Розробка уроку "Буква А а".

Про матеріал

У означеній розробці показано наскільки виправданим є застосування мультимедійної презентації, яка дозволила зробити урок по - справжньому розвивальним і пізнавальним, підвищила ефективність ознайомлення з новим звуком та буквою, яка позначає його на письмі. Розробка відповідає вимогам державного стандарту освіти.

Перегляд файлу

Тема.  Звук [а]. Позначення його буквами «А», «а».

Мета. Ознайомити учнів з артикуляцією звука [а], позначенням його буквами «А», «а»;

продовжити вправляння у звуковому аналізі слів; вчити учнів висловлювати свої думки, складати речення;  збагачувати словниковий запас.

Обладнання: мультимедійна презентація.

Тип уроку: урок вивчення нового звука і букви.

Зміст уроку

l. Актуалізація опорних знань.

 1. Фронтальна бесіда.

  • Вчора ми з вами закінчили перший розділ «Букваря».
  • Згадаймо, про що  говорили.
  • Відгадайте загадку.

Цю найпершу в школі книжку

Знає будь – який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш … (буквар).

 2. Звуковий аналіз слова – відгадки.

  • З чого складається слово?
  • Складаємо звукову модель слова «буквар»:

• поділ на склади;

• інтонування звуків; називання ланцюжка звуків у слові;

• характеристика звуків, позначення їх фішками;

• визначення наголосу. 

  • Чому навчає нас «Буквар»?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми починаємо знайомитися з буквами. З якої букви почнемо?
  • Щоб взнати це, ми звернемося по допомогу до одного казкового героя. Він завжди готовий допомогти всім, хто потрапив у біду.
  • Він і познайомить нас з першою буквою. Відгадавши загадку, взнаєте хто це.

llІ. Артикуляційно-слухові вправи.

1. Робота над загадкою.

Робота зі слайдом: Слайд 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Послухайте. (натиснути)

Лікує маленьких діток,

Лікує звірів та пташок.

Хто … ? (натиснути двічі після відповіді дітей) 

  • Хто такий Айболить?
  • Чому у лікаря таке незвичне ім’я? 
  1. Виділення звука [а] із слів.

Робота зі слайдом: Слайд 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Що зображено на малюнках? (натиснути)
  • З якого звука починається кожне слово? (після відповіді - натиснути)
  1. Повідомлення вчителя:

[а] – один із найважливіших звуків у мовленні;

[а] – великий трудівник.

  • Людина народжується з «а – а – а ».
  • Мама колише дитину з «а – а – а»

Робота зі слайдом: Слайди 3,4

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Свої почуття ми висловлюємо (натиснути):

А – а – а – (натиснути) боляче.

А – а – а – (натиснути) згадала.

4. Спостереження за вимовою звука [а]. (Вимовляємо за допомогою голосу, струмінь повітря проходить вільно, без перешкод. )

Віднесення звука до голосних, позначення його фішкою        .

 

5.  Гра «Хто зайвий?».

Робота зі слайдом: Слайд 5 

 

 

 

 

 

 

 

 

-   Кого лікував Айболить ?

  • Як називається лікар, який лікує тварин?
  • До нас прийшли звірі, яких вилікував Айболить. Назвіть їх. (натиснути)
  • Серед них є тварини, в назвах яких немає звука [а]. (діти називають тварин – натискати на малюнки)
  •  Що ви помітили? (щезли тварини)

6. Фізкультхвилинка.

«Раз » - підняти руки вгору,

«Два» - нагнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

«Три - чотири» - прямо стати,

Будемо знову починати.(повторити ще раз)

7. Співвідношення схеми і малюнка.

     Робота зі слайдом: Слайд 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Зайві тварини пішли. В назвах останніх тварин є звук [а]. (натиснути)
  • Треба до назви кожної тварини підібрати схему і вказати на схемі, місце знаходження звука [а]. (натискати – квадратик у схемі змінює колір)

lV. Знайомство з буквами «А», «а».

  • Молодці, ви добре розпізнаєте звук [а] в словах.
  • Щоб записати слова не схемою, нам потрібні букви.

Робота зі слайдом: Слайд 7

  •       Всі звуки мови позначаються буквами.
  •       Звуки ми вимовляємо і чуємо, а букви бачимо і пишемо. 
  •       Звук [а] позначається (натиснути) буквами «А», «а».

Засвоєння образу букви.

  •       Розгляньте ці букви.
  •       Скільки їх?
  •       Що це за букви?
  •       Чи подібні вони між собою?
  •       Для чого нам потрібна велика буква «А»?
  •       Коли будемо вживати рядкову букву «а»?
  •       Назвіть імена людей, у яких на початку слова будемо писати букву «А».

 

 

Робота зі слайдом: Слайди 8,9,10

  • На  що схожа буква «А»? (після відповіді - натиснути)
  • Прочитайте вірш. (натиснутидвічі)

Розпізнавання букв «Аа» серед інших груп.

 

 

 

 

 

 

 

 

- Покладіть картку перед собою. Серед групи букв знайдіть букви «Аа» та  розмалюйте частини малюнка, в яких розміщені ці  букви.

Розміщення букв в набірному полотні.

  • Всі букви «живуть» у великій країні, що називається «Азбука» - каса. Кожна буква має свій будиночок. Зараз ми поселимо букви Аа.(Вчитель ставить картки з буквами у кишеньку.)
  • З «мешканцями» інших будинків ознайомимося на наступних уроках.

Робота у зошиті. Друкування великої і малої літер Аа.

- Відкрийте зошити. Покладіть їх під нахилом. Знайдіть зразок друкованих літер. Розгляньте їх. (Вчитель показує на дошці, як друкуються букви.)

- За зразком  надрукуйте до кінця рядка велику та рядкову букви Аа.

V. Вправи із читання.

  1. Співвідношення малюнка і схеми.

Робота зі слайдом: Слайд 11

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Що на малюнках? (натиснути)
  • До кожного малюнка доберіть схему. (після відповіді - натиснути)
  • Прочитайте слова.

2. Розгляд ілюстрацій у «Букварі». Бесіда за змістом.

 - Відкрийте «Буквар» на с. 20.

 - Кого ви бачите на першому малюнку?

 - Що робить мама?

 - Яку пісеньку вона співає?

 - Прочитайте.

 - Подивіться на хлопчика.

 - Яку букву він показує своїй собаці?

3. Читання речень з протиставленням.

Робота зі слайдом: Слайди 12,13

  • Виявляється, «а» - це не тільки буква.
  • Подивіться на схему (натиснути) і скажіть, яку роботу може виконувати ця буква? (може бути словом)
  • Правильно. У цих реченнях слово «а» протиставляє предмети один одному. Спробуйте здогадатися, яких слів не вистачає, і складіть речення. (діти складають речення за схемами)
  • Що позначає вертикальна лінія на початку речення?  В середині речення?
  • Коли «а» ще може бути словом? Подивіться. (натиснути двічі)

 lV. Підсумок уроку.

      Робота зі слайдом: Слайд 14

  • З яким звуком ми познайомилися на уроці?
  • Якою  буквою він позначається?
  • Ну що ж, діти, Айболиту вже час іти. Він прощається з вами. (натиснути)
  • Прочитайте, що він вам каже? (діти прочитали - натиснути)
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 11
Оцінки та відгуки
  1. Мул Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Піроженко Олена Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Король Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Левковская Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Лось Ірина Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Мичак Лариса Петрівна
    Дякую за чудовий урок!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Яковенко Алла Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Наливайко Тетяна Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Берхмілер Марина Степанівна
    Урок продуманий і дуже ретельно підготований. Вчитель - молодець!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Іванович Світлана Леонідівна
    Цікавий і пізнавальний урок.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 8 відгуків
doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
33933
Оцінка розробки
5.0 (11 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку