Розробка уроку читання у 2 класі

Про матеріал
Вступ до теми. Досліджуємо текст. В. Чухліб “Зимова казка”. Складання продовження казки
Перегляд файлу

 

Тема. Вступ до теми. Досліджуємо текст. В. Чухліб “Зимова казка”. Складання продовження казки

Мета: розкрити перед школярами красу зимової природи, розвивати творчу уяву дітей, уміння творення власних текстів; збагачувати словниковий запас, фантазію, бачити прекрасне, використовуючи твори літератури, музики, виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу, любов до поезії.

Обладнання: мультимедійне забезпечення, музичний запис, декорації до інсценізації: пічка, свічка, малюнки зими, сніжинки.

Матеріал уроку:  В. Чухліб “Зимова казка”

Х І Д   У Р О К У

І. Організаційний момент (слайд 1)

 Пролунав наш веселий дзвінок.

 Діти, в нас – незвичайний урок.

 Він незвичайний і цікавий.

 То ж працюємо всі гарно!

ІІ. Мотивація діяльності учнів  (слайд 2)

  • Діти, про яку пору року ця пісенька?
  • А який настрій вона викликає у вас?

1.Бесіда, фронтальне опитування  (слайд 3)

- Нестримно летить час!

 Зима запросила нас в один із куточків свого чарівного царства літератури й надіслала нам листа.

Ось послухайте його.

  Лист Зими

Сьогодні я запрошую вас до свого володарства – зимового царства.

А для того, щоб опинитися в ньому, вам потрібно: по-перше, мати гарний настрій, тому посміхніться один одному; по-друге, вам треба зробити маленький снігопад, тому що зимове царство не буває без снігу, і тоді ви зустрінетесь із моїм другом. Сподіваюсь, що ви будете активними, уважними на уроці.

 До зустрічі, Зима.

Інтерактивний метод: коло знань.  (слайд 3)

Побудова «Асоціативної сніжинки» ( діти зачитують, учитель складає на друці у вигляді сніжинки).

ІІІ. Повідомлення теми і уроку

Бесіда  (слайд 5)

Діти, що ми з вами отримали? Як ви вважаєте, чому саме сніжинку? Звісно, сніжинки  справжнє чудо зимової природи, а їхній рух завжди приваблює своєю виразністю, надихає на створення музики, віршів. Зима - тривала пора року. Вона звичайно починається непогодою, а потім це – свято кольорів, коли дерева стоять у сріблі, земля білим чудовими килимом укрита, усе, мабуть, спить. Зима – це не тільки кольори, це особливі звуки, пахощі. Кожному вона відкриває свої таємниці по – особливому.  Кожний помічає в зимі щось своє. Тому сьогодні давайте ми з вами спробуємо зупинити чудову мить  єднання з природою: будемо слухати музику, читати вірші, фантазувати, створимо малюнок про цю чарівну пору року.

  1. Хвилинка фантазії
  • Давайте зараз із вами пофантазуємо! Уявіть собі, що сьогодні на вулиці  похмуре небо відбивається в чорних калюжах. Здається, що в природі немає інших кольорів, крім сірого, темно – сірого, чорного. Подорожуючи до володарства Зими, ми, стомившись, зупинились у лісовій сторожці.

 У печі потріскує вогонь, ми запалюємо свічки, а за вікном чарівний художник малює перед нами різні картинки.

  1. Доповнення, розширення читацького досвіду дітей
  • Заплющить очі, та уявіть те,  про що я вам прочитаю.

(Звучить музика.)  (слайд 6)

Повівав холодний вітерець

З краю неба насувались білі, наче молочні, хмари. Дорога була слизька. На обидва боки від дороги, скільки кинеш оком,  застелилось поле, вкрите снігом, мов білою скатертиною, твердий  синявий сніг грав на сонці самоцвітами. Вітер дужчав. Насунули снігові хмари й оповіли небо. Сонце сховалось за хмари. Посипав сніжок.

  • Скажіть, що ви уявили в цю мить?
  •  Чи сподобався вам уривок з твору?
  • Який настрій він викликав у вас?
  • Яку б ілюстрацію ви б дібрали до цього тексту?    
  • Які слова допомогли зрозуміти, про яку пору року йдеться мова?
  • Так, звісно: посипав сніжок, завиває вітер, білим вкрилося поле.
  1. Музична хвилинка
  • Ми зараз програємо зимову мелодію за допомогою наших музичних інструментів
  • О, який чудовий снігопад ми отримали! Я так люблю дивитися на сніжинки, коли вони тихо лягають на землю. Прислухаюся до снігопаду й чую зимову казку. А  ви чуєте, як герой  зимової казки стукає до нас у двері. (стук у двері, заходить Сніговичок).

ІV. Актуалізація читацького досвіду та актуалізація читацького мислення

Вивчення нового матеріалу

Добрий день, друзі!

Я Сніговичок – Мандрівничок!

Я бачив зараз такий чудовий снігопад і вирішив завітати до вас. Моя мандрівка до вас, на жаль, остання, але незвичайна. Я збираю цікаву літературу, оповідання, вірші про зиму. І сподіваюсь, що ви мені в цьому допоможете.

2. Кероване читання з передбаченням тексту «Зимова казка»

  • Я зрозуміла, ви багато чого дізналися про зиму.
  • Я пропоную вам послухати текст, який написав В. Чухліб “Зимова казка”

Робота над текстом

5.Хвилинка відпочинку. Гра «Подих Зими»

  • Діти, а давайте зараз відпочиваючи «спіймаємо подих Зими». Пропоную вам гру. Умови гри такі: Я буду вам читати слова, а ви, якщо зустрінуться слова на тему «Зима», плескайте в долоні.

Жовтий, холодний, м‘яч, м‘який, біла, пухнаста, квіти, мороз, квітень, сніжинка, агроном, грудень, завірюха, лісник, художник, ковзани, іграшки, снігопад.

6.Словникова робота

  • Любі мої, але я з вами не згодна. Слова «агроном», «лісник», «художник» теж стосуються зими. Це професії Зими. Поясніть, як ви розумієте їх значення.

Агроном – поле снігом укриває, береже від морозу, піклується про майбутній урожай.

Лісник – шуби теплі звірям роздає, спати укладає.

  • Але не всім затишно взимку, як ми можемо це виправити?

Художник – землю прикрашає, вікна розмальовує.

7.Гра «Озвучити треба»

  • А це зима – музикант!

Порівняйте рипіння снігу із шелестом осіннього листя.

Озвучте! Як рипить сніжок?

Як шелестить листок?

  • Чи однакові почуття викликають ці звуки?

10.Хвилинка поезії.

  • Діти, а вас коли не будь замітало снігом?
  • На кого ви були схожі?
  • Як ви вважаєте, чи можна сказати, що зима – скульптор?
  • Що вам нагадують дерева в снігу, будинку, поля.?
  • А що вам нагадують сніжинки?
  • А вам коли - небудь падала сніжинка на руку? Що з нею сталося?

VІ. Підсумок уроку

  1. Рефлексія

Як ви вважаєте, чи всі завдання Зими ми виконали? Я сподіваюсь, що Зима в цьомуу році подарує нам багато снігу!

Яка зима у нас? (казкова)

3.Творча  колективна робота

А ви бажаєте стати художниками?

То ж давайте на згадку про наш урок зробимо власну колективну картинку! Подивіться на цей малюнок. Чого не вистачає, на вашу думку, щоб передати зимовий настрій картини? (сніжок)

- Діти, а тепер той, кому сподобався цей урок, вийде до дошки й домалює на картині власну сніжинку. Зробимо малюнковий снігопад.

(діти малюють сніжинки).

66239275_91

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_256

IMG_256

docx
Додав(-ла)
Барбіна Юлія
Додано
16 січня 2020
Переглядів
2560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку