• Розробка уроку курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку зв’язного мовлення)», 1 клас. «Вирізування ножицями. Основні прийоми вирізування. Складання й відгадування зага

Про матеріал

Урок розроблено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)

Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.

Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑яко­го навчального предмета.

Перегляд файлу

Урок 31

Тема уроку. Вирізування ножицями. Основні прийоми вирізування. Складання й відгадування загадок.

Мета уроку: вчити основним прийомам вирізування; закріплювати вміння складати загадки та розв’язувати їх; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки; пам'ять, фантазію, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність у процесі групової, індивідуальної діяльності.

 

Обладнання: кольоровий папір, ножиці, люмографи, альбом, кольорові олівці, мультимедійна презентація.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

 Привітання.

Стали, діти, всі рівненько.

Посміхнулися гарненько.

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

  • Подаруйте мені свої гарні, милі, світлі усмішки!
  •       У мене зараз дуже гарний настрій. А у вас?

Намалюйте у повітрі рукою смайлик, який відображає ваш настрій

 

 

 

 

 

 

(Учні «малюють» настрій. Опитування)

– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.

  • А чого ви очікуєте від нашого уроку? (Учні відповідають.)

– Щоб усі ваші сподівання справдилися…

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні  Королева Письма запрошує вас продовжити подорож у країну цікавих загадок.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

      Сьогодні на уроці ми будемо вчитися основним прийомам вирізування, виріжимо прості форми предметів з кольорового паперу за шаблонами; будемо продовжувати вчитися складати загадки і їх розгадувати, збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; розвивати дрібну моторику руки штрихуванням, виконаємо письмові завдання у зошиті.

ІV.  Мовленнєва розминка.

1. Промовляння скоромовки «дощиком».

 

Сонце сіло на сосну,

Сонце мовило: «Засну!».

Сосни сонечко гойдали,

Сосни сонечко благали:

  • Сонце, сонечко, не треба.

Сонце, темно нам без тебе!

  • Який звук часто чуємо?
  • Якою буквою позначаємо цей звук?
  • Напишіть у повітрі велику(маленьку) букву Сс.
  • Напишіть носиком велику літеру С.
  • Напишіть у повітрі рукою слово СОНЦЕ.

V. Актуалізація опорних знань.

1. Відгадування загадки.

Загадаю діти вам:

Всю роботу робить сам –

Розвантажує вантаж,

Ночувати йде в гараж.

                                       (Самоскид)

2. Словник.

Самоскид - вантажний автомобіль для перевезення вантажу з відкидним кузовом.

  1. Вправа на розвиток дрібної моторики руки.

Побудова предметів (за допомогою люмограрфа). Штрихування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Фізкультхвилинка.

Біля кожної машини

Перевіримо ми шини.

(Присідання з імітацією рухів).

Ми качаєм, ми качаєм.

Свої шини надуваєм.

(Нахили вперед з імітацією рухів).

Не бува аварій в нас,

Бо є шини пор запас.

(Руки на поясі, повороти вліво-вправо)

Стук-дзень, стук-дзень, із дим, із дим цілий день.

(Довільна ходьба з імітацією рухів).

А ось і наші гаражі, заїжджайте чимскоріш.

(Діти сідають на стільчики).

V. Робота над темою уроку.

  1. Ознайомлення з основними прийомами вирізування.

Картинки по запросу основні прийоми  вирізування ножицями  

  1. Картинки по запросу основні прийоми  вирізування ножицямиПідготовка робочого міста. Повторення правил безпечної роботи з ножицями.

 

  1. Індивідуальна робота. Вирізування за шаблонами геометричних фігур.
  • Назвіть геометричні фігури, шаблони яких лежать у вас на парті.
  • Обведіть шаблон простим олівцем на кольоровому папері, виріжте і навантажте свій самоскид (приклейте).
  1. Презентація власних робіт.
  2. Гімнастика для пальчиків. Пальчикові ігри.

F:\мої розробки уроків каліграфії, 1 клас\графічні диктанти малюнки\14_638.jpgF:\мої розробки уроків каліграфії, 1 клас\графічні диктанти малюнки\-15-638.jpg

 

VІ. Закріплення знань.     

  1. Повторення алгоритму складання загадок.

F:\мої розробки уроків каліграфії, 1 клас\графічні диктанти малюнки\загадка.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота в групах. Складання загадок.

Завдання групи отримують в конвертах.

1 група – складає загадку про ведмедика.

2  група - складає загадку про зайчика.

3  група - складає загадку про вовка.

4  група - складає загадку про білочку.

5  група - складає загадку про лисичку.

  1. Презентація  групової роботи. Читання складених загадок і їх розгадування дітьми інших груп.

VIІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?

– Що найбільше сподобалося на уроці?

– Що було вам найцікавіше?

– Яке завдання було найважчим?

– Яке завдання найлегшим?

– До чого спонукав урок?

– З яким настроєм ви завершуєте урок?

 

Використані джерела

Інтернетресурси:

http://www.pochatkivec.ru/2013/07/blog-post_9953.html

docx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
1489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку