• Розробка уроку курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку зв’язного мовлення)», 1 клас. «Вирізування симетричних форм. Мовленнєвий етикет».

Про матеріал

Урок розроблено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)

Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.

Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑яко­го навчального предмета.

Перегляд файлу

Урок 32

Тема уроку. Вирізування симетричних форм. Мовленнєвий етикет.

Мета уроку:  ознайомити учнів із поняттям «симетричне вирізування» вчити правильно вирізувати фігури симетричної форми; ; вчити правилам мовленнєвого етикету; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки; пам'ять, фантазію, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність у процесі групової, індивідуальної діяльності.

 

Обладнання: кольоровий папір, ножиці, кольорові олівці, мультимедійна презентація.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

 Привітання.

  • Встаньте, дітки, всі рівненько,
  • Посміхніться всі гарненько.
  • Посміхніться всі до мене,
  • Посміхніться і до себе.
  • Привітайтесь: Добрий день!
  • Хай гарно розпочнеться новий день!
  • Подаруйте мені свої гарні, милі, світлі усмішки!
  •       У мене зараз дуже гарний настрій. А у вас?

Намалюйте у повітрі рукою смайлик, який відображає ваш настрій

 

 

 

 

 

 

(Учні «малюють» настрій. Опитування)

– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.

  • А чого ви очікуєте від нашого уроку? (Учні відповідають.)

– Щоб усі ваші сподівання справдилися…

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні  Королева Письма запрошує вас продовжити подорож у країну мовленнєвого етикету.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

      Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вирізувати прості симетричні форми предметів з кольорового паперу за шаблонами; будемо вчитися мовленнєвому етикету, збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; розвивати дрібну моторику руки.

ІV.  Мовленнєва розминка.

1. Промовляння скоромовки «дощиком».

 

Хоче дівчинка Харитя

Хмарку в гості запросити.

  • Хай подивиться хмаринка

На хатинку Харитинки.

  • Який звук часто чуємо?
  • Якою буквою позначаємо цей звук?
  • Напишіть у повітрі букву Х
  • Напишіть носиком (плечиком)літеру Х.
  • Напишіть у повітрі рукою слово ХМАРА.

V. Актуалізація опорних знань.

  1. Ознайомлення з поняттям «симетрія».

Подивіться уважно на малюнок метелика.

  • Яку форму має тулуб? (Два з'єднаних між собою витягнутих овали.)
  • Яку форму мають крильця? (Овальну або округлу.)
  • Скільки крил має метелик? (4 — 2 великих і 2 маленьких.)
  • Звідки починаються крила? (З середини тулуб там де з'єднуються два овали.)
  • Зверніть увагу, чи однакові за розміром крила метелика? (Так. Тіло метелика однакове з обох боків.)
  • Це явище називають симетрією. Кажуть так: «Тіло метелика симетричне».
  • За допомогою симетрії людина намагалася пояснити та створити порядок, красу та досконалість.
  • Коли ми дивимося у дзеркало, ми спостерігаємо своє відображення. Це приклад дзеркальної симетрії.
  1. У світі цікавого.

Сядьте зручніше, заплющить очі, розслабтеся. Уявіть себе на природі у лузі. Уявіть себе метеликом на квітці, яка найбільше вам до вподоби. Ви втомлені, крильця ваші опустилися, їм важко від пилу і втоми. Але ось на небі з'явилась хмаринка, і з неї на вас полив теплий літній дощик. Краплі дощу змивають з вас все те, що вас обтяжувало, вам заважало. Вам стає легше. Ви вдихнули свіжого повітря, звільнилися від турбот. І ось виглянуло яскраве, тепле сонечко, воно висушило ваші крильця, немов руки, вони потягнулися вверх, до сонечка. На душі у вас стає чисто, тепло і затишно. Ви чуєте спів пташок, відчуваєте красу природи і радість життя.

Природа відіграє важливу роль у житті людини. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала та хвилює людину. Але досконалішим творінням природи є метелики. Вони, як музика, створюють піднесений настрій, надихають на творчість.

За древньою легендою ацтеків – метелики передають наші бажання небесам, і якщо прошепотіти метелику своє бажання, воно неодмінно здійсниться.

Деякі метелики забарвлені в захисний колір, щоб личити за кольором до довкілля і легко ховатися в ньому. Багато яскраво забарвлених метеликів неїстівні для птахів, які, у свою чергу, уникають їх, а інші метелики рятуються тим, що прагнуть здаватися схожими на неїстівних. Серед найкрасивіших метеликів, безперечно, павине око.

Яскраві кольори та узори на крильцях метеликів стали причиною виникнення їх другої назви – «літаючі квіти».

Древні римляни вважали, що метелики – це квіти, які зірвав вітер.

 

  1. Практична робота. Симетричне домальовування метелика.

Веселий метелик під дощик попав,

І крильця йому вітерець обтріпав.

Метелику прикро. Та хай не сумує –

Ще краще крильцята йому намалюєм.

 

Картинки по запросу фізкультхвилинка про метеликаКартинки по запросу намалювати метелик

 

  1. Фізкультхвилинка.

Ми метелики чудові,

Маєм крильця кольорові.

Над квітами літаємо,

Утоми ми не знаємо.

Пташечку злякалися,

Під квіточку сховалися.

VІ. Робота над темою уроку.

  1. Пояснення вчителя із показом алгоритму роботи:
  • Беремо папір квадратної форми.
  • Згинаємо папір навпіл.
  • Обводимо контури однієї із симетричних частин фігури.
  • Вирізуємо.
  • Розгорнувши папір, дістанемо фігуру, що складається з двох однакових, тобто симетричних частин.
  1. Підготовка робочого міста. Повторення правил безпечної роботи з ножицями.
  2. Самостійне виконання роботи. Вирізування метелика.
  3. Представлення робіт учнів. Наклеювання метеликів. Створення плакату «Метеликова галявина».

Картинки по запросу фізкультхвилинка про метелика

  1. Гімнастика для пальчиків. Пальчикові ігри.

F:\мої розробки уроків каліграфії, 1 клас\графічні диктанти малюнки\14_638.jpgF:\мої розробки уроків каліграфії, 1 клас\графічні диктанти малюнки\-15-638.jpg

 

VIІ. Закріплення знань.     

  1. Гра «Порахуй і порівняй»
  • Скільки великих метеликів? (12)
  • Скільки маленьких метеликів? (13)
  • Яких метеликів більше і на скільки?
  • Складіть задачу на знаходження суми.
  1. Ознайомлення з поняттям «мовний етикет».

Мовний етикет – правила ввічливого спілкування і мовної поведінки. Уміння володіти мовним етикетом допомагає досягненню авторитету, довіри і поваги до себе.

  1. Вивчення правил спілкування. Перегляд відео.

https://www.youtube.com/watch?v=YXzFriRGWiM

VIIІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?

– Що найбільше сподобалося на уроці?

– Що було вам найцікавіше?

– Яке завдання було найважчим?

– Яке завдання найлегшим?

– До чого спонукав урок?

– З яким настроєм ви завершуєте урок?

 

Використані джерела

Інтернетресурси:

http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/606-zagadky-pro-frukty-ta-ovochi.html

docx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
1107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку