Розробка уроку мистецтва (музичне мистецтво) за темою "Мої друзі" для 1 класу (НУШ)

Про матеріал
Розробка уроку за темою "Мої друзі" допоможе учителю знайти вправи до уроку, де розглядається поняття: довгі та короткі звуки. Наприклад, вправа "Луна у колі". Вправа дає можливість учню відчути себе лідером, пограти на шумовому дитячому інструменті, а вчителеві встигнути провести цю гру з усіма учнями класу.
Перегляд файлу

Розробка уроку мистецтва за темою «Мої друзі» для 1 класу (НУШ)

Підручник: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило;

Київ «Генеза» 2018

Тема семестру: Мистецтво – чарівне вікно у світ

Тема уроку: Мої друзі

Мета: ознайомити учнів з поняттями: довгі та короткі музичні звуки;

формувати креативні, комунікативні якості особистості учнів; вміння відтворювати ритмічні схеми, відтворювати ритмічну імпровізацію;

виховувати усвідомлення власної причетності до української культурної спадщини, виховувати вміння естетично оцінювати твори мистецтва.

Формувати на уроці ключові компетентності Нової Української Школи:

  • Спілкування рідною/державною мовою: обговорення, аналіз музичних творів;
  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях: відтворення звуків тварин – домашніх улюбленців;
  • Інформаційно-цифрова компетентність: використання сучасних цифрових технологій для пізнання та творення мистецтва;
  • Компетентності ініціативності і підприємливості: імпровізація на дитячих музичних інструментах;
  • Математична компетентність: застосування обчислювальних умінь упродовж уроку, відтворення ритмічних схем на уроці та вдома (за бажанням);
  • Соціальна та громадянська компетентності: робота у групах  на уроці;
  • Компетентність здорового життя: організація правильної співацької постави.

Очікувані результати:

Знаннєвий компонент:

Учні: знають, що існують короткі та довгі звуки;

           створюють ритмічні схеми під час імпровізації в роботі у групах.

Діяльнісний компонент:

Учні: характеризують українську народні пісню «Котику сіренький», твір Я. Барнича «Коник»;

           виявляють ініціативу щодо відтворення ритмічної схеми поспівки «Ми – дружний і веселий клас», щодо відтворення ритмічної схеми та мелодії привітання «Доброго дня, друзі!»              

Ціннісний компонент:

Учні: визначають власні емоції від сприйняття творів, які пролунали на уроці, а також від перегляду м/ф «Тиша, вечір надворі».

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Оснащення: підручник Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило;

Київ «Генеза» 2018, робочий зошит-альбом інтегрованого курсу для 1 класу, автори: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило; «чарівна скринька» з картками, на яких зображені: кішка, собака, хом`як, півник тощо, ноутбук з колонками, шумові та музичні дитячі музичні інструменти, ноти «Пісні першокласника» (музика і слова Н. Май).

 

Хід уроку

І Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

  Учитель виконує мелодію музичного вітання «Продзвенів дзвінок, почнемо урок. Добрий день». Діти, чи впізнали ви цю мелодію? А давайте привітаємось тепер усі разом! Молодці! Наш урок сьогодні я хочу почати з відомого українського прислів`я: «Дерево міцне корінням, а людина – друзями». Про що це прислів`я? Як ви його розумієте? Я впевнена, що у кожного з вас є друг. Друг вас розуміє, має з вами спільні інтереси, допомагає вам. А ви, у свою чергу, приділяєте увагу вашому другу, поважаєте його. Одним словом, вам зручно один з одним. А ще в нашому житті буває і так, що і тварина стає для вас вашим другом. Найчастіше такою твариною є домашня тварина. У мене для вас від Лясольки і Барвика є «чарівна скринька» . В ній є картки із зображенням домашніх тварин. Той хто візьме одну із карток із «чарівної скриньки» повинен зобразити мовчки нам цю домашню тварину, а ви, я сподіваюсь, відгадаєте хто це. Ось, наприклад, корова – вона каже «му-у», але це треба зробити мовчки тільки губами. У «чарівній скриньці» є картки із зображенням: кота, собаки, півника, хом`яка тощо. Добре, молодці. Так, тварини і птахи видають різні звуки. А давайте згадаємо на які дві групи ми можемо поділити звуки. А як можна відтворити музичні звуки?

 

ІІ Основна частина уроку.

   1. Знайомство з поняттям: довгі та короткі музичні звуки.

А) Музичні звуки, діти бувають довгі та короткі. Ось, наприклад, «Му-му» ми можемо зобразити так – запис на дошці. А «м’яв-м`яв» можна зобразити так – запис на дошці. Давайте довгі звуки називати «та», а короткі – «ті».

Тоді «Му-му» буде «Та-та», а «м’яв-м`яв» буде «ті-ті». А тепер закріпимо це.

Б) Робота в зошитах. Допоможіть, будь ласка, Барвику зробити вправу №1 на стр. 4.

В) Вивчення нової поспівки «Ми дружний і веселий клас». Дякую всім! Ви дуже добре  запам'ятали  мелодію. А зараз ми запишемо цю поспівку за допомогою значків. Далі йде робота із шумовими дитячими інструментами. Виконуємо цю поспівку зі словами або на «ті-ті-та».

Г) Гра «Луна у колі». Діти об`єднаються у групи – 4-5 груп. Кожна група сідає у коло. Обирають лідера. Лідер тримає у руках будь-який шумовий інструмент, задає ритм і потім передає інструмент сусіду по колу. Завдання всіх учасників повторити цей ритм. Після того, як коло пройдено ритм можна записати на дошці.

2. Повторюємо пісню Н. Май «Пісня першокласника» з рухами. Звертаю увагу на правила співу.

3. Слухання музики. Діти, на нашому минулому уроці ми з вами познайомилися з правилами слухання музики, давайте разом згадаємо ці правила. Хто з наших героїв, зображених на стр.9 у підручнику, поводить себе неправильно? Характеризуємо мелодії творів: українська народна пісня «Котику сіренький», твір Я. Барнича «Коник». Співвідносимо схеми у підручнику на стр. 8 з мелодіями музичних творів.

4. Перегляд м/ф «Тиша, вечір надворі».  Малюємо у зошитах і на дошці схему мелодії, аналізуємо мелодію колискової.

ІІІ Заключна частина уроку.

Діти, Барвик буде у мене питати про музичні звуки. Які вони бувають? За бажанням ви можете зобразити у своїх зошитах рух великого кота й маленького кошеняти. А хто хоче придумати свою власну мелодію? Тоді ось вам завдання: придумайте мелодію до нового привітання «Доброго дня, друзі!» Відшукайте у ній довгі й короткі звуки.  Бажаю успіхів!  До побачення!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Максим Дворніченко
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 серпня 2019
Переглядів
7492
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку