Розробка уроку "Чергування [о] – [а] в коренях дієслів. Чергування [а] – [о] в коренях дієслів"

Про матеріал
Розробка уроку дає можливість ознайомити учнів з основними випадками чергування голосних; поглибити знання про чергування [о]-[а], [а]-[о]; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити слова з поданою орфограмою в текстах; розвивати творчі вміння використання слів з чергуванням голосних у висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов до природи, сприяти шанобливому ставленню школярів до оточуючого середовища.
Перегляд файлу

УРОК № 64-65

ДАТА :

Тема:

Чергування [о] – [а]  в коренях дієслів.

Чергування [а] – [о]  в коренях дієслів.

Мета:

ознайомити учнів з основними випадками чергування голосних; поглибити знання про чергування [о]-[а], [а]-[о]; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити слова з поданою орфограмою в текстах; розвивати творчі вміння використання слів з чергуванням голосних у висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов до природи, сприяти шанобливому ставленню школярів до оточуючого середовища.

Тип уроку:

вивченя нового матеріалу.

Обладнання:

підручник, орфографічний словник, кодоскоп,  тексти для редагування.

Хід уроку

І. Організіційний момент

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

 1. Перевірка домашньої вправи.

 2. Робота з повторення.

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ

IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

 1. Робота за підручником. Вправа 280.

 Завдання: порівняти слова, подані парами. Звернути увагу на суфікси, що стоять у складах після виділених букв.

 2. Слово вчителя.

 Винятки: немає чергування в словах вимовити – вимовляти, просити – прощати, копати – викопувати та ін.

 3.  Робота за підручником.

 Вправи 280-283 (письмово).

 5. Робота біля дошки.

 Завдання: поширити подані речення. Записати їх, виділити головні члени речення.

 Допомогти матері. Намагатися вчитися краще. Кататися на ковзанах. Котитися з гори.

 6. Колективна робота.

 Завдання: дібрати до поданих слів слова, в яких відбувається чергування о-а.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 

  1.  Робота біля дошки і в зошитах.

 Завдання: переписати записані на дошці речення, вставляючи пропущені букви. Підкреслити і пояснити орфограми.

 Північні океанські вітри часто наг..няють хвилю з моря. (І. Цюпа.) Ніяка туга краси перем..гати не повинна. (Л. Українка.) Хуртовина гуде, зам..тає стежину людині. (П. Воронько.) Не вм..рає душа наша, не вм..рає воля. (Т. Шевченко.) Прямо над нашою хатою прол..тають лебеді. (М. Стельмах.)

VІ. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ 

 1. Слово вчителя.

 2.  Робота за підручником.

 Вправи 284-285 (письмово).

 3. Робота біля дошки.

VІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 Робота за підручником.

 Вправа 284.

VIII. Домашнє завдання

§ 25, вправа 283, 285.

1

 

 

 

doc
Додано
25 січня 2019
Переглядів
1903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку