Тема:Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях
із дієприкметниковими зворотами.
Мета: поглибити знання про основні ознаки дієприкметника ,дати поняття про дієприкметниковий зворот; навчити учнів визначати дієприкметникові звороти в реченні; пояснювати постановку розділових знаків у реченні з дієприкметниковим зворотом, формувати вміння правильно інтонувати такі речення; розвивати логічне мислення; виховувати почуття любові до природи, рідної землі.Виховувати математичну компетентність: розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, увагу, логічне мислення;
Формувати інформаційно-цифрову компетентність: здійснювати аналіз мовних явищ;
Формувати вміння вчитися впродовж життя: здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності;
Формувати загальнокультурну компетентність: створювати усні тексти, виражаючи власні ідеї, досвід і почуття та використовуючи художні засоби;
Тип уроку: інтегрований урок засвоєння нових знань, умінь та навичок.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
II.Перевірка дз(колективно)
III. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
1.Проблемне запитання
До щему у серці, до терпкого солодкого щему кохаю Вкраїну, омиту прозорим дощем…
Як ви розумієте ці слова?А що для вас є Батьківщина?
У рядках цього вірша є слово, пов’язане з темою нашого уроку. Коли ви зрозумієте, що таке дієприкметник, you can find him)
2.Експрес-опитування:
Дієприкметник – це особлива форма дієслова, що називає…
Дієприкметник відповідає на питання…
Дієприкметник виконує синтаксичну роль…
У словосполученні вкриті росою дієприкметник…
Дієприкметник має ознаки... і...
3.Замінити дієприкметником:(усно)
Людина, яка втомилася -
Задача, яку вирішили -
Правило, яке склали –
Вірш, який вивчили -
Місто, яке побудували -
Голос, який міцніє -
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.Проблемне завдання.
Запишіть.Знайдіть головне й залежне слово в словосполученні, назвіть частини мови.Пригадайте, з якого твору ці тематичні словосполучення, назвіть імена героїв.
Знесилений хлопець, утомлений кінь, полонена татарами.
2.Робота з навчальним відео(пояснення нового матеріалу)
3. Створення кейса”easy way”(письмово)
4.Спостереження над мовним матеріалом.
Знайти в тексті дієприкметникові звороти,пояснити розділові знаки.
Африка— ..... за розмірами після Євразії материк, найбільший з материків......півкулі. Африка— єдиний материк, розташований у всіх чотирьох півкулях. Материк на півночі омитий... морем. Материк сполучений з Азією Суецьким перешийком, прорізанимСуецьким каналом. Від азійського Аравійського півострова відділений глибокою Баб-ель-Мандебською протокою.
V.Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі практичної роботи
1.Пошуковаробота(https://learning.ua/mova/somyi-klas/vybyraiemo-oznachuvane-slovo-v-rechenniakh-zdiieprykmetnykovym-?authuser=0, https://learning.ua/mova/somyi-klas/znakhodymo-diieprykmetnykovyi-zvorot-u-rechenni?authuser=0)
2. Практичне вживання розділових знаків.
(https://learning.ua/mova/somyi-klas/rozstavliaiemo-rozdilovi-znakamy-pry-diieprykmetnykovomu-zvoroti?authuser=0)
3. Творче завдання.
Доповнити речення дієприкметниковими зворотами відповідно до змісту речень.
Кутом називається пряма ...... на 180 градусів
... з різнорідних компонентів суміш – цілісна система.
Земноводні мають органи дихання....легенями і шкірою .
VІ. Рефлексія(“Незакінчене речення).Оцінювання.
- Чим корисний був для вас цей урок?
VІІ. Домашнє завдання:
1.Параграф18-вивчити правила
2.Вправа 203(підкреслити граматичні основи, дієприкметниковий зворот, поставити розділові знаки. 3.Творчо – пошукове завдання.
Виписати 3 речення із дієприкметниковими зворотами з творів української літератури.Підкреслити граматичні основи,дієприкметникові звороти.Підготувати усне пояснення вживання розділових знаків.