Підготувала - Тетяна Нестерова
Авторська розробка
Тема: Символ - оберіг «виноград».
Зображення винограду на ложці-лопатці та обереговій листівки.
Мета: навчити малювати символ винограду на обереговій ложцілопатці (або обереговій листівці).
Мета заняття:
- навчити малювати виноград; розвинути уміння і
навички роботи з матеріалами. Спонукати дітей виявляти цікавість до звичаїв свого народу; ознайомлювати з національними та народними символами та оберегами українців;
- Ознайомити з символікою винограда.
Сформувати уміння зображати символи на будь-якому оберегу.
- Виховувати зацікавленість до народних традицій через
знайомство з народними символами, народними оберегами; формувати національну свідомість учнів; розвивати мовлення, мислення, виховувати почуття любові до своєї землі.
Тип заняття: комбіноване.
Обладнання та матеріали: - презентація, зразки виробів, майстер-клас, ілюстрації, , інструкційна карта поетапного виконання;
Різнокольорові фарби, білий папір, вушні палички, пензлики, олівець,дерев’яна ложка-лопатка, інші матеріали й приладдя( ножиці,лінійка,гумка).
Структура заняття:
– підготовчий етап – тема та мета заняття - 3 хв.
– 1-2 хв.
про символ «виноград» - 20-30 хв.
– 10-15 хв. (довершення
практичної роботи дома – 30 хв.)
можливо); чи перегляд та обговорення виготовлених робіт (після онлайн-зустрічі) – 3 хв.
– 1 хв.
Основна частина
1.Розповідь. Символ «виноград». Показ слайдів.
2. Розповідь про народний український оберіг.
Захищати себе і свою сім'ю можна за допомогою народних та сучасних оберегів-талісманів прикрашених обереговими символами.
Всі обереги, виступали перепоною для нечистої сили, яка намагалася проникнути в будинок або хлів слов'ян.
Виготовлення оберегів з символами набуло великої популярності в силу своїх чудотворних здібностей і можливості виготовити своїми руками.
Оберіг походить від слова оберігати, захищати, берегти, а тому так називається. Оберіг захищає нас, рідний дім, нашу оселю від злих духів, від біди, від злодіїв, від напасті, від блискавки та інших природних катаклізмів.
Виноград — один із найдавніших символів родючості, достатку та життєвої сили, символ духовного життя та відродження, молодості та кипучої енергії. В давні часи він вважався великим дарунком для людей від богів.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТА-СХЕМА
Для того, щоб зробити оберіг з символом «виноград» беремо щільний білий папір А4 чи дерев’яну ложку-лопатку (зразки ви бачили). Як що у вас папір, то складаємо його навпіл (робимо заготівлю листівки).
|
|
Обираємо фарбу: синю, фіолетову, бордо, зелену. Вушні палички, пензлик, олівець, воду в склянці. |
|
Як що потрібно тренування, обведіть лопатку, що б вийшов контур лопатки на білому папері.
|
|
Схематично гроно винограду є краплю, трикутник витягнутий донизу. На листівці чи лопатці олівцем нанесіть контури винограду. Можна на окремому аркуші спробувати (потренуватися) намалювати виноград. Схема та приклад перед вами. |
|
Я пропоную використовувати метод АРТ-терапії і застосувати в малюванні вушні палички. |
|
Занурюємо паличку в фарбу, потім торкаємося до схеми і прокручуємо паличку, у нас має вийти кружок.
|
|
Після 4-5 прокручувань, вушну паличку краще замінити.
|
|
Використовуємо для малювання 2-3 кольори чи відтінку фарби. Поступово формуємо гроно винограду, не залишаючи порожніх місць. Просушуємо виріб. Зеленою фарбою домальовуємо Листя, стебла, вусики. Для відтінків можна використати жовту та білу фарби. |
|
Виріб ретельно просушити. Зафіксувати клеєм чи лаком.. Просушити, Лопатку можна прикрасити стрічками. Наш оберіг з символом «ВИНОГРАД» готовий. |
|
|
|
|
|
ІІІ. Підсумок заняття.
- Що нового ви дізналися на занятті? - З якими символами ви познайомились?
- По закінченню роботи (доробити вдома та ретельно просушити) давайте створимо виставку робіт. (Діти викладають свої обереги),( аналіз виконаних робіт вихованців).
- Вдома можете самостійно зробити оберіг з символом, проявити свою фантазію, але обов’язково притримуйтесь техніки та символіки, про яку ви сьогодні дізнались на занятті.
- Сьогодні, під час заняття, ви отримали цікаву інформацію про символіку винограду.
- А закінчити наше заняття хочу словами відомого українського письменника М.Рильського: "Той, хто не знає свого минулого, не вартий майбутнього".
І дійсно, лише той народ має майбутнє, який поважає свою історію. І тільки знаючи ці традиції, зможемо передавати культурну спадщину свого народу нащадкам. - До побачення! Усім дякую!