Тиждень 12. ПРИГОДИ КРАПЛИНКИ
Мета: поглиблювати знання дітей про одну з найпоширеніших речовин у природі — воду, про різні стани води; формувати уявлення дітей про роль та цінність води для всього живого; дати поняття про місцезнаходження води в природі на основі пошуково-дослідницької діяльності; розвивати спостережливість, уміння висувати гіпотези і робити висновки з результатів спостережень; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до води, естетичний смак на прикладі образотворчого та музичного мистецтва.
Обладнання: відеоролик «Цікаві факти про воду», І. Шишкін «Дощ в дубовому лісі» "Дощик” (муз Алли Мігай), уривок з мультфільму «Капітошка», презентація «Де сховалась краплина?»
День 1. ДЕ Є ВОДА В ПРИРОДІ?
Вихователь. Діти, хто пригадає тему цього тижня? Вірно, тема тижня «Пригоди краплинки». Отже, як ви здогадалися, ми будемо з вами говорити сьогодні про воду та її складову краплинки.
1. Перегляд відеоролику «Цікаві факти про воду»
Вихователь. Хто уважно слухав Еда і скаже нам у яких природних станах існує вода?
Вихователь. Вірно. Вода буває у рідкому, твердому і газоподібному стані, простіше кажучи, у вигляді краплинок, сніжинок і хмаринок.
2. Відгадайте загадку
Хтось відкрив на небі душ,
Повно на землі калюж.
І на нас водиця ллється.
Як це явище зоветься?
Вихователь. Правильно! Дощ. А що ви знаєте про дощ? Навіщо він нам треба?
(Відповіді дітей)
3. Споглядання репродукції. І. Шишкін «Дощ в дубовому лісі»
Запитання до учнів:
- Які відчуття у вас виникають, коли ви дивитись на цю картину?
- Що відбувається на картині?
- Якими кольорами художник зобразив дощ?
В усі часи дощ надихав не тільки художників, а й композиторів на написання різноманітної музики: і веселої, і сумної, і грайливої, і журливою.
4. Руханка під пісню «Дощик» композиторки Алли Мігай.
Вихователь. Діти, хто скаже чи завжди дощ іде в одному темпі? (Не завжди, починається в повільному, потім прискорюється і уповільнюється)
Скажіть, діти з чого складається дощик? (з краплинок)
5. Перегляд уривку з мультфільму «Капітошка»
Вихователь. До нас завітав герой із мультфільму. Ви впізнали, хто це?
— Діти, з чого утворився наш герой?
— А чи знаєте ви, що краплинка води володіє мистецтвом перетворення? Вона, як справжня чаклунка, може змінюватися: то швидко біжить у потічку, то падає на землю, виблискуючи холодними витинанками-крижинками, то піднімається у повітря у вигляді пари. Сьогодні вона плаче дощем, а на завтра скресла могутньою кригою. Змінився настрій — вкрила землю рясним туманом. Така маленька й така необхідна для всього живого. Хто ж ця чарівниця?
— Як потрібно ставитися до води?
Вихователь. Зараз ми пограємося з вами у гру «Де сховалась краплина?»
6. Гра «Де сховалась краплина?»
Вихователь. Якщо поняття пов’язане із водою, діти плескають в долоні, якщо ні – розводять ручки в сторони.
Вихователь. А що буває з водою, яка нагрівається? (вона випаровується) Наші краплинки перетворюються на пару и збираються в хмарки.
Давайте рухами рук і тіла покажемо як летять безтурботні хмарки по небу.
7. Підсумок :
Вихователь: Яким же чином пов’язані між собою музика та вода?
(орієнтовні відповіді дітей: музика впливає на саму воду, її красу; про воду написано багато музики та інших творів мистецтва; ми слухали пісню про дощик і самою водою можна відтворити цікаві звуки та поєднати їх у музику тощо).
Памꞌятайте, що вода має власну памꞌять. І тільки від нас залежить, якою вона буде – чистою та прозорою, чи брудною і темною.