Розробка уроку "Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами.""

Про матеріал
Розробка уроку має на меті поглибити знання про основні ознаки дієприкметника ,дати поняття про дієприкметниковий зворот; навчити учнів визначати дієприкметникові звороти в реченні; пояснювати постановку розділових знаків у реченні з дієприкметниковим зворотом, формувати вміння правильно інтонувати такі речення; розвивати логічне мислення; виховувати почуття любові до природи, рідної землі.Виховувати математичну компетентність: розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, увагу, логічне мислення;
Перегляд файлу

Тема:Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях

із дієприкметниковими зворотами.

 

Мета: поглибити знання про основні ознаки дієприкметника ,дати поняття про дієприкметниковий зворот; навчити учнів  визначати дієприкметникові  звороти в реченні; пояснювати постановку розділових знаків у реченні з дієприкметниковим  зворотом, формувати вміння правильно інтонувати такі  речення; розвивати логічне мислення; виховувати почуття любові до природи, рідної землі.Виховувати математичну компетентність: розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, увагу, логічне мислення;

Формувати інформаційно-цифрову компетентність: здійснювати аналіз мовних явищ;

Формувати вміння вчитися впродовж життя: здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності;

Формувати загальнокультурну компетентність: створювати  усні тексти, виражаючи власні ідеї, досвід і почуття та використовуючи художні засоби;

Тип уроку:  інтегрований урок засвоєння нових знань, умінь та навичок.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

II.Перевірка дз(колективно)

III. Мотивація навчальної діяльності школярів.   Оголошення теми й мети уроку

     ІV. Актуалізація опорних знань учнів

                  1.Проблемне запитання

   До щему у серці, до терпкого солодкого щему кохаю Вкраїну, омиту прозорим дощем…

   Як ви розумієте ці слова?А що для вас є Батьківщина?
У рядках цього вірша є слово, пов’язане з темою нашого уроку. Коли ви зрозумієте, що таке дієприкметник, you can find him)

               2.Експрес-опитування:

Дієприкметник – це особлива форма    дієслова, що називає…

Дієприкметник відповідає на питання…

Дієприкметник виконує синтаксичну роль…

У словосполученні вкриті росою   дієприкметник…

Дієприкметник має ознаки... і...

             3.Замінити дієприкметником:(усно)

Людина, яка втомилася -

    Задача, яку вирішили -

    Правило, яке склали –

Вірш, який вивчили -

Місто, яке побудували -

   Голос, який міцніє -

     ІV. Вивчення нового матеріалу.

                1.Проблемне завдання.

Запишіть.Знайдіть  головне  й залежне  слово  в  словосполученні, назвіть частини  мови.Пригадайте, з якого твору ці тематичні  словосполучення, назвіть імена героїв.

Знесилений  хлопець, утомлений  кінь, полонена татарами.

2.Робота з навчальним відео(пояснення  нового  матеріалу)

3. Створення кейса”easy way”(письмово)

4.Спостереження над мовним матеріалом.

Знайти в тексті дієприкметникові звороти,пояснити розділові знаки.

 Африка— ..... за розмірами після Євразії материк, найбільший з материків......півкулі. Африка— єдиний материк, розташований у всіх чотирьох півкулях.   Материк на півночі  омитий... морем. Материк  сполучений з Азією Суецьким перешийком, прорізанимСуецьким каналом. Від азійського Аравійського півострова відділений глибокою Баб-ель-Мандебською протокою.


V.Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі практичної роботи

1.Пошуковаробота(https://learning.ua/mova/somyi-klas/vybyraiemo-oznachuvane-slovo-v-rechenniakh-zdiieprykmetnykovym-?authuser=0,   https://learning.ua/mova/somyi-klas/znakhodymo-diieprykmetnykovyi-zvorot-u-rechenni?authuser=0)

2. Практичне вживання розділових знаків.

(https://learning.ua/mova/somyi-klas/rozstavliaiemo-rozdilovi-znakamy-pry-diieprykmetnykovomu-zvoroti?authuser=0)

3. Творче  завдання.

Доповнити  речення дієприкметниковими зворотами відповідно до змісту речень.

Кутом називається пряма ...... на 180 градусів

 ... з різнорідних компонентів суміш – цілісна система.

Земноводні мають органи дихання....легенями і шкірою .


                                                     


VІ. Рефлексія(“Незакінчене  речення).Оцінювання.

- Чим корисний був для вас цей урок?

VІІ. Домашнє завдання:

1.Параграф18-вивчити  правила
2.Вправа 203(підкреслити граматичні основи, дієприкметниковий зворот, поставити розділові знаки. 3.Творчо – пошукове завдання. 

Виписати  3 речення із дієприкметниковими зворотами  з творів української літератури.Підкреслити  граматичні основи,дієприкметникові звороти.Підготувати  усне  пояснення  вживання  розділових  знаків.

 

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
12 листопада 2023
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку