Тематичний день
«Що можна побачити в космосі ?»
І. Ранкова зустріч
1. Вітання. Вправа «Тепла долонька»
Любі учні, доброго ранку!
Заглядає Сонечко через фіранку!
Теплий промінчик в долоньки кладе,
Нехай сьогодні день чудовий буде!
II. Ознайомлення із темою та метою дня
2. Перегляд відео
- Пропоную вам переглянути відео і зробити висновок, куди ми сьогодні почнемо подорожувати.
- Чи знаєте ви, як називається простір, який ви бачили у відео? (Космос.)
- Правильно, це - космос. І саме там живе Сонце, саме туди ми будемо подорожувати протягом тижня. Але космос – це дуже великий простір. Він складається з галактик та міжгалактичного простору. Проте, щоб здійснити нашу подорож нам потрібні:
Засвистіла, полетіла,
Хвіст вогненний залишила. (Ракета)
Ми ракети, ми ракети,
Для польотів на планети.
На, яку ми захотіли,
Так на ту і полетіли.
4. Три, два, один.
Ми скафандри одягаємо,
Подорож у космос починаємо.
- Першим у нашому маршрутному листі стоїть Сонце. Тож доки ми будемо летіти до планет, розглянемо його в ілюмінаторі.
5. Вправа «Павутинка»
(Відповідає той хто зловив клубок. При передачі клубка обов’язково назвати ім’я того, кому передається.)
6. Гра «Ракети»
- Уявімо, що обручі – це ракети. В одну ракету може сісти менше 4.5.6…( на розсуд вчителя, так, щоб один учасник залишався без ракети) космонавти. Будемо говорити такі ж слова, які і код-запуску в ракету.
Ми ракети, ми ракети,
Для польотів на планети.
На, яку ми захотіли,
Так на ту і полетіли.
Число |
|
Місяць |
|
Рік |
|
День тижня |
|
Старт польоту |
|
Кількість учасників польоту |
|
Дата наступного польоту |
|
Погодні умови на землі |
|
Настрій |
|
III. Обмін інформацією. Робота над темою дня «Що можна побачити в космосі?»
Вчитель об’єднує дітей у команди, називаючи кольори башточки по порядку для кожної дитини. Дитина має взяти названий для неї колір з башточки та об’єднатись у команду з іншими дітьми, які мають такий самий колір. – Кожна команда отримує літеру, яку має викласти з цеглинок (К, О, С, М, О, С) – Після того, як літери викладені, команди називають їх та з усіх літер разом складають слово «КОСМОС».
Ой, як це чудово, послухайте, діти,
Що всім нам знайшовся притулок у світі.
Комети, планети чи метеори
орбіту свою зможуть легко знайти.
Оселю всього неживого живого
Словом … ти скоріше назви. (космос)
Що у світі найсвітліше, наймиліше, найтепліше.
В небі вдень воно гуляє, ніч приходить – спать лягає?
Сонце – це зірка, яка знаходиться найближче до Землі.
Подивіться на екран і скажіть, кому воно потрібне.
- У Сонця є велика космічна родина, навколо нього обертаються планети. Ця велика сім’я називається «Сонячна система». Які планети ви знаєте?
- Пропоную здійснити мандрівку до інших планет Сонячної системи.
- На чому можна полетіти у космос?
5. Вправа «Розпізнавання геометричних фігур». Конструювання ракети
- Давайте побудуємо ракету! Подивіться у лотки що стоять на партах.
Які геометричні фігури ви бачите? Викладіть ракету з цих фігур і наклейте на аркуш паперу, потім розшифруйте назву ракети і підпишіть.
2 3 1 4 5 |
2 3 1 6 5 4 |
3 2 1 4 6 5 |
4 5 3 1 2 6 |
7. Вправа «Обчислюй швидко»
Для цього викладіть картки, що лежать на столах у порядку зростання чисел (1-10). Молодці! Залишилося тільки ввести пароль: покладіть блакитний трикутник на число 7, жовтий прямокутник на число, яке більше від 4 на 1 (5), червоний круг на число, яке менше від 9 на 1 (8). Код = 758
Увага! На старт! 10, 9 , 8 … 1 – пуск.
Меркурій – найменша і найшвидша планета. На його поверхні безліч гір.
Венера – найгарячіша планета. Вона найближча сусідка нашої планети і її гарно видно на небі навіть без телескопа.
Земля – це наша чудова домівка. Вона не схожа на інші планети, адже тільки тут існує життя. Більшу частину поверхні Землю займають океани та моря, тому ще її називають блакитною планетою.
Марс – червона планета. На Марсі вирують найбільші пилові бурі, які можуть охоплювати всю планету і тривати місяцями.
8. Рухлива вправа
Ми в ракету дружно сіли (Імітування.)
І у космос полетіли. (Махи руками.)
Повз малі планети й зорі (Стрибки з обертанням руками)
Летимо як метеори. (Біг на місці)
Обігнали ми комету – (Стрибки на місці)
Повернулись на планету! (Повернення на місці)
Юпітер – гігант і найбільша планета Сонячної системи.
Сатурн – ще гігант, він відомий своїми кільцями, які складаються з льоду, заліза та каміння.
Уран – найхолодніша планета.
Нептун – ще один крижаний гігант і дуже повільна планета.
Але що це пролітає біля нас?
у небі хвостата ракета,
Ого, який шлейф! Та це ж справжня комета!
Комета із криги та каменю-пилу
Великий хвостище собі відростила.
У мене є зірки незвичайні вони з числами. З’єднайте синіми маркерами числа в порядку спадання.
Ми з’єднали числа в порядку спадання. Що утворилось?
IV. Підсумок дня. Рефлексія
Робота в щоденнику вражень