Розробка рольових ігор до тематичних тижнів

Про матеріал
Методичний матеріал для підготовки і проведення ранкових зустрічей у 1-му класі.Одним з найперспективніших шляхів виховання активних учнів, озброєння їх необхідними вміннями і навичками є впровадження активних форм і методів навчання,серед яких провідне місце займають рольові ігри.Захопившись грою, учні не помічають, що навчаються, до активної діяльності залучаються навіть найпасивніши учні.У процесі гри в учнів вироблюється звичка зосереджуватися, самостійно думати, розвивати увагу.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Маріупольський навчально-виховний» комплекс

«гімназія-школа» № 1 Маріупольської міської ради Донецької області

 

                                                   

 

 

 

 

 

                   РОЗРОБКА РОЛЬОВИХ ІГОР

               ДО ТЕМАТИЧНИХ ТИЖНІВ

 

 

 

 

 

 

                                                      

                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           

                      «Без гри немає і не може бути повноцінного розумового

                                         розвитку.  

                                         Гра –це величезне світле вікно, через яке в духовний

                                        світ дитини  вливається живлющий потік уявлень,

                                        понять про навколишній світ.

                                       Гра – це іскра, що запалює вогник допитливості»

                                                                   В.О. Сухомлинський 

                      Одним  з найбільших ефективних і доцільних прийомів  при роботи з учнями першого класу є рольова гра. Так, рольові ігри  при проведенні ранкових зустрічей першокласників допомагають зацікавити учня, розвивати його здібності. 

                          Рольова гра. Головна мета її  розвивати здібності школярів, прищеплювати уміння приймати правильні рішення. У рольових іграх виявляються особистість учня, його здібності та перспективи на майбутнє.

.

Формування учня самостійною, ініціативною, вдумливою особистістю, буде успішним, якщо вчитель потурбується про це з першого проведеного уроку. Одним з найперспективніших шляхів виховання активних учнів, озброєння їх необхідними вміннями і навичками є впровадження активних форм і методів навчання, серед яких провідне місце займають навчальні ігри.

.Гра дарує щохвилинну радість, задовольняє актуальні невідкладні потреби, а ще – спрямована в майбутнє, бо під час гри у дітей формуються чи закріплюються властивості, вміння, здібності, необхідні їм для виконання соціальних, професійних, творчих функцій у майбутньому. І скрізь, де є гра, панує здоров’я, радість дитячого життя.

”.

У процесі гри в учнів виробляється звичка зосереджуватися. самостійно думати, розвивати увагу. Захопившись грою, діти не помічають, що навчаються, до активної діяльності залучаються навіть найпасивніші учні.

Коли вчитель використовує на уроці елементи гри, то в класі створюється доброзичлива обстановка, бадьорий настрій, бажання вчитися. Плануючи урок, учитель має уважати на всіх учнів, добирати ігри, які були б цікаві й зрозумілі.

А. С. Макаренко писав: “Гра має важливе значення в житті дитини… Якою буде дитина в грі, такою вона буде і в праці, коли виросте. Тому виховання майбутнього діяча відбувається перш за все в грі…” Отже, гра, її організація – ключ в організації виховання.

В грі формується багато особливостей особистості дитини. Гра – це своєрідна школа підготовки до праці. В грі виробляється спритність, витримка, активність. Гра – це школа спілкування дитини.

Гра тільки здається легкою. А насправді вона потребує, щоб дитина яка грається віддавала грі максимум своєї енергії, розуму, витримки, самостійності. Гра постійно стає напруженою працею і через зусилля веде до задоволення.

Важливою являється виховна сторона. Гра вимагає від дітей уяви, вміння швидко знаходити правильне рішення.

Саме в іграх розпочинається невимушене спілкування дитини з колективом класу, взаєморозуміння між учителем і учнем. У процесі гри в дітей виробляється звичка зосереджуватися, працювати вдумливо, самостійно, розвивається увага, пам’ять, жадоба до знань. Задовольняючи свою природну невсипущу потреба в діяльності, в процесі гри дитина “добудовує” в уяві все, що недоступне їй в навколишній дійсності, у захопленні не помічає, що вчиться – пізнає нове, запам’ятовує, орієнтується в різних ситуаціях, поглиблює раніше набутий досвід, порівнює запас уявлень, понять, розвиває фантазію.

У грі найповніше проявляється індивідуальні особливості, інтелектуальні можливості, нахили, здібності дітей. Гра належить до традиційних і визнаних методів навчання і виховання, дошкільників, молодших школярів і підлітків. Цінність цього методу полягає в тому, що в ігровій діяльності освітня, розвиваюча й виховна ф-ція діють у тісному взаємозв’язку. Гра як метод навчання організовує, розвиває учнів, розширює їхні пізнавальні можливості, виховує особистість.

Задовольняючи дитячу допитливість, залучити їх до активного пізнання оточуючого світу, оволодіти способами пізнання зв’язків між предметами та явищами допоможе гра. За результат свого навчання дитина нестиме відповідальність перед вчителем, школою й своєю сім’єю. Тепер дитина мусить дотримуватись однакових для всіх школярів правил. І тут на допомогу учням і вчителям знову приходить  рольова гра.  У грі при цьому існує суб’єктивна свобода для дитини. Тут діти мають змогу самостійно (без допомоги дорослих) розподіляти ролі, контролювати один одно. Тут дитина виконує роль, яку взяла на себе, враховуючи свій досвід. Гра стає сьогодні школою соціальних відносин для кожної дитини. Під час гри дитина ознайомлюється з великим діапазоном людських почуттів й взаємостосунків, вчиться розрізняти добро і зло. Завдяки грі у дитини формується здатність виявляти свої особливості, визначати, як вони сприймаються іншими, й з’являється потреба будувати свою поведінку з урахуванням можливої реакції інших

 

                                           Тиждень 1

ТЕМА ТИЖНЯ: «Я -ШКОЛЯР»

    День 3. Як мені безпечно дістатися школи  й повернутися додому?

  Сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки дорогою до навчального закладу та у школі.

http://krkhrest.ucoz.ua/YIR/PDR.jpg

                             Рольова гра «М И - П І Ш О Х О Д И»

Мета: - вчити  дотримуватись правил поведінки під час переходу проїжджої частини вулиці;

- ознайомити з новими словами, пов’язаними із вивченням правил дорожнього руху;

- вивчати правила дорожнього руху; виховувати уважність, обережність, дисциплінованість пішохода, повагу  і дбайливе ставлення до свого здоров’я і життя;

- формувати  звичку не порушувати ПДР, уникати безпеки на дорозі,запобігати травматизму.

Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, 

І. Підготовчий етап

 1.Розповідь з елементами бесіди:

- Діти, для того, щоб не сталося біди, вам потрібно знати і дотримуватись правил дорожнього руху. Ми з вами – пішоходи, тому нам потрібно пересуватися по тротуарах. А транспорт рухається по проїжджій частині.

- Зараз ми будемо переходити через дорогу. Чи знаєте ви де і як правильно перейти на іншу сторону вулиці? (На пішохідному переході «зебрі». Подивитися ліворуч, дійти до середини, подивитися праворуч і перейти).

- Зверніть увагу, зараз ми дійшли до перетину доріг, що має назву – перехрестя.

- На центральній вулиці  нашого району, є невеличке місце на проїжджій частині, яке цілком безпечне для пішоходів, це – «острівець безпеки».

- Як ми дізнаємося, що нам можна переходити дорогу? (Нам підказує світлофор).

- Правильно. А якщо на певному проміжку дороги немає світлофора, тоді

керує рухом транспорту і пішоходів регулювальник.

2. Перегляд мультфільму «Правила дорожнього руху». Хмаринка, разом зі спортивною машиною розповідає учням правила дорожнього руху.

Закріплення матеріалу після перегляду :

- Які сигнали подає світлофор? (Червоний – «Стій!». Жовтий – «Приготуйся!». Зелений – «Руш!»).

- Для чого служать дорожні знаки? (Допомагають керувати рухом транспорту і пішоходів).

- Ви уважно дивилися мультфільм

- Запам’ятали  правила дорожнього руху?

 

  (  https://www.youtube.com/watch?v=UCZ_M9sd1Fg   )

 

ІІ. Основний етап

      Хід гри

1. Розподіл ролей: пішоходи, регулювальник, водії, світлофор.

2. Ігрові ситуації, запропоновані вчителем.

Ситуація 1

- Уявіть, що потрібно перейти вулицю, на якій немає світлофора і пішохідного переходу.

Ситуація 2

- Уявіть, що вам потрібно перейти вулицю, де є світлофор і пішохідний перехід.

Ситуація 3

- Загорілось червоне світло світлофора, машин немає, твій друг пропонує: «Ми встигнемо перебігти». Які твої дії?

ІІІ. Завершальний етап

1. Висновки:

       - правила дорожнього руху – закон для пішоходів і водіїв;

       - увага на дорозі – гарантія нашої безпеки;

       - ніколи не переходь перехрестя навпростець, йди тільки по «зебрі» на       переході, слідкуй за сигналами світлофора;

      - на перехрестях значно більше машин, ніж на одній дорозі. Пішоходи тут мусять бути дуже уважними.

       2. Підсумки гри:

      Давайте підведемо підсумки і перевіримо як ви запам’ятали правила дорожнього руху. Я буду ставити питання, а ви  - на них відповідати:

  1. Яку назву має палиця,  за допомогою якої регулюється рух? (жезл)
  2. Який сигнал світлофора забороняє рух автомобілів?(червоний)
  3. Чи можна починати переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?(ні)
  4. Яка тварина втекла із зоопарку, щоб увесь день лежати на перехресті посеред дороги?(зебра)
  5. Які острівці розташовані не на воді, а на суші?(острівці безпеки)
  6. Як переходиш вулицю, то завжди зупинись

     і перш за все з увагою на мене подивись.                                           

     Трикольорові очі я маю недарма.(світлофор)

 

 

 

                                                   Тиждень 2

ТЕМА ТИЖНЯ: «МІЙ/ НАШ КЛАС»

Сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки в приміщеннях школи (класна кімната, їдальня, бібліотека тощо).

                      Рольова гра «ЕТИКЕТ ЗА СТОЛОМ»

Мета:- Продовжувати навчання дітей правилам хорошого тону під час їжі;

          формування  навичок поведінки за столом;

          - Закріпити правила поведінки в їдальні;

          - Розвивати пізнавальний інтерес до етичних норм і правил;

          - Розширити знання учнів про необхідність дотримання цих правил;

          - Виховувати  навики культури поведінки під час прийому їжі.

Матеріал: Разовий посуд для чаювання, серветки, частування до чаю, столові прибори.

Попередня робота: Виготовлення смайликів» - для нагородження переможців.

                                               Хід гри

Заняття проводиться у формі змагання команд. Діти розбиваються на 4 команди по 6 чоловік у кожній. Розподіляють ролі: мами, тато, дитини, гості.

Конкурс «Вчимося правильно зустрічати гостей»

Учитель. Отже, гості - на порозі. Як же повинні поводитися господарі?

Програється ситуація «Зустріч гостей». П'ять хвилин команда готується. Потім кожна команда розігрує «Зустріч гостей».

Приклад:

Ненька. Привіт, гості дорогі!

Тато. Чекаємо-не дочекаємося вас!

Всі посміхаються, допомагають гостям роздягнутися, проводжають в кімнату.

Учитель. Молодці, хлопці, ви правильно показали, що гостя треба привітно зустріти, допомогти йому роздягтися, запросити в кімнату і чим-небудь розважити.

Конкурс «Вчимося правильно сервірувати стіл»

Учитель. Послухайте правила сервірування столу.

Стіл треба накрити красивою скатертиною. Поставити стільки тарілок, скільки буде гостей. Праворуч від тарілки покласти ніж, зліва - вилку. Перед тарілкою поставити склянку для напою. Обов'язково поруч покласти серветку. А тепер команди протягом п'яти хвилин сервірують стіл. Діти заздалегідь приносять одноразовий  посуд. Поки діти сервірують стіл, можна включити пісеньку «Антошка». Уже можна підбити підсумки, команди отримують «смайлики».

Учитель. Молодці, дуже красиві столи у вас вийшли.

Але чи знаєте ви, що є ще кілька важливих правил, які потрібно виконувати, якщо ви сідаєте за стіл в гостях.

Правила поведінки за столом:

1. Коли звучить запрошення до столу, то хлопчик повинен допомогти дівчинці сісти, а потім вже сам сідає.

2. За столом треба сидіти прямо, лікті на стіл не класти.

3. Якщо ви збираєтеся пити чай, то цукор треба покласти в чашку спеціальними щипцями, а пісок - спеціальною ложкою. Ложкою розмішуй цукор тихо, а розмішавши, поклади її на блюдце. Коли випив чай, ложку в стакан не клади.

4. Витирай рот серветкою, а не рукавом.

5. Тістечка їж спеціальної ложкою, а не руками.

6. За столом не кричи,  не сперечайся. Говори тихо і зачіпай теми, які всім цікаві.

7.Поради від хлопчика :   (  https://www.youtube.com/watch?v=zzyt-94R0_w  )

Чаювання

Учитель. А тепер подивимося, що ви засвоїли.

Приходьте всі на чай,

Ми вас всіх зустрічаємо.

Дуже раді ми гостям -

Чаєм пригощаємо.

 Сидять командами і дотримуються правил етикету. Педагог спостерігає за дітьми.

Висновок:

C:\Documents and Settings\administrator\Мои документы\62-good-table-manners-1.png

 

Проводиться обговорення поведінки дітей під час чаювання. Учитель зазначає недоліки, заохочує активних учасників, визначає і нагороджує команду-переможця «смайликами»                             

                                                          

C:\Documents and Settings\administrator\Мои документы\depositphotos_11570432-stock-photo-clapping-smiley (1).jpgГра: (так-ні)

- приступати до прийому їжі потрібно дочекавшись всіх, хто сидить за  столом;

 - їсти   мовчки, не розмовляти з набитим ротом;

 -  не балуватися за столом, не грати з їжею;

 -  не висловлювати своє невдоволення приготованою їжею;

  - не можна класти лікті на стіл;

-   попросити подати  хто поруч сидить необхідний прилад, а не тягнутися через весь стіл;

-    не виходити з-за столу, поки не закінчать приймати  їжу всі гості.

 

 

                                                    Тиждень 3

ТЕМА ТИЖНЯ: «МОЇ ДРУЗІ»

 

 Сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті;

 

                       РОЛЬОВА ГРА «ПЛАНЕТА ДРУЗІВ»

МЕТА:- продовжувати знайомити з правилами поведінки в школі;

              - розширити уявлення учнів про взаємодію людей у школі;

              - розвивати мислення, мовлення, увагу, толерантність;

              - виховувати культуру спілкування, доброзичливість.

                                                Хід гри.

                   Зараз ми  з вами знаходимось  на незнайомій планеті «Знайомств». Передаючи один одному чарівну палицю, ви повинні назвати своє ім’я та якусь рису характеру, що свідчить про Вас як про виховану, доброзичливу дитину. Але є одна умова: названа вами риса має починатися на літеру,що є у вашому імені. Ось мене  звуть Тетяна, я – толерантна. А

тепер я пропоную вам об єднатися в кілька груп і уважно послухати правила гри.

        Йтиметься про нескінченному космосі, в якому знаходиться безліч планет. Кожній команді пропонується заселитися на окрему планету. Суть гри буде полягати в налагодженні життя на безлюдній території. Діти, по черзі виконуючи завдання вчителя, повинні розвивати і облаштовувати свою державу. Завдання такі:

• Придумати назву планети і його жителів. Описати, як вони повинні виглядати.

• Скласти правила спільного проживання на планеті.

• Описати, які події відбуваються на планеті.

 Після того, як усіма групами будуть висловлені їх варіанти поведінки  на фантастичній планеті необхідно провести колективне обговорення і формулювання загальних правил спілкування між дітьми.

Школярам потрібно описати:

• яку ситуацію вони програли;

• яку тему торкнулися;

• якомога, висловлені в ході гри правила, застосувати в житті свого класу.

Корисні підказки. Який справжній друг?

(https://www.youtube.com/watch?v=TAbmgJYI8pE  )   

 

Діти повинні висловити і закріпити правила спілкування в класі. Можна вибрати групу дітей, які запишуть і оформлять ці правила, а потім прикріпити їх в класному куточку.

 

                              РОЛЬОВА ГРА «ДРУЗІ»

 Мета: вчити основним правилам співжиття в колективі, допомогти усвідомити нескладні аспекти товаришування у простих ситуаціях (взаємодопомога). Збагачувати словниковий запас, розвивати уміння товаришувати,виховувати бажання мати і цінувати друзів,уважне, шанобливе ставлення один до одного.

                                    Хід гри.

  • Дорогі діти, переступивши поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтеся у класній кімнаті, у вас спільні завдання,інтереси,проблеми, спільні радощі і тривоги. Усі називають нас класом. А тому, щоб бути гарним класом або колективом, потрібно  допомагати один одному долати труднощі, казати один одному гарні та добрі слова, подати руку допомоги у складній ситуації. До нас в гості завітала Чарівна Фея, вона буде спостерігати за тим, як ви б впорались з такими життєвими ситуаціями.

 Розподіл ролей: Чарівна Фея,  мама,учні Дмитрик, Сергійко, Тетянка,Даринка.

(Об’єднавшись в групи розіграти  ситуації)

Ситуація 1. Розмовляють два учні-друзі. Вам необхідно  негайно  до них звернутися. Ваші дії?

Ситуація 2. Мама дала Дмитрику цукерки, щоб він почастував друзів. Але серед його друзів був і його кривдник - Сергійко, який часто його штовхав, обзивав. Дмитрик замислився,як йому вчинити. Ваші дії?

Ситуація 3.  Сергійка ображає і дражнить Дмитрик. Йому це не подобається. Ваші дії?

Ситуація 4. Тетянка взяла речі у Даринки і не повертає, хоча та уже не раз нагадувала їй. Ваші дії?                              

Висновок. Молодці, діти! І з цим завданням ви добре впоралися. Напевно, вже кожен із вас розуміє, що таке справжня дружба. Справжній мир і злагода оселяться в нашому класі лише тоді, коли ми почнемо поважати і допомагати один одному. І від кожного з нас залежить, як швидко в нашому класі буде всім добре.(Корисні підказки. Дружба. Мультфільм)

                                (    https://www.youtube.com/watch?v=au6zMAyHHmc  )  

Картинки по запросу малюнки по школярі                                         

                                     ПРАВДА  

                ЩЕДРІСТЬ                         ЧЕСНІСТЬ          

                       ВЗАЄМОДОПОМОГА                            

ВІРНІСТЬ     ДРУЖБА  ДОБРОТА ПІДТРИМКА                        СПРАВЕДЛИВІСТЬ             

                                ПОВАГА                

                             

 

 

 

Тиждень 4

ТЕМА ТИЖНЯ «МОЄ ДОВКІЛЛЯ»

. Допомогти учням засвоїти норми етичного ставлення до природи.

 

                      Рольова гра «ДРУГ ПРИРОДІ».

Мета:  - формувати у дітей уявлення про природу як живий  організм;

            - вчити бачити красу світу;

            - спонукати до спілкування з природою без завдання їй шкоди;

            - формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу;

            - виробляти правила безпечної поведінки в довкіллі;

            - прищеплювати почуття любові, вдячності до природи;

            - розвивати  інтерес до довкілля, зв’язне мовлення;

            - виховувати дбайливе ставлення до природи.

                               

                                          Хід гри

 До класу  заходить  Лісник.  

Лісник. - Це хто в лісі гуляє?  Голоси чути?  Сміх? Та це ж дітлахи:  дівчатка та хлопчики. Привіт, діти!  Ви знаєте, хто я? (Відповіді дітей)

Лісник. - Я - Лісник. Що робить лісник  в лісі? (Відповіді дітей)       

 - Лісник - господар лісу. Я піклуюся про ліс, про його мешканців.     Щоб стати лісником, треба багато  вчитися, багато знати, і багато вміти.      

  - Як ви поводили себе в лісі? (Відповіді дітей)  

З’являється  «Берізка» і скаржиться. Допоможіть мені, будь ласка, шановні діти. Щовесни приходять до лісу і ріжуть гострими ножами мою кору. Я так страждаю від болю. З ранок витікають мої соки. Я слабшаю, насилу стою під вітром. А в ранки так і намагаються потрапити бактерії різних дерев.

Виходить «Ялинка». Я – найнещадніше дерево в лісі! Людям подобаються мої волохаті запашні гілочки. Вони так і намагаються їх обламати. Якби вони знали, як це боляче! А ще гірше напередодні новорічного  свята. Щороку чекаю на свою погибель від гострої пилки або сокири. Людям заманулося прикрасити своє свято ялиночкою. Тільки не думають вони про нас.

З являються «Квіти». Ми красиві квітки і дуже запашні. Рвуть нас люди без ліку. Чи надовго вистачить нашої краси і запаху, якщо ми без основи нашої,без кореневища, без живлення стоїмо в затхлій воді? Ми намагаємося сховатися від людей. Адже скільки користі від нас,лісових квітів, як від лікарських рослин. Не хоче людина над цим замислитися.

Лісник -  Хто губить природу, з тим я буду дуже суворий. А хто  ліс поважає, допомагає  звірям, природу не кривдить, той бажаним гостем буде.   - А ви природу любите? Мабуть ви допитливі діти, якщо знаходитеся тут .

Учні обирають картки з відповідями:

Картки:

  •  Не можна рвати квіти!
  • Не ламайте гілки дерев!
  • На новорічне свято краще наряджати штучну ялиночку.
  • Не робіть надрізів на корі дерев, не зривайте її.
  • Слід збирати величезні букети з квітів.
  • Коли зриваєте квітку, обов’язково потрібно вирвати її з коренем.
  • Не збирайте березовий сік, це шкодить дереву!

Лісник. Чи можна зберегти природу, якщо дотримуватись правил поведінки у довкіллі? Нагадую ще раз вам «Правила поведінки в лісі»

                                          (https://www.youtube.com/watch?v=9kb3y6uBRg4  )

 

                                 

        Картинки по запросу малюнки емблем для гри правила поведінки за столом  

 

                                  РОЛЬОВА ГРА «ТУРИСТИ»

МЕТА: - розвивати пізнавальні здібності учнів,свідоме розуміння правил поводження в природі;розвивати мислення, пам’ять, мовлення, увагу; виховувати екологічну свідомість, бажання піклуватися про природу рідного краю.

Вчитель пропонує учням обіграти ситуації, у які вони вже потрапляли або можуть потрапити.

Наприклад:

Ситуація 1.

Діти прийшли на лісову галявину, а там всюди розкидані папір та одноразовий посуд (Ваші дії?)

Ситуація 2.

Діти прийшли на чисту лісову галявину. Навкруги гарні квіти (Ваші дії?). 

На дереві побачили гніздо пташки (Ваші дії?).

      Розклали посуд та продукти. Поїли, чудово провели час (Ваші дії?)

А наостанок разом з дітьми згадати як потрібно поводитися в лісі і намалювати заборонні знаки.

 

                                   (https://www.youtube.com/watch?v=H4g35UUuCW4 )

/Files/images/uchnyam__batkam/bezpeka/Untitled.jpg

                             Картинки по запросу заборонні знаки для лісу дітейКартинки по запросу заборонні знаки для лісу дітейКартинки по запросу заборонні знаки для лісу дітейКартинки по запросу заборонні знаки для лісу дітейКартинки по запросу заборонні знаки для лісу дітейКартинки по запросу заборонні знаки для лісу дітей  (http://www.trostles.com.ua/охорона-і-захист-лісу/правила-поведінки-в-лісі  )

 

                                                      Тиждень 5

ТЕМА ТИЖНЯ «ОСІНЬ»

 

                            РОЛЬОВА ГРА «ЖУРНАЛІСТИ»

.   Мета  .  Розвиток зв'язної діалогічної мови; розвиток комунікативності й особистої взаємодії дітей один з одним;розширення та активізація словникового запасу;закріплення навичок ведення діалогу;сприяти творчому й соціальному самовираженню учнів;розвиток уміння слухати співрозмовника й спілкуватися в парі, у групі,   у колективі;

                                                   Хід заняття

  • За вікном яка пора?

Скажіть хором, дітвора.

  • Осінь.
  • Вже без листя ліс і сад,

Який місяць?

  • Жовтень.
  • Й в неживій природі зміни.

Розкажи про них дитино.

Учні поділяються на групи і будуть працювати на певних телевізійних каналах.

Ключові слова: журналіст, інтерв’ю, кореспондент, редактор, коректор, художник.

Спочатку оголошується назва і тематична особливість журналу( у даному разі  створення лет бука «ОСІНЬ») Серед учнів класу вибирається головний редактор. Він може бути призначений або визначений шляхом голосування всіх членів колективу.

Також потрібно розповісти дітям про те, що в редакції журналу існують кілька тематичних відділів і пояснити особливості роботи кожного з них. Школярі повинні подумати, в якому відділі їм буде цікавіше працювати. Після виконання всіх організаційних моментів необхідно приступати до імітації роботи редакції. Дітям пропонується тема випуску «Як упізнати осінь?» і кожен відділ повинен підготувати матеріал і подати його до друку.

Обов'язково повинна бути обрана редколегія, яка буде перевіряти відповідність матеріалу темі і вимогам щодо оформлення.

Разом з тітонькою Совою вивчаємо пори року у мультиплікаційному освітньому серіалі . Пори року. Жовтень.

(https://www.youtube.com/watch?v=v1faIuWRwesя. )

Уважно дивимося мультфільм.

Потім кожна група отримує малюнок, учні повинні якнайбільше відшукати і описати ознак осені. На протязі всього тижня редколегія  контролює створення летбука «Осінь». Він багатофункціональний. Основна інформація –посередині. Справа і зліва - цікава додаткова інформація (загадки, малюнки, прислів’я, приказки, загадки, тощо)

 

 

C:\Documents and Settings\administrator\Мои документы\coverpic.jpg

Результатом проведення такої гри повинен стати випуск друкованої продукції. Виготовлений журнал повинен бути використаний на підсумковому колективному заході. Причому, недостатньо просто його показати, потрібно переглянути і проаналізував    кожну сторінку. В кінці слід подякувати всім працівникам редакції і, можливо, «виплатити» їм зарплату.

                                            Тиждень 7

ТЕМА ТИЖНЯ: «МИ – ПІДПРИЄМЛИВІ (ОСІННІЙ ДОБРОЧИННИЙ ЯРМАРОК)»

                                Рольова гра  «АУКЦІОН»

 Завдання: виявити, які, на думку учнів, особистісні риси необхідні підприємцеві.

МЕТА. Сприяти розвитку інтересів учнів, і як результат - підвищення якості і освіти в цілому.  Формувати вміння аналізувати особисті інтереси, прихильності, потреби та співвідносити їх з можливостями, що існують. Підвищувати самооцінку та впевненість в особистих можливостях.  Підтримувати високу навчальну мотивацію школярів, створювати ситуацію успіху для кожного учня. Заохотити учні активності і  самостійності. Розвивати мовлення, мислення, увагу,  спостережливість, вміння аналізувати, робити висновки діяльності учнів.  Прищеплювати навички рефлексії.

Тривалість: 15 хвилин

 Матеріали: картки з написами особистісних рис; (добірка особистісних рис)

                                              Хід гри

Увага! Увага! Відбудеться розпродаж-аукціон особистісних рис підприємця.

   Що таке аукціон?

Аукціон – це публічний продаж майна, під час якого покупцем стає той, хто запропонує більш високу ціну. Учасники називаються – аукціонерами, людина, яка проводить аукціон – аукціоністом,  товар – лотом. Аукціоніст після кожної продажі буде вдаряти в гонг до трьох разів, це буде означати, що товар-лот продано.

- На аукціон виставляють особисті риси, записані на окремих картках.

 Кожен учасник має можливість їх бачити.

 - Для купівлі використовують заготовлені по 10 у. о. на групу.

- Для риси, яка продається, вчитель встановлює початкову ціну (до 3 у.о.).

- Риси продаються доти, поки в учасників є гроші.

 - Спікери з кожної групи діляться враженнями; називають риси, які придбали; обґрунтовують свій вибір.

 

 Риси підприємця, які представлені на аукціоні:

Рішучий                                                 Жорстокий                             

Ініціативний                                         Співчутливий                                    

 Веселий                                                 Розумний

 Добрий мотиватор                              Хитрий

 Енергійний                                           Гарний оратор

 Товариський                                        Турботливий

 Милосердний                                        З почуттям гумору

Переконливий                                       Доброзичливий

Передбачливий                                     Креативний

Питання для обговорення після аукціону:

1. Чи не шкодують учасники про витрачені кошти?

 2. Чи дійсно підприємець не може обійтися без цих рис?

3. Чи проявляться ці риси в учасників аукціону?

4. Які б риси вони хотіли запропонувати для аукціону?

 

                                      ТИЖДЕНЬ 11. МОДА

                                  РОЛЬОВА ГРА. АТЕЛЬЄ

 

Мета: ознайомити з професіями модельєр і секретар; закріпити назви професії людей, які виготовляють одяг (швачка, закрійник, прасувальник, художник-модельєр); формувати уміння працювати з інформацією; планувати і здійснювати свою діяльність; виховувати повагу до праці працівників ательє;формувати культуру поведінки в громадських місцях; допомогти створити ігрову обстановку; налагодити взаємодію між тими, хто вибрав певні ролі; формувати вміння грати за власним задумом; стимулювати творчу активність, дружелюбність, виховувати естетичний смак.

                                            Хід гри.

 Сьогодні будемо грати з вами в гру «Ательє». Познайомимося з  професіями модельєр і секретар. Секретар - це людина, яка приймає замовлення і відповідає на телефонні дзвінки, він буде зустрічати наших відвідувачів. Модельєр створює фасон одягу, тобто пропонує вам-замовникам ескіз, як буде виглядати готовий виріб враховуючи ваші побажання.

Скажіть мені, будь ласка, які професії пов'язаними з пошиттям одягу знаєте?

Учні: швачка, прасувальник, закрійник.

 Нагадайте мені, будь ласка, знаряддя праці і в чому полягає робота кожного з цих професій?

 Учні. Швачка-зшиває тканини на швейній машинці, прасувальник-прасує білизну на прасувальній дошці за допомогою праски, закрійник-знімає мірки сантиметровою стрічкою та розкроює на тканині за допомогою ножиць.

А тепер давайте розподілимо ролі:

Учитель. Я буду директором нашого ательє, стежити за роботою всіх працівників, щоб наші відвідувачі були задоволені.

(Далі йде вибір за бажанням учнів.)

Бажаю вам успіхів. Починайте роботу.

Модельєр: малює ескіз, добирає тканину.

До ательє приходить замовник. модельєр пропонує модель, ескіз; кравець знімає мірки, розкроює тканину, передає замовлення до швейного цеху.

Кравець: знімає мірки, розкроює тканину, вирізає деталі одягу.

Швеї: шиють виріб на машинках, оздоблюють ґудзиками та стрічками.

Прасувальниця: прасує одяг, вішає на вішалки..

Директор та модельєр: наглядають за виробництвом, додають поради, допомагають.

Водій: відвозить готовий одяг до магазину.

Учитель: Всі робочі місця зайняті і ми відкриваємося!

Ласкаво просимо в наше ательє! Проходьте будь ласка, наш секретар прийме ваше замовлення!

(Входять відвідувачі-учні)

А поки іншим  відвідувачам ми пропонуємо затишно розташуватися біля журнального столика переглядаючи новинки сезону в журналах мод.

(Учні які зробили замовлення проходять до модельєрам, які пропонують вибрати ескіз того чи іншого виробу, на вибір замовника, підбирають тканину, потім проходять до закройщикам знімати мірки. Закрійники раскроїли  за шаблоном деталі одягу  і відносять кравчині, а потім і гладильщику.)

Учитель: Шановні клієнти, поки ваше замовлення виконується, ми пропонуємо вам відвідати наш показ готових виробів.

(звучить музика, розпочинається дефіле моделей)

  Запрошуємо на подіум наших моделей.

 

(Учні демонструють різні наряди  «клієнтам», розповідають про те, у що вони одягнені і взутті. Перегляд відеоролика «Смішарики. Пісенька про моду»«(https://www.youtube.com/watch?v=HXBevIjwWh0 )

       Розкажіть клієнти, чия робота вам сподобалась найбільше і чому?До кого б ви звернулись ще раз? Хто був самий ввічливий? А хто був самий модний?

Шановні гості та відвідувачі, наш будинок моди закінчив свій робочий день. Щиро дякуємо вам за увагу!

                                          Підсумок гри

Де розробляють модний одяг?

Люди, яких професій працюють у будинку моди?

Що роблять художники – модельєри?

      Яким повинен бути сучасний одяг?

      

 

                Тиждень 14. ТАЄМНИЦІ  КОСМОСУ.

Старт російського космічного корабля. Фото: express-k.kz.

                   РОЛЬОВА ГРА «КОСМІЧНЕ МІСТЕЧКО»

Мета. Розширювати уявлення дітей про космос,планети Сонячної системи. Закріплювати знання про професії, пов’язані з вивченням  космосу. Збагачувати словник термінами космічної галузі. Розвивати мислення, увагу, просторові відчуття,комунікативні здібності. Формувати вміння комбінувати різні тематичні сюжети в єдиний ігровий сюжет. Підтримувати інтерес  до об’єктів та явищ природи. Виховувати доброзичливе ставлення до партнерів по грі, повагу до людей  різних професій.

Ігровий матеріал:ілюстрації, телескоп, мікроскоп,атрибути для ігор «Лікарня»,мультимедійний комплект.

                                   Ролі та рольові дії

Адміністратор. Керує польотом. Контролює гру,допомагає розподілити ролі.

Командир  екіпажу. Керує польотом. Дає завдання космонавтам.

Космонавти (екіпаж корабля). Виконують вказівки командира. Беруть на дослідження ґрунт,  повітря.

Керівник групи вчених-астрономів. Розповідає космонавтам-початківцям про Сонячну систему.

Учені-астрономи. Працюють біля макета Сонячної системи.

Лікарі. Обстежують космонавтів(міряють тиск,температуру,перевіряють зір…)

Інструктор тренувального центру. Здійснює фізичну підготовку космонавтів.

                                       Хід гри.

 Людина завжди прагнула пізнати незвідане. Космос - такий близький і водночас далекий – завжди вабив людей. Що там, на зірках? Наскільки вони далеко? Як впливають на наше життя? Чи безмежний Всесвіт? І чи самотні ми у Всесвіті? А якщо ще десь є життя, які вони жителі інших планет?І сьогодні ми з вами познайомимося яку підготовку має пройти космонавт,щоб бути готовим до польоту?

  Бесіда «Що ми знаємо про космос і планети Сонячної системи?

  ( https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y  )

1.Який транспорт вигадали люди,щоб долетіти до Місяця,Марса,Венери?

2.Люди якої професії управляють космічним кораблем?

3.Яким треба бути, щоб стати космонавтом?

4.Яку підготовку має пройти космонавт, аби бути готовим до польоту в космос?

5.Люди яких професій допомагають космонавтам підготуватися до польоту?

Я пропоную Вам здійснити політ на планету Місяць.  Порадьтеся між собою,хто ким хоче бути в грі.(Учитель надає право самостійного вибору, нагадує, що в кожній групі треба обрати керівника). Учні самостійно в обладнаних куточках граються в гру «Космонавти»

                                             Підсумок гри.

(За командою вчителя всі учасники шикуються, доповідають про свою роботу.)

      Молодці, діти, всі ви добре працювали, більше дізналися про планети. Хто з вас може показати на макеті Сонячної системи Землю,Місяць,Венеру…? Чи сподобалася вам гра? Я бажаю вам нових цікавих подорожей та багато відкриттів.

 

 

                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

1.Нова українська школа: порадник для вчителя/ Під .ред.Бібик Н.М.-К.: ТОВ «видавничий дім» «Плеяди»/, 2017 р. – 206 с.

2.Сухарева Л.С. Предметні тижні в початковій школі. –Х.:Видавнича група «Основа», 2006

3.Ранкові зустрічі. 1 клас.1 семестр./авт..-упоряд.Н..БабіченкоО.А.,О.А.Нечипоренко,С.М.Хівренко.-Х.:Видав.група «Основа»,2018.-141,(3) с. –(Серія «Нова українська школа»).

4.Уроки етики  в 1-4 класах/упоряд.Кулик О.О.,Фінько Г.М.,Кенц Г.І.-Х.:Вид.група «Основа»,2007. 336 с.

5.745 ігор для дошкільників/Уклад.Шевцова О.А.,-Х.:Ви.група (2)-(Серія «ДНЗ.Вихователю»).

6.Сюжетно-рольова гра «Ателье»

7.Інтернет-ресурси: «Рольові ігри в початковій школі»

https://grubljak89.wordpress.com/2013/05/12/рольові-ігри-в-початковій-школі

8.Сюжетно-рольова гра для 6-7 років «Вулиці нашого міста»

http://vidpoviday.com/syuzhetno-rolova-igrya-dlya-ditej-6-7-rokiv-vulici-nashogo-mista

9.https://www.google.com.ua/search?q=рольові+ігри+по+правилам+дорожнього+руху+для+першокласників&ei=EKYBXOXeJ_HsrgTHzaeICA&start=80&sa=N&ved=0ahUKEwjlps7Bgv3eAhVxtosKHcfmCYE4HhDy0wMIiQE&biw=1366&bih=668

10.Сюжетно-рольова гра «Ательє»

http://vihovateli.com.ua/razvivayushchie-igry/5867-konspekt-igry-atele.html

 11.Рольова гра як засіб розвитку першокласників

https://www.google.com.ua/search?biw=1366&bih=668&ei=q6cBXOqpMrGorgS7z6qgDw&q=рольові+ігри+для+дітей+першокласникыв&oq

12. Дитячий канал «Хмаринка» Мультфільм по ПДР

        (https://www.youtube.com/watch?v=UCZ_M9sd1Fg   )

13.Відиоролик «Правила поведінки за столом»

    (  https://www.youtube.com/watch?v=zzyt-94R0_w  )

https://www.youtube.com/watch?v=au6zMAyHHmc  )  

14.МультфільмКорисні підказки. Який справжній друг?

(https://www.youtube.com/watch?v=TAbmgJYI8pE  ) 

      Мультфільм. Дружба.

      ( https://www.youtube.com/watch?v=au6zMAyHHmc  )                                          

15. Відіоролик. Правила поведінки в природі. (https://www.youtube.com/watch?v=9kb3y6uBRg4  )                                           16. Правила поведінки в лісі.( http://www.trostles.com.ua/охорона-і-захист-лісу/правила-поведінки-в-лісі

17.  Відеоролик «Смішарики. Пісенька про моду»«(https://www.youtube.com/watch?v=HXBevIjwWh0 )

18. Відіоролик .  «Що ми знаємо про космос і планети Сонячної системи?

  ( https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y  )

19.  Мультиплікаційний серіал . Пори року. Жовтень.

(https://www.youtube.com/watch?v=v1faIuWRwesя. )

   

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Caulfield Holden
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 листопада 2020
Переглядів
8278
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку