Урок розроблено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)
Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.
Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑якого навчального предмета.
Урок 31
Тема уроку. Вирізування ножицями. Основні прийоми вирізування. Складання й відгадування загадок.
Мета уроку: вчити основним прийомам вирізування; закріплювати вміння складати загадки та розв’язувати їх; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки; пам'ять, фантазію, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність у процесі групової, індивідуальної діяльності.
Обладнання: кольоровий папір, ножиці, люмографи, альбом, кольорові олівці, мультимедійна презентація.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Привітання.
Стали, діти, всі рівненько.
Посміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
Намалюйте у повітрі рукою смайлик, який відображає ваш настрій
(Учні «малюють» настрій. Опитування)
– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.
– Щоб усі ваші сподівання справдилися…
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні Королева Письма запрошує вас продовжити подорож у країну цікавих загадок.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо вчитися основним прийомам вирізування, виріжимо прості форми предметів з кольорового паперу за шаблонами; будемо продовжувати вчитися складати загадки і їх розгадувати, збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; розвивати дрібну моторику руки штрихуванням, виконаємо письмові завдання у зошиті.
ІV. Мовленнєва розминка.
1. Промовляння скоромовки «дощиком».
Сонце сіло на сосну,
Сонце мовило: «Засну!».
Сосни сонечко гойдали,
Сосни сонечко благали:
Сонце, темно нам без тебе!
V. Актуалізація опорних знань.
1. Відгадування загадки.
Загадаю діти вам:
Всю роботу робить сам –
Розвантажує вантаж,
Ночувати йде в гараж.
(Самоскид)
2. Словник.
Самоскид - вантажний автомобіль для перевезення вантажу з відкидним кузовом.
Побудова предметів (за допомогою люмограрфа). Штрихування.
Біля кожної машини
Перевіримо ми шини.
(Присідання з імітацією рухів).
Ми качаєм, ми качаєм.
Свої шини надуваєм.
(Нахили вперед з імітацією рухів).
Не бува аварій в нас,
Бо є шини пор запас.
(Руки на поясі, повороти вліво-вправо)
Стук-дзень, стук-дзень, із дим, із дим цілий день.
(Довільна ходьба з імітацією рухів).
А ось і наші гаражі, заїжджайте чимскоріш.
(Діти сідають на стільчики).
V. Робота над темою уроку.
VІ. Закріплення знань.
Завдання групи отримують в конвертах.
1 група – складає загадку про ведмедика.
2 група - складає загадку про зайчика.
3 група - складає загадку про вовка.
4 група - складає загадку про білочку.
5 група - складає загадку про лисичку.
VIІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.
Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?
– Що найбільше сподобалося на уроці?
– Що було вам найцікавіше?
– Яке завдання було найважчим?
– Яке завдання найлегшим?
– До чого спонукав урок?
– З яким настроєм ви завершуєте урок?
Використані джерела
Інтернетресурси:
http://www.pochatkivec.ru/2013/07/blog-post_9953.html