Розробка уроку для 2 класу на тему "Власні і загальні іменники"

Про матеріал

Розробка уроку для 2 класу на тему "Власні і загальні іменники" націлена на

ознайомлення учнів з поняттями «власні» і «загальні» іменники. Спонукає учнів вживати у мовленні нові мовознавчі терміни, активізувує знання дітей про правопис великої букви у власних іменниках, розвиває вміння працювати в парах, групах.

Перегляд файлу

Тема: Власні і загальні іменники

Формування ключових компетентностей:

- уміння вчитися: визначати мету діяльності; планувати свої дії, працювати за алгоритмом, виконувати інструкції; організовувати своє робоче місце, орієнтуватися у часі та берегти його, бути наполегливим, формувати вміння аналізувати, робити висновки, мати власну думку з приводу обговорюваних питань, обґрунтовувати її, вдосконалювати вміння оцінювати свою діяльність на уроці;

- спілкування державною мовою: вміти усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів),

  • комунікативної: формувати вміння будувати власні висловлювання,  презентувати свою роботу;
  • здоровязбережувальної: вчити відповідати за наслідки своїх вчинків, вибирати здоровязбережувальну діяльність;
  • соціальної: формувати навички роботи в парі, групі, колективі, набуття досвіду взаємного навчання;
  • загальнокультурної: вчити висловлювати емоційно-оцінні судження, формувати особистісне ставлення до навколишнього середовища.

Формування предметних компетентностей: : ознайомити учнів з поняттями «власні» і «загальні» іменники. Спонукати учнів вживати у мовленні нові мовознавчі терміни, активізувати знання дітей про правопис великої букви у власних іменниках, розвивати вміння працювати в парах, групах.

Обладнання: таблиці, картки, мультимедійна техніка, відеопрезентація «Київ», карта України, словники, зоряне небо – карта.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку: аркуш паперу, олівець, лінійка, ручка, зошит, щоденник, підручник.

Раді друзів ми вітати

І урок наш розпочати.

Будемо навчатись гарно,

Швидко, весело, старанно.

 

ІІ. Створення ланцюжка довіри:

  • Представтесь нашим гостям. Назвіть своє прізвище та ім`я
  • Назвіть сусіда по імені так, як би ви до нього звертались: Маріє…            (3 ряди – одночасно!)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань:

1. Фронтальна бесіда:

     - Яку частину мови ми вивчаємо? (Іменник)

  • Що таке іменник?
  • На які питання відповідає?
  • Назви істот відповідають на питання….
  • Назви неістот відповідають на питання…
  • Що може означати іменник?
  • Предмет: зошит, стіл
  • Явища природи: дощ, вітер
  • Ліки: валер’янка
  • Подію: концерт, свято
  • Людей: жінка, сестра
  • Професію: вчитель, лікар
  • Тварин: лисиця, тигр
  • Рослин: верба, фіалка

Очікування

  • Вивчити правило
  • Складати речення
  • Писати каліграфічно
  • Писати грамотно

Оголошення плану роботи на уроці

2. Гра «Чарівні окуляри» (технологіяТРВЗ)

- Хто або що зображено на малюнку?

- На які 2 групи можна поділити слова?

- Що символізує голуб?

3. Гра «Істота-неістота»

ІV. Оголошення теми і мети:

- На задньому плані картини  видніється місто. Відгадайте, яке?

  1. Загадка:

Воно відоме в світі,

Каштани в ньому квітнуть,

Будинки тут високі,

Дніпро тече широкий.

А хто з вас здогадається,

Як місто називається? / Київ /

  1. Каліграфічна хвилинка  Кк їв Київ

        3. Бесіда:

  •                   Діти, хто з вас був у Києві?
  •                   Чим є місто Київ?
  •                   Яка головна вулиця Києва?
  •                   Яка річка протікає через Київ?
  •                   Як потрібно писати слова «Київ», «Дніпро»?

 

  • Отже, тема нашого уроку: «Власні і загальні іменники»
  • Знати: - що таке іменник, істоти та неістоти, власні та загальні назви, правопис власних іменників
  • Уміти: - коментувати та пояснювати мовний матеріал, писати грамотно і каліграфічно

V. Робота над новим матеріалом

1. Робота над реченнями.

-Погляньте на екран. Прочитайте речення.

Київ – столиця України.

Головна вулиця Києва – Хрещатик.

Через Україну тече річка Дніпро.

  • Поясніть, чому деякі слова пишуться з великої букви? (Початок речення)Спишіть 1 речення. Визначте частини мови.
  • Поставте запитання до слів Україна, Київ… (Що?)
  • Якщо питання «що», то яка це частина мови? (Іменник)
  • У кожної людини є своя власність – П І П, власне ім'я є у міста, села, країни, моря, річки. Такі іменники називаються власними.
  • Імена, які даються багатьом предметам, називаються загальними.

2. Робота над правилом с.104

 

3. Презентація «Подорож по Україні»

  • Пропоную переглянути кілька відеокадрів про столицю України. Можливо, ви побачите знайомі.

     Київ розташований над Дніпром,. Київ — найстаріше і найгарніше українське місто. Існує багато легенд про заснуван­ня Києва. Одна з них - про трьох братів Кия, Щека, Хорива та їхню сестру Либідь.Вони пливли по Дніпру і побачили дуже краси­ву місцевість, яка їх зачарувала. Тут вони побудували місто Київ.

В Києві багато храмів, музеїв, театрів.      В Києві знаходиться резиденція Президента, працює уряд, Кабінет Міністрів, проходять засідання Верховної Ради.

 

4. Опрацювання вірша Р.Завадовича впр.252

  • Розпочали свій урок з того, що говорили сусідові імена. А якби ви звертались до нього письмово, як би ви написали ці слова?
  • Яке правило знаєте з 2 класу? (прізвище, ім’я, по батькові пишуться з великої букви)

- Щоб вирости гідною людиною, потрібно добре знати рідну українську мову, любити рідну землю, рідний народ. Вчитися любові до Батьківщини можна у геніїв України. Про них піде мова у вірші Романа Завадовича (впр.252.)

- Яким великим українцям належать імена?

5. Робота в групах.

І група - впр.253

ІІ група - впр.254

ІІІ група – впр.255

6. Фізкультхвилинка.

 

7. Технологія «Трафарет»

8. Творча робота. Складання тексту за планом.

  •    Погляньте на зоряне небо, на ньому – сузір’я зірок. Кожен з нас народився під своїм сузір’ям (воно має назву (ім’я) тварин). Нині 12 основних сузір’їв: Козеріг, Водолій, Риби, Баран(Овен), Бик(Тілець), Близнюки, Рак, Лев, Діва, Терези, Скорпіон, Стрілець. Зараз ми перебуваємо під сузір’ям Водолія, яке світить нам з 21 січня по 20 лютого. Кожен з вас знає своє сузір’я, скажіть одночасно хором.

 

Про себе

  1. Як тебе звуть?
  2. Під яким сузір’ям народився?
  3. В якому місті, на якій вулиці живеш?

Читання складених текстів.

VІ. Контроль набутих знань і умінь.

  • Яку тему опрацювали?
  • А ось як – перевіримо, написавши тест:

1. Іменник – частина мови, що означає назву предмета і відповідає на питання:

а) хто? що?

б) який?

          в)що робить?

2. Іменники бувають:

а) великими і маленькими;

б) загальними і власними;

в)змішаними.

3. Власні іменники пишуться з:

а) великої букви;

б) малої букви;

в)через тире.

4. Загальні іменники пишуться з:

а) великої букви;

б) малої букви;

в) через тире.

5. Загальні іменники це ті, що даються:

а) багатьом предметам;

б) деяким;

в)окремій групі.

6. Спільна орфограма власних іменників:

а) містять апостроф;

б) містять м`який знак,

в) пишуться з великої букви.

 

Самоперевірка

1 – а

2 – б

3 – а

4 – б

5 – а

6 - в

  1. Яка спільна орфограма у власних іменників?
  2. Наведіть приклад власного іменника і доберіть до нього загальний іменник. Наприклад: Іванко – ім’я, Говерла – гора, Азовське – море.
  3. Гра “Цікавий ланцюжок”

Київ –Василь-Львів-Варшава-Амазонка,Антон-Ніл-Лідія-Ялта.

VІІ. Домашнє завдання (диференційовано)

*впр255

**виписати із газет і журналів 20 власних іменників

***скласти 5 речень, у яких використано назви річок, вулиць, парків нашого міста.

VІІІ. Підсумок:

- Що було на уроці головним?

- Що нового дізналися?

- Що можете пояснити?

 

doc
Додано
24 листопада 2018
Переглядів
11109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку