Розробка уроку". Частини мови. Числівник. Текст. Удосконалення вміння складати й редагувати висловлювання на основі власного досвіду. Мета:

Про матеріал
навчальна:повторитийузагальнити знання та вміння з теми «Числівник»; □ розвивальна:розвивативмінняпрацюватизтекстом; □ виховна:виховуватипрагненнядосамовдосконалення
Перегляд файлу

Урок №6

Тема.         Частини мови. Числівник. Текст. Удосконалення вміння складати й редагувати висловлювання на основі власного досвіду.

Мета:

 навчальна: повторити й узагальнити знання та вміння з теми «Числівник»;

 розвивальна: розвивати вміння працювати з текстом;

 виховна: виховувати прагнення до самовдосконалення.

Внутрішньопредметні зв'язки: мова, мовлення.

Міжпредметні зв'язки: мова, математика.

Тип уроку: повторення й узагальнення знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

 Прочитайте вірш за особами. До яких частин мови належать ви­ділені слова?

      — Сьогодні ми диктант писали!

      — То що ти хочеш цим сказать?

      — П’ятірок в нас тепер чимало!

      — Напевно, вже і в тебе п’ять?

      — Та ні, у мене лиш четвірка...

      — Чому не п’ять, скажи, хлопча?

      І тут малий зітхає гірко:

      — П’ятірок всім не вистача...

Г. Бойко

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Що виражають числівники?

Де з числівниками ви маєте справу найчастіше?

IV. ПОВТОРЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

     Навчальні, тренувальні та творчі вправи

     Вправа 1

Запишіть цифри словами, додайте до них іменники і провідмі­няйте (5, 7,11).

Вправа 2

 Прочитайте словосполучення з числівниками. Як кожне з них можна замінити одним словом? Запишіть.

1. В один голос. 2. В один момент. 3. На всі чотири вітри. 4. Один як палець. 5. На один копил.

Для довідок: 1. Одностайно. 2. Миттю. 3. Будь-куди. 4. Самотній. 5. Одноманітно, шаблонно, стандартно.

Вправа З

 Прочитайте загадки-жарти, відгадайте їх. Знайдіть у них чис­лівники.

1. У назві якої річки є три ноти? 2. Яке місто має назву з одного чоловічого імені і ста жіночих? 3. Яке слово складається з семи однакових літер? 4. У якої птиці назва складається з 40 а?

Для довідок: 1. Мі-сі-сі-пі. 2. Сева-сто-поль. 3. Сім’я.

4. Сорок-а.

Вправа 4

Напишіть міні-твір на тему: «На суботнику в шкільному саду»; використовуючи запропоновані опорні слова. Назвіть числів­ники. Організуйте самоперевірку й відредагуйте складений вами текст.

П’ятий клас, 27 учнів, 30 дерев, 2 години, наша школа, затишок на шкільному подвір’ї.

Вправа 5

 Прочитайте текст. Дайте заголовок кожній частині і запишіть їх. З якої частини слід почати розповідь? Назвіть числівники.

ДЕРЕВО ДРУЖБИ

  1. У місті Сочі на території Науково-дослідного інституту садів­ництва і квітникарства в 1932 році було посаджено цитрусове деревце. 2. Керівник відомої експедиції на пароплаві «Челюскін» академік Отто Юлійович Шмідт в 1940 році зробив на деревці щеплення. Невдовзі на його гілках з’явилися квіти мандарина й апельсина. 3. А затим почали приходити до нього в гості відомі люди і прищеплювати нові живці. Були гостями незвичайного дерева перший космонавт Землі Юрій Гагарін... та багато інших. 4. На березі Чорного моря росте незвичайне дерево. На його гілках достигають японські мандарини, італійські лимони, американ­ські грейпфрути, алжирські апельсини. 5. Представники близько 200 країн залишили свої «автографи» на Дереві Дружби. А назвали його так тому, що лише добрі руки торкались гілок

дерева — руки друзів. Руки тих, хто хоче миру на планеті. 6. Про нього склада­ють легенди і в багатьох країнах земної кулі співають пісні (3 жур­налу).

Вправа 6

Прочитайте виразно вірш. Намагайтесь вивчити його напам’ять. Чи зустрілися в ньому числівники? А діалог?

Облітав журавель

Сто морів, сто земель,

Облітав, обходив,

Крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

— Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

— Краще рідної немає!

П. Воронько

Вправа 7

Розкажіть одне одному (товаришеві по парті) про ваші улюблені подорожі, вживаючи числівники.

Вправа 8

Прочитайте крилаті вислови. Як ви розумієте їхній смисл? На­звіть у них числівники.

За тридесять земель, зірка першої величини, на сьомому небі, звичка — друга натура, і один у полі воїн.

3 двома-трьома складіть речення і запишіть їх.

Які ви знаєте ще крилаті вислови, приказки, загадки, у яких ви­користовуються числівники?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

 Що називається числівником?

 Складіть речення з цією частиною мови.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (ЗА ВИБОРОМ)

 Виконайте вправи за підручником (І рівень).

 Доберіть 5-6 прислів’їв або загадок, де б зустрічались числів­ники (II рівень).

 Напишіть твір на тему «Мій режим виконання уроків та роботи з Інтернетом» (III рівень).

 

docx
Додано
8 лютого 2020
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку