Урок розроблено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)
Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.
Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑якого навчального предмета.
Урок 30
Тема уроку. Викладання літер, силуетів різних предметів з насіння, ґудзиків, сірників. Складання й відгадування загадок.
Мета уроку: вчити складати та відгадувати загадки, викладати силуети різних предметів, літер з ґудзиків, насіння, сірників; декламувати напам’ять вірші; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки іграми з насінням, ґудзиками, сірниками; розвивати пам'ять, фантазію, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність у процесі групової, індивідуальної діяльності, роботи в парах.
Обладнання: коробки з насінням, ґудзиками, сірники, пластикові стаканчики, зошит з друкованої основи О. Нікулочкіної, зошит у клітинку, мультимедійна презентація.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Привітання.
Стали, діти, всі рівненько.
Посміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
Намалюйте у повітрі рукою смайлик, який відображає ваш настрій
(Учні «малюють» настрій. Опитування)
– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.
– Щоб усі ваші сподівання справдилися…
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні Королева Письма запрошує вас продовжити подорож у країну цікавих ігор та загадок.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо гратися з насінням, ґудзиками, сірниками, будемо вчитися складати загадки і їх розгадувати, декламувати напам’ять вірші, збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; розвивати дрібну моторику руки штрихуванням, виконаємо письмові завдання у зошиті.
ІV. Мовленнєва розминка.
1. Промовляння скоромовки «дощиком».
Гуска грає на гитарі,
Ґелготить гусак гагарі,
Горобець гука грака,
Ґава гатить гопака.
V. Актуалізація опорних знань.
Диво – птиця, хвіст горить,
До зірок вона летить.
(Ракета)
Звуковий аналіз слова РАКЕТА.
ЗБИРАЄМОСЯ В ПОЛІТ
Ми сідаємо до ракети,
щоб відкрить нові планети.
Іграшки за нами вслід:
— Хочем також у політ.
Одягайся, лялько Люда,
бо в польоті зимно буде.
Не забудь про рукавички
і закутай шарфом личко.
Г. Бойко
Хто літає в небесах?
Може нам знайомий птах:
А чи голуб, чи синиця?
Може, там летить літак,
Лине впевнено отак,
Розпростерши срібні крила,
Він прямує повен сили?
Ні, космічна ця ракета
Мчить до дальної планети:
Астронавт у ній летить,
Хай сміливцю пощастить!
VI. Робота над темою уроку.
У кожної групи є набір різного насіння (гарбузове, соняшника, кукурудзи). Завдання: розкласти насіння окремо у пластикові стаканчики.
Побудуйте свою ракету із сірників.
Оболонку чорну має
То його надійний щит.
Звуть же як… (метеорит).
Має голову і хвіст.
Це не тигр і не ракета.
Натякну вам по секрету (комета)
Матір-Землю зігріває.
Нам всміхається в віконце
Чарівне, гаряче… (сонце).
VІI. Підбиття підсумків. Рефлексія.
Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?
– Що найбільше сподобалося на уроці?
– Що було вам найцікавіше?
– Яке завдання було найважчим?
– Яке завдання найлегшим?
– До чого спонукав урок?
– З яким настроєм ви завершуєте урок?
Використані джерела
Інтернетресурси:
http://ped-kopilka.com.ua
http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/224-zagadki-ykraunskoj-movoj.html
http://gucluve2.zakosvita.com.ua/uk/news-1-4957/
http://www.dnz547.edukit.kiev.ua/metodichnij_kabinet/inshi_virshi_po_temi/
https://pustunchik.ua/ua