Конспект самопідготовки
Мета: закріплювати знання учнів про частину мови займенник; удосконалювати вміння вирізняти займенник поміж інших частин мови; розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння працювати самостійно; виховувати самостійність у роботі.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Вихователь:
Встали, дітки, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на заняття взяли,
Й працювати стали.
ІІ. Підготовка до виконання домашнього завдання
Розумова розминка
Сьогодні ми побуваємо в царстві ще однієї частини мови. А саме якої, вам допоможе
ЗАГАДКА:
Є ДОБРИЙ ДРУГ В ІМЕННИКА,
ЧИСЛІВНИКА Й ПРИКМЕТНИКА.
ЯК ЗВУТЬ ЙОГО –СЕКРЕТ,--
ТАКА ОСЬ АРИФМЕТИКА.
ЯК ВТОМЛЯТЬСЯ ІМЕННИКИ
У РЕЧЕННЯХ СТОЯТИ,
ДО СЕБЕ ЗВУТЬ ЇХ
ВІД ВТОМИ РЯТУВАТИ.
(займенники)
А щоб потрапити до нього, треба перейти місток, виконавши завдання.
1. Гра «Спіймай займенник»
Вихователь показує речення. Учні, почувши займенник, показують цеглинки. (Якщо це займенник - червона цеглинка, якщо ні - зелена)
Виграє той, хто найменше помиляється.
Для гри можна використати такі речення:
1. Приколю свою картинку над столом у мами я.
2. Ми для тебе із татом подарунок шукаємо весь день.
3. Ти ж бо гідна дарунку такого, що лиш в казці бува золотій.
2. Дидактична гра «Зайве слово»
Вихователь читає займенники, учні називають зайве слово.
• Ми, я ти, візок, вони.
• Ти, він, ліс, вона, ми.
• Ми, ви, вони, міст.
• Вони, діти, вас, нас, її.
3. Гра “Хто найшвидше назве три займенники з двома е” ?
Вихователь пропонує назвати три займенники, щоб у кожного з них було по два е, наприклад: мене, тебе, себе.
Виграє той, хто першим правильно виконає завдання.
4. Робота в групах
Вправа «Вставити пропущені займенники»
(Можна групам дати різні тексти)
У мене є товариш Сергійко. Я сиджу з ... за одною партою. Сергій дуже добре вчиться. Недавно про ... писали в стінгазеті. По дорозі в школу я завжди заходжу за ... Ми йдемо через парк. В ... багато квітів і зелені. За ... розташована школа.
- Молодці! Настав час головного завдання – домашнього.
Фізкультхвилинка
5. Інструктаж із виконання вправи домашнього завдання
ІІІ. Самостійна робота учнів
1. Індивідуальна допомога учням, які цього потребують
2. Використання пам’ятки « Як виконувати вправу з української мови»
IV. Контроль за виконанням домашнього завдання
V. Підсумок самопідготовки
- Чи виникали у вас труднощі під час виконання домашнього завдання?
- Які саме?
Підготувала вихователь ГПД
О.М. Кравченко