Урок розроблено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)
Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.
Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑якого навчального предмета.
Урок 34
Тема уроку. Розфарбовування. Інсценування римованих історій (пальчикові ігри).
Мета уроку: вчити інсценувати римовані історії, розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки; пам'ять, фантазію, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність у процесі індивідуальної та групової діяльності.
Обладнання: розфарбовка, кольорові олівці, мультимедійна презентація, музична пальчикова гра «В морі живе дельфін», зошит в клітинку.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Привітання.
Встаньте, діти, всі скоріше,
Усміхніться всім миліше.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Продзвенів дзвінок: «Дзелень!»
Намалюйте у повітрі рукою смайлик, який відображає ваш настрій
(Учні «малюють» настрій. Опитування)
– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні Королева Письма запрошує до країни театру.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо інсценувати римовані історії, збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; розвивати дрібну моторику руки, розфарбовувати, виконуючи творче математичне завдання.
ІV. Мовленнєва розминка.
1. Робота над скоромовкою. Промовляння «дощиком».
Ще дощ іде, періщить злива,
Щенятко вимокло, як плющ.
А щиглик щебетун щасливий,
Щебече пурхнувши на кущ.
V. Актуалізація опорних знань.
Довгий хвіст, короткі вуха.
А яка вона стрибуха!
По деревах стриб та стриб –
Ви догнать її могли б?
Ось затрималася трішки,
Понесла в зубах горішки
Й заховала у дуплі –
Там запаси немалі,
Працьовита, наче бджілка
І дбайлива дуже ….(білка).
І гр. Скласти розповідні речення про білку.
ІІ гр. Скласти питальні речення про білку.
ІІІ гр. Доберіть слова, що описують білку..
Лапки в боки, вгору вушка –
Скачуть білочки-подружки.
1,2,3,4,5 –
По гілках вони летять.
Кожен ранок на галяві,
Спритно роблять вільні вправи.
1,2,3,4,5 –
Люблять звірі рахувать.
VІ. Робота над темою уроку.
Театр, театр – це вічна гра,
Де долі переплетені героїв,
В комедії, у сміху, у спокої.
Тут радість й щастя нас переповняє,
Бо без театру нам життя не має!
https://www.youtube.com/watch?v=dTrh-br4rPU
Кожна група отримує завдання. Розучують римовані історії. Демонструють історію групою.
1 група. 2 група.
3 група. 4 група.
5 група. 6 група.
VІІ. Закріплення знань.
VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.
Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?
– Що найбільше сподобалося на уроці?
– Що було вам найцікавіше?
– Яке завдання було найважчим?
– Яке завдання найлегшим?
– До чого спонукав урок?
– З яким настроєм ви завершуєте урок?
– Діти, ви працювали старанно.
Тож урок пройшов не марно.
Працювали від душі,
Перший клас – ви молодці!!!
Використані джерела
Інтернетресурси:
http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/606-zagadky-pro-frukty-ta-ovochi.html
https://www.youtube.com/watch?v=ZMfa9q2vD0c