Конспект уроку з алгебри у 9 класі
Тема уроку. Числові послідовності Арифметична та геометрична прогресії.
Мета уроку: систематизація знань учнів з теми «Числові послідовності» ;розвивати пізнавальний інтерес, пам'ять, мислення, увагу, спостережливість, кмітливість; виховання в учнів прагнення допомагати один одному вчитися навчаючись.
Учні повинні: свідомо застосовувати теоретичні знання до розв'язування практичних вправ.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань учнів.
Технологія: «Ажурна пилка»; вправа «Мікрофон»
Хід уроку
I. Мотивація навчальної діяльності
Підсумковий урок. Узагальнення та систематизація знань з теми.
II. Постановка цілей і задач уроку
Чого ви очікуєте від уроку?
Я очікую злагодженої роботи в групах, взаємодопомоги, взаємоповаги, добрих результатів.
В зошитах на полях, покажіть свій настрій на уроці.
III. Актуалізація опорних знань учнів
1. Вправа „Мікрофон"
Девіз: „Знання збираються по краплині, як вода в долині".
Учні відповідають по черзі, передаючи мікрофон. Відповідати має право лише той, у кого в руках мікрофон. Учні повинні відповідати швидко і чітко на поставлене запитання.
Запитання для учнів. Арифметична прогресія
10.Сформулюйте властивість арифметичної прогресії.
Геометрична прогресія
1 . Сформулюйте означення геометричної прогресії
Учитель проводить підсумок цього етапу уроку.
IV. Узагальнення, систематизація та корекція знань, вмінь навичок учнів
Робота в групах.
Девіз: „Один розум добре, а декілька - краще".
На попередньому уроці вчитель роздав кожному учневі картку певного кольору з номером на ній. Формується п'ять груп за кольором картки. Групи отримують певні завдання( додаток 1 ).
Після оголошення теми та мети уроку учням пропонується об'єднатись у групи відповідно до кольору картки, яку вони одержали( «домашні» групи ). У « домашніх » групах учні виконують завдання, проводять аналіз розв'язання вправ. Потім учитель пропонує учням об'єднатися в групи відповідно до своїх номерів ( « експертні групи» ). У кожній « експертній » групі опиняються представники кожної «домашньої» групи. Учні презентують розв'язання вправ, які виконали в «домашніх» групах, формулюють означення, властивості, арифметичної та геометричної прогресії. У зошитах учні записують розв'язання вправ інших «домашніх» груп. Далі вчитель знову пропонує об'єднатися в «домашні» групи, учасники яких обмінюються між собою інформацією, що була здобута в «експортних» групах.
ДОДАТОК 1 «ЧЕРВОНІ»
1.Знайдіть дванадцятий член і суму перших дванадцяти членів арифметичної прогресії, якщо а1=З; a2=7.
2. Між числами 5 і 1280 вставте три таких числа, щоб вони разом з даними утворювали геометричну прогресію.
«ЖОВТІ»
«БІЛІ»
«СИНІ»
1.Знайдіть номер члена арифметичної прогресії, що дорівнює 6,4, якщо a1= 3,6 і d=0,4.
2. Сума другого і третього членів геометричної прогресії дорівнює 30, а різниця четвертого і другого дорівнює 90. Знайдіть перший член прогресії.
«ЗЕЛЕНІ»
v. Підсумок уроку
vi. Повідомлення домашнього завдання.
1) Завдання для в тестовій формі «Перевір себе» №5 стор.259. Підручник А.Г. Мерзляк та ін.
2) Повторити параграф 4.
Література
1.М.І. Бурда, О.Я. Біляніна, О.П. Вашуленко, Н.С.Прокопенко. Збірник завдань для ДПА з алгебри, 9 клас. Гімназія Харків, 2007 рік.
2.Журнал «Математика в школах України №1(193). Січень 2008 рік, с.18.1.Й.Дудар, «Активізація мислення за допомогою інтерактивних технологій навчання».
З.Г.П.Бевз. Алгебра 7-9.Пробний підручник.- К.ОСВІТА
4. А.Г. Мерзляк , В.Б. Полонський, М.С. Якір. Алгебра: Підручник для 9 кл. загальноосвіт. навч. Закладів. – Х.: Гімназія, 2009. – 320 с.: іл.