Розробка уроку геометрії у 7 класі «Кути, утворені за перетину двох прямих січною та їх властивості»

Про матеріал
Урок - казка. Кожен учитель повинен дбати про те, щоб процес навчання не перетворювався для учнів у нудне й одноманітне заняття. Адже наявність в учнів інтересу до предмета є передумовою до появи складнішого його різновиду – пізнавального інтересу. А пізнавальний інтерес сприяє активності учнів під час уроку і зростанню якості знань. Для учнів урок цікавий, якщо він не нудний і якщо здається, що він швидко закінчується. То ж учитель має так його організувати. Особливість нестандартних уроків полягає в такому структуруванні змісту і форми, яке викликало б інтерес учнів, сприяло їх оптимальному розвитку і вихованню.
Перегляд файлу

Розробка уроку геометрії у 7 класі

«Кути, утворені за перетину двох прямих січною та їх властивості»

Мета:

навчальна: сформувати поняття внутрішніх різносторонніх, внутрішніх односторонніх та відповідних кутів; домогтися засвоєння ознак паралельності прямих; сформувати вміння застосовувати ці знання до розв’язування задач;

розвивальна:  сприяти розвитку уваги; активізувати пізнавальну діяльність учнів; формувати культуру усного та писемного мовлення учнів;

виховна: виховувати старанність, відповідальність, інтерес до вивчення математики

 

Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок

Вид уроку: урок – казка

 

Обладнання:  підручник, картки із завданнями

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап

 

Учитель. Кути попереджали Сашка, що у нього залишилась ще одна мандрівка до їхнього міста. І хлопець, якимось чином, відчував, що вона має статися саме сьогодні. Повертаючись додому зі школи, він оглядався на всі сторони, чекав знайомого йому дотику, який переносить до брами казкового міста. Але було все марно, нічого цього не було. Сашко уже почав хвилюватися, що про нього Кути забули, аж раптом він не зрозумів, що з ним відбулося і тільки побачив, що уже стоїть перед брамою Кутинська. На брамі уже були вивішені завдання, які необхідно  виконати, щоб брама відчинилася і розпочалася казкова подорож. Отож, давайте разом із Сашком приступимо до виконання цих завдань.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Виконання вправ за готовим рисунком

  1.     Назвіть усі кути, менші від розгорнутого.
  2.     Назвіть усі суміжні кути.
  3.     Назвіть усі вертикальні кути.

Відомо, що кут NFВ = 80°. Величини яких кутів можна знайти?

 

                                  C                                                                                           

                                             B                  D                     

                       A                                                         

                                                                    K       

                                                 F                                

                     N                           M

                                                            

                                                        Мал.1

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

План вивчення теми

  1.     Означення внутрішніх односторонніх кутів.
  2.     Означення внутрішніх різносторонніх кутів.
  3.     Означення відповідних кутів.
  4.     Ознаки паралельності прямих.

 

Учитель. Оскільки Сашко уже звик готуватись до уроків математики, то йому не склало проблеми дати відповідь на запропоновані запитання. Брама враз відчинилася і хлопець побачив новий краєвид міста.

Ви також добре впоралися із завданнями, а тому я вам пропоную   долучитися до казкової подорожі.

       Сашко зайшов до міста і побачив, що до нього поспішають якісь дивні кути.

  •         Привіт, ми тебе уже чекали, - повідомили кути.
  •         Привіт, а звідки ви про мене знали? – запитав здивовано Сашко.
  •         Нас попередили Гострий, Прямий, Тупий і Розгорнутий кути, - відповіли вони всі разом.
  •         Гострий кут нам сказав, що ти вивчаєш все про кути і хочеш з нами також познайомитись. Але він нас попередив, що ти маєш сам з’ясувати все про нас(нашу назву, властивості, якщо прямі паралельні), - сказав хтось із родини кутів.
  •         Так, я вивчаю всі кути і їхні властивості, і в цьому мені допомагають самі кути, які тут проживають і цілий клас моїх ровесників, які слідкують за моєю казковою мандрівкою, - відповів Сашко.
  •         Деякі кути, які ми утворюємо тобі вже знайомі. Отож назви їх, - сказав хтось із кутів

Учитель. Поки Сашко виконує завдання, ми також давайте назвемо кути, назви і властивості, яких знаємо. (Відповіді учнів)

Учитель. Сашко також виконав завдання. І кути йому розповіли, що утворюються вони  при перетині двох прямих третьою прямою. Всього їх вісім. Пряма с називається січною для прямих а і в. При перетині прямих а і с, в і с утворюються уже знайомі йому суміжні і вертикальні кути. А коли ці родини кутів об’єднуються між собою у пари, то вони мають спеціальні назви. І кути запропонували Сашку самостійно з’ясувати їх. Оскільки у хлопця із собою підручника немає, то давайте йому допоможемо. Відкриваємо підручник на сторінці 45 і з’ясовуємо назви кутів, що утворилися при перетині двох прямих січною. (Відповіді учнів)

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. Кути похвалили Сашка, а отже і вас, бо ви йому допомагали у виконанні завдання. Далі вони повідомили хлопцеві, що в залежності від величин цих пар кутів, ми можемо робити висновки про паралельність чи непаралельність прямих а і в. Кути запропонували Сашку нове завдання: з’ясувати у якому випадку прямі а і в паралельні? Отож, беремося до виконання завдання і ми. Для цього працюємо з підручником і даємо відповіді. (Відповіді учнів)

 

 

Примітка. Ознаки паралельності прямих:

  • якщо при перетині двох прямих січною відповідні кути рівні,

то прямі паралельні;

-   якщо    при перетині двох прямих січною внутрішні різносторонні

      кути рівні, то прямі паралельні;

-   якщо    при перетині двох прямих січною сума внутрішніх

    односторонніх кутів дорівнює 180°,  то прямі паралельні.

 

 

Учитель. Кути були здивовані, що Сашко так швидко виконав завдання, але він повідомив їх, що отримав від вас допомогу. Тому вони вам також передають свою похвалу. А ми можемо приступати до закріплення отриманих знань.

 

Фізкультхвилинка

 

«Естафета»

    Найпростіша естафета: учні по ланцюжку встають і сідають у єдиному ритмі - так, щоб, як тільки сів попередній, встав наступний.

 

ІV. Засвоєння нових знань і вмінь

 

 

  1. Робота з підручником

Усно: № 169, 173

Письмово: № 175, 179, 182, 184, 185

 

  1. Додаткові завдання

1) Укажіть внутрішні односторонні, внутрішні різносторонні та відповідні кути, якщо прямі АВ і СД перетинає січна МР.

2) Доведіть, що якщо внутрішні різносторонні кути рівні, то й відповідні кути також рівні.

 

V. Підсумки уроку

 

Учитель. Ми сьогодні, мандруючи казковим містом, допомагали Сашку знаходити необхідну інформацію і самі дізнались багато нового і корисного. Отож, давайте підсумуємо свої знання.

 

Вправа «Продовж речення»:

  1. Кути 4 і 5, 3 і 6 називаються …..
  2. Кути 4 і 6, 3 і 5 називаються …..
  3. Кути 1 і 5, 2 і 6, 3 і 7, 4 і 8 називаються ….
  4. Якщо при перетині двох прямих січною відповідні кути рівні,

     то прямі ….

5.  Якщо    при перетині двох прямих січною внутрішні різносторонні

      кути рівні, то прямі ….

6.  Якщо при перетині двох прямих січною сума внутрішніх

    односторонніх кутів дорівнює 180°,  то прямі …..

 

 

Рефлексія

Метод «Хвилинка хвальби».

 

Учитель.  Кожен учень повинен продовжити речення, яке починається такими словами: «Сьогодні я хочу похвалити себе за те, що…»

 

V. Домашнє завдання 

1. Завдання за підручником  §  9,   176, 186

 

 

Пов’язане зображення

 

 

docx
Додав(-ла)
Коваль Тамара
Додано
22 листопада 2022
Переглядів
208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку