Розробка уроку геометрії у 7 класі
«Кути, утворені за перетину двох прямих січною та їх властивості. Розв’язування вправ»
Мета:
навчальна: закріпити поняття кутів, що утворюються при перетині двох прямих січною; удосконалити вміння розв’язувати задачі з використанням поняття та властивостей цих кутів;
розвивальна: сприяти розвитку уваги, уяви учнів, логічного мислення, впевненості у своїх силах, відчутті успіху під час навчання, навичок самоконтролю та взаємоконтролю; сприяти розвитку потреби піклуватися про своє здоров’я;
виховна: виховувати доброзичливе відношення до колективу, активність, наполегливість, відповідальність та самостійність, дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь
Обладнання та наочність: зошити, підручники, картки із завданнями, мультимедійний комплекс, презентація до уроку
Хід уроку
І. Організаційний етап
(Слайд 1)
Слово вчителя. Сьогодні ми на уроці поринемо у царство кутів, які утворюються за перетину двох прямих січною. Повторимо назви цих кутів та їх властивості і будемо удосконалювати свою майстерність використовувати ці знання до розв’язування задач. Для цього нам знадобиться гарний настрій і впевненість у своїх силах. Отож, налаштувалися на позитивний лад, посміхнулися одне одному і вперед до знань! Почнемо свою роботу із перевірки домашнього завдання.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і вмінь
Вправа « Знайди помилку» (на дошці написані задачі із домашнього завдання, в яких навмисно допущенні помилки. Завдання учнів: знайти і виправити ці помилки)
(Слайд 2)
При перетині двох прямих січною утворюється 10 кутів, які мають спеціальні назви:
(Слайд 3) с
Мал. 1
ІІІ. Удосконалення знань і вмінь
1. Робота з підручником № 204, 210, 212
(учні працюють в парах: 1 – біля дошки, 1 – на місці; потім учень, який
виконував завдання на місці, аналізує правильність виконання завдання на
дошці)
Учитель. Ми маємо дбати про своє здоров’я, запобігати перевтомлюваності, а тому для відновлення енергії застосуємо вправи-енергізатори.
Вправа «Гаряча картоплина» ( в руки першому учаснику вчитель дає який-небудь предмет, який і є «гарячою картоплиною, і називає будь-який математичний термін. Учень повинен назвати інший математичний термін, який пов'язаний з попереднім і швидко передати «гарячу картоплину» іншому учаснику).
Вправа «Відгадай» (один із учнів говорить частину будь-якого правила, пов’язаного з темою уроку, а решта учнів повинні відгадати, про що йде мова).
Слово вчителя
Продовжуємо працювати за підручником: № 214, 217, 221
(Слайд 4)
Фізкультхвилинка «ХВИЛЯ» (учні по черзі встають під звук шуму моря)
(Слайд 5)
2. Додаткові завдання
Учитель. Ми всі знаємо, що шкідливі звички негативно впливають на організм людини. А тому маємо прагнути вести здоровий спосіб життя без шкідливих звичок. Розв’яжіть задачу і ви дізнаєтесь скільки хвилин життя забирає викурена сигарета:
а) один із внутрішніх односторонніх кутів, які утворилися за перетину двох паралельних прямих січною, дорівнює 290. Визначте у скільки разів другий кут більший від першого?
(Слайд 6)
Обчисліть величину кута і ви дізнаєтесь скільки років повноцінного життя забирає тютюн у курців.
б) величини внутрішніх односторонніх кутів, які утворилися за перетину двох паралельних прямих січною, відносяться як 1 8. Знайдіть величину меншого із кутів.
(Слайд 7)
Учитель. Користуватись мобільним телефоном дуже зручно, але не потрібно цим зловживати, тому що неконтрольоване використання мобільного телефону шкідливо впливає на здоров’я. Розв’яжемо наступну задачу і дізнаємося, який відсоток молодих людей мають проблеми зі слухом, тому що регулярно слухають музику через навушники.
в) один із внутрішніх односторонніх кутів, які утворилися за перетину двох паралельних прямих січною, дорівнює 1200. Визначте скільки відсотків становить його градусна міра від суми двох внутрішніх односторонніх кутів?
ІV. Підсумок уроку
Ось і закінчується наш урок, на якому ми активно працювали і удосконалювали вміння розв’язувати задачі з використанням понять та властивостей кутів, що утворюються при перетині двох прямих січною. Крім того, розширили свої знання про згубну дію тютюнопаління та неконтрольованого використання мобільного телефону на організм людини. Я надіюся що ці знання допоможуть вам обрати здоровий спосіб життя і зберегти своє здоров’я.
(Слайд 8)
Рефлексія
Вправа «Подякуємо одне одному за урок»
V. Домашнє завдання