Тема: «Чарівний світ волейболу» 5 клас
Завдання: 1.Удосконалювати навички передачі і прийому м’яча зверху двома руками.
2.Розвивати спритність, швидкість, швидкісно-силові якості, координацію рухів, увагу.
3.Сприяти гармонійному розвитку учнів з допомогою фізичних вправ з волейболу.
4.Виховувати потребу в систематичних заняттях фізичною культурою, дисциплінованість, доброзичливе ставлення до товаришів.
Місце проведення: спортзал Вільшанської
Інвентар: султанчики, волейбольні м’ячі, фішки, турнірна таблиця, магнітофон.
Частини уроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча 15хв |
1. Шикування в одну шеренгу, привітання.
2. Метод «Мікрофон» по темі «Розвиток волейболу в Україні».
3. Повідомлення завдань уроку. 4. Стройові вправи. 5. Різновиди ходьби.
6. Біг з прискоренням.
Ходьба.
Перешикування в чотири колони. 7. Комплекс ЗРВ на місці із султанчиками. 1. В. п .- о. с. 1- ліву ногу підняти на носок, ліву руку зігнути вперед; 2- те саме з правої ноги. 2. В. п. – о. с. 1- коловий мах лівою рукою назад; 2- та саме правою рукою; 3-4 – колові махи двома руками назад. 3. В. п. – стійка ноги нарізно, руки вперед. 1- ліву руку зігнути назад вліво; 2 – в. п.; 3-4 – те саме правою рукою; 5 – ліву руку назад вліво; 6 – в. п.; 7-8 – те саме правою рукою. 4. В. п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони. 1 – поворот вліво, праву руку зігнути вперед; 2 – поворот вправо, ліву руку зігнути вперед. 5. В. п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони, нахил вперед. 1 – поворот вліво; 2 – поворот вправо. 6. В. п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони. 1 – схресний мах руками вперед; 2 – в. п. 7. В. п. – стійка ноги нарізно, нахил тулуба вперед. 1-2 – позмінне положення рук. 8. В. п. – руки догори. 1 – зігнути ліву ногу вперед і праву руку; 2 – в. п. 3-4 – те саме з правої ноги. 9. В. п. – стійка ноги нарізно, руки зігнуті вперед. 1 – нахил вліво, руки вверх; 2 – в. п. 3-4 – те саме вправо. 10. В. п. – руки в сторони. 1 – мах лівою ногою вперед, руки вперед; 2 – в. п. 3-4 – те саме правою ногою. 11. В. п. – о. с. 1 – випад вліво, руки вверх; 2 – в. п. 3-4 – те саме вправо. 12. В. п. – о. с. 1 – стрибком ноги нарізно, руки вверх; 2 – в. п. |
30с
2хв
30с
1хв 1хв
2хв
6хв
13р
10р
10р
15р
15р
15р
15р
12р
12р
12р
12р
12р |
Перевірити наявність спортивної форми та самопочуття учнів. Учні спеціальної медичної групи в класі відсутні. Інтерв’ю бере казковий персонаж Незнайко.
На місці. Тримати рівно поставу, зберігати дистанцію. За сигналом вчителя замикаючий виконує прискорення по внутрішньому колу і стає направляючим. Вправи на відновлення дихання.
У музичному супроводі.
Тримати рівно поставу.
Руки в ліктях не згинати.
Рука пряма, тримати на рівні плеча.
Тримати рівно поставу, стопи від підлоги не відривати.
Руки вниз не опускати.
Торкнутись коліном різнойменної зігнутої руки.
Нахил виконувати чітко в сторону.
Ноги в колінах не згинати.
Приземлення виконувати на носки. |
Основна 25хв |
1. Шикування в шеренгу на бічній лінії. Розподіл на команди. Правила безпеки на ігровому майданчику. Пояснення умов проведення рухливої гри «Чемпіон». Гра складається з естафет і рухливих ігор. За перемогу в кожній з них нараховується 2 очки, за нічию – по 1 очку,поразку-0 Виграє команда, яка в сумі набере більше очок і одержить почесне право називатися командою «Чемпіон». 2. Естафета «Передав – сідай» Команди шикуються за загальною лінією старту в колони. Попереду кожної команди й лицем до неї на відстані 3-4м стають капітани з волейбольними м’ячами в руках. За сигналом кожен капітан передає м’яч першому гравцеві своєї команди. Зловивши м’яч, цей гравець повертає його назад капітану й присідає. Останній гравець команди з м’ячем стає на місце капітана, який в свою чергу займає місце направляючого в колоні. Так повторюють доти, поки всі гравці стануть на свої місця. 3.Естафета «Волейболіст» Команди шикуються за загальною лінією старту в колони. Гравці команд, що змагаються, по черзі біжать, підкидаючи м’яч угору обома руками й оббігаючи кеглі. 4. Рухлива гра «М’яч - середньому». Гравці кожної команди стають у коло. У центрі кола стоять середні гравці. За сигналом середні кидають м’яч першому, той у свою чергу, виконує передачу двома руками зверху середньому. 5. Естафета «Стрибуни» Команди шикуються за загальною лінією старту в колони. Кожний гравець команд стрибає на одній нозі до лінії, назад – на іншій. 6. Рухлива гра «Малюкбол» Гравці розміщуються на волейбольному майданчику з обох боків сітки. Гра починається з подачі із-за лицьової лінії. Гравці перекидають м’яч через сітку таким чином, щоб він упав на майданчик суперника. 7. Оголошення результатів змагань. Переможець одержує почесну грамоту. |
2хв
3хв
3хв
2хв
12хв
2хв |
Формування команд, вибір капітанів проводиться на попередньому уроці. Результати кожного випробування фіксуються в спеціально підготовленій турнірній таблиці, яку вивішують на видному місці.
Від лінії старту-фінішу до поворотного прапорця 10-15м.
Під час передачі м’яч на кистях не затримувати, не допускати розвороту кистей усередину та назад.
Партія триває до 15 очок.
Нагородження проводить вчитель. Переможеним пояснює, що не потрібно заздрити, а привітати і вміти радіти разом з переможцями. |
Заключна 5хв |
1. Шикування в шеренгу. 2. Перешикування уступами в чотири колони. 3. Рухлива гра на увагу «Заборонений рух». 4. Підведення підсумків за урок. Домашнє завдання. 5. Організований вихід із спортивного залу
|
1хв
3хв
1хв |
Учитель відповідає на питання учнів |