Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр
Конспект уроку з алгебри
у 9 класі на тему
«Степінь з від′ємним показником »
Вчитель математики
Чоп’як Ірина Іванівна
Тема. Степінь з від′ємним показником
Мета. Ознайомити учнів з означенням степеня з цілим від'ємним показником та означенням стандартного вигляду числа; формувати навики розв′язування вправ на закріплення вивчених понять. Розвивати обчислювальні навички. Сприяти вихованню інтересу до математики. Формувати позитивний мотив навчання. Розвивати правильне послідовне мислення,спостережливість. Виховувати культуру математичного мислення та записів, уважність, доброзичливість. Розширювати та збагачувати словниковий запас учнів. Формувати зв’язне мовлення.
Тип уроку. Формування знань та вдосконалення вмінь і навичок.
Обладнання. Презентація №1 «Степінь з натуральним показником», презентація №2 «Степінь з від′ємним показником» (супровід до уроку).
І. Організація класу.
- Як мене чуєте?
- Який тепер урок?
- Хто черговий у класі? (Я черговий у класі. Сьогодні 26 листопада, середа. У класі присутні всі учні. Клас готовий до уроку).
- Що було на домашнє завдання? (На домашнє завдання було повторити тему „Степінь з натуральним показником”).
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
- Зараз трохи пограємося і перевіримо домашнє завдання. Кожен сам вибирає запитання.
- Як називається вираз αn ?
- Дати означення степеня з натуральним показником.
- Прочитай вирази. Вкажи основу і показник степеня:
52; (-7)4; 0,15; ()3; 2,56; 02.
- Визнач знак виразу:
0,35; -0,34; (-)5; (-2)8; -28; (- )7.
- Обчисли:
23; ( )2; 0,82; 17; 0.52; 0,13; 03; 1,21.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.
- Що означає 34 ?
34 = 3 ∙ 3 ∙ 3 ∙ 3
- Що означає 3-4 ? (Проблема).
ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Сьогодні продовжимо вивчення теми „Степінь.”
- Розгорніть зошити, запишіть число, класна робота.
- Тема уроку „Степінь з від’ємним показником.”
- Діти, сьогодні на уроці виведемо означення степеня з цілим від’ємним показником, застосуємо набуті знання на практиці.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Опорний конспект.
Означення степеня з цілим від’ємним показником |
||
1.Якщо: ≠0, n — натуральне число, то |
Приклад. 1) ;
|
|
2. Якщо: ≠0, n=0; то 0=1 |
Приклади. 1) (-2,6)0=1; 2) |
|
3. Записи 0 0, 0 -п не мають змісту |
||
4. Якщо: ; n - натуральне число, то . |
Приклад.
|
|
2. Стандартний вигляд числа.
Відстань від Землі до Полярної зірки приблизно дорівнює 4 470 000 000 000 000 км.
Маса Сонця дорівнює 1 990 000 000 000 000 000 000 000 000 000 кг.
Маса атома Гідрогену дорівнює 0, 000 000 000 000 000 000 000 000 001 661 кг.
Такі числа займають багато місця, з ними важко виконувати різні математичні дії. Для короткого позначення дуже великих і дуже малих чисел використовують степінь числа 10.
Для запису цих чисел використаємо степінь числа 10. Маємо:
4 470 000 000 000 000 = 4,47∙1015
1 990 000 000 000 000 000 000 000 000 000 = 1,99∙1030
0, 000000000000000000000000001661 = 1,661∙10-27
Числа записали у стандартному вигляді. (Означення стандартного вигляду числа).
Поняття степінь використовується у фізиці, хімії, географії, медицині.
Словник. Степінь з натуральним показником.
Степінь з від′ємним показником.
Стандартний вигляд числа.
VII. Осмислення вивченого матеріалу.
1.Тестові завдання (на слайдах)
1) Якому з виразів дорівнює вираз 7-3:
а) -73; б) в) г) ?
2) Подайте число у вигляді степеня з основою 5.
а) 5-2 ; б) 52; в) 5-3; г) 53.
3) Знайдіть значення виразу 2-3.
а) -8; б) ; в) ; г) -6.
4) Як записують у стандартному вигляді число 42 000?
а) 4,2∙102; б) 4,2∙104; в)0,42∙105; г) 42∙103.
2.Робота з підручником.
Вправа 232 ( самостійно).
Вправа 240( із записом на дошці).
3.Колективна робота.
Вправа 246
VІ . Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?
- Де ви можете використати знання, отримані сьогодні на уроці?
- Обчисліть:
Виставлення та мотивація оцінок.
VІІ. Домашнє завдання
1. Відповідати на запитання 1-5 на сторінці 64.
2. Виконати вправи 233,247.
3. Повторити властивості степеня з натуральним показником.