Урок розроблено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)
Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.
Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑якого навчального предмета.
Урок 33
Тема уроку. Малювання. Мовленнєвий етикет.
Мета уроку: закріплювати правила мовленнєвого етикету; вчити спілкуватися з однолітками; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки; пам'ять, фантазію, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність у процесі індивідуальної діяльності.
Обладнання: розфарбовка, кольорові олівці, мультимедійна презентація, відеофільм «Ввічливі слова», музична фізкультхвилинка.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Привітання.
Встаньте, діти, всі скоріше,
Усміхніться всім миліше.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Продзвенів дзвінок: «Дзелень!»
Намалюйте у повітрі рукою смайлик, який відображає ваш настрій
(Учні «малюють» настрій. Опитування)
– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні Королева Письма запрошує вас продовжити подорож у країну мовленнєвого етикету.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вчитися мовленнєвому етикету, збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; розвивати дрібну моторику руки.
ІV. Мовленнєва розминка.
1. Промовляння чистомовок.
Че-че-че,
Че-че-че –
Бабуся калачі пече.
Ча-ча-ча,
Ча-ча-ча –
Дай, бабусю, калача.
Чі-чі-чі,
Чі-чі-чі –
Їж, будь ласка, калачі.
Ічка-ічка-ічка: Ось глибока річка.
Ачка-ачка-ачка: Пливла по річці качка.
Єчки-єчки-єчки: Знесла вона яєчки.
Чат-чат-чат: Навиводить каченят.
Чить-чить-чить: Плавать діточок навчить.
Ічці-ічці-ічці: Попливуть разом по річці.
V. Актуалізація опорних знань.
VІ. Робота над темою уроку.
Мова чемна кожному приємна.
https://www.youtube.com/watch?v=ZMfa9q2vD0c
https://www.youtube.com/watch?v=sNvaWFmkuHE
VІI. Закріплення знань.
VІI. Підбиття підсумків. Рефлексія.
Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?
– Що найбільше сподобалося на уроці?
– Що було вам найцікавіше?
– Яке завдання було найважчим?
– Яке завдання найлегшим?
– До чого спонукав урок?
– З яким настроєм ви завершуєте урок?
Використані джерела
Інтернетресурси:
http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/606-zagadky-pro-frukty-ta-ovochi.html
https://parafia.org.ua/dytyacha-storinka/skoromovky-lohopedychni-chystomovky/
https://www.youtube.com/watch?v=ZMfa9q2vD0c