Розробка позаурочного заходу мовознавчої квест гри

Про матеріал
Тема: Розробка позаурочного заходу мовознавчої квест гри Автор: Колесніченко Вікторія Андріївна Про матеріал: Пропонований матеріал, що допоможе провести заходи до Дня рідної мови, містить цікаві завдання, що поглиблять знання учнів про красу і багатство української мови ,виховати любов до до рідної мови, рідного краю ,почуття поваги до всього українського, бажання розмовляти рідною мовою, сприятиме розвитку уміння працювати в колективі.
Перегляд файлу

                                                                                                                                                                                                                                                      

Розробка позаурочного заходу мовознавчої  квест гри

Для учнів 5-6 класів

Тема: квест гра

Мета: актуалізувати й узагальнити знання учнів про вивчені в 5-6 класах

зразки українського фольклору, розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення,

кмітливість, спостережливість, виховувати любов до української усної народної творчості, до української мови та літератури, патріотичні почуття, взаємоповагу, вміння працювати в групі.

Обладнання: завдання для квесту, розподілені по станціях, відповіді до

завдань у чергових по станціях, ілюстрації до казок, прислів’їв, пісень, маршрутні листи, розпізнавальні знаки для команд – стрічки, назви станцій.

Учитель: Квест – це захоплююча весела гра-подорож, під час якої ви

пригадаєте вивчені казки, загадки, прислів’я та пісні. Розв’язуючи цікаві завдання на п’яти різних станціях, вам потрібно буде виявити неабияку кмітливість, уважність і спостережливість, спритність і командний дух.     Запорукою успіху будуть не лише знання, але ще й швидкість та організованість.

Гра є гра, і як в кожній грі, є переможці і переможені. І не важливо, кому

сьогодні більше поталанить. Головне, щоб атмосфера доброти,

взаємопідтримки панувала у нашому колективі.

У квесті беруть участь 4 команди по 6 учнів. Кожна з них має назву і девіз, а також свої розпізнавальні знаки. Давайте привітаємо учасників квесту і

попросимо їх представитися і привітати противників.

 

 

 

 

 

Правила гри.

Команди повинні подолати кожна свій маршрут, розв’язуючи завдання на  станціях.

Звертаю вашу увагу, що кожна команда має власний маршрут.

На старті, а також на кожній станції ви отримаєте зашифровані вказівки щодо напрямку руху. Розгадавши їх, ви дізнаєтеся, в якому приміщенні знаходиться ваша наступна зупинка.

На станціях вас зустрінуть чергові, які ознайомлять вас із завданнями.

 Будьте дуже уважні!

Впоравшись із завданням на станції , не забудьте отримати у чергового позначку в своєму маршрутному листі.

Обов’язкова умова: не перешкоджати рухатися іншим командам.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Ребусна»

Розгадайте ребуси, пов'язані із життям Т. Г. Шевченка – основоположника 

  української літературної мови.  За кожну  правильну відповідь – 1 бал.

 

 

мак 2рак   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правильні відповіді:

    1. Кобзар  

    2. Моринці 

    3. Кріпак 

    4. «Заповіт» 

    5. Катерина    

    6. Тарас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Станція « Спадок Шевченка»

Виправте змістові помилки у віршах Т. Шевченка,  допущені „неграмотними”  українцями.  За кожну правильну відповідь –  2 бали.

1.  Мені шістнадцятий минало,                     1. Мені тринадцятий минало,

    Я пас корови за селом.                                  Я пас ягнята за селом.

 

2. Смеркає... Край неба палає...                     2. Світає... Край неба палає...

    Гава чорна в темнім гаї                                  Соловейко в темнім гаї

    Сонце зустрічає.                                             Сонце зустрічає.

 

3. Реве та стогне Рейн широкий,                   3. Реве та стогне Дніпр широкий,

    Сердитий вітер завива,                                   Сердитий вітер завива,

    Додолу сосни гне високі,                               Додолу верби гне високі,

    Горами хвилю підійма.                                   Горами хвилю підійма.

 

4. Садок сливовий  коло хати,                        4. Садок вишневий коло хати,

    Джмелі над вишнями гудуть.                          Хрущі над вишнями гудуть.

 

5. Сонце моє ранковеє,                                   5. Зоре моя вечірняя,

    Зійди над горою.                                             Зійди над горою!

 

6. Учітеся, читайте,                                          6. Учітеся, читайте,                    

     І чужому не научайтесь,                                 І чужому научайтесь,

     І свого цурайтесь!                                           І свого не цурайтесь!

 

 

 Виправте змістові помилки у віршах Т. Шевченка,  допущені „дикими”  українцями.  За кожну правильну відповідь –  2 бали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правильна відповідь:

 

1.  Мені шістнадцятий минало,                    

    Я пас корови за селом.                                 

 

2. Смеркає... Край неба палає...                    

    Гава чорна в темнім гаї                                 

    Сонце зустрічає.                                            

 

3. Реве та стогне Рейн широкий,                  

    Сердитий вітер завива,                                 

    Додолу сосни гне високі,                           

    Горами хвилю підійма.                                 

 

4. Садок сливовий  коло хати,                       

    Джмелі над вишнями гудуть.                         

 

5. Сонце моє ранковеє,                                  

    Зійди над горою.                                            

 

6. Учітеся, читайте,                                                           

     І чужому не научайтесь,                                

     І свого цурайтесь!                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Печерні написи»

 

 Виправте помилки в написах, залишених „дикими”  українцями  на стінах печери. За кожну правильну відповідь – 2 бали.

 

 

 

 

 

   

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правильні відповіді:

  1. Тут були Геннадій і Алла.                                                          
  2. Ми сходили на Олімп два дні.
  3. Як цікаво брати участь у квесті!
  4. Із Днем народження, Денисе!   
  5. Зустрінемося біля річки  о  п'ятій.
  6. Ми знаємо найкоротший шлях до вершини.

 

Максимальна кількість балів – 30 (6+12+12).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Відгадай за назвами  предмети»

 

  1. Підземна міська залізниця.
  2. Передня частина голови, на якій розташовується ніс, очі, рот.            
  3. Купа дров, або хмизу, які горять.
  4. Смолиста маса, якою заливають дороги і тротуари.
  5. Людина, яка добровільне дає свою кров для переливання.
  6. Постанова, розпорядження найвищого органу влади або глави держави, що має силу закону.
  7. Короткі штани.
  8. Установа, в якій виготовляють і продають ліки.
  9. Інструмент для різання, стриження, що складається з двох навхрест з'єднаних ножів з ручками у вигляді кілець. 
  10. Скляний ящик з водою для риб.
  11. Страва з дрібних шматочків м'яса або риби з овочами й підливою.
  12. Оптичний прилад з двох скелець на дужках.
  13. Літній будинок для відпочинку за містом.
  14. Кілька коней запряжених разом.

 

Ключ. У кожному слові-відгадці  підкресліть першу літеру. З цих букв прочитаєте вислів українського поета В.Сосюри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Мовні цікавинки»

 (за кожну правильну відповідь – 1 бал)

 

1.Назвіть місто великих хижаків. (Львів)

2.Яке слово об'єднує 33 букви? (Алфавіт)

3.Які сто приголосних звуків можуть зупинити рух автомобілів? (Сто-п) Як із буряка зробити великий дощ? (Буря-к)

4.Що зробити, щоб майка полетіла? (Майка-чайка)

5.Як написати одним словом з чотирьох букв словосполучення "суха трава". (Сіно)

6.Що належить вам, але інші користуються ним частіше? (Ім'я)

7.Як написати одним словом «мати, батько, син, дочка»? (Сім'я)

8.Яким прикметником можна назвати білу хустку, намочену в Чорному морі? (Мокра)

9.Гора й долина. Що між ними ?( «Й»)

 

 

 

Станція « Латка на фразеологізм»

 (за кожну правильну відповідь – 1 бал)

Відновіть фразеологізми, вставляючи на вільне місце слово-латку

 

«Латки»: голова, серце, печінка, ноги

1. … йде обертом

2. Лягти каменем на …

3. … і два вуха

4. Сидіти в …

5. Взяти … на плечі

Правильні відповіді: голова йде обертом, лягти каменем на серце, голова і два вуха, сидіти в печінках, взяти ноги на плечі

 

«Латки»: курка, кінь, коза, кіт

1. Носиться, як … з яйцем

2. Бути на …

3. І … загребуть

4. Нагадали … смерть

5. Шкребуть на серці …

 

Правильні відповіді: носиться, як курка з яйцем, бути на коні, і кури загребуть, нагадали козі смерть, шкребуть на серці кішки.

 

 

 

 

 

 Станція « Поетична»

 (за кожну правильну відповідь – 2 бали)

Відновіть поезію, вибираючи із синонімів слова, що римуються.

 

Текст 1

Осінь в саду (розхлюпалась, розіллялась, розлилась)

Осінь, як повінь червлена,

Вишня в багрець (Прибралась, одяглась, нарядилась)

Мов молода наречена

 

Текст 2

Вигріваються на сонці

Осокори у (тузі, журбі, смутку)

А дуби, мов полководці,

Вийшли з вітром на (двобій, дуель, поєдинок)

Правильні відповіді: розлилась-одяглась; журбі-двобій

 

 

 

 

 

Маршрутний лист

      класу

 

1.Станція «Ребусна»

 

2.Станція «Спадок Шевченка»

 

3. Станція «Печерні написи»

 

4. Станція «Відгадай за назвами предмети»

 

5. Станція «Мовні цікавинки»

 

6. Станція «Латка на фразеологізм»

 

7. Станція «Поетична»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губль Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 січня 2021
Переглядів
471
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку