Урок 15. Використання пристроїв для навчання: перегляд зображень (образотворче мистецтво), читання текстів (літературне читання, мови), слухання мелодій (музичне мистецтво).
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, презентація.
Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, GCompris, Інформатика. 1-й рік навчання.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учитель готує картки із зображенням пристроїв комп’ютера і показує їх по черзі учням. Учні мають назвати пристрій, визначити, чи належить він до пристроїв введення чи виведення інформації, та обґрунтувати відповідь.
Картки: монітор, миша, клавіатура, модем, принтер, планшет, системний блок, навушники.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель . Робота всіх частин комп’ютера і пристроїв була б неможлива без спеціально написаних програм. Комп’ютер працює за вибраною користувачем програмою. Програми створюють за допомогою «комп’ютерних» мов, які називають мовами програмування, їх вивчатимемо в старших класах.
На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з поняттям «програма», яке зустрічатиметься упродовж вивчення всього курсу інформатики.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Комп’ютер і програми — нерозлучні друзі. Комп’ютер завжди працює під керуванням програм. Програми керують діями комп’ютера, коли ти дивишся мультфільми, слухаєш музику тощо.
Після запуску програми на екрані монітора з’являється вікно комп’ютерної програми — обмежена рамкою прямокутна область екрана, в якій ти бачиш роботу даної програми.
У верхній частині вікна програми розташований Рядок заголовка.
Програми для перегляду зображень:
Для перегляду зображень можна використати такі пристрої:
планшет, телефон, комп'ютер та інші.
Програми для читання текстів:
Для читання текстів зручно використати такі пристрої, як планшет та електронна книга.
Програми для слухання мелодій:
Для слухання мелодій можна використати плеєр та смартфон.
Щоб завершити роботу з програмою можна скористатися кількома способами:
V. Засвоєння нових знань
VІ. Фізкультхвилинка
Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!
Прилетіли дві сороки.
Прискакали жабенята,
Стали у танку кружляти.
Прибігла лисонька —
Заграла на скрипочці.
Скре-ке-ке, ква-ква-ква!
Щоб спочила голова.
VІІ. Формування вмінь та навичок
Робота за комп’ютером
Учитель нагадує дітям правила техніки безпеки і пропонує виконати практичне завдання на комп’ютері. Можна запропонувати виконати вправи з курсу «Сходинки» (Збери малюнок), «Скарбниця знань», серія «Пізнайко» (на вибір учителя).
Гімнастика для очей
У середньому темпі виконати 3-4 кругових рухи очима в правий бік, стільки ж — у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь — на рахунок 1–6. Повторити 1-2 рази.
VIII. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування