УРОК № 44
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу «Україна в боротьбі за збереження державної незалежності (1919—1920 рр.)».
Мета: поглибити і систематизувати знання учнів; орієнтувати клас на перспективи просування у вивченні подальшого матеріалу; оцінити навчальні досягнення учнів.
Тип уроку: контроль знань.
Структура уроку
I. Організаційний момент,
II. Перевірка й оцінювання навчальних досягнень
III. Підсумки уроку
IV. Домашнє завдання
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент:
II. Перевірка і оцінювання навчальних досягнень.
I рівень ( 2 б)
1. ЗУНР надала військову підтримку Директорії: а) так; б) ні.
2. Установіть хронологічну послідовність подій.
□ Злука УНР і ЗУНР; □ Прийняття Конституції УСРР
3. Насильницьке втручання однієї чи кількох держав у внутрішні справи іншої держави називається:
а) інтервенцією; б) експропріацією; в) конфіскацією.
II рівень ( 2б)
4. Дайте визначення термінів (понять): «отаманщина», «федерація».
5.Назвіть посади зазначених історичних осіб: X. Раковський; М. Тухачевський; С. Каретников.
6. Визначте історичне явище, подію, особистість за описом:
а) приїхавши до Харкова на початку 1919 р., він, природжений дипломат, швидко опанував ситуацію;
б) у жовтні 1919 року А. Денікін змушений був кинути проти нього цілий армійський корпус і майже весь кінний корпус.
III рівень ( 3 б)
7. Установіть причинно-наслідкові зв'язки:
а) політика Директорії -4 падіння Директорії;
б) економічне і політичне становище України .
8. Виберіть правильні твердження. Обґрунтуйте свій вибір. Більшовики перемогли в громадянській війні, тому що:
а) мали підтримку більшості населення;
б) проводили політику «воєнного комунізму»;
в) зуміли створити боєздатну армію.
9. Заповніть таблицю.
РАДЯНСЬКО-ПОЛЬСЬКА ВІЙНА |
||
Причини |
Характер |
Підсумки |
|
|
|
IV рівень ( 4 б)
10. Що б ви порадили С. Петлюрі, аби не допустити розпаду армії УНР? Можливо, Директорія була приречена на поразку? Аргументуйте свою відповідь.
11. В Україні в період з 1992 по 1999 рік відбулися захисти майже шістдесяти дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата історичних наук, в яких досліджується період 1917— 1920 рр. Чим викликаний інтерес істориків до цієї теми? Які теми стосовно цього періоду ви обрали б для наукової роботи? Чому?
12. Підготуйтесь до участі в конференції «Махновський рух: правда і вигадки». Які проблемні питання ви б обрали і чому?
III. Підсумки уроку.
Учитель оцінює активність учнів на уроці, аналізує виконання завдань тощо.
IV. Домашнє завдання
Повторити головні підсумки національно-визвольних змагань у 1917—1920 рр.