Розробка уроку геометрії у 7 класі «Суміжні і вертикальні кути та їх властивості. Розв’язування вправ»

Про матеріал
Урок із застосуванням здоров’язберігаючих технологій. Здоров’я дітей – це загальна проблема медиків, педагогів і батьків. І розв’язання цієї проблеми також залежить від упровадження в навчальний процес здоров’язберігаючих технологій. Мета здоров’язберігаючих освітніх технологій навчання – забезпечити школяреві можливість збереження здоров’я за період навчання в школі, сформувати в нього необхідні знання, вміння і навички щодо здорового способу життя, навчити використовувати набуті знання в повсякденному житті.
Перегляд файлу

Розробка уроку геометрії у 7 класі

«Суміжні і вертикальні кути та їх властивості.  Розв’язування вправ»

 

Мета:

навчальна: закріпити поняття суміжних і вертикальних кутів; удосконалити вміння розв’язувати задачі з використанням поняття та властивостей вертикальних і суміжних кутів;

розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, уваги учнів, впевненості у своїх силах, відчутті успіху під час навчання, навичок самоконтролю та взаємоконтролю; сприяти розвитку потреби піклуватися про своє здоров’я;

виховна: виховувати доброзичливе відношення до колективу, активність, наполегливість,  відповідальність та самостійність, дбайливе ставлення до свого здоров’я.

 

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь

 

Обладнання та наочність: зошити, підручники, картки із завданнями, комп’ютер, презентація до уроку

 

(Слайд 1)                       

Епіграф:

 

                 Те, що я чую, я забуваю.

                 Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю.

                 Те, що я бачу, чую й обговорюю, я починаю розуміти.

                  Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок.

                                                                                                        Конфуцій                                                                                                                                                            

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап

Привітання

Перевірка присутності учнів на уроці

Слово вчителя

Зараз ми  45 хвилин будемо подорожувати чарівною та таємничою країною, яка має назву «Геометрія». Отож, я хочу всім вам побажати успіху в цій подорожі. І не тільки сьогодні на уроці, а завжди бути (Слайд 2)

 

Усміхненими

Спокійними

Прогресивними

Ініціативними

Хоробрими

 

І всі ці якості щодня будуть приносити вам успіх.

 

 (Слайд 3)

А успіх – це сума всіх досягнень, що повторюються кожного дня.

Отож,  вперед за досягненнями! І розпочнемо ми свою подорож із перевірки домашнього завдання.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і вмінь

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

 

Вправа « Знайди помилку» (на дошці написані задачі із домашнього завдання, в яких навмисно допущенні помилки. Завдання учнів: знайти і виправити ці помилки)

 

(Слайд 4)

2. Виконання усних вправ

  1. Прямі АМ і СЕ перетинаються в точці О, яка лежить між точками А і М і між точками С і Е. Чи утворилися при цьому вертикальні кути? Якщо так, то назвіть їх.
  2. На якому з малюнків 1-4 кути 1 і 2 є суміжними?

 

                                       1                                                                       

                                                                       1                                        2

     1             2     2                             2                              1

 

        Мал. 1                           Мал. 2                     Мал.3                         Мал. 4

 

(Слайд 5)

    3) Чи можуть два суміжні кути дорівнювати: а) 167° і 13°;

                                                                              б) 90° і 90°;

                                                                               в) 41° і 149° ?

     4) Чому дорівнює кут, якщо вертикальний із ним кут дорівнює 34° ?

     5) Два кути мають спільну вершину, кожен із цих кутів дорівнює 60° . Чи   

          обов’язково  ці кути вертикальні?

     6) Два кути мають спільну вершину. Перший кут дорівнює 40° , а другий –

          140° . Чи вертикальні ці кути?

 

 ІІІ. Удосконалення знань і вмінь

 

1. Робота з підручником    № 90, 92, 97, 99

    (учні працюють в парах: 1 – біля дошки, 1 – на місці; потім проводиться     взаємоперевірка)

 

 

Слово вчителя

Як відомо, сміх продовжує життя, а отже зберігає здоров’я. Тому на уроках математики, хоч це і серйозна наука, ми можемо собі дозволити хвилинку гумору ( учні по черзі готують гумористичну хвилинку)

(Слайд 6)

  Учень:

 Сталася халепа в Васі –

 Не розв’яже він задачі.

 Він і так, він і сяк,

 Не розв’яже аж ніяк.

 Чи учитель з глузду з’їхав?

 Чи це Вася не доїхав?

 Має він знайти кути,

 Та не прості, а вертикальні!

 Де ж узялися такі ?!

 Вася знає про кути,

      Що є вони прямі і гострі,

Є розгорнуті й тупі.

Що ж учитель хоче з нього?

Де йому знайти кути,

Не прямі, і не тупі,

А якісь аж вертикальні?!

Де шукати їх скажіть?

Просить Вася – допоможіть!

                  

Висновок: потрібно добре вчити систематично правила з математики і не буде так страшно шукати кути.

 

Слово вчителя

Продовжуємо працювати за підручником: № 113, 119

(Слайд 7)

Фізкультхвилинка

 

(Слайд 8)

2.Додаткові завдання

Слово вчителя

  1.            До потреб, які людина мусить задовольняти передусім, належить потреба у воді та їжі. Те, що ми їмо, впливає на наше фізичне, емоційне, інтелектуальне і навіть соціальне благополуччя. Від правильного харчування залежить стан здоров’я окремої людини і цілих народів. Отож, давайте сьогодні на уроці з’ясуємо: чому так важливо підліткам правильно харчуватися?

 

(Слайд 9)

Школярі мають дві специфічні особливості:

  1.   Школяр інтенсивно росте і розвивається. У нього величина основного обміну речовин 1,5-2 рази вища, ніж у дорослих.
  2.   Школяр має підвищене розумове навантаження, пов’язане з оволодінням шкільної програми та постійно зростаючим потоком інформації.

 

(Слайд 10)

     Ці дві особливості дітей-школярів вимагають особливо уважно ставитись до їх раціонального (правильного) харчування. У їжі містяться речовини, життєво необхідні нам від народження. Це білки, жири, вуглеводи, вітаміни та різноманітні мінеральні речовини. Низький зріст деяких народів – це наслідок нестачі білків у їжі.   Отож, розв’язавши слідуюче завдання, ви дізнаєтесь, яка щоденна добова потреба підлітків 11-13 років у (г):

 

а) білках :  знайдіть градусну міру більшого із суміжних кутів, якщо відомо, що різниця їх градусних мір дорівнює 20° ;

 

(Слайд 11)

б) жирах: знайдіть градусну міру більшого із суміжних кутів, якщо відомо, що їх градусні міри відносяться як  1,25 : 1;

 

в) вуглеводах: знайдіть суму мір вертикальних кутів, що утворилися за перетину двох прямих та плюс кут, величина якого дорівнює 40°.

 

(Слайд 12)

 Учитель.   Білки – це основний будівельний матеріал для організму

(молоко, сир, риба, м'ясо). Білки крові транспортують поживні речовини. Деякі білки (ферменти і гормони) регулюють обмін речовин та інші процеси в організмі.

 

(Слайд 13)

   Жири – найбагатше джерело енергії для організму. Вони захищають внутрішні органи від переохолодження, важливі для засвоєння деяких вітамінів, поліпшують смак продуктів, утворюють в організмі запаси, які використовуються під час голодування.

 

(Слайд 14)

   Вуглеводи дають відчуття ситості на тривалий час (хліб, картопля). Деякі вуглеводи допомагають швидко втамувати голод і подолати втому (фрукти, мед, цукор). Вуглеводи також сприяють нормалізації процесів травлення.

 

(Слайд 15)

Слово вчителя:

  1. З уроків біології ви знаєте, що у період росту та розвитку організму важливо забезпечити дитині необхідні вітаміни і мінерали для правильного формування скелета і підтримки ростового процесу, зміцненню імунітету, для забезпечення функціонування всіх процесів життєдіяльності.

Основні вітаміни для підлітка:

  1.   Вітамін Д
  2.   Вітаміни групи В
  3.   Вітамін А
  4.   Вітамін С
  5.   Вітамін Е
  6.   Вітаміни РР, К і Н

 

(Слайд 16)

   Отож, розв’язавши наступне завдання, ви дізнаєтесь, яка кількість вітаміну С потрібна підлітку на добу (мг):

 

а) знайдіть кути, які утворилися при перетині двох прямих, якщо сума двох із них дорівнює 140°. Чому дорівнює кут між цими прямими?

 

(Слайд 17)

Учитель. Важливим для підлітка є достатнє забезпечення організму вітаміном Д. Саме він необхідний для росту і підтримання здоров’я скелета.  Розв’язавши наступне завдання, ви дізнаєтесь, яка кількість вітаміну Д потрібна підлітку на добу (мкг):

 

б) один із суміжних кутів дорівнює 51°. У скільки разів градусна міра другого кута більша за градусну міру першого?

 

Слово вчителя:

Вітамін C (аскорбінова кислота)

 

 

Яка роль вітаміну С в організмі?

Це один з найвідоміших вітамінів. Необхідний для утворення сполучної та кісткової тканин, зубів, для загоєння ран та численних процесів метаболізму, наприклад, абсорбції заліза. В

У яких продуктах міститься вітамін С?

Джерелом вітаміну С в харчових продуктах є зелений перець, салат, проколі, брюссельська капуста, картопля, плоди шипшини, свіжі фрукти. Варіння, смаження, довге замочування, зливання води після варіння, повторне розігрівання їжі спричиняє значні втрати аскорбінової кислоти.

Чим загрожує брак вітаміну С і на що впливає його дефіцит?

Усім відома хвороба, що характеризує відсутність вітаміну С – цинга, яка  впродовж століть лютувала по всьому світу. Коли Васко да Гама, обігнувши Африку, плив до Індії, за час подорожі, що тривала десять з половиною місяців із 160 людей з його команди 100 померло від цинги, характерними симптомами якої були самовільні крововиливи. На незначний брак вітаміну С вказує постійна втомлюваність і слабкість, дратівливість, відсутність апетиту та втрата ваги. Підвищена потреба вітаміну С виникає у разі фізичних та розумових занять, підвищеної температури, стресів, захворювань, післяопераційної реабілітації.

Яка добова потреба вітаміну С?

Добова потреба вітаміну С для дітей становить, в залежності від віку, – 55-80 мг, для дорослих – 60 мг.

Які можливі наслідки передозування вітаміну С?

Тривале вживання вітаміну щоденно у кількості 1000 мг може викликати схильність до утворення ниркових каменів і підвищеного рівня заліза.

 

ІV. Підсумок уроку

Ось і підійшла до кінця наша подорож країною «Геометрією». Подорожуючи від міста до міста, ми з вами удосконалили вміння розв’язувати задачі з використанням поняття та властивостей вертикальних і суміжних кутів.

Розв’язуючи завдання, дізналися про роль їжі в житті людини і чому так необхідно дотримуватись раціонального харчування в підлітковому віці; розширили свої знання про корисність вітамінів, особливо в період розвитку організму і детальніше ознайомилися з дією вітамінів С та Д на організм людини.

Зрозуміло, що не всі ви у подальшому житті будете використовувати знання про суміжні і вертикальні кути, але всім вам потрібні знання про наш організм, щоб як найкраще дбати про своє здоров’я. І я надіюся, що інформація, яку ви отримали на уроці, допоможе вам у цьому. Тож будьте здорові!

 

Рефлексія

(Слайд 18)

Метод «Похвали свого сусіда». Кожен учень повинен продовжити речення:

«Сьогодні я хочу похвалити …(ім’я учня)………..  за те, що………..»

 

V. Домашнє завдання

  1. Завдання за підручником  § 5,6  93, 120.

Пов’язане зображення

 

docx
Додав(-ла)
Коваль Тамара
Додано
22 листопада 2022
Переглядів
300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку