Урок розроблено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)
Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.
Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑якого навчального предмета.
Урок 32
Тема уроку. Вирізування симетричних форм. Мовленнєвий етикет.
Мета уроку: ознайомити учнів із поняттям «симетричне вирізування» вчити правильно вирізувати фігури симетричної форми; ; вчити правилам мовленнєвого етикету; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки; пам'ять, фантазію, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність у процесі групової, індивідуальної діяльності.
Обладнання: кольоровий папір, ножиці, кольорові олівці, мультимедійна презентація.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Привітання.
Намалюйте у повітрі рукою смайлик, який відображає ваш настрій
(Учні «малюють» настрій. Опитування)
– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.
– Щоб усі ваші сподівання справдилися…
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні Королева Письма запрошує вас продовжити подорож у країну мовленнєвого етикету.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вирізувати прості симетричні форми предметів з кольорового паперу за шаблонами; будемо вчитися мовленнєвому етикету, збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; розвивати дрібну моторику руки.
ІV. Мовленнєва розминка.
1. Промовляння скоромовки «дощиком».
Хоче дівчинка Харитя
Хмарку в гості запросити.
На хатинку Харитинки.
V. Актуалізація опорних знань.
Подивіться уважно на малюнок метелика.
Сядьте зручніше, заплющить очі, розслабтеся. Уявіть себе на природі у лузі. Уявіть себе метеликом на квітці, яка найбільше вам до вподоби. Ви втомлені, крильця ваші опустилися, їм важко від пилу і втоми. Але ось на небі з'явилась хмаринка, і з неї на вас полив теплий літній дощик. Краплі дощу змивають з вас все те, що вас обтяжувало, вам заважало. Вам стає легше. Ви вдихнули свіжого повітря, звільнилися від турбот. І ось виглянуло яскраве, тепле сонечко, воно висушило ваші крильця, немов руки, вони потягнулися вверх, до сонечка. На душі у вас стає чисто, тепло і затишно. Ви чуєте спів пташок, відчуваєте красу природи і радість життя.
Природа відіграє важливу роль у житті людини. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала та хвилює людину. Але досконалішим творінням природи є метелики. Вони, як музика, створюють піднесений настрій, надихають на творчість.
За древньою легендою ацтеків – метелики передають наші бажання небесам, і якщо прошепотіти метелику своє бажання, воно неодмінно здійсниться.
Деякі метелики забарвлені в захисний колір, щоб личити за кольором до довкілля і легко ховатися в ньому. Багато яскраво забарвлених метеликів неїстівні для птахів, які, у свою чергу, уникають їх, а інші метелики рятуються тим, що прагнуть здаватися схожими на неїстівних. Серед найкрасивіших метеликів, безперечно, павине око.
Яскраві кольори та узори на крильцях метеликів стали причиною виникнення їх другої назви – «літаючі квіти».
Древні римляни вважали, що метелики – це квіти, які зірвав вітер.
Веселий метелик під дощик попав,
І крильця йому вітерець обтріпав.
Метелику прикро. Та хай не сумує –
Ще краще крильцята йому намалюєм.
Ми метелики чудові,
Маєм крильця кольорові.
Над квітами літаємо,
Утоми ми не знаємо.
Пташечку злякалися,
Під квіточку сховалися.
VІ. Робота над темою уроку.
VIІ. Закріплення знань.
Мовний етикет – правила ввічливого спілкування і мовної поведінки. Уміння володіти мовним етикетом допомагає досягненню авторитету, довіри і поваги до себе.
https://www.youtube.com/watch?v=YXzFriRGWiM
VIIІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.
Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?
– Що найбільше сподобалося на уроці?
– Що було вам найцікавіше?
– Яке завдання було найважчим?
– Яке завдання найлегшим?
– До чого спонукав урок?
– З яким настроєм ви завершуєте урок?
Використані джерела
Інтернетресурси:
http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/606-zagadky-pro-frukty-ta-ovochi.html