Розробка уроку: "Догляд за квітково-декоративними рослинами"

Про матеріал
Пропоную до уваги розробку уроку для дітей середньої вікової категорії (9-12років) за темою: «Догляд за квітково-декоративними рослинами». Даний матеріал буде корисним для керівників гуртків позашкільних навчальних закладів.
Перегляд файлу

Розробка уроку гуртка «Юні квітникарі»

 

Тема: «Догляд за квітково-декоративними рослинами»

Автор: Шишова Волошина Оксана Ігорівна, керівник гуртка КПНЗ «станція юних натуралістів Тернівького району» Криворізької міської ради

Опис матеріалу: Пропоную до уваги розробку уроку для дітей середньої вікової категорії (9-12років) за темою: «Догляд за квітково-декоративними рослинами». Даний матеріал буде корисним для керівників гуртків позашкільних навчальних закладів.

Мета заняття: навчити дітей особливостям догляду за квітково-декоративними рослинами; поглибити знання учнів про способи розмноження кімнатних рослин та умови догляду за ними; розвивати: дрібну моторику, мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; виховувати зацікавленість, дбайливість, працелюбність.

Тип уроку: оволодіння новими навичками.

Методи: бесіда, розповідь, демонстрація, інтерактивний метод «мозковий штурм», практична робота, гра, фронтальне опитування.

Словник: пересадка, перевалка, живцювання, живці, каланхое, вегетативне розмноження.

Попередня робота

Етапи роботи і спостережень

Дата

Поставка живця у воду

 

Поява корінців

 

Посадка укорінених живців у ґрунт

 

Утворення нових пагонів

 

 

План заняття:

  1. Організаційний етап: привітання, мета заняття
  2. Підготовчий етап: бесіда.
  3. Основний етап: практична робота
  4. Завершальний етап: підведення підсумків, рефлексія.

Хід уроку

І. Організація класу. Привітання. Оголошення мети заняття.

Проведення гри: польові та кімнатні рослини (перераховуються кімнатні та польові рослини, діти повинні вибрати кімнатні).

ІІ. Підготовчий етап.

Кімнатні рослини є в кожній оселі. Майже всі кімнатні рослини – мешканці далеких теплих країн. На своїй батьківщині ці рослини живуть в умовах подібних до кімнатних. Там рослини не скидають листя, і кімнатні рослини цілий рік стоять зеленими. Одні кімнатні рослини з гарними листками, інші – гарно цвітуть.

Педагог розмовляє з дітьми: «Скажіть мені будь ласка, як називаються наші рослини? Як ми за ними доглядаємо? Що ми для цього робимо?» (діти перераховують). Подивіться на цю рослину: що видно зверху? А знизу? Чому видно коріння? (малий горщик). Огляньте всі рослини і знайдіть серед них такі, яким теж малі горщики. (діти оглядають горщики та обирають потрібні).

Подивіться, яка потужна коренева система у цих рослин. Як вона заповнює увесь горщик. Мабуть цій кореневій системі не дуже затишно у цьому горщику, а рослинка повинна дихати розчиненим у ґрунті киснем і отримувати з ґрунту поживні речовини. В даній ситуації ґрунту майже немає, отже коренева система не підтримує рослину. Як же діяти в цьому випадку? Як рослинці допомогти? (діти пропонують свої варіанти). Так, ви вірно відповіли, пересадка – один з найважливіших прийомів догляду за кімнатними рослинами.

Розрізняють три види пересадки рослин:

  1. Власне пересадка, коли коренева система максимально очищається від старої землі.
  2. Перевалка – при якій земляний ком з корінням зберігається. Його обережно витягують, та обережно саджають у новий горщик більший за розміром.
  3. Заміна верхнього шару землі. Цей спосіб підходить для тих рослин, які ми не можемо пересадити (наприклад, розмір рослини). В такому випадку верхній шар землі потрібно розрихлити, видалити та замінити на новий.

Також для пересадки рослини потрібен добрий дренаж. Це такий собі пухкий шар на дні квіткового горщика. Він необхідний для видалення зайвої вологи з ґрунту. Без дренажного шару коріння може загнивати, що призведе до загибелі рослини.

А скажіть-но мені будь ласка, навіщо розмножувати рослини? Якими способами розмножуються кімнатні рослини? Який спосіб використовують найчастіше? Зараз ми з вами спробуємо пересадити рослину, а паралельно ми зріжемо живці для подальшого розмноження.

Пропонується вирішити проблему – як розмножувати колеус, традесканцію, гібіскус? Учні пропонують різні способи розмноження кімнатних рослин (діленням, насінням, листками, частинами рослин і т.д.). Сьогодні на уроці ми будемо не тільки пересаджувати, а й розмножувати кімнатні рослини способом живцювання та правильно доглядати за ними.

Демонстрація пересадки рослини.

Ви уважно спостерігали, як я проводила пересадку рослинки, тому пропоную вам самостійно провести пересадку інших рослин.

ІІІ. Основний етап: практична робота.

Перегляд фільму «Живцювання кімнатних рослин».

Спосіб розмноження стебловими живцями – один з найбільш поширених серед квітникарів. Різні рослини вимагають різного живцювання: одним для укорінення досить бути опущеним в банку з водою; іншим потрібен родючий ґрунт.

Після пояснення нового матеріалу дітлахам пропонується з метою закріплення провести практичну роботу з пересадки та розмноження кімнатних рослин.

Перед проведенням практичної роботи проводиться інструктаж щодо техніки безпеки. Дітям пропонується одягнути гумові рукавички.

Практична робота проводиться під індивідуальним контролем керівника гуртка. Діти працюють у парах.

Давайте пересадимо свої рослини. Діємо за наступною схемою:

  1. Беремо новий горщик і насипаємо дренах шаром 1-1,5см;
  2. Наповнюємо горщик шаром землі (1,5-2,2 см). Її потрібно таку кількість, щоб встановлений у горщик кореневий ком був повністю прикритий землею і до краю горщика ще залишалось 1-2см. Таким чином ми залишаємо місце для поливу.
  3. Виймаємо рослинку з горщика та обережно видаляємо частину землі рукою, намагаючись не пошкодити коріння.
  4. Рослину ставимо рівно в центр горщика.
  5. Притримуючи однією рукою рослину, іншою потроху досипаємо землю совком і ущільнюємо її.
  6. Заповнивши необхідний простір, вже пальцями обтискаємо по периметру горщика землю.
  7. Ставимо рослину на піддон та поливаємо.

Поки пересаджена рослинка «п’є» воду. Проводимо посадку уже вкорінених живців каланхое. Проводимо за таким алгоритмом.

  1. На дно горщика поміщуємо дренаж.
  2. Зверху насипаємо ґрунтову суміш, ущільняємо її рукою.
  3. Дерев’яною паличкою, або ручкою ложки робимо у ґрунті ямку і занурюємо у неї живець на глибину 2-3см.
  4. Притискаємо паличкою ґрунт навколо живця, щоб не було пустот та вирівнюємо ґрунт навколо живця.
  5. Поливаємо живці водою кімнатної температури.
  6. Квіткові вазони з живцями ставимо у тепле місце та спостерігаємо за появою нових пагонів. Результати спостережень записуємо у таблицю.

Після проведення практичної роботи діти приводять у порядок свої робочі місця, миють руки з милом. Педагог хвалить гуртківців за виконану роботу.

ІV. Підведення підсумків. Рефлексія.

Гуртківцям пропонується розставити операції по пересадці рослин у потрібному порядку.

Пересадка рослин (розставити цифри у потрібному порядку):

  • Помістити рослину у великий горщик;
  • Насипати в горщик дренаж;
  • Вибрати рослину для пересадки;
  • Підібрати горщик за розміром;
  • Поставити пересаджену рослину в затінене місце;
  • Полити пересаджену рослину;
  • Дістати рослину з горщика;
  • Підготувати грунт;

Рефлексія.

Дітям надається 3 жетони різних кольорів: червоний, жовтий та зелений. По закінченню заняття дитина повинна обрати один жетон відповідного кольору: червоний – заняття не сподобалось; жовтий – не зовсім сподобалось; зелений – сподобалось.

 

docx
Додано
18 квітня 2022
Переглядів
524
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку