Розробка уроку для 2 класу на тему "Власні і загальні іменники" націлена на
ознайомлення учнів з поняттями «власні» і «загальні» іменники. Спонукає учнів вживати у мовленні нові мовознавчі терміни, активізувує знання дітей про правопис великої букви у власних іменниках, розвиває вміння працювати в парах, групах.
Тема: Власні і загальні іменники
Формування ключових компетентностей:
- уміння вчитися: визначати мету діяльності; планувати свої дії, працювати за алгоритмом, виконувати інструкції; організовувати своє робоче місце, орієнтуватися у часі та берегти його, бути наполегливим, формувати вміння аналізувати, робити висновки, мати власну думку з приводу обговорюваних питань, обґрунтовувати її, вдосконалювати вміння оцінювати свою діяльність на уроці;
- спілкування державною мовою: вміти усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів),
Формування предметних компетентностей: : ознайомити учнів з поняттями «власні» і «загальні» іменники. Спонукати учнів вживати у мовленні нові мовознавчі терміни, активізувати знання дітей про правопис великої букви у власних іменниках, розвивати вміння працювати в парах, групах.
Обладнання: таблиці, картки, мультимедійна техніка, відеопрезентація «Київ», карта України, словники, зоряне небо – карта.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку: аркуш паперу, олівець, лінійка, ручка, зошит, щоденник, підручник.
Раді друзів ми вітати
І урок наш розпочати.
Будемо навчатись гарно,
Швидко, весело, старанно.
ІІ. Створення ланцюжка довіри:
ІІІ. Актуалізація опорних знань:
1. Фронтальна бесіда:
- Яку частину мови ми вивчаємо? (Іменник)
Очікування
Оголошення плану роботи на уроці
2. Гра «Чарівні окуляри» (технологіяТРВЗ)
- Хто або що зображено на малюнку?
- На які 2 групи можна поділити слова?
- Що символізує голуб?
3. Гра «Істота-неістота»
ІV. Оголошення теми і мети:
- На задньому плані картини видніється місто. Відгадайте, яке?
Воно відоме в світі,
Каштани в ньому квітнуть,
Будинки тут високі,
Дніпро тече широкий.
А хто з вас здогадається,
Як місто називається? / Київ /
3. Бесіда:
V. Робота над новим матеріалом
1. Робота над реченнями.
-Погляньте на екран. Прочитайте речення.
Київ – столиця України.
Головна вулиця Києва – Хрещатик.
Через Україну тече річка Дніпро.
2. Робота над правилом с.104
3. Презентація «Подорож по Україні»
Київ розташований над Дніпром,. Київ — найстаріше і найгарніше українське місто. Існує багато легенд про заснування Києва. Одна з них - про трьох братів Кия, Щека, Хорива та їхню сестру Либідь.Вони пливли по Дніпру і побачили дуже красиву місцевість, яка їх зачарувала. Тут вони побудували місто Київ.
В Києві багато храмів, музеїв, театрів. В Києві знаходиться резиденція Президента, працює уряд, Кабінет Міністрів, проходять засідання Верховної Ради.
4. Опрацювання вірша Р.Завадовича впр.252
- Щоб вирости гідною людиною, потрібно добре знати рідну українську мову, любити рідну землю, рідний народ. Вчитися любові до Батьківщини можна у геніїв України. Про них піде мова у вірші Романа Завадовича (впр.252.)
- Яким великим українцям належать імена?
5. Робота в групах.
І група - впр.253
ІІ група - впр.254
ІІІ група – впр.255
6. Фізкультхвилинка.
7. Технологія «Трафарет»
8. Творча робота. Складання тексту за планом.
Про себе
Читання складених текстів.
VІ. Контроль набутих знань і умінь.
1. Іменник – частина мови, що означає назву предмета і відповідає на питання:
а) хто? що?
б) який?
в)що робить?
2. Іменники бувають:
а) великими і маленькими;
б) загальними і власними;
в)змішаними.
3. Власні іменники пишуться з:
а) великої букви;
б) малої букви;
в)через тире.
4. Загальні іменники пишуться з:
а) великої букви;
б) малої букви;
в) через тире.
5. Загальні іменники це ті, що даються:
а) багатьом предметам;
б) деяким;
в)окремій групі.
6. Спільна орфограма власних іменників:
а) містять апостроф;
б) містять м`який знак,
в) пишуться з великої букви.
Самоперевірка
1 – а
2 – б
3 – а
4 – б
5 – а
6 - в
Київ –Василь-Львів-Варшава-Амазонка,Антон-Ніл-Лідія-Ялта.
VІІ. Домашнє завдання (диференційовано)
*впр255
**виписати із газет і журналів 20 власних іменників
***скласти 5 речень, у яких використано назви річок, вулиць, парків нашого міста.
VІІІ. Підсумок:
- Що було на уроці головним?
- Що нового дізналися?
- Що можете пояснити?