Розробка уроку "Буква Оо".

Про матеріал

На уроці використано цікавий дидактичний матеріал , тренувальні завдання, навчальні ігри, які допомагають посилити позитивну мотивацію навчання першокласників та дозволяють вчителеві провести урок на високому естетичному та емоційному рівні, забезпечити наочністю.

Перегляд файлу

Тема. Звук [о]. Позначення його буквами Оо. Звуковий аналіз слів.

Мета: - ознайомити учнів з буквою «О», її звуковим значенням;

  • удосконалювати навички звукового аналізу слів;
  • розвивати уміння слухати;
  • збагачувати лексичний запас учнів;
  •  розвивати память, вчити будувати речення.

Тип уроку: урок вивчення нового звука і букви.

Обладнання: презентація до уроку.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повторення вивченого.  

Мовна розминка.

Продзвенів дзвінок,

Починається урок.

З чого нам його почати?

- Скоромовку розказати.

- Так, поправляти язички,

Щоб не плутались значки.

Явдошка шукала волошки.

  1. Виділення звука [а] у словах.
  • Який звук найчастіше вживається?
  • А якими буквами ми його позначимо? (я,а).
  • Чому?

Слайд 1 (скоромовка)

 

  • У яких словах? Перевіримо.

 

 

 

 

 

 

  1. Індивідуальна робота за комп’ютерами. Гра «Знайди пару».

Слайд 2(букви розкидані)

  • До вивчених друкованих великих літер доберіть малі літери.
  • Які літери об’єднаємо?

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 3 (букви парами)

 

 

  • Перевіримо.

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Загадка.
  • Згадайте, хто співав цю пісеньку?

На засіках метений,

На смітані мішаний,

Яйцями змащений,

У піч посаджений,

На віконці стужений.

Слайд 4

- Звичайно, Колобок.

lV. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Колобок прийшов до нас на урок. Прочитаймо, що він каже.
  • Добрий день, діти! Ви мене впізнали? Я приніс вам на урок багато завдань! Головне – новий звук і букви. Будьте старанними. Успіхів вам!
  • Отже, сьогодні ми будемо виконувати завдання Колобка. Вам цікаво, що це за завдання?

 

V. Артикуляційно – слухові вправи.

 

• Виділення звука [о]  .

  • Відгадайте загадку. 

У садках, гаях блукає,

Жовті шати одягає,

Золотисту стелить постіль –

Жде сестрицю білу в гості.

  • Що допомогло вам здогадатися, що це осінь?
  • Вимовте дружно: «Осінь, завітай до нас у клас!»

Слайд 5 (Виходить після слів дітей)

-  вимова слова;

  • інтонування звуків у слові «осінь»; називання ланцюжка звуків;
  • характеристика звуків;
  • поділ слова на склади;

- визначення наголосу.

 

Слайд 6

  • Який перший звук у цьому слові?

• Вимовляння і спостереження за його артикуляцією.

  • Вимовте ще раз звук [о].
  • До якої групи звуків він належить?
  • Чому? (Ротова порожнина відкрита, видихуване повітря не потрапляє ні на які перешкоди.)

Позначення звука [о] фішкою.

   

 

Аналітико – синтетичні звукові вправи:

 

  • утворіть сполучення звуків, подібні до заданого ово, але з іншими приголосними (оро, осо, оно, одо, оло, оньо, ольо);
  • в словах знайдіть злиття приголосного з звуком  [о]: сом, сокира, молоток, роса, мороз, дошка, подружки, небо, школа. 

  Гра «Знайди відповідний малюнок»

  • Завітала Осінь до будинку, де живуть Олег і Оля.

Слайд 7

 

  • Оля, Олег – це що? (імена)
  • Виділіть перший звук.
  • Поєднайте звукові моделі з малюнками дітей.

 

 

 

• Впізнавання звука [о] у словах.

 

Слайд 8

 

  • Наші  герої допомагають своїм батькам на городі. Збирають овочі. Назвіть тільки ті овочі, в назвах яких є звук [о].
  • Де чуємо звук [о]?

 

Самостійний добір слів зі звуком [о]. Гра «Одягни Колобка».

  • Доберіть слова – назви речей зі звуком [о], які можна надіти на Колобка.

(костюм, сорочка, пальто, кофта)

- Як назвати одним словом ці речі? (одяг)

Vl. Ознайомлення з буквами Оо.

Слайд 9

 

  • Звук [о] на письмі будемо позначати буквами Оо.
  • У слові «осінь» звук [о] позначимо маленькою друкованою буквою о.
  • У словах Олег, Оля – звук [о] позначимо великою друкованою буквою О.

 

• Аналіз графічної букви О.

  • Скільки (натиснути) букв на слайді?
  • Які  це букви?
  • Чому дві?
  • Коли будемо вживати велику букву «О»?

-   Чи схожі вони за формою?

  • Чим відрізняються?

Встановлення схожості букви з предметами.

- На що схожа буква «о»?

 

Слайд 10

 

 - Послухайте вірш. Подумайте, на що схожа буква О?

  Буква «О» така от кругла,

  Хто не бачив, подивись:

  Наче сонце, наче бублик,

  Мов обручик – хоч котись.

• Розміщення букви в набірному полотні.

  • Поселіть букви  «Оо» в будинок.(Вчитель ставить картки з буквами у кишеньки.)

• Розфарбування букв.

  • Роздивиться малюнок. (на партах картки) Велику букву «О» розмалюйте в синій колір, а рядкову букву «о» - у червоний колір. За зразком заштрихуйте букву «о».

 

 

 

 

 

 

• Друкування букв «Оо».

- Відкрийте зошити. Покладіть їх під нахилом. Роздивіться уважно зразок літер. (Учитель показує зразок друкування букв на дошці й пояснює.)

- Самостійно надрукуйте букви «о» до кінця рядка.

• Фізкультхвилинка.

 У дорозі всі стомились,

 Адже добре потрудились.

 Тож  давайте для розрядки

Зробим  кілька вправ зарядки.

Раз! – підняли руки вгору;

Два! – нагнулися додолу;

Три! – повернулись вправо, вліво;

На «чотири» - раз присіли.

Похитали головою,

Ще й притупнули ногою.

Пальчиками повертіли

І за парти тихо сіло.

Vll. Вправи з читання.

• Робота за  «Букварем»: (с. 26)

  читання букви;

  співвідношення звукових схем та малюнків;

   бесіда за малюнком: (с. 27)

   - Роздивіться малюнок.

   - Яка пора року зображена? Доведіть.

-  Хто намальований?

   - Що їдять діти?

   - Що ми склали?

   - Скільки слів у реченні?

   - Про кого йде мова у реченні?

   - Що говориться про дітей?

   - Прочитайте речення за схемами.

VІll. Підсумок уроку.

  1. Фронтальна бесіда.
  • З якою буквою ви познайомилися?
  • Який звук вона позначає?
  • Хто приніс вам цю нову букву?
  • Що ви помітили в слові «Колобок»?
  1. Знайомство з рукописними буквами Оо.

Слайд 11

 

  • На уроці письма ми з вами будемо вчитися писати рукописні  букви Оо.

 

 

 

 

 

Слайд 12

 

  • Колобок прощається з вами. Прочитайте, що він говорить:
  • Молодці! До нових зустрічей!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Безлатня Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Іванович Світлана Леонідівна
    Чудовий урок. Вдало підібрані завдання та ігри.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
11239
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку