Ознайомлення учнів з казками про тварин; вчити впізнавати в них людей; розвивати вміння аналізувати вчинки героїв, давати їм оцінку, робити висновки; розвивати уміння визначати тему й основну думку твору; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уявлення дітей про навколишній світ, своє місце в ньому; вчити використовувати набуті знання в повсякденному житті; виховувати любов до рідної мови.
Дата ___________________ Клас __________________
Тема: Казки про тварин. Тема і основна думка твору. Українська народна казка «Лисиця та Рак».
Мета: продовжити ознайомлення учнів з казками про тварин; вчити впізнавати в них людей; розвивати вміння аналізувати вчинки героїв, давати їм оцінку, робити висновки; розвивати уміння визначати тему й основну думку твору; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уявлення дітей про навколишній світ, своє місце в ньому; вчити використовувати набуті знання в повсякденному житті; виховувати любов до рідної мови.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Побажати одне одному успіхів на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Ходить Петрик над ставком - хоче дружби з гусаком.
Марно він старається – цей гусак кусається.
Ґава гаву запитала: - Ти на ганок не літала?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
КААЗК – казка
СИЦЯИЛ – лисиця
ТРИХА – хитра
ШЕЛНІК – клешні.
(Зробити висновок, що заголовок може виражати тему тексту).
мабуть дивився
забарилася розкрила
лисиччиного дивився
чимчикує напевне, либонь
позирав належить лисиці
роззявила йде повільно, плететься
онде он там
підібгав підігнув
V. Підсумок уроку.
- Яку казку читали на уроці?
- Доведіть,що казки «їжак та Заєць» і «Лисиця та Рак» - це казки про тварин.
- Які людські риси засуджуються в казці?
- Яку пораду дали б Лисичці аби вона надалі не потрапляла в такі історії?
VІ. Домашнє завдання.
С. 9 – 10, читати і переказувати казку.
Поділити текст на частини. Дібрати заголовок до кожнї із частин.