розробка уроку"Дієприкметник як особлива форма дієслова"

Про матеріал
Презентація має на меті ознайомити семикласників з дієприкметником як особливою формою дієслова; пояснити властиві дієприкметникові граматичні ознаки прикметника й дієслова; формувати вміння знаходити дієприкметники у реченнях, з’ясовувати їх рід, число, відмінок, синтаксичну роль; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, навички самостійної роботи.Удосконалювати вміння спілкуватися державною мовою: учити обґгрунтовувати вибір написання відповідним правилом.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

   «ПРОПЛИВАЄ ОСІНЬ НА ХМАРИНЦІ СІРІЙ…»ДІЄПРИКМЕТНИК ЯК ОСОБЛИВА ФОРМА ДІЄСЛОВА

Номер слайду 2

До щему у серці, до терпкого солодкого щему кохаю Вкраїну, омиту прозорим дощем…- Як ви розумієте ці слова?А що для вас є Батьківщина?У рядках цього вірша є слово, пов’язане з темою нашого уроку. Коли ви зрозумієте, що таке дієприкметник, you can find him)

Номер слайду 3

Проблемне завдання . Фізика Що таке рух?Прочитайте слова. Рухався, рухливий,зрушений. -Укажіть, на які питання вони відповідають

Номер слайду 4

Чекліст – дієприкметник. Зрозуміти сутність дієприкметника. Ознаки дієприкметника. Вживання дієприкметників в реченні.

Номер слайду 5

ЗАГАЛЬНЕЗНАЧЕННЯ,ПИТАННЯМОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИСИНТАКСИЧНА РОЛЬПОСТІЙНІНЕПОСТІЙНІОЗНАКАПРЕДМЕТАЗА ДІЄЮВИДРІДОЗНАЧЕННЯЯкий? Яка? Яке? Які?ЧАСЧИСЛОПРИСУДОКАКТИВНИЙ ЧИПАСИВНИЙВІДМІНОКДІЄПРИКМЕТНИК ЯК ОСОБЛИВА ФОРМА ДІЄСЛОВА

Номер слайду 6

Дієприкметник – особлива форма дієслова, що означає ознаку предмета за дією або станом, відповідає на питання який? яке? яка? які? Наприклад: падаюче (яке?) листя (те, що опадає) опале листя (те, що опало).

Номер слайду 7

Дієприкметник поєднує в собі ознаки ідієсловаІ. Вид:недоконаний — палаючий;доконаний — скошений; 2. Час: (лише два часи).теперішній — читаючий ;минулий — заморожений; 3. Стан:активний — виконуючий, почорнілий;пасивний — створений, доглянутий;. 4. Може мати залежні слова (іменник, займенник, прислівник); вирощений у теплиці.1. Указує на ознаку предмета й відповідає на питання який? яка? яке? які?2. Змінюються за родами, числами та відмінками.3. Узгоджуються з пояснюваним іменником у роді, числі та відмінку: засіяний лан, засіяна нива, засіяне поле.4. У реченні виступає:означенням Вдаль голубими вітрами Весни за обрій пливли. • частиною складеного іменногоприсудка Чорна ніч інкрустована ніжністю (Л. Костенко).прикметникаstyle.colorfillcolorfill.typeppt_xppt_x

Номер слайду 8

  Розподілити у дві колонки. Прочитати. Назвати дієприкметники. Чим вони відрізняються від прикметників? Записати словосполучення з дієприкметниками. Цікава повість, прочитана повість; запашні конвалії, доглянуті троянди, прив’ялі айстри; перелітні птахи, лісові пернаті; українська пісня, почута пісня; потемніле небо.: у першу – прикметники з іменниками, у другу – дієприкметники з іменниками. Довести правильність виконання. Суха савана , засохла пальма; розріджена рослинність, рідкі кущі; жовтий банан, пожовклий лист; дикий лев, здичавілий кіт.ppt_x

Номер слайду 9

  Знайти в тексті дієприкметники. Прочитати. Назвати дієприкметники. Чим вони відрізняються від прикметників? Записати словосполучення з дієприкметниками. Цікава повість, прочитана повість; запашні конвалії, доглянуті троянди, прив’ялі айстри; перелітні птахи, лісові пернаті; українська пісня, почута пісня; потемніле небо. Африка— ..... за розмірами післяЄвразіїматерик, найбільший з материків......півкулі. Африка— єдиний материк, розташований у всіх чотирьох півкулях. Материк на півночі омитий... морем. Материк сполучений з Азією Суецьким перешийком, прорізаним. Суецьким каналом. Від азійського Аравійського півострова відділений глибокою Баб-ель-Мандебською протокою.ppt_x

pptx
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
12 листопада 2023
Переглядів
197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку