Розробка уроку "Буква Мм".

Про матеріал

Різні методи та прийоми роботи, використані на уроці, активізують розумову діяльність кожного учня, сприяють розвиткові логічного та критичного мислення, уяви, самостійності, мобілізують увагу, залучають першокласників до діяльності. Різноманітні ігрові дії підсилюють інтерес дітей до навчання.

Перегляд файлу

 

Тема: «Звук [м]. Позначення його буквами Мм. Перехід до читання прямих складів типу злиття ПГ.»

Мета: - ознайомитись з артикуляцією звука [м]; буквами Мм, які на письмі позначають цей звук;

  • вчити читати прямі та обернені склади з буквою «ем»;
  • тренувати  пам’ять;
  • виховувати у дітей любов і повагу до матусі.

Обладнання: презентація до уроку.

Тип уроку:урок вивчення нового звука і букви.

      Хід уроку     

l. Організаційний момент. 

   А цікаво, вам, дізнатись,

   Що сьогодні може статись?

   Ну, то всядьтеся зручніше,

   Попрацюємо скоріше.

ll. Повторення раніше вивченого.

1. Повторення  вивчених букв.  

  Слайд 2

  • Сьогодні на уроці  ми завітаємо у чарівний сад. У ньому живуть квіти. (натиснути) Кожна квітка має свою назву.  Назвіть їх.  (діти називають букви)
  • Яка особливість цих букв? (вони позначають на письмі голосний звук)
  • А живе у цьому садочку той, хто між квітами все літає – з них пожиток добуває.
  • Хто це? (бджола)
  • А звуть її – бджола Мая.
  • Сьогодні вона проведе нас по садочку і покаже свої улюблені місця.

 2. Створення ситуації успіху.

• Звуко – складовий аналіз слова «Мая».

   Слайд 3

  • Як звуть нашу гостю? (натиснути) Вимовте слово.
  • Проінтонуйте звуки у слові. Назвіть в ньому ланцюжок звуків.
  • Охарактеризуйте їх. (виходять звуки)
  • Які звуки ми вже можемо позначити буквами? (натиснути)
  • Який звук ми чуємо на початку слова?

lll. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на кроці ми познайомимося з новим звуком та буквами цього звука.

lV. Артикуляційно – слухові вправи.

  1. Виділення звука [м].

    - Що любить збирати бджілка у своєму садочку? (мед - натиснути)

   Звуко – складовий аналіз слова  «мед»:

  - вимова слова;

  - інтонування звуків; називання ланцюжка звуків у слові;

  - характеристика звуків; (виходять)

  - поділ слова на склади;

  - визначення наголосу.(односкладове – наголос не ставимо)

 2.Вимовляння і спостереження за артикуляцією.

 - Який  спільний звук чуємо у  словах  Мая,мед?

 - Вимовте цей звук.

- Чи зустрічає видихуване повітря перешкоду? Яку?

-  Який це звук?

- Приголосний звук [м].( Губи міцно стулені. Повітря частково проходить через ніс, а також розриває перепону, створену губами.)

- Вимовте і дослідіть, який звук за участю голосу і шуму?

Позначення його фішкою.

  

 

3. Визначення місця звука [м] у словах: морж, мишка, лимон, килим.(за предметними малюнками)

4. Самостійний добір дітьми  слів зі звуком [м] у різних позиціях.

  - Назвіть слова - назви  овочів із [м].

  -  Назвіть слова -  назви фруктів із [м].

5.Синтетичні звукові вправи.

- До поданих звуків додати звук  [м] і назвати слово, яке утворилось:           та – м, со – м, ло – м,  грі – м, Кри – м, Кли – м.

 V. Знайомство з буквами Мм.

  Слайд 4

  • показ букви; (натиснути)
  • Буква «ем» буває великою і малою.
  • розгляд її графічної будови, порівняння.
  • На що схожа буква ?

 

 

Слайд 5 

  • Прочитаймо. (натиснути)

  Два горбки у верблюда,

  Дві гори у степу,

  Як погляну, то всюди

  Букву «ем» я знайду.

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка. (з імітацією рухів) 

 Дружно вправними руками

 Допоможемо ми мамі.

Посуд гарно перемиєм,

Витрем насухо, складем

І при цьому не поб׳єм.

Пил зітремо й підметем –

Скрізь порядок наведем.

Розміщення букви в набірному полотні.

  • Поселіть букви  Мм в будинок.(Вчитель ставить картки з буквами у кишеньки.)

Розфарбування букв.

  • Роздивиться малюнок. (на партах картки) Велику букву «ем»

розмалюйте в синій колір, а рядкову букву «м» - у червоний колір.

 

 

 

 

 

 

 

 

Моделювання букви « ем» з паличок.

- Подивіться, як друкується буква «ем». (натиснути)

 

Слайд 6

 

Паличка (натиснути), ще паличка (натиснути),

І між ними галочка (натиснути двічі).

Стало зрозуміло всім - 

 Що вийшла буква «ем» .

-  За допомогою паличок змоделюйте букву.

• Друкування букв «Мм».

- Відкрийте зошити. Покладіть їх правильно. Роздивіться уважно зразок літер. (Учитель показує зразок друкування букв на дошці й пояснює.)

- Самостійно надрукуйте букви «ем» до кінця рядка.

Vl. Вправи із читання.

Слайд 7 (працює сам)

(діти утворюють склади, двічі натиснути на бекспейс – знову з’являються склади)

• Читання складів – злиття ГП. . (щоб не відкрився наступний слайд, натиснути знову двічі на бекспейс)

- Вирішила Мая завітати в гості до кожної квітки –букви, і кожній принесла подарунок – букву «М».

- Прочитаймо склади, обернені, приєднуючи звуки один до одного,  на першому місці – голосний, а до нього приєднується приголосний.(натиснути) 

- Давайте ще раз прочитаємо склади.

 

 

                        Слайд 8

 (натиснути двічі на бекспейс, діти утворюють склади)

• Читання  складів – злиття ПГ.

- Квіткам дуже сподобався подарунок. На другий день вони вирішили завітати до Маї у гості і принесли їй свої подарунки –  теж букви.  Якщо «М» стане поруч із будь  якою з них, то утвориться склад. Ми повинні утворити і прочитати ці склади, вимовляючи приголосний і голосний звуки злито. (натиснути)

 

- Ще раз прочитаймо склади. (разом, по одному)

 

Слайд 9

• Читання слова «мама»  

Найрідніша, наймиліша,

Всіх вона пестить, тішить.

Завжди скрізь буває з нами.

Відгадайте, хто це? (мама)

 

 

 

  • Послухайте загадку, яку принесла вам бджілка.
  • Прочитайте слово – відгадку. (натиснути)
  • Так яке слово ми прочитали?
  • Про кого ми завжди пам’ятаємо?  (про маму )
  • Без кого нам сумно? (без мами)

             Слайд 10

 (натиснути, діти читають   склади, а потім слово)

• Гра «З якими словами дружить літера М».

 

     Буква «ем», як мама мила – (натиснути)

     Мелодійна і мрійлива,

     Має стільки слів на «ем».

     Тож давайте їх назвем. (читаючі діти читають слова)

 

 

 

  • Прочитайте слова.(індивідуальне читання)
  • Прочитайте односкладові слова, двоскладові.

Читання речень за  «Букварем». (c. 31)

а) Підготовка до сприймання (розгляд малюнка).

- Кого зображено на малюнку?

- Дайте ім’я дівчинці, яке б починалося літерою «ем».

- Що робить мама?

- Подумайте, які слова треба поставити, щоб вийшло речення?

б) Читання речень  вчителем.

• Перевірка розуміння.

- Що у мами?

- Кого малює мама?

в) Голосне індивідуальне читання  речень учнями.

 

Vll.Розвиток мовлення.

 Складання розповіді: «За що я люблю свою маму?».

Vlll. Підсумок уроку.

  1. Співвідношення моделі і слова – назви предмета.

Слайд 11

  • Хто приносив слова на «ем» ? (метелики, натиснути)
  • Поєднайте назву предмета із звуко -  складовою моделлю.
  • Яка модель підходить?

 

 

 

        Слайд 12

  • Давайте перевіримо. (натиснути)
  • Який звук чуємо на початку слова? Який він?
  • Якою буквою позначимо?
  • Бджілка задоволена вами. (натиснути)
  • Що вона вам каже? (натиснути)

 

 

2. Знайомство з рукописною буквою «ем».

  • Яке завдання ви тільки -  но виконували?
  • Які букви «ем» ви друкували на уроці?
  • А на уроці письма ми будемо вчитися писати рукописні букви  Мм. (натиснути)

Слайд 13

 

- Подивіться, як пишуться  букви  Мм.

 

 

 

Слайди 14,15,16,17,18,19  

3.Гра «Виправ слово».

  • Наша бджілочка дуже весела,  допитлива. На прощання вона принесла вам гру, але з помилками. Слухайте уважно і називайте правильно слова. (натискати перед кожним віршем)

 

 

В морі плескається корж.

Все ж  не корж, а швидше … (морж)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В нірку враз сховалась тиша.    В лісі виросла Галина

Та не тиша, може … (миша).    Не Галина, а … (малина).

 

 

 

 

 

 

 

Муку меле старий тин.     Там на клумбі росте бак.

Ні, напевно, меле …(млин).    Ой, не так, ой, не так –

    Там на клумбі росте … (мак).

4.Фронтальна бесіда.

  • Назвіть слова – відгадки.

Слайд 20

  • Яким звуком починається кожне слово? (натиснути) 
  • Якими буквами позначимо цей звук? (натиснути)

 

 

 

 

 

lХ. Рефлексія уроку.

  • Діти,  хто до нас приходив на урок?
  • Вам сподобалася прогулянка, яку підготувала для вас Мая?
  • Що найбільше сподобалося під час прогулянки?
  • Але Маї вже час відлітати.

Слайд 21

  • Що вона вам каже? (натиснути)
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Горобець Тетяна
    Дякую за Вашу працю.Бажаю здоров'я та наснаги !!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гнатів Наталя
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чеберяка Ілона
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. семенова любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Рвачева Лариса
    Чудовий матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Рвачева Лариса
    Чудовий матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Іванович Світлана Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
15102
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку