Розробка уроку "Космос"

Про матеріал
Мета: розширює уявлення дітей про космос, Сонячну систему; ознайомлює з моделлю Землі - глобусом; розвиває логічне мислення, увагу, мовлення, виховує інтерес до природи космосу.
Перегляд файлу

Тематичний день

«Що можна побачити в космосі ?»

І. Ранкова зустріч

1. Вітання. Вправа  «Тепла долонька»

Любі учні, доброго ранку!

Заглядає Сонечко через фіранку!

Теплий промінчик в долоньки кладе,

Нехай сьогодні день чудовий буде!

  • Сонечко найбільше зігріло долоньки ______ (ім’я учня), бо він стоїть найближче до віконця. Давайте спробуємо передати це тепло усім. Будемо бажати один одному доброго ранку за таким зразком: «Я бажаю доброго ранку (ім’я дитини) і дарую їй тепло своєї долоньки!»

 

II. Ознайомлення із темою та метою дня

  1. Створення проблемної ситуації
  • Кожен із вас до школи прийшов із дому.
  • А чи знаєте ви де живе Сонечко?(На небі.)
  • А де воно ночує? А хто сусіди у Сонечка?

2. Перегляд відео

- Пропоную вам переглянути відео і зробити висновок, куди  ми сьогодні почнемо подорожувати.

- Чи знаєте ви, як називається простір, який ви бачили у відео? (Космос.)

- Правильно, це - космос. І саме там живе Сонце, саме  туди ми будемо подорожувати протягом тижня. Але космос – це дуже великий простір. Він складається з галактик та міжгалактичного простору. Проте, щоб здійснити нашу подорож нам потрібні:

  1. Маршрутний лист

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Транспорт;
  2. Сміливість, впевненість в собі, міцне здоров’я і слухняність.
  • Маршрутний лист маємо. Всі необхідні риси характеру, сподіваюся також. А на чому ж полетимо? Які будуть пропозиції? (Зореліт, космічний корабель, ракета і т.д.)

 

  1. Відгадування загадки
  • Відгадайте загадку і дізнаємось, який транспорт нам допоможе.

Засвистіла, полетіла,

Хвіст вогненний залишила. (Ракета)

Пов’язане зображення

  • Отож, до запуску ракети залишився один крок: повторити слова-код запуску.

 

Ми ракети, ми ракети,

      Для  польотів на планети.

                                        На, яку ми захотіли,

                                        Так на ту і полетіли.

  • Спробуйте запам’ятати ці слова. (Учні кілька разів їх повторюють.)

 

4.       Три, два, один.

          Ми скафандри одягаємо,

          Подорож у космос починаємо.

- Першим у нашому маршрутному листі стоїть Сонце. Тож доки ми будемо летіти до планет, розглянемо його в ілюмінаторі.

Результат пошуку зображень за запитом "Сонце в космосі"

5. Вправа «Павутинка»

  •  Що ви дізнались про Сонце? Що запам’яталося найбільше?

(Відповідає той хто зловив клубок. При передачі клубка обов’язково назвати ім’я того, кому передається.)

 

6. Гра «Ракети»

- Уявімо, що обручі – це ракети. В одну ракету може сісти менше 4.5.6…( на розсуд вчителя, так, щоб один учасник залишався без ракети) космонавти. Будемо говорити такі ж слова, які і код-запуску в ракету.

                                          Ми ракети, ми ракети,

                                          Для  польотів на планети.

                                          На, яку ми захотіли,

                                          Так на ту і полетіли.

 

  1. Щоденні новини
  • Для того, щоб наша подорож була зафіксована документально, нам потрібно заповнити дані бортового комп’ютера.

Число

 

Місяць

 

Рік

 

День тижня

 

Старт польоту

 

Кількість учасників польоту

 

Дата наступного польоту

 

Погодні умови на землі

 

Настрій

 

 

III. Обмін інформацією. Робота над темою дня «Що можна побачити в космосі?»

  • Діти, подивіться на екран і послухайте музику. Подумайте, куди вона нас запрошує. (Звучить космічна музика)
  • Діти, в яку далеку подорож запрошує нас ця музика? Чому ви так думаєте? (Музика звучить загадково і таємниче, як космос.)

 

  1. Обмін інформацією за допомогою цеглинок LEGO

   Вчитель об’єднує дітей у команди, називаючи  кольори башточки по порядку для кожної дитини. Дитина має взяти названий для неї колір з башточки та об’єднатись у команду з іншими дітьми, які мають такий самий колір. – Кожна команда отримує літеру, яку має викласти з цеглинок (К, О, С, М, О, С) – Після того, як літери викладені, команди називають їх та з усіх літер разом складають слово «КОСМОС».

 

  1. Ознайомлення  учнів з буквою «К»
  • Викладіть слово космос із розсипаних букв-зірочок.
  • Яка перша буква в слові космос, який звук позначає?
  • Напишіть її у повітрі, пальчиком на піску, викладіть із камінчиків.
  • Сьогодні на уроці ми дізнаємось, що можна побачити в космосі, виконаємо багато цікавих завдань.

Ой, як це чудово, послухайте, діти,

Що всім нам знайшовся притулок у світі.

Комети, планети чи метеори

орбіту свою зможуть легко знайти.

Оселю всього неживого живого

Словом …  ти скоріше назви. (космос)

 

  • А що таке космос?
  • Так, це простір, що з усіх боків огортає нашу планету. Він безмежний, вічний, немає ні початку, ні кінця. Там суцільний морок, дуже холодно і темно, там немає повітря. Космос ще можна назвати зоряною країною, Всесвітом.
  • Та серед усіх зірок є одна, яка знаходиться найближче до нас – це …


Що у світі найсвітліше, наймиліше, найтепліше.

     В небі вдень воно гуляє, ніч приходить – спать лягає?

  • Так, це Сонце, а що таке сонце?

Сонце – це зірка, яка знаходиться найближче до Землі.

  • Що сонце дає природі і людям?
  • Щоб сталось, якби зникло Сонце? (Сонце дає світло і тепло рослинам, тваринам і людям, без Сонця неможливе життя на Землі.)
  • Давайте вирішимо, кому потрібне Сонце?

Подивіться на екран і скажіть, кому воно потрібне.

  • Ми добре виконали це завдання. Сонце підморгує нам і запрошує на рухливу вправу.

 

  1. Рухлива вправа (музична)

 

  1. Уявна подорож до Сонячної системи

- У Сонця є велика космічна родина, навколо нього обертаються планети. Ця велика сім’я називається «Сонячна система». Які планети ви знаєте?

- Пропоную здійснити мандрівку до інших планет Сонячної системи.

- На чому можна полетіти у космос?

 

5. Вправа «Розпізнавання геометричних фігур». Конструювання ракети

- Давайте побудуємо ракету! Подивіться у лотки що стоять на партах.

Які  геометричні фігури ви бачите? Викладіть  ракету з цих фігур і наклейте на аркуш паперу, потім розшифруйте назву ракети і підпишіть.

  • Екіпажі, розпочинайте будівництво ракет. (Викладають ракету на аркуші паперу і наклеюють її, роблять підпис – назву ракети.)

 

  1. Гра Шифрувальник»

 2 3 1 4 5
Т А С Р Т
 

2 3 1 6 5 4
О Г В К И Н
 

3 2 1 4 6 5
С И В О А Т
 

4 5 3 1 2 6
К А Л В У Н
 

 

  • Презентація роботи представниками екіпажів.

 

7. Вправа «Обчислюй швидко»     

  • Щоб наша ракета могла злетіти, треба запустити бортовий комп’ютер.

Для цього  викладіть  картки, що лежать на столах у порядку зростання чисел (1-10). Молодці! Залишилося тільки ввести пароль: покладіть блакитний  трикутник на число 7, жовтий прямокутник на число, яке більше від 4 на 1 (5), червоний круг на число, яке менше від 9 на 1 (8). Код = 758

  • Все готово! Система затвердила пароль.
  • Отже, займаєте зручніше місце у кораблях, ракети скоро виведуть нас у космос.

Увага! На старт! 10, 9 , 8 … 1  – пуск.

  • Наближаємося до першої планети Сонячної системи. Це …

Меркурій – найменша і найшвидша планета. На його поверхні безліч гір.

  • А ось зустрічає нас рожева  планета, вона називається…

Венера – найгарячіша планета. Вона найближча сусідка нашої планети і її гарно видно на небі навіть без телескопа.

  • Пролітаємо повз третю планету Сонячної системи, це … 
  • Діти, може ви знаєте як вона називається?

Земля – це наша чудова домівка. Вона не схожа на інші планети, адже тільки тут існує життя. Більшу частину поверхні Землю займають океани та моря, тому ще її називають блакитною планетою.

  • Наближаємось до четвертої планети Сонячної системи, це …

Марс – червона планета. На Марсі вирують найбільші пилові бурі, які можуть охоплювати всю планету і тривати місяцями.

  • Давайте зробимо зупинку на Марсі і потанцюємо з прибульцями.

 

8. Рухлива вправа

Ми в ракету дружно сіли             (Імітування.)

І у космос полетіли.                      (Махи руками.)

Повз малі планети й зорі              (Стрибки з обертанням руками)

Летимо як метеори.                       (Біг на місці)

Обігнали ми комету –                   (Стрибки на місці)

Повернулись на планету!             (Повернення на місці)

 

  • А ось і наступна п’ята планета, це смугастий …

Юпітер –  гігант і найбільша планета Сонячної системи.

  • Наближаємось до шостої  планети, це …

Сатурн – ще  гігант, він відомий своїми кільцями, які складаються з льоду, заліза та каміння.

  • Чекає нас сьома блакитна  планета Сонячної системи, це …

Уран  найхолодніша планета.

  • Наближаємось до восьмої планети, це …

Нептун – ще один крижаний гігант і  дуже повільна  планета.

  • Всі планети ми відвідали, пора повертатись на Землю.

Але що це пролітає біля нас?

  • Повз нас пролітає !

   у небі хвостата ракета,

   Ого, який шлейф! Та це ж справжня комета!

   Комета із криги та каменю-пилу

   Великий хвостище собі відростила.

  • А ось подивіться як багато зірок є у космосі.

У мене є зірки незвичайні вони з числами. З’єднайте синіми  маркерами  числа в порядку спадання.

  • Який малюнок вийшов? (Презентація роботи )

Ми з’єднали числа в порядку спадання.   Що утворилось?

  • А зірки у ваших роботах утворили сузір’я.  Сузір’я складається з найбільш яскравих зірок.
  • Завершується наша подорож, пора повертатись на нашу планету.

 

IV. Підсумок дня. Рефлексія

  • Де ми з вами побували?
  • Що бачили?
  • Які планети ви запам’ятали?
  • Що ви розкажете своїм друзям, батькам?
  • Що найбільше сподобалось?

Робота в щоденнику вражень

  • У космосі мене цікавить…
  • Я б хотів (ла) дізнатися про…
  • Космічний корабель, який здійснить мою мрію.

 

 

 

docx
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку