Урок української мови у 1 класі на тему: "Звук [о]. Позначення його буквою «о». Звуковий аналіз слів"

Про матеріал

Урок-гра з елементами фантазії на тему: "Звук [о]. Позначення його буквою «о». Звуковий аналіз слів" знайомить учнів з артикуляцією звука [о], позначенням його буквою «о»; вчить виділяти новий звук зі слів, добирати слова з цим звуком.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звук [о]. Позначення його

буквою «о». Звуковий аналіз слів

 

Урок–гра з елементами фантазії

 

1 клас

        

 

 

       


 Тема: Звук [о]. Позначення його буквою «о». Звуковий аналіз слів.

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [о], позначенням його буквою «о». Вчити виділяти новий звук зі слів, добирати слова з цим звуком. Вправляти у звуковому аналізі слів.

 Розширювати словниковий запас школярів.

 Виховувати любов до природи.

 Обладнання: картина осені, дзеркальця, каси, малюнки овочів, фруктів.

 

Хід уроку

І. Повторення вивченого.

 1. Фронтальне опитування.

 – З чого складається мовлення?

  • А речення?
  • На що ділимо слова?
  • З чого складаються склади?

 

2. Вивчення вірша.

   Дивний ключ у небі лине,

   Не залізний, а пташиний.

   Цим ключем в осінній млі

   Відлітають журавлі.

 

  • Куди ж відлітають журавлі? Коли?

 

3. Поділ на склади слова «журавлі».

 

4. Ланцюжок звуків слова «журавлі», характеристика їх.

 

5. Гра-подорож «В гості до осені».

– Ось і сама осінь прийшла до нас в гості (малюнок осені).

– Вивчення чистомовки:

   Ла–ла–ла – осінь вже прийшла.

   Са–са–са – навколо краса.

   Лі–лі–лі – летять журавлі.

   І–і–і – у теплі краї.

– Розгляньте малюнок. Що намальовано?

 

6. Робота над змістом прислів’я.

   Осінь збирає, а зима з’їдає.

 

7. Гра «Овочі, фрукти» («Мікрофон».)

Клас ділиться на дві групи. Перша називає овочі, друга – фрукти (по черзі називають слова).

8. Відгадування загадок, моделювання слів-відгадок.

   Сидить дівчина в коморі,

   А коса її надворі. (Морква)

 

   Чупринка зелена, голівка червона,

   А хвостик білий. (Редиска)

 

9. Фізкультхвилинка.

   Вітер віє нам в лице,

   Захиталось деревце.

   Вітерець все тихше, тихше.

   Деревця все вище, вище.

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Виділення звука [о] з вірша О. Кононенка:

Осел по вулиці гаса –

Осла ужалила оса.

Ой! Боляче! Отож, малята,

Осу і вам не слід чіпати.

  • Який звук чули найчастіше?
  • Які слова запам’ятали?
  • Поділіть на склади слова осел, оса. Назвіть послідовно звуки кожного слова.

 

  1. Артикуляція звука [о]. Спостереження за допомогою дзеркальця. Порівняння артикуляції [о] і [а].

 

  1. Гра «Впіймай звук [о]» (коса, роса, сир, край, крокодил).

 

  1. Гра «Мікрофон» (по черзі називають слова з [о]:

а) один раз зустрічається звук (осінь, …);

б) два рази (колос, огірок, …);

в) три рази (молоко, колобок, …).

 

ІІІ. Ознайомлення з буквою «о».

  1. – Пофантазуйте, на що схожа літера «о»?

 

  1. Слухання вірша:

Сонце, наче буква О

Над землею попливло.

І до нього, як до мами,

Діти тягнуться руками.

 

  1. Розгляд букв Оо.
  2. Гра «Жива картинка».
  • Пофантазуйте, як можна зобразити букву, перетворитися на букву.

 

ІV. Робота з букварем.

  1. Читання букви, с. 24–25 (звернути увагу на знак оклику).

 

  1. Зіставлення звукових моделей і малюнків.

 

  1. Бесіда за малюнком, с. 25.
  • Кого бачите на малюнку?
  • Дайте хлопчику ім’я, яке б починалось літерою «о» (Олег).
  • Куди Олег потрапив? (У підводне царство).
  • Що здивувало Олега?
  • Що він вигукнув? (О–о–о!)

 

V. Узагальнення вивченого.

 – Чим закінчується літо, а осінь починається?

  • Вимовте цей звук.
  • Закінчіть речення:

Ми любимо осінь тому, що …

  • Моделювання звукового складу слова «осінь».

 

VІ. Підсумок уроку.

 – Що нового приніс урок?

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дуліна Наталія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
1927
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку