Розробка уроку читання (3 клас)

Про матеріал

Тема. А. Григорук. «В гурті й пісня в лад іде».

Мета: Вчити учнів виразно, правильно, свідомо читати, дотримуватися наголосів, пауз, інтонацій речення, використовуючи вибіркове читання і читання в особах. Розвивати чіткість діалогічного мовлення, мислення, увагу, пам'ять, уміння зв'язано висловлювати думки, збагачувати словниковий запас школярів. Виховувати повагу, любов до членів свої родини, до усної народної творчості.

Перегляд файлу

 

 

Тема. А. Григорук. «В гурті й пісня в лад іде».

 

Мета: Вчити учнів виразно, правильно,  свідомо читати, дотримуватися наголосів, пауз, інтонацій речення, використовуючи вибіркове читання і читання в особах. Розвивати чіткість діалогічного мовлення, мислення, увагу, пам'ять, уміння зв’язано висловлювати думки, збагачувати словниковий запас школярів. Виховувати повагу, любов до членів свої родини, до усної народної творчості.

 

Тип уроку:  комбінований.

 

Методи і прийоми:  читання, перечитування, бесіда за змістом прочитаного.

 

Обладнання: портрет А.Григорука, роздатковий матеріал, музичний супровід, касета.

 

Структура уроку

 

  1.  Організаційна частина – 0,5 хв.
  2.  Мотивація навчальної діяльності школярів на уроці. Мовно-логічна                  розминка – 4,5 хв.
  3.  Перевірка домашнього завдання – 6 хв.
  4.  Оголошення теми і мети уроку – 2 хв.
  5.  Ознайомлення з новим твором – 21 хв.
  6.  Підсумок уроку – 5 хв.
  7.  Домашнє завдання – 1 хв.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційна частина

 

Добрий день, дозвольте вам сказати

І з уроком читання вітати.

Я знайшла у ваш прекрасний клас,

І жаринки радості та щастя

Заіскрили впевненість в очах.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності школярів на уроці. Мовно-логічна розминка

    1.    Гра «Букварний диво грай»

  • Діти, уважно погляньте навколо себе, знайдіть предмети, які схожі на букви. (Наприклад: ножиці схожі на «Х», стіл, на – «П», указка на – «І» і т. д.)

 

2.   Гра «Відшукай всі букви І»

Завдання: швидко прогляньте весь текст. Підкресліть всі букви «І».

(текст у кожного на парті).

В.О.Сухомлинський «Опудало й пісня»

 Жила в саду співуча пташка. Слухали її пісню люди, милувалися і красивою пташкою, й милозвучною піснею.

 А поруч із садом стояв будиночок. У ньому жила похмура, мовчазна, зла людина, яку діти прозвали Сухарем. Любив Сухар засушувати метеликів. Піймає ото, приколе голкою до картону й зберігає  собі .

 Піймав Сухар пташку, вбив, зняв із неї шкуру з пір’ячком, зробив опудало й поставив у своєму будиночку.

 Стоїть пташка – красива, але мертва. І сад став зовсім не той. Був гомінкий і співучий, а став мовчазний і похмурий. Бо зникла Пісня.

 Дивується сухар: чому це діти тепер не ходять до його саду?

  • Підкреслили?
  • А скільки слів ви змогли прочитати?
  • Чи зрозуміли, про кого і про що розповідається в тексті?
  • До цього оповідання ми з вами ще повернемося, а поки що підготуйтеся до перевірка домашнього завдання.

 

  1. Перевірка домашнього завдання
  1. Індивідуальна перевірка виразності та правильності читання оповідання «Хто міняє, той нічого не м».
  2. Детальний переказ твору.
  3. Збір ілюстрацій до твору «Хто міняє, той нічого не має».
  4. Підсумок домашнього завдання.

 

  1. Оголошення теми і мети уроку
  • Давайте знову повернемося до оповідання В.О.Сухомлинського «Опудало й пісня». Що хотів підкреслити автор цим твором?
  • Так, дійсно, поки пісня жива, доки щастя й радості сповна. І ви в йому ще раз переконаєтеся, опрацювавши оповідання Анатолія Григорука «В гурті й пісня в лад іде».

 

  1. Ознайомлення з новим твором
  1. Бесіда.
  • Що вам відомо про життєвий і творчий шлях Анатолія Григорука?
  • Які його твори вивчали?
  • Хто запам’ятав, з яким твором ознайомимося сьогодні?
  • А які українські народні пісні ви знаєте?

Молодці.

  1. Первинне ознайомлення з твором. Читання вчителем з завданням.

- Що любить робити сім’я Бубликів, зібравшись разом?

  1. Словникова робота.

а) Читання складних слів:

упораються

мовчакуватий

попримовкають

заспівувач

поприходять

дослухаючись

усміхаючись

впівголоса

б) Тлумачення слів:

господа – господарство;

нищечком – тихенько;

спроквола – не поспішаючи;

цибатий – на високих тонких ніжках;

віниччя – рослина з високим пишним стеблом і дрібним листям, що використовується для виготовлення віників;

погребня – надбудова над погребом.

  1. Самостійне читання оповідання учнями з завданням.

- Хто головні герої оповідання?

  1. Відтворення змісту прочитаного. Вибіркове читання.
  • Зачитайте, діти, що любить робити сім’я Бубликів увечері.
  • Як у родині ставляться до пісні?
  • Хто є першим заспівувачем у сім'ї?
  • А як ви гадаєте, чому саме дідусь є заспівувачем у родині?
  • Хто підхоплює пісню дідуся? Зачитайте.
  • Коли підключались усі інші?
  • Яку пісню любили співати у цій сім'ї? Прочитайте.
  • Зачитайте пояснення дідуся, що означає вислів «пустити півня».
  • Чи похвалив дідусь Дениса, коли той не зовсім добре заспівав?
  • Кого із героїв стосується прислів’я «В гурті й пісня в лад іде»? Чому?
  • Що автор показав цим твором?
  1. Читання – гра «Знайди помилку».

Один учень читає текст, періодично називає слово помилкою, а всі інші діти виправляють хором.

  1. Стислий переказ оповідання за малюнком.

 

  1. Читання в особах.

 

  1. Узагальнююче слово вчителя.
  • Чого навчає даний твір?
  • Так, дійсно українська пісня жива.
  • Ось як В.О.Сухомлинський у своєму оповіданні «А пісня жива» пише про пісню: «… Заспівала пісня. Заспівало й колосся, як сопілка. Співає уся земля, співає небо, співає уся Країна Зелених Луків. Пораділи люди, поробили собі нові сопілки й знову заграли…»

 

  1. Підсумок уроку
  1. Бесіда.
  • З творами якого письменника ознайомилися?
  • Чим цікаві для вас його твори?
  • Про життя якої родини пише Анатолій Григорук?
  • Що ви дізналися про сім’ю Бубликів?
  • Хто з цієї сім'ї вам найбільше сподобався? Чому?
  • Які прислів’я і приказки, вжиті у текстах, вам запам’ятались?
  • Прочитайте прислів’я після оповідання на сторінці 86.
  • Якого твору А.Григорука воно стосується й кого з його героїв?
  1. Гра «Відгадай мелодію».

Завдання: звучить мелодія української народної пісні, діти впізнають її й називають назву пісні.

  1. «Два кольори».
  2. «Ой на горі два дубки».
  3. «Чорнобривці».
  4. «Ой у лузі калина».
  5. «Червона рута».
  6. «Одна калина».

 

  1. Домашнє завдання

 

  1. Підготувати виразне читання оповідання «В гурті й пісня в лад іде»
  2. Відповідати на запитання після тексту.
  3. Опрацювати В.О.Сухомлинського оповідання «Все в лісі співає» (за вибором)
  • Ось і закінчився наш урок. Під час цього уроку ви змогли показати свої міцні знання з читання. Щиро дякую за активну участь і увагу!

 

Вам, я, діти, побажаю

Розвиватись, як весна

Хай дитинство ваше буде,

Наче пісня гомінка.

 

docx
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
1167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку