Розробка практичних занять

Про матеріал
Розробка навчального матеріалу у формі гри, для розвитку комунікативних та соціальних навичок учнів під час навчального процесу. Розвиток вміння реагувати на нестандартні ситуації та знаходити шляхи рішення таких завдан, шляхом креативного мислення та кмітливості. Завдання розраховані на середню та старшу вікову групу дітей.
Перегляд файлу

Розглянемо надаліприклади проведення найбільш цікавих інтерактивних ігор. Нижче запропоновані ігри передбачають оволодіння словниковим запасом з вивченої теми та загальновживаними словами.

Grabaminute–гра, в якій студенту надається 1 хвилина, для представлення терміну, написанного на інтерактивній карті. Учасник має надати найбільше інформації про даний предмет/термін, його значеня, використання, тощо. Отримує перемогу, студент, який надав найбільш повну та зв'язну інформацію про вказаний в картці предмет або термін.

Перевірка знань: словниковий запас з певної теми у поєднанні з грамматикою. Хороший спосіб для закріплення пройденного матеріалу.

Особливості гри: покращується навички швидкого реагування, критичного мислення.

Anitemdescription–гра, в якій необхідно описати слово чи словосполучення, вказані на інтерактивних картках, не називающи корінь слова та не застосовуючи жестів. При цьому активну роль грає решта групи, яка має вгадати слово.

Перевірка знань: словниковий запас з певної теми у поєднанні з грамматикою. Можна використовувати в якості Warm up activity.

Особливості гри: покращується навички швидкого реагування, активізується пошук синонімів англійською мовою. Прямий комунікативний контакт з групою позитивно впливає на  взаємозв’язок всередині групи.

Chainstory–гра на логіку, прояв фантазії та індивідуальності. Суть гри полягає у продовженні історії попереднього студента.

Перевірка знань: словниковий запас з певної теми та загального словникового запасу в поєднанні з грамматикою.

Особливості гри: покращується навички швидкого реагування, логічного мислення, підвищується увага, не меншу роль віддають фокусуванню на сюжеті історії, що допомагає розвивати пам’ять.

Вище зазначені ігри можуть проводитися в другій частині заняття, для підвищення активності студентів та покращення сприйняття  інформації. Вони не потребують значної підготовки та залежать від теоретичного рівня пізнання студентів. Щодо дискусійних групових форм, які будуть приведені нижче, окрім теоретичного підґрунтя повинна бути присутня аргументованість відповідей.

Приведені нижче актуальні дискусійні форми змушують студентів аналізувати думки, перш ніж їх озвучувати, адже обов’язковим елементом є не лише промова, але й пояснення ходу власних думок.

1)  “Roundtable(Колективна гра  на вирішення спільної проблеми).

2)   Scientific debate   (Навчальна суперечка-діалог, в якій студенти – представники різних направлень, відстоюють свою думку, протилежну іншим).

3)    Competition in small groups (Мотиваційна гра, яка спонукає студентів до активності).

4)     “Brainstorm(Гра, розвиваюча критичне мислення).

5)    Situation(Гра, розвиваюча вміння швидко реагувати та фантазувати).

6)  Judicial sitting (Гра з розподіленням ролей та пошуком конструктивних відповідей).

7)  Training (форма навчання із застосуванням різних форм роботи з невеликою групою для вдосконалення навичок в процесі моделювання ситуацій, які наближені до реальності).

8) Debriefing (Аналіз та обговорення результатів попередньої роботи; структурування набутого досвіду; Визначення та оцінювання власних досягнень та поразок педагогом і учнями;    планування    подальшої діяльності.

9) Six Thinking Hatsза методом Едварда де Боно (систематизація мислення).

Дискусійні форми навчання – це ціленаправлений та впорядкований обмін думками, твердженнями з метою «знаходження істини» або формування в учасників певної точки зору. Головними умовами є обмеження одним питанням чи темою, висловлена думка має бути аргументованою.

Однією із самих активних дискусійних форм заняття можна виокремити «Мозковий штурм» (Brainstorm),що містить спільне розв’язання проблем. Метою цієї гри є забезпечення генерації ідей для неординарного рішення певної проблеми. Переглянемо список необхідних елементів проведення «мозкового штурму».

1) Необхідно висловити якомога більше ідей та зафіксувати їх.

2) Записуються всі висловлені ідеї, навіть на перший погляд, безглузді.

3)  Відсутність будь-якої критики.

4) Всі учасники мають однакові права висловити свою думку.

Не менш цікавим є «метод шести капелюшків» (Six Thinking Hats). Це проста і ефективна система, що значно збільшує продуктивність праці. У пропонованій системі мислення поділено на шість категорій, з кожною з яких співвіднесена метафоричний капелюх певного кольору. Коли обговорюється питання, кожний із присутніх застосовує до нього конкретний капелюх і всі думають в одному напрямку. Даний капелюх забезпечуючи більш ефективну концентрацію і легкість в управлінні власними думками. Кожний колір має свої функції.

Білий капелюх: Детальна і необхідна інформація. Тільки факти. Яка ще необхідна інформація?

Жовтий капелюх: Символічне відображення оптимізму. Дослідження можливих успіхів і позитивних сторін. Переваги. Чому це спрацює?

Чорний капелюх: Застерігає і змушує думати критично. Що може статися поганого або що піде не так? Обережність. (Не зловживайте нею.)

Червоний капелюх: Почуття, ідеї та інтуїтивні прозріння. (І не намагайтеся їх пояснити.) Які почуття в мене виникають?

Зелений капелюх: Фокусування на творчості, альтернативних рішеннях, нові можливості та ідеї. Це можливість висловити нові поняття та концепції.

Синій капелюх: Керування розумовими процесами. Гарантія дотримання всіх шести капелюхів.

 Використання цього прийому дозволяє скоротити час розв`язання проблем на більше, ніж на 40% і підвищити ефективність результатів діяльності.

Метод  Дебрифінга сприяє не тільки розвитку особистісних якостей учнів але й вчить об’єктивному оцінюванню знань і вмінь, набутих під час попередньої    роботи,   аналізу рівня    застосування особистісних  якостей,  рівня  активності  та моделей поведінки. Єдиним обмеженням даного методу є те, що він потребує   більшого   терміну,   порівняно   з іншими методами.

До цікавих позакласнихінтерактивних занять ми віднесли екскурсії  англійською мовою та зйомка відео репортажу. Важливим етапом проведення позакласного заходу є підготовка: розподілення ролей між студентами, затвердження маршрутного листа, самостійний пошук студентами інформації та затвердження її викладачем, який виступає у ролі експерта.

Головною проблемою залучення інтерактивних ігор визначають те, що студент часто немає власної думки, а якщо й має, то боїться висловлювати її відкрито, на весь клас. Постійне проведення інтерактивних занять сприяє значному покращенню комунікаційних навичок студентів, в результаті чого зникають внутрішні обмеження учня. В процесі спілкування студенти навчаються: спілкуватися з різними людьми, висловлювати альтернативні думки, приймати виважені рішення, приймати участь у дискусіях .

З наведених прикладів, бачимо, що існує велика кількість форм інтерактивних занять. Найбільшою помилкою викладача є використання однієї методики викладання або вибір однієї форми проведення інтерактивного завдання.

Слід пам’ятати, що канали сприйняття інформації не бувають односторонніми, тому слід залучати різні форми.

З розвитком інформаційної революції швидко вдосконалюється технологічний процес, студенти звикли до постійного оновлення інформації, змін, інтеграції Болонського процесу, тому і необхідно залучати нові різноманітні інтерактивні методи навчання для реалізації поглибленого швидкого засвоєння постійно обновлюваних студентами знань. Неможливо недооцінити роль мультимедійних засобів у проведенні інтерактивного заняття.

При усному викладі матеріалу за хвилину слухач сприймає і здатний обробити до однієї тисячі умовних одиниць інформації, а при «підключенні» органів зору до 100 тисяч таких одиниць. Як бачимо, найбільша кількість студентів є візуалами, які краще засвоюють інформацію за допомогою зорового каналу. Під час сприймання матеріалу існує можливість вести записи, що включає моторну пам’ять і покращує процес запам’ятовування. Тому висока ефективність використання в навчанні мультимедійних засобів, основа яких – зорове та слухове сприйняття матеріалу є очевидною. Застосування мультимедійних засобів підвищує рівень сприйняття за запам’ятовування на 30-40% завдяки одночасній багатоканальній взаємодії студента з інформацією.

Якісна мовна підготовка студентів не можлива без використання сучасних освітніх технологій. Сучасні технології в освіті – це професійно-орієнтоване навчання іноземної мови, використання  проектних методів, застосування інформаційних та телекомунікаційних технологій, робота з навчальними комп’ютерними програмами, дистанційні курси іноземних мов, створення презентацій у програмному середовищі Open Office Impress, Microsoft PowerPoint, використання ресурсів всесвітньої мережі Internet. Мультимедійні засоби навчання являють собою перспективний і високоефективний механізм, що дозволяє опрацьовувати та представляти більшу кількість інформації, ніж традиційні джерела інформації.

 

 

 

 

 

 

ПЛАН ЗАНЯТТЯ

 

ДІЛИМО ЗАНЯТТЯ НА БЛОКИ

 

1.БЛОК-мікрофон _швидкі питання, швидкі відповіді (10-15ХВ)

ЗНАЙОМСТВО- БРИФІНГ -ВЧИТЕЛЬ В РОЛІ РЕСПОНДЕНТА, ДІТИ ЖУРНАЛІСТИ, КОЖНИЙ МАЄ ПРАВО ЗАДАТИ 1-3 ПИТАННЯ

ЗА ВКАЗАНИМ ТЕКСТОМ.

 

 

  1.     БЛОК загадки на кмітливість(3-5хв)

 

  1.     БЛОК світлофор _ зелений колір, все виконано, можу допомогти, 10 балів __жовтий колір_ зустріли труднощі, потрібна допомога (7_5 юалів,__ червоний колір_ SOS великі труднощі._3 бали, якщо завдання не виконане, або ж не вірно _0  ( 15хв ) написання короткого єссе

 

  1.     БЛОК знайди помилку, _ уважно слухаємо інформацію, аналізуємо, висновок, виправляємо неточності чи помилки (10хв)

 

  1.     БЛОК я знаю, я вмію- підбиваємо підсумки роботи, обговорюємо про що дізналися, та чого навчилися. (15хв)

 

  1. БЛОК домашне завдання

 

 

 

 

 

 

Теми для ессе :

 

  1.     Уяви, що ти став невидимим на день. Опиши цей день. Як гадаєш, це буде весело чи ти створиш більше проблем? Поясни.

 

  1.     Уяви, що ти виграв shopping spree (нетривалий момент, коли можеш все брати безкоштовно) на 5 хвилин у будь-якому магазині на свій вибір і можеш взяти, що хочеш. Який магазин вибереш і якою буде твоя стратегія шопінгу?

 

  1.     Якби тобі випав шанс подорожувати з будь-яким дослідником у світі, хто б це був і чому?

 

  1.     Як гадаєш, чи варто вченим випробовувати ліки на тваринах, щоб побороти  хвороби людей?

 

  1.     Напиши, чому виконувати обіцянки важливо.
  2.      На прохання поштового офісу тобі належить обрати героя нової марки. Хто б це міг бути і чому?
  3.    Ти віриш, що люди за своєю природою більше хороші чи погані? Поясни.
  4.     Яку нагороду (реальну або вигадану) ти б хотів отримати найбільше в житті?

 

  1. Ти знайшов кришталеву кулю, що показує твоє майбутнє. Що ти там побачив?

 

10. Придумай новий олімпійський вид спорту, у якому ти б отримав медаль. Що б це був за спорт?

11. Якби тобі потрібно було б вести урок, про що б був цей урок?

 

 

 Д/З  скороговорки

  • Все бобры добры для своих бобрят.
  • Водовоз вёз воду из-под водопровода.
  • У ежа ежата, у ужа ужата.
  • В Кабардино-Балкарии валокордин из Болгарии.
  • У Кондрата куртка коротковата.
  • Около колодца кольцо не найдётся.
  • Клавка искала булавку, а булавка упала под лавку.
  • У осы не усы, не усищи, а усики.
  • Чеpепахa, не скучaя, чaс сидит зa чaшкой чaя.
  •  Шесть мышат в камышах шуршат.
  • Бабин біб розцвів у дощ - буде бабі біб у борщ.
  • Дрова рубали два дроворуби.
  • Біжать стежини поміж ожини.
  • Коваль кулю кував, кував і перековував.
  • Не турбуйте курку - клює курка крупку.
  • Поля поле поливає, поле й переполює.
  • Семен сіно віз - не довіз: лишив сани - узяв віз.
  • Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок - сорок морок.
  • Фірма ферму будувала. Фірмі фарби було мало.
  • Летів горобчик, сів на стовпчик, прибіг хлопчик - утік горобчик.

 

Загадки на кмітливість

1. Яку воду можна принести в ситі?

2. Кінь перевозить 10 кг вугілля, а поні — 10 кг вати. У кого вантаж важчий?

3. Що посеред землі стоїть?

4. Яке колесо не крутиться в автомобілі, коли він їде?

5. На небі одна, у баби дві, а у дівки немає.

6. Коли ми, дивлячись на цифру «два» кажемо «десять».

7. Складіть віршик з шести літер.

8. Їде чоловік у потязі, сниться йому, що сидить він на підлозі, а дошки у безодню летять. Глядь—лише одна дошка залишилась. Що треба зробити чоловіку, аби не впасти?

9. Від чого у качки ноги червоні?

10. В якому морі води немає?

11. Сорок п’ят і сорок п’ят — скільки буде?

12. Що дістане зубами потилицю?

13. Який острів каже, що він одяг?

14. Ішли дві матері і дві дочки. Знайшли три яблука і поділились. Кожній дісталось по одному. Як так вийшло?

15. Яке ім’я хлопчика вперед і назад читається однаково?

16. Коли людина в кімнаті може бути без голови.

17. Коли дурень розумний.

18. Що спочатку треба зробити, лягаючи спати?

19. У млині було вісім мішків, на кожному мішку сиділо по дві миші, прийшов мельник з котом, скільки тепер стало ніг?

20. Хто показує кожному його обличчя, бо не має власного?

 

Відповіді

1. Заморожену.

2. Вантаж однаковий — 10 кг.

3. Літера «м».

4. Запасне.

5. Літера «б».

6. Коли стрілка годинника показує десять хвилин.

7. Віршик.

8. Прокинутись.

9. Від колін.

10. У тому, що на карті в атласі.

11. Вісімдесят п’ят.

12. Гребінець.

13. Ямайка.

14. Йшли внучка, мама та бабуся.

15. Пилип.

16. Коли виглядає у вікно.

17. Коли мовчить.

18. Сісти.

19. Дві ноги мельника.

20. Дзеркало.

«Сучасна молодь і мода»

Світ змінюється стрімко. Сьогоднішня молодь ламає всі стереотипи і не виправдовує всі покладені на неї надії. В цілому нинішнє підростаюче покоління пасивне, грубе і різке. Виною всьому цьому є байдужість до культурних цінностей, вседозволеність і неправильне виховання. Суспільство мовчки сприймає все, що дозволяє уряд. Маси людей, незадоволені всім цим, просто йдуть на поводу у влади. Виходом з ситуації, що склалася, я вважаю необхідність у просвітництві нинішньої молоді, її розвиток і виховання. Але в своєму творі я хочу висловитися не про культуру молоді, а про один її прояві – культуру моди.

Щоб відповісти на поставлене питання: «Чи може сучасна молодь стати законодавцями моди?» нам слід спершу звернутися до самого визначення слова «мода». Візьмемо, наприклад, Тлумачний словник Ожегова. Тут даються наступні пояснення: мода – це – зразки предметів, що відповідають смакам більшості людей; сукупність смаків і поглядів, що панують у певному суспільстві недовгий час; манера поведінки, звичаї. Існує також термін «вулична мода». «Вулична мода – це світосприймання окремої людини і його індивідуальність, повністю залежна від душі, тіла і одягу».

У наш час мода – це не просто стиль вираження, це вже масове психічне явище. І виражається вона не тільки в одязі, а практично у всьому. І молодь найбільше схильна до впливу моди. Сучасні молодіжні газети та журнали рекламують нам відомі фірми, диктують, що носити, що слухати, що читати і навіть що пити і їсти. Засоби масової інформації роблять великий вплив на свідомість підлітків. Існують навіть заклади, де яскраво виражена дискримінація. Це – пафосні нічні клуби, куди, частіше усього, ти можеш потрапити тільки пройшовши так званий «фейс-контроль» і строгий «дрес-код», по-іншому, виходячи з того як ти одягнений, охорона буде вирішувати, впустити тебе туди, чи ні.

На вулицях часто можна зустріти молодих людей в яскравому одязі, рваних джинсах і з тонною гелю на волоссі. Зазвичай такі люди викликають обурення у дорослих. Але це крайності, адже існує безліч стилів в одязі: спортивний, класичний, екстравагантний, хіпі та інші. У наші дні допускається навіть їх змішання. Одним з найбільш «просунутих» стилів в наші дні вважається клубний стиль: сріблясті костюми, тканини з металізованою ниткою, величезні платформи, асиметрія, космічна тематика. Клубною танцювальної культурою займаються такі відомі по всьому світу дизайнери як Donna Karan, Calvin Clain і Gucci.

Тепер що стосується зовнішності людей. Все більше люди йдуть на крайні заходи, бажаючи досягти ідеальної зовнішності. Багато хто погоджується на операції, готові в прямому сенсі лягти під ніж, дівчата збільшують собі груди, прибирають зайві жири, збільшують губи, закачуючи в них силікон, і навіть не замислюються про можливі наслідки. Все це є намагання відповідати нинішній моді. І що найжахливіше – хлопці майже ні в чому не поступаються дівчатам: сідають на дієти, щоб схуднути, збільшують губи і фарбують волосся. Одним з таких яскравих прикладів є законодавець моди, «зірка» Сергій Звєрєв. Відомо всім, що навряд чи чомусь корисному і розумному може навчити нас ця людина. Мені дуже б не хотілося, щоб сучасні хлопці, які продовжують називатися «сильною статтю» намагалися походити на нього: пухкі губи, нафарбовані очі, величезні платформи і щотижня пофарбоване в новий колір волосся.

Все це звичайно обурливо. Та все ж таки: може сучасна молодь стати законодавцями моди? Я думаю, що так, може, але кожній людині слід залишатися особистістю, бути яскравою та індивідуальною, а не намагатися кожного разу шокувати своїми екстравагантними вбраннями і зачісками, викликаючи обурення у дорослих, і, звичайно, потрібно поважати старше покоління, адже якби не вони, не було б і нас і ми б не мали такої можливості творити цей світ так, як ми бажаємо, творити цей світ, але пам’ятати, що окрім мода, яка сьогодні одна, а завтра вже інша, існують одвічні моральні цінності, яких треба притримуватися за будь-яких обставин.

 

doc
Додано
15 квітня 2021
Переглядів
1272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку