Уроки створено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)
Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.
Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑якого навчального предмета.
Урок 24
Тема уроку. Аплікація. Пальчикові ігри.
Мета уроку: вчити робити аплікацію з ватних дисків; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки пальчиковими іграми, роботою з бумагою, обведенням по контуру малюнка; розвивати комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність, акуратність у процесі самостійної діяльності.
Обладнання: малюнок із контурним зображенням сніговика, кольорові олівці, ватні диски, картон А-4 синього кольору, ножиці, клей; мультимедійна презентація.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Посідали всі тихенько,
Спинки підтягли рівненько,
Одне одному всміхнулись
І до мене повернулись.
Подаруйте мені свої гарні, милі, світлі усмішки!
Намалюйте у повітрі рукою смайлик, який відображає ваш настрій
(Учні «малюють» настрій. Опитування)
– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні Королева Письма запрошує вас до подорожі у країну Аплікації.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми зробимо сніговита із ватних дисків, будемо збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; розвивати дрібну моторику руки, пограємося з пальчиками.
ІV. Мовленнєва розминка.
Принеси, синку, синьку,
Підсиніть, мама, косинку,
Підсиніть собі сорочку.
Принеси синьку, синочку.
V. Актуалізація опорних знань.
Він – не лялька й не людина,
На снігу стояти звик
В нього ніс – смачна морквина,
Хто це? Звісно, … (сніговик).
У холодну зимню пору
Стоїть бабця серед двору.
У бабусі біла шуба,
Діткам бабця мила й люба,
З ними грається охоче,
Та до хати йти не хоче. (Баба Снігова)
Поділити слово СНІГОВИК на склади, назвати голосні звуки.
3. Бесіда про зимові дитячі ігри.
- У які ігри любите грати взимку на вулиці?
- Чи любите ви ліпити снігову бабу?
4. Обведення сніговика по контуру кольоровими олівцями.
- Допоможіть хлопчику та дідусеві зліпити сніговита. Обведіть по контуру сніговика синім олівцем. Домалюйте йому шапку.
- Із яких геометричних фігур складається сніговик?
Взимку холодно у лісі.
Всі дерева голі й лисі.
Білка ж гарне хутро має,
Ще й зарядка зігріває.
Зранку хутко із дупла —
Зігріватись до тепла.
Поскакає по гілках,
Побігає по стежках,
На всі боки прогиналась,
Лосів в лісі роздивлялась.
Плечі добре розрівняли
І за парти посідали.
VI. Робота над темою уроку.
1. Повторення правил роботи з ножицями і клеєм.
Правила користування ножицями
1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.
2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.
3) Не тримай ножиці вістрями догори.
4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.
6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.
Правила користування клеєм
1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.
3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.
4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.
VIІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.
Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?
– Що найбільше сподобалося на уроці?
– Що було вам найцікавіше?
– Яке завдання було найважчим?
– Яке завдання найлегшим?
– До чого спонукав урок?
– З яким настроєм ви завершуєте урок?
Використані джерела
Інтернетресурси:
http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-snigovika/