Розробка уроку "Буква Нн".

Про матеріал

За допомогою цікавого дидактичного матеріалу навчальних ігор, тренувальних завдань, карток учитель ознайомлює учнів із артикуляцією звуків [н], [н'] та буквами "Нн". Завдяки цьому на уроці розширюються можливості самостійної діяльності, формуються навички дослідницької діяльності.

Перегляд файлу

Тема:  «Звуки [н], [н′] . Позначення їх буквами Нн.»

Мета:  - ознайомити учнів з артикуляцією звуків [н], [н′], буквами Нн, які на письмі

       позначають ці звуки;

  • сприяти формуванню правильного способу читання складами;
  • вчити виділяти  [н], [н′] з мовного потоку,  будувати звукові моделі слів з вивченими звуками;
  • працювати над інтонуванням речень;
  • виховувати старанність.

Обладнання:  презентація до уроку.

Тип уроку: урок вивчення нового звука і букви. 

    Хід уроку

l. Організаційний момент.

    Уже дзвінок нам дав сигнал,

 І  на урок він нас покликав,

 А отже, часу не втрачаймо,

  Роботу швидше починаймо.

ll. Повторення вивченого матеріалу. 

• Читання складів.

Слайд 1

  • Діти, подивіться, хто сьогодні завітав до нас на урок. (натиснути)
  • Це – Настуня. Вона дуже любить вчитися і хоче побачити, як ви працюєте на уроці. А прийшла вона з   цікавими завданнями. Хочете взнати якими?

-  Отже, почнемо.

Слайд 2

 Йшла Настуня по стежинці (натиснути)

 Загубила намистинки.

 А ви їй допоможіть.

 Їх швидесенько зберіть.  (натиснути)

  • Прочитайте склади. (Діти читають склади на намистинках разом, по одному)

• Складання слів.

     Слайд 3

  • Які слова сховалися? (мама, маму, мамо, мами)
  • Ще раз прочитаймо слова, приєднуючи склади один до одного. (натиснути)

 

 

lll. Створення ситуації успіху.

• Робота над загадкою.

  • Настуня дуже любить тварин.
  • А яка тварина найбільше їй до вподоби, ви взнаєте, коли відгадаєте загадку.

 

Слайд 4

(натиснути)

  З – поміж інших тварин

  Всяк його впізнає:

  Із усіх тільки він

  Ріг на носі має.

 

 

 

  • Хто це? (натиснути)
  • Чому я запитала «хто це?»?
  • Які слова допомогли вам відгадати загадку?
  • Який звук чуємо на початку слова? Який він?
  • Ми знайомилися з цим звуком?

lV. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ви познайомитеся з новими звуками та буквами цих звуків.

V. Артикуляційно – слухові вправи.

         Слайд 5

     (натиснути)

1. Виділення  звуків [н], [н′]  у словах.

 а) звуко – складовий аналіз слова «носоріг»  (на слайді виходять поступово звуки)

 - інтонування звуків; називання ланцюжка звуків;

 - характеристика звуків;

 - поділ слова на склади;

 - визначення наголосу.

  • Спостереження за артикуляцією.

-  Так який звук чуємо на початку слова?

 -  Вимовте його ще раз. Чи зустрічає струмінь повітря перешкоду? Яку?

-  Який це звук?

- Приголосний звук [н].(При вимові цього звука кінчик язика зближується з верхніми передніми зубами.)

- Який звук за участю голосу і шуму?

Позначення його фішкою.

  

 

 б) звуко – складовий аналіз слова «ніс» (на слайді виходять поступово звуки)

 - Згадайте загадку, де ріг у носорога?

 - Проінтонуйте звуки у слові «ніс». Назвіть ланцюжок звуків.

  - Дайте їм характеристику. (натискати – виходять звуки)

 - Виділіть перший звук у слові. Який він?

 - Приголосний м’який  [н′] .

 • Спостереження за артикуляцією.

(Під час  вимови приголосного [н′] спинка язика  притискується  до середнього піднебіння, не допускаючи утворення щілини. )

 - Який звук за участю голосу і шуму?

Позначення його фішкою.

   

   =

- Чим схожі звуки [н], [н′] ? (подібні за вимовою)

 - Чим відрізняються?

2. Гра «Знайди слово зі звуком [н], [н′]»

     Слайд 6

 

  • Настуня принесла свої малюнки. (натиснути)
  • Подивіться, як гарно вона малює. Назвіть, кого намалювала дівчинка. (слон, кінь, ворона, півень, коник)
  • Назвіть слова, у яких чуємо приголосний твердий звук [н].
  • Назвіть слова, у яких чуємо приголосний м’який  звук  [н′].
  • Якими буквами позначимо на письмі ці звуки?

Vl. Ознайомлення з буквами Нн.

Слайд 7

    (натиснути)

 

  •       Розгляд букви «ен».
  •       Коли будемо вживати велику букву «ен»?Рядкову?
  •       Порівняння друкованих великої і малої букв «ен».
  •       На що схожа буква «ен»?

 

           Слайд 8

           (натиснути)

 

 

   Буква «ен», немов драбинка:

   Палки дві і перетинка.

 

 

• Розпізнавання  букви «ен» серед інших букв.

  • Покладіть картку перед собою. Серед групи букв знайдіть букву «ен» та розмалюйте частини малюнка, в яких розміщена дана буква.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Слайд 9

 

Розміщення букви в набірному полотні.

- Поселимо букви  «ен»в будинок.(Вчитель ставить картки з буквами у кишеньки.)

Моделювання букви « ен» з паличок.

- Подивіться, як друкується буква «ен». (натиснути)

- За допомогою паличок змоделюйте букву.

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Друкування букв «Нн».

- Відкрийте зошити. Покладіть їх під нахилом. Роздивіться уважно зразок літер. (Учитель показує зразок друкування букв на дошці й пояснює.)

  • Самостійно до кінця рядка надрукуйте літери «ен».

• Фізкультхвилинка.

Вранці часу я не гаю,

На зарядку вибігаю,

Марширую, присідаю,

Легко бігаю, стрибаю.

І не стомлююсь ні трішки,

Бо я дужі маю ніжки.

Vll. Вправи з читання.

 

• Читання складів (прямих і обернених).

Слайд 10

  • Настуня принесла чарівну квітку – нарцис, де живе буква «ен» зі своїми подругами. (натиснути)
  • Як звуть подруг букви «ен» ? (а о у и)
  • Якщо буква «ен» стане поруч із якоюсь з них, то утвориться прямий склад.

 

  • Якщо букви – подруги стануть поруч букви «ен», то утвориться обернений склад.
  • Утворіть обернені склади.
  • Ще раз їх прочитайте. (натиснути, виходять склади по черзі)
  • Утворіть прямі склади.
  • Прочитаймо їх ще раз. (натиснути, виходять склади по черзі)

• Робота над словами.

Слайд 11  

   Буква «ен» задерла носа, (натиснути)

   Поглядає трохи скоса:

  •       Слів зі мною так багато,

І у всіх сьогодні свято. (натиснути – з’являються бантики)

- Не забудьте привітати,

Іменинників назвати. (виходять по одному слова)

  • Прочитайте слова.(завдання для дітей, які вміють   читати )
  • До якого слова ви поставите запитання «хто?»? Чому?
  • Прочитайте односкладові слова, двоскладові.
  • Які слова ви не прочитали? Чому?
  • Визначте кількість складів в цих словах.
  • Яке слово найдовше?

• Складання та читання речень.

            Слайд 12

(натиснути)

 

  •       Що на слайді?
  •       Прочитаймо речення, які приготувала Настуня.

Речення.

-   Он (півник - малюнок).

  • Ну! Ну! Півнику!
  • На, півнику, зернятка. (малюнки діти замінюють словами) 

-    Що стоїть у кінці цих речень?

  • Як їх треба прочитати?

Повідомлення.

  • Склади он, на можуть виступати в реченні окремими словами.
  • Ну – вигук.  

Читання речень ланцюжком.

• Читання слів.

  • Відкрийте «Буквар» на с.35.
  • Послухайте слова, слідкуючи за мною  «Букварем».
  • Чому слова «Ніна », «Інна» надруковані з великою літерою?
  • Напівголосно самостійно правильно прочитайте слова, усвідомлюючи прочитане.
  • Прочитайте ланцюжком . Під час читання будьте уважними.

Вибіркове читання.

  • Прочитайте імена дітей.
  • Прочитайте слова з приголосним м’яким звуком [н′] на початку слова.

Vll. Розвиток зв’язного мовлення.

• Мовні загадки.

Слайди 13, 14, 15, 16

 

Коли вона прилітає,

Тоді кожен засинає. (ніч)

   

 

 

 

В слові букву зміниш ти –

Можна хліб у ній пекти. (піч)

 

 

 

 

Утекла від кішки мишка

«Де сховалась?» - плаче кішка. (нірка)

 

 

 

 

Як першу букву поміняти –

 На лижах з неї можна мчати. (гірка)

 

 

 

 

-  Назвіть слова з вивченим сьогодні звуком.

-Який звук чуємо на початку цих слів? Назвіть парний йому по твердості.

V. Підсумок уроку.

 - Хто до вас приходив сьогодні на урок?

 - Виділіть перший звук у цьому слові. Дайте йому характеристику.

      Слайд 17

- Якою буквою позначимо звуки [н],[н′]? (натиснути)

 

        

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Шепель Майя Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Білецька Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Біла Ірина Іванівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
14103
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку