Розробка урока з" Я досліджую світ".

Про матеріал
Урок з елементами інтеграції та проведенням дослідів, формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою. навчатися впродовж життя, компетентності в природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. Урок можна використовувати учителям початкових класів.
Перегляд файлу

Новознам’янська гімназія Піщанської сільської ради

 

 

 

 

                          План-конспект

                               уроку  з

                     я досліджую світ

                         для 3 класу

 

     Тема:   Вода.  Властивості води.

 

 

               Учитель:   Жук  Р.М.

 

 

 

 

 

 

                                                           2023 рік

Комплексна дидактична мета:

Формування предметних компетентностей:

    Збагатити уявлення учнів про властивості води, навчати спостерігати та    виконувати досліди, що демонструють властивості води, розвивати  спостережливість, критичне мислення, зв’язне мовлення, вміння аналізувати та робити висновки; виховувати допитливість, потребу в пізнанні природи,дбайливе ставлення до її ресурсів.

Формування ключових компетентностей:

  Спілкування державною мовою, навчатися впродовж життя, компетентності в природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя.

Обладнання: комп’ютер, матеріали для дослідів, тематичні малюнки, атрибути для гри «Судове засідання»

Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок.

Освітні галузі: природнича, соціальна, здоров’язбережувальна, мовно-літературна.

Форма проведення: урок з елементами інтеграції, з проведенням дослідів.

Очікувані результати:

           -учні знають властивості води;

            -уміють проводити досліди;

             -у міють робити висновки;

              -застосовують в житті знання про властивості води  та охорону здоров’я.

 

 

 

 

 

 

 

                                 Хід уроку

l Вступна частина.

  1. Організаційний момент.

Налаштування учнів на роботу.

2.Актуалізація опорних знань:

  Мозковий штурм:

-Які ознаки живої і неживої природи?

-Що відносимо до неживої природи?

-Чи доводилося бачити воду в природі?

-Де вона знаходиться?

-Які асоціації викликає слово вода?

-Де ви сьогодні вранці зустрічалися з водою?

ll Основна частина

  1. Повідомлення теми уроку.

Відгадування загадки

Буває хмаркою вона

Пушинкою буває

Бува, як скло-крихка, тверда,

Звичайно, це-(вода).

 

Отже, тема нашого уроку: Вода та її властивості.Ми будемо вивчати речовину,яка найбільш поширена і  яку називають найбільшим дивом на Землі. Вона є всюди: у водоймах, під. землею, у повітрі.  Більша частина земної поверхні-75%-це вода, а прісна вода-3%. При розгляданні глобуса ми бачимо, що переважає голубий колір ,тому і космонавти бачили нашу планету блакитною.

-Чи може бути життя без води? Правильно-ні, вода необхідна для життя всіх організмів, а людський організм складається на 75% із води.

-Діти, а що ви знаєте про воду?(що це рідина).

Сьогодні на уроці ми дізнаємося,які властивості має вода.

2.Дослідницька робота

-

Сьогодні на уроці ви не просто учні, ви-дослідники, а наш клас-це лабораторія(спеціальне приміщення з певним обладнанням).

Перш ніж проводити досліди, ми повторимо правила техніки безпеки:

    -дотримання інструкцій;

     -будь обережний з речовинами і приладдям;

     -нічого не пробувати на смак.

2.1 Проведення дослідів:

                      Властивість: вода не має форми.

Воду наливають у посуд різної форми і досліджують, що вода не має форми.

     Висновок: вода набирає форму посуду.

                      Властивість: вода не має запаху.

Діти пробують воду, яку принесли з дому., з’ясовують, чи має смак.

     Висновок: вода не має смаку.

                           Властивість: текучість.

Воду наливають на кришку контейнера, з’ясовують, що вода розтікається.

      Висновок: вода текуча.

                          Властивість: вода безбарвна.

Діти дивляться на воду і визначають, що вода безбарвна. Потім пензликом набирають фарбу і зафарбовують воду.

      Висновок: вода безбарвна, але її можна зафарбувати.

                         Властивість: вода прозора.

У склянку з водою діти занурюють ложечку, її добре видно.

        Висновок: вода прозора.

                            Властивість: вода-розчинник.

Підсумок дослідницької роботи. На основі таблиці на дошці повторюємо властивості  води.

2.2 Діти, ми ознайомилися з властивостями води, але дослідження не закінчили. Щоб працювати далі , потрібно відгадати загадки:

  -Що росте вниз головою?  (Бурулька)

-Мене нема –усі чекають, а коли йду- усі тікають. (Дощ)

-Я вода і на воді плаваю? (Лід)

-Випливає на просторі , мов кораблик в синім морі, і біленька , і легка, відгадайте, хто така?(Хмарка)

Влітку з неба падає зима?(Град)

-Білий –та не цукор, немає ніг-та іде (Сніг).

-Всі дерева і трава  в ніжно-білих колючках(іній)

Як ви вже здогадалися, що відгадки нам розповідають про три стани води:

                 Твердий, рідкий, газоподібний.

2.3.   Дослідницька робота:

     Учитель тримає скло над киплячим чайником,утворюється пара,  на холодному склі утворюються краплинки-пара перетворюється на воду, яка при нахилі стікає, так утворюється дощ.

   Демонстрація замерзлої води у бутилці.

Висновки: вода може перебувати у трьох станах: твердий, рідкий , газоподібний.

3.Робота з підручником-українська мова-читання.

Про твердий  стан  води можна узнати  із підручника для читання  для 3 класу : журнал «Розумашки». Про утворення снігу:

     -Сніжинки утворюються у хмарах водяної пари. Там пара перетворюється на водяні кристалики.Вони наростають навколо пилинок. Сніжинки бувають різні-схожі на зірочки, льодяні голочки, кристалів-стовпчиків, або шестикутні. Двох однакових сніжинок не буває.  15 січня 1885 року підліток з американського штату Вілсон Бентлі зробив перші у світі світлини сніжинок-всього 5 тисяч знімків і довів,що  кожна з них унікальна!

 А ще вони блищать, бо це-кристали, а промінь сонця, попадаючи на кристал,  розкладається на райдужні смужки.

Поети використовують стани води для написання віршів.

Т.Г.Шевченко «Тече вода»- текучість

М.Рильський «Білі мухи»-твердий стан

Прислів’я-У решеті воду не  втримаєш-текучість.

Про значення води:

           -Де верба-там вода

             -Хліб –батько, а вода –мати.

              -Без води нема життя.

4. Охорона води.

Вода на нашій планеті дуже потребує допомоги. Чому?(Відповіді дітей)Так, воду треба оберігати, не засмічувати, використовувати економно.

   Цікаві факти: 

  -Якщо з крану капає вода,то за місяць природа втрачає 540 л води

   -На виробництво 1 підручника потрібно 16л води

   -За життя людина витрачає 35 т води

    -На виготовлення 1 автомобіля потрібно 370000л води.

     Висновок: -Економно використовуй воду!

                        -Не засмічуй водойми!

5 . –Діти, на уроці ми говорили , що вода-це життя. Але бувають зливи, повені, які приносять шкоду. То вода –це добре чи погано?

Для цього ми проведемо «Судове засідання»(на голові стрічка з написом, хто вони).прокурори, адвокати, судді.

Група «прокурорів»  звинувачують воду.

Група «адвокатів» захищають воду

Група  «суддів» виносять «вирок»:Вода це добре, але може приносити шкоду.

6. Рефлексія:

  -Які властивості води?

-Три стани води

-Що нового узнали про воду?

-Що ще хотіли узнати?

 

 

docx
Додав(-ла)
Жук Раїса
Додано
21 березня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку