розробка уроку АЛЕРГІЯ. СНІД

Про матеріал

АЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІД АЛЕРГІЯ. СНІД АЛЕРГІЯ. СНІД АЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІДмАЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІДАЛЕРГІЯ. СНІД

Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ: АЛЕРГІЯ. СНІД.

Мета: сформулювати поняття про алергію; ознайомити учнів зі збудниками захворювань, що уражають імунну систему, а також із чинниками, що негативно впливають на її роботу;  розглянути засоби профілактики від інфекційних хвороб; пояснити наслідки легковажної поведінки ;

розвивати в учнів пам’ять, увагу і  мислення, вміння порівнювати й аналізувати відому інформацію; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я;

продовжувати виховання здорового способу життя, виховувати відповідальність за своїх рідних

Тип уроку:комбінований

Основні поняття і терміни:імунітет, імунна система, алергія, алергени, СНІД, ВІЛ, інфекційні хвороби.

Обладнання:таблиці  «Кров», «Кровоносна система», «Лімфатична система», « Інфекційні хвороби», відеофрагменти.

 

Етапи уроку

І. ПРИВІТАННЯ

Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

 1. Дайте визначення поняттю « імунітет».

 2. Які клітини відносять до фагоцитів?

 3. Як відбувається процес фагоцитозу?

 4. Які функції виконують Т – лімфоцити?

 5. Які види імунітету ви знаєте?

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

 Цими проблемами ми й займемось на цьому уроці. Постановка проблем уроку:

Протягом століть людство стикалося з такими проблемами, як:

 а) численні інфекційні хвороби,

 б) алергії,

 в) рак.

В останній час зявилися проблеми СНІДу та трансплантації тканин і органів.

 - Що обєднає ці проблеми?

 - Чому в останній час вони стали більш гострими?

 - Чи є залежність між імунітетом і екологією?

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

?Діти .а як ви думаєте ,які головні ознаки порушення імунітету ?

Алергі́я — змінена чутливість організму   людини до чужорідних речовин (здебільшого білкової природи), що вводяться повторно. Речовини, які викликають алергію (т. з. алергени), здебільшого мають білкову природу (тваринні та рослинні білки, білкові речовини мікроорганізмів).

Алергени можуть потрапляти в організм через шкіру і слизові оболонки або надходити в кров з вогнищ запалення. Прояви алергії виникають лише тоді, коли перше і повторне надходження алергену розділені певним проміжком часу (не менше 5–7 днів)

 

 

 

Алергія (від грецьк. allos – інший та ergon – дія) за механізмом прояву подібна до імунної реакції. Це неадекватна відповідь імунної системи на повторне надходження в організм сполуки (алергену), яка для більшості людей нешкідлива. Алергени для даного організму є антигенами. В залежності від походження, їх поділяють на:

  • екзоалергени (зовнішні);
  • ендоалергени (внутрішні).

До першої групи відносять деякі харчові продукти (шоколад, цитрусові, яйця тощо), різні хімічні речовини (пральний порошок, агрохімікати тощо), лікарські препарати, пилок квітів та інші. Внутрішні алергени – це власні тканини організму, в яких відбулися певні видозміни внаслідок патологічних процесів. Такі токсичні речовини, наприклад, утворюються в тканинах, ушкоджених опіками або обмороженням.

Імунодефіцитний стан може бути наслідком радіоактивного опромінення, особливо при ураженні червоного кісткового мозку. В умовах радіоактивного забруднення середовища такий стан призводить до зростання частоти і чисельності різноманітних інфекційних захворювань, зниження здатності організму протистояти гострим респіраторним вірусним інфекціям тощо. Важкою формою імунодефіциту є захворювання на СНІД (синдром набутого імунодефіциту), яке викликається внаслідок ураження вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ). Цей вірус руйнує один з типів лейкоцитів, що призводить до зниження функції імунної системи. Вважається, що протягом 10 років після інфікування людина може померти. Причиною смерті є загострення або неадекватне протікання інфекційних захворювань. ВІЛ передається через кров і деякі рідини організму, а зараження може відбутися при переливанні крові і деяких кров’яних препаратів, при користуванні нестерилізованим інструментарієм у лікарнях і перукарнях, при статевих зносинах тощо. Нажаль, ліків від цього страшного захворювання ще немає

 

ВИПЕРЕДЖУВАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ (повідомлення учнів)

Прояви алергії

Алергічні реакції розвиваються бурхливо або ж поступово. Коли алерген діє на організм вперше, то відбувається накопичення антитіл із підвищеною чутливістю до нього. При по­вторній зустрічі цього алергену з організмом розвивається бурхливіалергічна реакція. Алергія є досить поширеною хворобою. Проявляється вона в різних негативних реакціях: висипах на шкірі (кропивниця), алергічними екземами, звуженні дихальних шляхів внаслідок набряку їхніх слизових оболонок, що утруднює дихання - астма тощо.

На алергію хворіють не всі. Вона значною мірою визначається спадковою схильністю організму. При вивченні вікових особливостей прояву алергічних реакцій відзначалося, що алергічні хвороби частіше виявляються у віці до 4-5 років та в період статевого дозрі­вання. Порушення обміну речовин, діяльності залоз внутрішньої секреції, розвиток неврозів, недостатнє харчування сприяють виникненню алергічних реакцій.

Способи запобігання алергії

 Насамперед, всі фак­тори, що зміцнюють організм (загартовування, фізична культура, здоровий спосіб життя, відсутність шкідливих екологічних впливів), запобігають розвиткові алергії. Кожна людина повинна знати, на що в неї алергія й уникати контакту з алергеном. У разі виникнення алергічної реакції потрібно вміти надати першу допомогу. Наприклад, отрута бджіл, джмелів та інших комах належать до біологічних алергенів. Чутливі до укусів цих комах люди, можуть навіть загинути від ядухи (набряку слизової оболонки дихальних шляхів) або через зупинку серця і дихання.

Хвилинка розвантаження

Скласти на дошці схему.

Які чинники у вашій місцевості негативно впливають на вашу імунну систему?(Учні витягують букви, називають чинник і пишуть на дошці).

 

?Діти .а на які предмети у людини може бути алергія,і які їїознаки?.

!Найстрашнішим захворюванням імунної системи є СНІД.

?Що ж таке СНІД?

СНІД, або Синдро́м набу́того імунодефіци́ту — сукупна назва уражень, що відбуваються на III-IV клінічних стадіях інфекції, яку спричинює вірус імунодефіциту людини

Синдром — тому, що у хворих виникає безліч різних, симптомів і опортуністичних (супутніх) захворювань.

Набутий — тому, що це стан, який виникає внаслідок заражен­ня, а не передається генетичним шляхом.

Імунний — тому, що уражає імунну систему організму, яка бо­реться із хворобами.

Дефіцит — тому, що імунна система перестає працювати належ­ним чином.

 

 

 

 

 

 

 

 

?Які ж існують шляхи зараження  ?

 

 

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Що таке алергія ?
  • Що ви можете розповісти про СНІД
  • Назвіть стадії протікання хвороби
  • Які ви знаєте шляхи зараження ?

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати відповідний параграф у підручнику

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горбаньова Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 серпня 2018
Переглядів
3538
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку