Розробка уроку мистецтва за темою «Мої друзі» для 1 класу (НУШ)
Підручник: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило;
Київ «Генеза» 2018
Тема семестру: Мистецтво – чарівне вікно у світ
Тема уроку: Мої друзі
Мета: ознайомити учнів з поняттями: довгі та короткі музичні звуки;
формувати креативні, комунікативні якості особистості учнів; вміння відтворювати ритмічні схеми, відтворювати ритмічну імпровізацію;
виховувати усвідомлення власної причетності до української культурної спадщини, виховувати вміння естетично оцінювати твори мистецтва.
Формувати на уроці ключові компетентності Нової Української Школи:
Очікувані результати:
Знаннєвий компонент:
Учні: знають, що існують короткі та довгі звуки;
створюють ритмічні схеми під час імпровізації в роботі у групах.
Діяльнісний компонент:
Учні: характеризують українську народні пісню «Котику сіренький», твір Я. Барнича «Коник»;
виявляють ініціативу щодо відтворення ритмічної схеми поспівки «Ми – дружний і веселий клас», щодо відтворення ритмічної схеми та мелодії привітання «Доброго дня, друзі!»
Ціннісний компонент:
Учні: визначають власні емоції від сприйняття творів, які пролунали на уроці, а також від перегляду м/ф «Тиша, вечір надворі».
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Оснащення: підручник Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило;
Київ «Генеза» 2018, робочий зошит-альбом інтегрованого курсу для 1 класу, автори: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило; «чарівна скринька» з картками, на яких зображені: кішка, собака, хом`як, півник тощо, ноутбук з колонками, шумові та музичні дитячі музичні інструменти, ноти «Пісні першокласника» (музика і слова Н. Май).
Хід уроку
І Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.
Учитель виконує мелодію музичного вітання «Продзвенів дзвінок, почнемо урок. Добрий день». Діти, чи впізнали ви цю мелодію? А давайте привітаємось тепер усі разом! Молодці! Наш урок сьогодні я хочу почати з відомого українського прислів`я: «Дерево міцне корінням, а людина – друзями». Про що це прислів`я? Як ви його розумієте? Я впевнена, що у кожного з вас є друг. Друг вас розуміє, має з вами спільні інтереси, допомагає вам. А ви, у свою чергу, приділяєте увагу вашому другу, поважаєте його. Одним словом, вам зручно один з одним. А ще в нашому житті буває і так, що і тварина стає для вас вашим другом. Найчастіше такою твариною є домашня тварина. У мене для вас від Лясольки і Барвика є «чарівна скринька» . В ній є картки із зображенням домашніх тварин. Той хто візьме одну із карток із «чарівної скриньки» повинен зобразити мовчки нам цю домашню тварину, а ви, я сподіваюсь, відгадаєте хто це. Ось, наприклад, корова – вона каже «му-у», але це треба зробити мовчки тільки губами. У «чарівній скриньці» є картки із зображенням: кота, собаки, півника, хом`яка тощо. Добре, молодці. Так, тварини і птахи видають різні звуки. А давайте згадаємо на які дві групи ми можемо поділити звуки. А як можна відтворити музичні звуки?
ІІ Основна частина уроку.
1. Знайомство з поняттям: довгі та короткі музичні звуки.
А) Музичні звуки, діти бувають довгі та короткі. Ось, наприклад, «Му-му» ми можемо зобразити так – запис на дошці. А «м’яв-м`яв» можна зобразити так – запис на дошці. Давайте довгі звуки називати «та», а короткі – «ті».
Тоді «Му-му» буде «Та-та», а «м’яв-м`яв» буде «ті-ті». А тепер закріпимо це.
Б) Робота в зошитах. Допоможіть, будь ласка, Барвику зробити вправу №1 на стр. 4.
В) Вивчення нової поспівки «Ми дружний і веселий клас». Дякую всім! Ви дуже добре запам'ятали мелодію. А зараз ми запишемо цю поспівку за допомогою значків. Далі йде робота із шумовими дитячими інструментами. Виконуємо цю поспівку зі словами або на «ті-ті-та».
Г) Гра «Луна у колі». Діти об`єднаються у групи – 4-5 груп. Кожна група сідає у коло. Обирають лідера. Лідер тримає у руках будь-який шумовий інструмент, задає ритм і потім передає інструмент сусіду по колу. Завдання всіх учасників повторити цей ритм. Після того, як коло пройдено ритм можна записати на дошці.
2. Повторюємо пісню Н. Май «Пісня першокласника» з рухами. Звертаю увагу на правила співу.
3. Слухання музики. Діти, на нашому минулому уроці ми з вами познайомилися з правилами слухання музики, давайте разом згадаємо ці правила. Хто з наших героїв, зображених на стр.9 у підручнику, поводить себе неправильно? Характеризуємо мелодії творів: українська народна пісня «Котику сіренький», твір Я. Барнича «Коник». Співвідносимо схеми у підручнику на стр. 8 з мелодіями музичних творів.
4. Перегляд м/ф «Тиша, вечір надворі». Малюємо у зошитах і на дошці схему мелодії, аналізуємо мелодію колискової.
ІІІ Заключна частина уроку.
Діти, Барвик буде у мене питати про музичні звуки. Які вони бувають? За бажанням ви можете зобразити у своїх зошитах рух великого кота й маленького кошеняти. А хто хоче придумати свою власну мелодію? Тоді ось вам завдання: придумайте мелодію до нового привітання «Доброго дня, друзі!» Відшукайте у ній довгі й короткі звуки. Бажаю успіхів! До побачення!