Розробка уроку курсу «Сходинки до інформатики 2 клас»

Про матеріал
Урок курсу «Сходинки до інформатики 2 клас» з теми"Комп’ютери та їх застосування" є уроком узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок учнів про складові комп'ютера та застосування його у різних сферах життя і діяльності людини
Перегляд файлу

Розробка уроку курсу «Сходинки до інформатики 2 клас» учителя інформатики вищої кваліфікаційної категорії Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 28 Чернівецької міської ради Палійчук О.Д

Тема: Комп’ютери та їх застосування.

Мета:

  •                  узагальнити та систематизувати знання учнів про будову комп’ютера, сфери його застосування, основні прийоми роботи;
  •                  стимулювати пізнавальний інтерес учнів;
  •                  сприяти розвиткові природних здібностей та нахилів учнів.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань учнів.

Обладнання: мультимедійна презентація, комплекс комп’ютерних програм.

Хід уроку:

  1.                      Організаційний момент

Ось прийшли ми знов у клас,

Де чека  компютер нас.

Правила ми пригадаєм

Щось новеньке ми пізнаєм.

Нумо сіли всі рівненько

 І працюємо дружненько.

  1.                   Актуалізація опорних знань.

Доброго дня, друзі! Рада вітати вас у стінах кабінету. На нас чекає цікава мандрівка у країну Знань. Екскурсоводом буду я та мої помічники. Для того, щоб дізнатися над якою темою ми будемо працювати необхідно кросворд розгадати. Це зможе зробити той, хто гарно знає різноманітні пристрої. А щоб було цікавіше наше заняття ми проведемо у формі змагання.

Кросворд.

  1. Скромний сірий колобок 
    Довгий, тонкий проводок 
    Зверху на коробці 
    Дві великі кнопки 
    В тебе є хороша книжка, 
    А в комп'ютера є ......(мишка).
  2. В блоці цім живе процесор 
    Помічник він, не агресор 
    В ньому щось гуде, співає 
    Одним оком нам моргає. 
    Головний він недаремно, 
    А зовуть його .....(блок системний)
  3. Ось на нім комп'ютер пише 
    І малює без зупинки 
    Найцікавіші картинки 
    А влаштовує цей хор 
    Чарівник наш — ......(монітор)
  4. Ось я кнопку натискаю 
    І папір вже заправляю. 
    Він друкує без зупинки 
    Вірші, пісні і картинки 
    І швидкий він, наче спринтер 
    Відгадайте, що це ...(принтер)
  5. Є багато різних кнопок

І струнка статура.

Відгадайте, діти, що це?

Це …(клавіатура)

  1. Ця машина непроста:
    все зчита вона з листка,
    хоч малюнок чи фото,
    занесе усе в комп’ютер —
    … (сканер)
  2. Хочеш голос записати,
    а чи гарно заспівати,
    ти хутчій його бери —
    (мікрофоном) назови.

Ключове слово — комп’ютер.

  1.                Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Дійсно, сьогодні ми будемо пригадувати те, що ми знаємо про комп’ютер та способи керування ним. А допоможе нам у цьому наш гість.

  1.               Повторення та узагальнення вивченого.

Комп’ютер:  Я комп’ютер і всяк мене знає, кожен в домі мати бажає. Без мене ви, люди, ніяк, бо різні справи вирішувати мастак!

Учитель: Ой, не вихваляйся, комп’ютерику! А доведи на ділі, що це так!

Комп’ютер:  А я і не вихваляюся. Діти, чи знаєте ви професії людей, яким у роботі допомагає комп’ютер?

(діти називають професії, вчитель веде облік правильних відповідей)

Комп’ютер: Дякую, друзі! Переконалися, що я не перебільшував?

Учитель:  Дійсно. Використання комп’ютера допомагає багатьом людям швидше та якісніше виконати їхню роботу. Та хочу нагадати, що все це стало можливим завдяки одній поважній пані, яка керує роботою всіх пристроїв та інструктує їх. Як її звати ви дізнаєтеся відгадавши ребус:



 

Програма: Я — програма. Кожен знає, що без мене жоден комп’ютер не виконає жодного завдання. І тому ми  потоваришували з Комп’ютером, працюємо дружно і злагоджено, підтримуючи один одного. Сподіваюся і ви, діти, також є вірними друзями та помічниками своїх однокласників.

Учитель: Ось і добре. Скажіть, будь-ласка. А з роботою яких програмам ви вже познайомилися?

(діти дають відповіді)

Учитель: Чудово! А, які саме пристрої дозволяють нам керувати роботою програми та показують те, що відбувається у комп’ютері?

Щоб знайти відповідь на це запитання необхідно серед запропонованих пристроїв вибрати окремо пристрої введення та виведення.

(Дітям пропонується два пакети із зображеннями пристроїв комп’ютера серед яких вони вибирають пристрої певної групи, після чого відбувається представлення обраних.)

Учитель: Так, вірно. Ви чудово справилися із завданням. Нам необхідно трішки відпочити. Тому зараз проведемо невеличку фізхвилинку.

Фізхвилинка.

Хто ж там, хто вже так стомився?

І наліво нахилився.

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз,

Вгору трошки подивись.

Руки склали, як вітряк,

І покрутимося так.

Вище руки підійміть

І спокійно опустіть.

Будем дружно ми сідати

І до праці приступати.

Учитель: Підкажіть мені,  з будовою якого пристрою ми знайомилися на останньому уроці? (Клавіатури). Яка програма  допомагала нам запам’ятати розташування клавіш на клавіатурі? (Кіт риболов) Сьогодні ми продовжимо відпрацьовувати навички роботи з клавіатурою за допомогою цієї програми. Та перш ніж розпочати працювати за комп’ютером пригадайте  правила роботи за ним.
(Діти перелічують правила)

  1.                  Практична робота  з клавіатурним тренажером «Кіт риболов». По закінченні роботи виконуємо вправи для розвантаження очей.
  2.               Робота з зошитом: сторінка 25 вправа 2.
  3.            Підведення підсумків.

Учитель: Сьогодні ми пригадали та вивчили багато цікавого. Як підсумок нашого заняття пропоную вам скласти розповідь про пригоди наших гостей Комп’ютера та Програми.

Мені б хотілося дізнатися про ваш настрій. Для цього у  кожного з вас є два кружечки: червоний  означає, що на уроці ваші сподівання не справдилися, зелений — ви з користю та гарним настроєм провели урок. Поміркуйте та підніміть один із кружечків. Дякую.

Прошу моїх помічників підрахувати кількість правильних відповідей, щоб дізнатися хто переміг у наших змаганнях. Переможцю ми вручаємо лавровий вінок, як колись у Стародавній Греції вручали його переможцю олімпійських ігор. А, також, сподіваюся, що не зважаючи на те, хто переміг, у всіх вас …

Загадка

Коли все у тебе гарно.

Коли день пройшов не марно.

Наче квітка розквітаєш.

На обличчі її маєш.

Посміхаються вуста.

Що це? Відповідь проста. (Усмішка)

До побачення!

docx
Додано
22 грудня 2019
Переглядів
1902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку