Розробка уроку "Буква Кк".

Про матеріал

Застосування на уроці мультимедійної презентації посилює позитивну мотивацію навчання першокласників, активізує пізнавальну діяльність учнів. Використано велику кількість дидактичного матеріалу, враховуючи вікові особливості учнів. Виховуються у дітей навики самостійної роботи.

Перегляд файлу

Тема: «Звук [к] Позначення його буквами Кк.»

Мета:   - ознайомити дітей з буквою «ка», її звуковим значенням;

-   закріплювати вміння читати прості склади типу злиття та складні - типу ППГ;

-  вчити читати слова різної звуко – складової структури;

- сприяти збагаченню словникового запасу учнів, вчити дітей правильно будувати речення .

Тип уроку:урок вивчення нового звука і букви.

Обладнання: презентація до уроку. 

      Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Робота над загадкою.

     Слайд 1  

  • Відгадайте загадку, і ви дізнаєтесь, хто сьогодні завітав до нас на урок.

Гострі кігті має –

В подушки ховає,

Лазить все на плотик,

А зоветься … (котик - натиснути)

  • Які слова допомогли вам відгадати загадку?
  • Котик прийшов до нас не просто так. Він незвичайний. Ловить не мишок, а букви, склади, слова.  Сьогодні прийшов раніше всіх до школи і наробив нам шкоди.
  1. Індивідуальна робота за комп’ютером. Гра «Збери слово».

Котик йшов – хвостом махнув

Та й розсипав букви всі. (натиснути)

Ти ж хутенько їх збери.

І як правильно розставиш –

Слово швидко прочитаєш.

  • Складаємо слова.

снаос            сосна (натиснути) (насос)

соленян                   слоненя (натиснути)

        милн            млин (натиснути)

 ломини                    лимони (натиснути)

  • Ще раз прочитайте слова.
  1. Робота над реченнями.
  • Котик наробив шкоди не тільки зі  словами, а й переплутав слова у реченнях.

                       Слайд 2

  •      Прочитайте перше речення. (натиснути)

На сосні висіли сливи.

  •      Це так, чи не так? 
  •      Як би ви склали речення? (натиснути)

На сосні висіли шишки.

- Так що висіло на сосні?

  • Прочитайте друге речення.

Білка (малюнок) носила сосни.

  • Це так, чи не так? 
  • Складіть правильно речення.

Білка носила гриби. (натиснути)

- Що носила білка?

  • Прочитайте ще раз складені речення.

lll.Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми познайомимося з новим звуком  та буквами цього звука.

lV. Артикуляційно – слухові вправи.

1. Виділення звука [к] зі слова котик:

Слайд 3

  • Діти, хто ж сьогодні наш гість? (котик - натиснути)
  • Виділіть перший звук у цьому слові.

 

 

 

 

 

 2. Спостереження за вимовою звука [к]. Віднесення його до приголосного.

  -  Вимовте його ще раз. Чи зустрічає видихуване повітря перешкоду? Яку?

-  Який це звук? (натиснути)

-  Доведіть. (Задня частина язика зближується з м’яким піднебінням, і шум утворюється внаслідок раптового розмикання мовних органів.)

-  Який звук за участю голосу і шуму?

Позначення його фішкою . 

3. Аналітико – синтетичні вправи з звуком [к]:

  • утворення складів:  [к] [а]  - ка; [к] [о] - ко…
  • аналіз складів: ок - [о] [к]; ук – [у] [к]- …
  • до даного сполучення звуків додати на початку звук [к] і назвати утворене слово: к – лас, к – ран, к – ріт, к – луб, к – рик, к – рюк.  

4.Самостійний добір слів зі звуком [к]  у різних позиціях.

 V. Ознайомлення з буквами Кк.

  Слайд 4 

 

  • Так якою буквою будемо позначати звук [к]? (натиснути)
  • Ознайомлення з її назвою. (натиснути)
  • Аналіз графічної будови.
  • Зіставлення за формою та розмірами.

 

• Знаходження схожості з навколишніми предметами.

  • Що нагадує вам буква?

    Слайд 5

  • Послухайте вірш. (натиснути)

Буря дерево ламала,

Била, віти вигинала,

Та сучок лиш розщепила –

В букву «ка» перетворила.

- Так на що схожа буква «ка»?

 

 

• Визначення місця букви «ка» у касі букв.

Слайд 6

 

  • Ось наша каса букв. (натиснути)
  • Знайдіть очима букву «ка».
  • Покажіть її у касі букв.
  • Назвіть сусідів.

 

 

• Розміщення букви в набірному полотні.

  • Поселіть букви  Кк в будинок.(Вчитель ставить картки з буквами у кишеньки.)

Розфарбування букви.

- Роздивиться малюнок. (на партах картки) Велику букву «К» розмалюте в синій колір, а рядкову букву «к» - у червоний колір. За зразком заштрихуйте букву «ка».

 

 

 

 

 

Друкування букв «Кк».

- Відкрийте зошити. Покладіть їх під нахилом. Роздивіться уважно зразок літер. (Учитель показує зразок друкування букв на дошці й пояснює.)

- Самостійно надрукуйте букви «ка» до кінця рядка.

• Фізкультхвилинка.

Ми берізки і кленці,

В нас тоненькі стовбурці.

Ми в стрункі встаєм ряди,

Виправляємо гілки.

Ледь зіп′явшись з корінців,

Дістаєм до промінців.

Наші ніжні пагінці

Хиляться на вітерці

Вправо, вліво.

І весь гай нахилився вперед – назад.

Vl. Вправи з читання.

1. Індивідуальна робота за комп׳ютером. Інтерактивна комп’ютерна гра «Знайди схему».

Слайд 7

Буква «ка» казки складає,

А тому вас питає:

- Розкажіть, в яких казках

Є герої з букви «ка»?

  •                                     - Назвіть героїв казок, ім’я яких починається звуком [к].
  •                                     Подивіться. (натискати – по черзі виходять герої)
  •                                      

Слайд 8

 

  • Діти, Котик запрошує нас до себе у село, на подвір’я, де він мешкає. (натиснути) Розгляньте малюнки і скажіть, хто живе у дворі Котика? (коза, корова, качка)
  • Яким звуком починаються ці слова?
  • Треба поєднати малюнки з відповідними схемами.

 

                Слайд 9

- Перевірмо, чи правильно ми поєднали  предметні малюнки з звуковими моделями . (натиснути)

  • Приголосний твердий звук [к] у словах корова, коза, качка позначимо якою буквою? (натиснути – виходять букви) Прочитайте слова.

 

 

 

2. Утворення та читання складів.

Слайди 10,11

Робота з променевими таблицями.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Читання слів за «Букварем». (c. 49)

• Зразкове читання вчителем.

  • Хто такий  «сокіл»?

Сокіл – хижий птах.(вчитель показує малюнок птаха)

 • Напівголосне читання слів дітьми.

- Самостійно правильно, напівголосно, усвідомлюючи прочитане, прочитайте слова.

 • Читання ланцюжком.

  - Прочитайте слова. Під час читання будьте уважними.

  - Що спільного в словах   сокіл, соколик?

  - Чому слово «Микола» надруковано з великої літери?

• Вибіркове читання.

  - Прочитайте двоскладові слова.

  - Прочитайте слова – назви істот. Поставте до них питання.

  - Прочитайте слова – назви неістот. Сформулюйте до них питання.

  - Прочитайте слова з наголошеним першим складом, другим.

 4. Робота над текстом «Миколин сокіл» (с. 49)

  • Зразкове читання вчителем.

  - Хто був у Миколки?

  Напівголосне читання дітьми.

  • Читання ланцюжком.

  - Що робив Миколка?

  - Де літав сокіл?

  - Яким був сокіл?

5. Гра «Вгадай слово». 

  • Діти, нашому Котику ніяк не сидиться на місці.

Слайд 12

  • Подивіться. (натиснути) Він знову вирішив погратися.
  • Із слів він забрав яку букву?
  • Спробуймо прочитати слова, ставлячи букву «ка». (по черзі натискати)
  • Прочитайте ще раз слова.

 

Vll.Підсумок уроку.

Слайд 13

- З яким звуком ми познайомилися на уроці? (після відповіді   натиснути)

- Закінчіть речення.

- Звук [к] позначимо …   (після відповіді -  натиснути)

-  Буква «ка» позначає …

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Іванович Світлана Леонідівна
    Чудовий урок. Цікавий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
5019
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку