10 клас
Після цього уроку учні зможуть: аналізувати основні рішення Українського національного конгресу, зміст І Універсалу УЦР, визначати причини і наслідки його проголошення; визначати історичне значення створення першого українського уряду – Генерального Секретаріату; характеризувати основних діячів Української революції.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Основні поняття: універсал, Генеральний секретаріат.
Обладнання: підручник уривок із поезії П. Тичини «Велике свято».
Хід уроку.
Етап заняття |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
||||||||
Організаційний момент (3 хв) |
||||||||||
Актуалізація опорних знань (5 хв) |
Метод «Мікрофон»: Назвіть основні причини та події початку Української революції. |
Пригадують матеріал, відповідають на запитання. |
||||||||
Вивчення нової теми (25 хв) |
План
Аргументовано доведіть або спростуйте твердження одного з лідерів української революції П. Христюка: «Національним конгресом закінчився період української революції — національно-культурницький і підготовчий — і почався другий період — національно-політичної боротьби».
Розповідь про підписання І Універсалу.
Робота з художнім твором. Із поезії П. Тичини «Велике свято» Ой що в Софійському заграли дзвони, затремтіли. Не білі голуби — янголи в небі полетіли. Ат там брикалися під прапорами, під сонячні, ще й сині: Віднині — Не буде більше пана у Вільній Україні… Запитання:
Випишіть у зошит дату створення першого українського уряду. Дайте визначення поняття «Генеральний Секретаріат» і запишіть його до словника в зошиті. Аналізуємо інформацію: До першого складу Генерального Секретаріату увійшло вісім осіб: В. Винниченко, Б. Мартос, С. Петлюра, В. Садовський, І. Тешенко (члени УСДРП), С. Єфремов (УПСФ), М. Стасюк (УПСР), Х. Барановський (позапартійний). Запитання:
|
Висловлюють свої думки.
Слухають, можуть задавати запитання.
Слухають уривок, відповідають на запитання.
Працюють з підручником для визначення поняття.
Аналізують політичний склад представників ГС.
Відповідають на запитання. |
||||||||
Закріплення нових знань (5 хв) |
Заповнити таблицю:
|
Заповнюють таблицю самостійно |
||||||||
Висновки і узагальнення (5 хв) |
Вчитель робить короткий підсумок уроку. Оцінює діяльність учнів. |
Можуть задавати запитання. |
||||||||
Домашнє завдання (2 хв) |
§14-15, скласти політичний портрет В. Винниченка (варіант на вибір – у вигляді схеми, таблиці, малюнків, презентації тощо). |
Запис у щоденники |