, архітектор і навіть поет. (А. Припсгейм).
Викладач. Я сподіваюсь, що жоден з вас не залишився байдужим до цариці наук — математики, й що жоден з вас не скаже...
1-й ведучий.
А мені математика — мука:
В ній немає жодної краси.
Це важка, нецікава наука,
В ній лиш символи й формул ліси.
Викладач.
Зрозумій, ти не правий, мій друже,
Не по тому шляху ти пішов.
Із задачами, певно, не дружиш,
Та й поезій в них не знайшов.
2-й ведучий.
Нестандартні, цікаві задачі
Я б розв'язував ночі і дні.
А мене лиш чекають невдачі,
Не щастить в цій науці мені
Викладач.
Будеш, друже, трудитись сумлінно —
У навчанні уникнеш невдач,
І розв'яжеш на «добре» й «відмінно»
Не десяток, а сотні задач.
Глибина і абстракції сила,
Підрахунок в задачі стрункий.
Строга логіка, виклад красивий,
Математиків ваблять віки.
Проникаючи в зоряні далі,
В таємниці земної кори,
Математика всіх закликає:
Ти міркуй, фантазуй і твори!
Фінал
За хвилиною — хвилина.
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуй нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?
Дві команди добре фали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що обидві — молодці!
Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралась вона спритніше.
Діти підійдіть всі на середину залу і утворимо коло.
На праву руку покладемо знання та нову інформацію, отриману сьогодні.
На ліву руку покладемо уміння та навички, отримані в процесі роботи.
А тепер з'єднаємо наші долоні, приєднуючи нові здобутки до тих, які ви мали раніше.
І всі разом скажемо : «МИ – ПЕРЕМОГЛИ »
Хочеться відзначити, що ніхто з вас не віднісся до роботи байдуже, і якщо у когось не все вийшло- не засмучуйтеся: « Дорогу здолає той, хто йде».
1