Тема уроку. Контрольна робота за розділом «Шедеври європейської лірики І половини ХХ ст. » (за підручником - О.Ніколенко, Л.Ковальова, Л.Юлдашева «Зарубіжна література» 11 клас)
Мета уроку. Перевірити рівень засвоєння знань учнями 11 класу за розділом «Шедеври європейської лірики І половини ХХ ст.»: розмаїття течій модернізму, провідні ознаки літератури «срібної доби» російської поезії, особливості індивідуального стилю відомих поетів та їхній внесок щодо розвитку європейської лірики; визначення літературознавчих понять, вміння будувати письмове висловлювання.
Обладнання. Картки з тестовими завданнями.
Хід уроку
І. Актуалізація.
Вчитель. Ми закінчили вивчати розділ «Шедеври європейської лірики І половини ХХ ст.». Познайомилися з розмаїттям течій модернізму, провідними ознаками літератури «срібної доби» російської поезії, особливостями індивідуального стилю відомих поетів, поетичним новаторством Г.Аполлінера, Р.М.Рільке, В.Маяковського та Б.Пастернака. Познайомилися з новими літературними поняттями, дізналися про складні долі митців.
Вивчені нами поетичні твори допомагають зрозуміти складність розвитку європейської лірики І половини ХХ століття, замислитися над проблемами сьогодення, відчути силу мистецтва, зосередитися на пошуках прекрасного.
Контрольна робота спрямована на перевірку набутих вами знань та вмінь.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІІ. Підготовка до виконання завдань.
Вчитель роздає завдання, проводить інструктаж.
ІV. Виконання учнями тестових завдань контрольної роботи.
Тест
1.Представник авангардної поезії. Захоплення живописом, особливо кубізмом. Дружба з П. Пікассо мала великий вплив на його творчість.
А) Г.Аполлінер, Б) Р.М.Рільке, В) Ф.Г.Лорка.
2.Життя тісно пов’язане з Україною. Трагічне сприйняття революції та громадянської війни. Звинувачення в декадентстві. Антивоєнні вірші «Клятва», «Мужність». Кого це стосується?
А) А. Ахматова, Б) Б.Пастернак, В)В.Маяковський.
3.Вбачав своє покликання в наближенні світового майбутнього. З діда-прадіда – козак. Любив українську культуру. У вірші «Борг Україні» закликає вивчати українську мову, здобутки видатних українців.
А) А.Ахматова, Б) Б.Пастернак, В)В.Маяковський.
4.Лауреат Нобелівської премії 1958 року за значні досягнення у класичній поезії й прозі.
А) Г.Аполлінер, Б) А.Ахматова, В) Б.Пастернак, Г)Р.М.Рільке.
5.Встановити відповідність (1-Б, 2 – В, 3 – Г, 4 - А),
1.Імпресіонізм |
А)Початок ХХ ст. Росія. В центрі уваги людина в її духовному й історичному аспектах. Наповнення слів і символів новим змістом. М.Гумільов, О. Мандельштам, А. Ахматова |
2.Символізм |
Б)Відтворення особистих вражень і спостережень. Франція. ІІ половина ХІХ ст. Брати Гонкур, А.Доде, Гі де Мопассан, І.Бунін |
3.Експресіонізм |
В)Франція. ІІ половина ХІХ ст. Інтуїція, натяки й осяяння. Уникнення об’єктивних описів. П.Верлен, А.Рембо, Р.М.Рільке, О.Блок. |
4.Акмеїзм |
Г)Початок ХХ ст. Німеччина. Суб`єктивне світобачення світу. Драматичне зображення жахів війни. Тривога за долю людини. Е.Кірхнер, Б.Брехт, П.Куліш. |
6.Встановити відповідність. (1-Б, 2 – В, 3 – Г, 4 - А)
1.Імпресіонізм |
А)ХХ ст. Італія. Росія. Заперечення старої культури. Бунтарський дух. Пошук нових художніх засобів. В.Маяковський, І. Северянін, Б.Пастернак. |
2.Символізм |
Б)Відтворення особистих вражень і спостережень. Франція. ІІ половина ХІХ ст. Брати Гонкур, А.Доде, Гі де Мопассан, І.Бунін |
3.Дадаїзм |
В)Франція. ІІ половина ХІХ ст. Інтуїція, натяки й осяяння. Уникнення об’єктивних описів. П.Верлен, А.Рембо, Р.М.Рільке, О.Блок. |
4.Футуризм |
Г)Авангардистська течія. Заперечення будь-яких авторитетів і традицій. Швейцарія, Франція, США. П. Пікассо, В.Кандинський |
7. Встановити відповідність автора до поетичних рядків (1 – А, 2– В, 3 – Б)
1.Г.Аполлінер |
А)Любов сплива як та вода бігуча Любов сплива Життя хода тягуча Надія ж невгамовано жагуча. |
2.А.Ахматова |
Б)В усьому хочеться дійти До істин суті. В роботі, в пошуках мети, В сердечній смуті. |
3.Б.Пастернак |
В)Я тоді була з своїм народом. Там, де мій народ, на лихо був. |
8. Встановити відповідність поезії та змісту. (1 – В, 2 – Б, 3 - А)
1.Г.Аполлінер «Міст Мірабо» |
А)Справжній гімн високому коханню, союзу двох сердець. |
2.А.Ахматова «Реквієм» |
Б)Поетичне вшанування жертв сталінських репресій |
3.Б.Пастернак «Зимова ніч» |
В)Роздуми про життя та плин часу. |
9. Дайте розгорнуту відповідь на запитання.
Для чого потрібні зірки за поезією В. Маяковського ?
Тест (0,5)
1.Представник авангардної поезії. Захоплення живописом, особливо кубізмом. Дружба з П. Пікассо мала великий вплив на його творчість.
А) Г.Аполлінер, Б) Р.М.Рільке, В) Ф.Г.Лорка.
2.Життя тісно пов’язане з Україною. Трагічне сприйняття революції та громадянської війни. Звинувачення в декадентстві. Антивоєнні вірші «Клятва», «Мужність». Кого це стосується?
А) А.Ахматова, Б) Б.Пастернак, В)В.Маяковський.
3.Вбачав своє покликання в наближенні світового майбутнього. З діда-прадіда – козак. Любив українську культуру. У вірші «Борг Україні» закликає вивчати українську мову, здобутки видатних українців.
А) А.Ахматова, Б) Б.Пастернак, В)В.Маяковський.
4.Лауреат Нобелівської премії 1958 року за значні досягнення у класичній поезії й прозі.
А) Г.Аполлінер, Б) А.Ахматова, В) Б.Пастернак, Г)Р.М.Рільке.
5.Встановити відповідність ( по 0,5 - 2)
1.Імпресіонізм |
А)Початок ХХ ст. Росія. В центрі уваги людина в її духовному й історичному аспектах. Наповнення слів і символів новим змістом. М.Гумільов, О Мандельштам, А.Ахматова |
2.Символізм |
Б)Відтворення особистих вражень і спостережень. Франція. ІІ половина ХІХ ст. Брати Гонкур, А.Доде, Гі де Мопассан, І.Бунін |
3.Експресіонізм |
В)Франція. ІІ половина ХІХ ст. Інтуїція, натяки й осяяння. Уникнення об’єктивних описів. П.Верлен, А.Рембо, Р.М.Рільке, О.Блок. |
4.Акмеїзм |
Г)Початок ХХ ст. Німеччина. Суб`єктивне світобачення світу. Драматичне зображення жахів війни. Тривога за долю людини. Е.Кірхнер, Б.Брехт, П.Куліш. |
6.Встановити відповідність. ( по 0,5 - 2)
1.Імпресіонізм |
А)ХХ ст. Італія. Росія. Заперечення старої культури. Бунтарський дух. Пошук нових художніх засобів. В.Маяковський, І.Северянін, Б.Пастернак. |
2.Символізм |
Б)Відтворення особистих вражень і спостережень. Франція. ІІ половина ХІХ ст. Брати Гонкур, А.Доде, Гі де Мопассан, І.Бунін |
3.Дадаїзм |
В)Франція. ІІ половина ХІХ ст. Інтуїція, натяки й осяяння. Уникнення об’єктивних описів. П.Верлен, А.Рембо, Р.М.Рільке, О.Блок. |
4.Футуризм |
Г)Авангардистська течія. Заперечення будь-яких авторитетів і традицій. Швейцарія, Франція, США. П. Пікассо, В.Кандинський |
7. Встановити відповідність автора до поетичних рядків ( по 0,5 – 1,5)
1.Г.Аполлінер |
А)Любов сплива як та вода бігуча Любов сплива Життя хода тягуча Надія ж невгамовано жагуча. |
2.А.Ахматова |
Б)В усьому хочеться дійти До істин суті. В роботі, в пошуках мети, В сердечній смуті. |
3.Б.Пастернак |
В)Я тоді була з своїм народом. Там, де мій народ, на лихо був. |
8. Встановити відповідність поезії та змісту ( по 0,5 – 1,5)
1.Г.Аполлінер «Міст Мірабо» |
А)Справжній гімн високому коханню, союзу двох сердець. |
2.А.Ахматова «Реквієм» |
Б)Поетичне вшанування жертв сталінських репресій |
3.Б.Пастернак «Зимова ніч» |
В)Роздуми про життя та плин часу. |
9. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: для чого потрібні зірки за поезією В. Маяковського «Послухайте!»? ( 3 б.)
Послухайте!
щоб вони бyли? |
плаче гірко, |
Послухайте!
|