Розробка уроку біології в 8 класі на тему "Харчування і здоров'я"

Про матеріал

Головне завдання школи полягає в тому, щоб адаптувати дитину до суспільних негараздів і навчити її почуватися комфортно в сучасному соціумі. Своє головне завдання як педагога я вбачаю в тому, щоб навчити дитину самостійно вирішувати щоденні життєві завдання,складні проблеми,навчити розуміти і осмислювати своє життя, тобто сприяти формуванню життєвої компетентності учнів,їх життєстійкості,життєздатності. Тільки тоді дитина зможе змінити своє життя, боротися з бездуховністю,байдужістю,безвідповідальністю,які руйнують життя окремої людини та суспільства.ВВажаю актуальною розробку компетентнісного уроку біології у 8 класі на тему "Харчування і здоровя" у формі усного журналу

Перегляд файлу

 

Розробка компетентнісного уроку біології в 8 класі на тему «Харчування  і здоров'я»

 

 

 

Думати найважча робота; ось,

мабуть, чому цим займаються декотрі.

Г.Форд, американский промисловець

 

Тема уроку: Харчування і здоров’я

 

Мета уроку:

Навчальна:

  • формування поняття про основи здорового харчування,  харчові добавки, штрихкод, генномодифіковані продукти.

Розвивальна:

  • розвиток вміння читати і аналізувати інформацію на етикетці товару;
  • розвиток вміння самостійно приймати рішення у виборі товару;
  • розвиток комунікативної компетентності;
  • розвиток навичок здорового способу життя;
  • розвиток поняття про екологію здоров’я.

Виховна:

  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я;
  • виховання свідомого розуміння зв’язка між екологією природи і здоров’ям  людини;
  • забезпечення професійного самовизначення.

 

Форма проведення: усний журнал

Тип уроку: урок засвоєння нової інформації

Обладнання:

  • виставка інформаційних джерел про здорове харчування і харчові добавки;
  • епіграф уроку;
  • плакати про штрихкод, шкідливі добавки, про правила покупця;
  • чорний ящик;
  • набори упаковок продуктів харчування;
  • картки первинної експертизи продуктів
  • компьютер,  мультимедийный проектор, экран,
  • презентація  «Харчування і здоров'я»

Міжпредметні зв’язки: біологія, економіка, екологія, правознавство, основи здоров’я, інформатика,хімія

Ключові поняття уроку: здорове харчування, харчові добавки, штрихкод,  правила споживача.

 

 


Технологічна картка уроку

 

Етап уроку

Форма проведення

Мета етапу уроку

1.

Організаційний момент

Привітання класу, перевірка наявності всього необхідного для уроку

Налаштування класу на роботу

2.

Цільова установа

Розповідь вчителя

 

 Формування в учнів мети навчального заняття

3.

 Мотивація навчальної діяльності

Міні-проекти

Формування в учнів мотиваційного поля

4.

Вивчення нового матеріалу

 

 

4.1.

Сторінка №1

«Ваги»

Метод «Мозковий штурм»

Формування  поняття свідомого вибору

4.2.

Сторінка№2 «Практична»

Робота в парах

Учні в парах знаходять інформацію про склад продуктів харчування в різних упаковках (скляна банка, металева банка, поліетиленова упаковка)

 

Валеологічна пауза

Позитивні афірмації

Розслаблення, переключення уваги,психологічне розвантаження, позитивна мотивація

4.3.

Сторінка№3 «Інформаційна»

 

Аналіз додаткової інформації про фактори,що шкодять здоров'ю

4.4.

Сторінка № 4

«Казкова»

Презентація консультанта

Психічне налаштування учнів на аналіз інформації уроку,емоційне забарвлення  подачі матеріалу,використання міжпредметних зв’язків

4.5.

Сторінка № 5

«Сторінка-цікавинка»

Презентація консультанта

Розширення загального кругозору,поглиблення  поняття про здорове харчування.

5.

Закріплення матеріалу

Сторінка №6

«Народознавча»

Гра «Що це означає?»

(здорове харчування в усній

народній творчості)

Учні знаходять зв'язок  між основними правилами здорового харчування та приказками української народної творчості.

6.

Рефлексія

Відкритий мікрофон «Я тепер знаю, що…»

Учні усвідомлюють актуальність вивченої теми

7.

Домашнє завдання

«Створи рекламу »

Учні повинні будуть створити рекламу продукту харчування

 

 

 

Конспект уроку

 

І. Організаційний момент. Привітання класу.

 

ІІ. Цільова установа

        У повсякденному житті кожен з нас є споживачем харчових продуктів. Реклама заповнює екран телевізора, ми бачимо її на сторінках газет і журналів, чуємо по радіо. Бачимо перед собою велике різноманіття продуктів. Прийшов час вести розмову про  грамотне споживання їжі, про харчові добавки і генномодифіковані продукти, про їх користь і шкідливість.

Сьогодні необхідно нам навчитися приймати виважені рішення, що базуються на знаннях, інформації отриманих з різних джерел. Важливо знати, що ми маємо споживати, щоб  зберегти своє здоров’я.

Під час уроку ми опинимося в дослідницькій лабораторії, де ви особисто проведете експертизу продуктів  для того, щоб відповісти на запитання «Чи завжди за яскравою етикеткою знаходиться якісний і корисний товар?»,постанемо перед вибором продуктів і, навіть, опинимось в казці,але не в звичайній, а хімічній.

Але головним завданням цього уроку буде вирішення проблеми «Чому  харчування людства є основною причиною сумної статистики?»

Дані Центру медичної статистики Міністерства охорони здоров'я України:

  • за останній рік поширеність захворювань органів травлення зросла на 24,7%,смертність від них- на 14%;
  • хвороби  органів травлення займають
  • 3 місце в загальному рейтингу найпоширеніших хвороб людства;
  • 5 місце серед причин госпіталізації хворих;
  • 8 місце серед причин непрацездатності працівників;
  • 7 місце серед причин інвалідності;
  • 5 місце серед хвороб, що стали причиною смерті людей

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

   Прошу вас уважно прочитати епіграф  уроку і пояснити, як його зміст пов'язаний з темою нашого уроку.

( Версії учнів)

  Так, насправді ,навіть,споживаючи їжу ви повинні думати, аналізувати, передбачити і лише тоді- отримувати задоволення.

  Цей урок ми проведемо у формі усного журналу. За версієї вільної енциклопедії Вікепедія слово «журнал» має такий зміст:

 

 

Журнал- це друковане періодичне видання.

Журнал- щоденні записи, нотатки.

Уявіть,будь ласка, себе на 3 хвилини  засновником журналу про здорове харчування і створіть за цей час емблему свого журналу.

(Презентація емблем)

Отже, продукти, які ми вживаємо в їжу займають не останню роль в основах здорового харчування. Тому  пропоную вам дізнатися про них трішки більше, поділитися своїм досвідом і одночасно попрацювати журналістами.

Ваше професійне завдання: до кожної сторінки нашого уроку-журналу підібрати коротку , але лаконічну тезу.

ІV. Вивчення нового матеріалу

 Перша сторінка нашого уроку-журналу

  • ВАГИ

 Перед вами  два продукти -  чіпси  і грейпфрут. Використовуючи свій життєвий досвід, знання про ці продукти  та сигнальні картки дайте відповіді на такі питання:

  1. Який продукт корисніший?
  2. Який би охочіше з'їли ваші друзі?
  3. Який би обрали ви для себе?
  4. Який би для вас обрала ваша мама?
  5. Який би ви обрали своїй дитині?

(Червона картка -чіпси, зелена картка - грейпфрут)

Висновок: однозначно кориснішим продуктом є грейпфрут.

Ви обрали…

Переконайтесь, чи правильний зробили вибір.

(Презентація характеристики продуктів)

ТЕЗА СТОРІНКИ: Споживайте корисні продукти!

Друга сторінка

  • ПРАКТИЧНА

  Зараз кожен з вас,працюючи в парах,проаналізує склад продуктів, які ми споживаємо кожен день. Один з вас відбирає користі компоненти, а інший – шкідливі.

Прошу увагу на слайд.

(Презентація переліку корисних і шкідливих складових продуктів харчування вітчизняного виробництва)

Дослідницька лабораторія  працює 5 хвилин. Прошу до роботи!

(Висновки пар дослідників   за  результатами аналізу  )

ТЕЗА СТОРІНКИ: Думайте, що вживати!

Третя сторінка уроку

  • ІНФОРМАЦІЙНА

  Прошу уважно переглянути зображення на слайдах і озвучити перелік факторів, які так, як і деякі продукти харчування, негативно впливають на загальний рівень здоров'я людини.

( Перегляд слайдів,заслуховування думок учнів)

  Отже, негативні чинники - це негативні емоції,екологія,шкідливі звички та стреси.

ТЕЗА СТОРІНКИ: Уникайте негативних факторів!

Сторінка

  • КАЗКОВА

(В клас заходить дівчинка в костюмі феї)

  Дівчинка -Добрий день!

Так,це я, не дивуйтесь і не думайте, що я помилилась дверима. Я йшла саме до вас. І знаю, що ви думаєте! Що ви дорослі, а я несправжня! З першим –погоджуюсь,а от з другим- ні.І я вам зараз доведу, що справжня чарівниця.

(Фея виконує дослід «Чарівна квітка» з використанням розчину лугу та індикатора фенофталеїна)

  Вчитель: - Боюсь ,Феєчка, тебе розчарувати, але мої учні знають секрет твоїх чар.

(Учні пояснюють  хімічну реакцію, яка лежить в основі даного досліду)

 Фея:-  Ну, добре. Тоді я подарую вам чарівний подарунок. Тільки ви повинні здогадатися, що це за подарунок.

 (Дівчинка характеризує продукт, а учні пишуть свої версії на аркушах. Характеристика дублюється на слайді)

  • Ну,поглянемо,які ви розгадувачі таємниць. Так , це справді один з найкорисніших фруктів- мандарин. Хіба ж він  не чарівний?

Здивувати мені вас дорослих не вийшло, а ось чомусь навчити? Думаю, що так.

ТЕЗА СТОРІНКИ: Вживайте більше фруктів і овочів!

Слідуюча сторінка уроку

  • СТОРІНКА-ЦІКАВИНКА

До вашої уваги  шість цікавих фактів про продукти харчування.

(Презентація слайдів з коментарями)

  • В рейтинг «розумної їжі» входять  п’ять видів продуктів: журавлина, чорниця, буряк і капуста, риба, шпинат.
  • Огірок - фрукт, а не овоч
  • Італійська мудрість говорить, що салат повинні готувати чотири кухарі: скупий, філософ, ласун і художник. Скупий повинен приправити салат оцтом, філософ - посолити, марнотратник - влити масло, а художник - змішати салат.
  • Лимони з тонкою шкіркою соковитіше лимонів з товстою шкіркою.
  • У традиційній італійській піці окрім тіста обов'язково повинні бути присутніми: соус зі свіжих помідорів, сир "Мацарелла" і листя петрушки. Ці три компоненти піци мають не тільки кулінарне, але і символічне значення - вони утворюють кольорову гамму італійського прапора.
  • За своє життя людина з'їдає приблизно 40 тонн різного продовольства.

А які цікаві факти відомі вам?

 

V.Закріплення матеріалу

Остання сторінка уроку

  • НАРОДОЗНАВЧА

До вашої уваги українські народні приказки та прислів’я про продукти та їх споживання.

(Слайд з прислів’ями)

Розділившись на творчі групи та попрацювавши колективом , прошу вас через 7 хвилин пояснити зміст  народних висловів максимально  науково.

(Заслуховування повідомлень груп)

Лягай натщесерце - прокинешся бадьорим

Розподіли свій обід - залишиться й на вечерю

Шлунок вже наївся, а очі - ще ні

Свою хворобу шукай на дні тарілки

ТЕЗА СТОРІНКИ: Від того що і як ти їси залежить твоє здоров'я!

 

VІ. Підведення підсумків уроку

Для учнів проводиться рефлексія у формі відкритого  мікрофону такою фразою «Я тепер знаю, що…»

(Узагальнюючий слайд на екрані)

Відповіді учнів на проблемне питання уроку.

Заключне слово вчителя

        Дякую вам за роботу,шановні журналісти Думаю ,що наш робочий день не пройшов сьогодні даремно і ви з «людини розумної»  не перетворитись на «людину хворіючу».

        Хочеться сподіватися, що сучасна людина, незважаючи на високий ритм і складність життя, буде приділяти збереженню свого здоров’я достатньо уваги.

      Перестати хворіти в цьому сенсі означає, що людина буде краще пристосована до навколишнього середовища, більше уваги приділятиме екології та своєму харчуванню. Вона не буде ризикувати здоров’ям, вживаючи шкідливі продукти, відмовиться від алкоголю, тютюнопаління та наркотиків, зуміє органічно поєднувати розумову працю, відпочинок і роботу.

      Вірю, що у нас це вийде!

VІІ. Домашнє завдання

     Учні отримують творче завдання:
Спробуйте створити рекламу (телевізійну, друковану, радіо рекламу) продукту  так, щоб вам повірили, що він корисний для здоров'я  і побажали купити.

 

 

 

 

Використана література

 

1. Ресурси Інтернет:
http://medvisnyk.org.ua/

http://www.stezhky.org.ua

http://www.ogo.ua

http://www.consumerinfo.org.ua/ine/

http://www.codexalimentarius.net/

http://www.codexalimentarius.net/

http://www.eko.uа

http://forum.greenhome.com.ua/

http://www.refine.org.ua/

 

2. Сгибнева Е.П. Классные часы в выпускных классах: Пища настоящего и будущего. – Ростов-на-Дону: Феникс, 2005.

 

3. Симоненко В.Д., Степченко Т.А. Основы потребительской культуры. – М.: Вита-Пресс, 2004.

 

4. Шашурина А.Т. Екологічна безпека та продукти харчування // Біологія в школі, 2000. № 10.

 

5. Талютіна О.А. Чи потрібні генно модифіковані організми? // Біологія, 2005. № 18.

 

 

 

docx
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
1502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку