Розробка містить приклад впровадження в процех виховання молодших школярів цеглинок "ЛЕГО". Діти, граючи, формують свої висловлювання щодо послідовності складових режиму дня. Усвідомлюють його позитивний вплив на життя і здоров'я людини. Відкривають нове для себе слово "органайзер".
Ранкова зустріч «Ранок школяра»
(Перший тематичний тиждень НУШ «Я-ШКОЛЯР»)
Мета: формування загальнолюдських цінностей; формуваня навичок самообслуговування, прищеплення гігієнічних навичок; формування бажання бути організованими та дисциплінованими.
(Проходе на шкільному подвір’ї)
Вчитель:
Доброго ранку, діти! Подивіться навколо… Який чудовий осінній день сьогодні! Повітря тепле. На деревах ще багато зелених листочків. Ласкаво гріє сонечко! Давайте з ним привітаємося! Уявіть себе художниками, візьміть пензлик в руки, наберіть фарби і намагайтеся в повітрі намалювати почуте.
Сонечко ласкаве, сонечко лагідне,
Огортає ніжно нас теплом погідним.
Промінці ласкаві листя прикрашають,
Жовтим і червоним літо проводжають.
Десь вгорі курличуть білі журавлі,
Заховались в хмари, зникли до весни.
О.В.Морозова
Д я к у ю! Гарно малювали, сонечко не забули? Яку геометричну форму має сонце? (коло).Сформуймо коло, щоб бачити добре одне одного.
(Діти стають у коло)
Вчитель: Давайте сьогодні привітаємося за допомогою назв днів тижня?
Наприклад:Добрий день!
Я – Ольга,я – понеділок…
(діти формують свої привітання)
Вчитель: Діти! Тема нашої зустрічі «Ранок школяра» і допомагати нам у справі будуть цеглинки «Лего». Ранок починає день кожної людини, отже, у кожної людини свої традиції його зустрічати.
Вчитель: З чого починається наш день?
(діти наводять приклади та разом формують відповідь)
Діти: Ми зустрічаємо сонечко.
Вчитель: Якого кольору сонечко?
Діти – Жовтого.
Вчитель: Відстібніть жовту цеглинку і покладіть перед собою!
Що ми робимо після того, як прокинулися і зустріли сонечко?
(діти наводять приклади та разом формують відповідь)
Діти: Умиваємося та чистимо зуби, виконуємо ранкову зарядку.
Вчитель: Яким кольором ми позначимо ці дії?
Діти – Синім
Вчитель: Відстібніть синю цеглинку і покладіть перед собою.
Далі що відбувається ?
(діти наводять приклади та разом формують відповідь)
Діти : Ми снідаємо.
Вчитель: Яким кольором ми позначимо салат на сніданок?
Діти – Зеленого .(кладуть зелену цеглинку)
Вчитель: Що ми робимо після сніданку?
(діти наводять приклади та разом формують відповідь )
Діти : Ми одягаємося.
Вчитель: Яким кольором ми позначимо цю вправу?
Діти – Червоним.(кладуть червону цеглинку)
Вчитель: Що ми робимо після того, як одяглися?
(діти наводять приклад та разом формують відповідь )
Діти: Збираємо речі.
Вчитель: Який колір цеглинки ми обираємо, щоб позначити цю дію?
Діти: Блакитний.(кладуть блакитну цеглинку)
Вчитель: Залишилася одна цеглинка помаранчева. Що ми позначимо нею?
(діти наводять приклади та разом формують відповідь )
Діти: Шлях до школи.(кладуть помаранчеву цеглинку)
Вчитель: Дякую!Послухайте завдання – зберіть цеглинки в тій послідовності, в якій ми виконували дії.
(Після того, як діти зібрали башти, перевіряємо послідовність цеглинок)
Рефлексія: Оберіть, будь ласка, цеглинку червону, якщо у вас був гарний настрій під час виконання вправ. Помаранчеву, якщо настрій не змінювався і блакитну, якщо ви були сумні.
Вчитель: Діти. ми з вами виконували всі дії послідовно і тому успішно завершили свою роботу. Такі позначки, як цеглинки «Лего» ми можемо змінити на кольорові стікери ( на холодильниках деякі матусі так фіксують необхідне для виконання), кишеньки, в яких тримають важливу інформацію.
Таку вигадку цивілізації назвали «Органайзер» - ваш особистий секретар і помічник. Давайте спробуємо виготовити лепбук «Кишеньковий органайзер» із додаткового матеріалу зошита «Я досліджую світ»