У означеній розробці показано наскільки виправданим є застосування мультимедійної презентації, яка дозволила зробити урок по - справжньому розвивальним і пізнавальним, підвищила ефективність ознайомлення з новим звуком та буквою, яка позначає його на письмі. Розробка відповідає вимогам державного стандарту освіти.
Тема. Звук [а]. Позначення його буквами «А», «а».
Мета. Ознайомити учнів з артикуляцією звука [а], позначенням його буквами «А», «а»;
продовжити вправляння у звуковому аналізі слів; вчити учнів висловлювати свої думки, складати речення; збагачувати словниковий запас.
Обладнання: мультимедійна презентація.
Тип уроку: урок вивчення нового звука і букви.
Зміст уроку
l. Актуалізація опорних знань.
1. Фронтальна бесіда.
Цю найпершу в школі книжку
Знає будь – який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш … (буквар).
2. Звуковий аналіз слова – відгадки.
• поділ на склади;
• інтонування звуків; називання ланцюжка звуків у слові;
• характеристика звуків, позначення їх фішками;
• визначення наголосу.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
llІ. Артикуляційно-слухові вправи.
1. Робота над загадкою.
Робота зі слайдом: Слайд 1.
Лікує маленьких діток,
Лікує звірів та пташок.
Хто … ? (натиснути двічі після відповіді дітей)
Робота зі слайдом: Слайд 2
[а] – один із найважливіших звуків у мовленні;
[а] – великий трудівник.
Робота зі слайдом: Слайди 3,4
А – а – а – (натиснути) боляче.
А – а – а – (натиснути) згадала.
4. Спостереження за вимовою звука [а]. (Вимовляємо за допомогою голосу, струмінь повітря проходить вільно, без перешкод. )
Віднесення звука до голосних, позначення його фішкою .
5. Гра «Хто зайвий?».
Робота зі слайдом: Слайд 5
- Кого лікував Айболить ?
6. Фізкультхвилинка.
«Раз » - підняти руки вгору,
«Два» - нагнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
«Три - чотири» - прямо стати,
Будемо знову починати.(повторити ще раз)
7. Співвідношення схеми і малюнка.
Робота зі слайдом: Слайд 6
lV. Знайомство з буквами «А», «а».
Робота зі слайдом: Слайд 7
• Засвоєння образу букви.
Робота зі слайдом: Слайди 8,9,10
• Розпізнавання букв «Аа» серед інших груп.
- Покладіть картку перед собою. Серед групи букв знайдіть букви «Аа» та розмалюйте частини малюнка, в яких розміщені ці букви.
• Розміщення букв в набірному полотні.
• Робота у зошиті. Друкування великої і малої літер Аа.
- Відкрийте зошити. Покладіть їх під нахилом. Знайдіть зразок друкованих літер. Розгляньте їх. (Вчитель показує на дошці, як друкуються букви.)
- За зразком надрукуйте до кінця рядка велику та рядкову букви Аа.
V. Вправи із читання.
Робота зі слайдом: Слайд 11
2. Розгляд ілюстрацій у «Букварі». Бесіда за змістом.
- Відкрийте «Буквар» на с. 20.
- Кого ви бачите на першому малюнку?
- Що робить мама?
- Яку пісеньку вона співає?
- Прочитайте.
- Подивіться на хлопчика.
- Яку букву він показує своїй собаці?
3. Читання речень з протиставленням.
Робота зі слайдом: Слайди 12,13
lV. Підсумок уроку.
Робота зі слайдом: Слайд 14