Розробка уроку літературного читання у 3 класі "Тема і основна думка твору. Українська народна казка "Лисиця і Рак"

Про матеріал

Ознайомлення учнів з казками про тварин; вчити впізнавати в них людей; розвивати вміння аналізувати вчинки героїв, давати їм оцінку, робити висновки; розвивати уміння визначати тему й основну думку твору; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уявлення дітей про навколишній світ, своє місце в ньому; вчити використовувати набуті знання в повсякденному житті; виховувати любов до рідної мови.

Перегляд файлу

Дата ___________________                                       Клас __________________

Тема: Казки про тварин. Тема і основна думка твору. Українська народна казка «Лисиця та Рак».

Мета: продовжити ознайомлення учнів з казками про тварин; вчити впізнавати в них людей; розвивати вміння аналізувати вчинки героїв, давати їм оцінку, робити висновки; розвивати уміння визначати тему й основну думку твору; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уявлення дітей про навколишній світ, своє місце в ньому; вчити використовувати набуті знання в повсякденному житті; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Побажати одне одному успіхів на уроці.

  • Я бажаю вам всім на уроці радості, гарного настрою, легкого засвоєння теми.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Робота над скоромовкою.
    • Повторити скоромовку, вивчену на попередньому уроці.

Ходить Петрик над ставком  - хоче дружби з гусаком.

Марно він старається – цей гусак кусається.

  • Вивчення скоромовки напам’ять.

Ґава гаву запитала: - Ти на ганок не літала?

  •  Не літала я на ганок, та й прогавила сніданок.
  • Хто є учасником розмови?
  • Як називають розмову двох чи більше осіб?

 

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • У парах учні переказують казку «Заєць та Їжак» одне одному від імені різних персонажів.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Над якою темою працюємо?
  • Які види казок знаєте?
    • Фізкультхвилинка

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

  1. Вступна бесіда.
    • Читання анаграм.

КААЗК – казка

СИЦЯИЛ – лисиця

ТРИХА – хитра

ШЕЛНІК – клешні.

  • Сьогодні  про яких тварин читатимемо казку?
  • Гра «Передбачення».
  • Якою зображують Лисичку у казках? (хитра, підступна, хвалькувата зверхньо ставиться до слабших, улесливо до сильніших).
  • Як ви думаєте, яким виявиться Рак в казці?

(Зробити висновок, що заголовок може виражати тему тексту).

  1. Читання казки вчителем.
  • Чи сподобалася вам казка?
  • Які почуття викликала?
  1. Словникова робота.
  • Читання стовпчиків слів луною за вчителем.

мабуть дивився  

забарилася розкрила

лисиччиного дивився

чимчикує напевне, либонь

позирав належить лисиці

роззявила йде повільно, плететься

онде он там

підібгав підігнув

  • З’єднати слова синоніми парами.
  • Які слова в тексті були незрозумілими? (Самостійне читання пояснення в підручнику).
  1. Самостійне мовчазне читання казки учнями.
  2. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.
  • Про що розповідається в казці? (дати відповідь одним коротким реченням). Звернути увагу учнів, що те про що розповідається в тексті – це тема тексту.
  • Де зустрілися лисичка і рак?
  • Чому Лисичка сказала, що в Рака на ногах зуби?
  • Знайдіть в тексті речення, в якому лисичка характеризує рака, як дуже повільну особу.
  • До якого жанру відноситься? (приказка). Доведіть це.
  • Як закінчується казка? Чому Лисичка перестала кепкувати з Рака?
  1. Робота з ілюстрацією.
  • Як ви думаєте, яка частина казки зображена на ілюстрації? Чому ви так вважаєте?
  • Як виглядає лисичка? А Рак?
  1. Читання казки за особами.
  • Рак у казці – це персонаж позитивний чи негативний? Доведіть це.
  1. Робота над українськими прислів’ями.
  • Читання прислів’їв на с.5.
  • Виберіть прислів’я, яке висловлює головну думку казки.

V.  Підсумок уроку.

- Яку казку читали на уроці?

- Доведіть,що казки «їжак та Заєць» і «Лисиця та Рак» - це казки про тварин.

- Які людські риси засуджуються в казці?

- Яку пораду дали б Лисичці аби вона надалі не потрапляла в такі історії?

VІ. Домашнє завдання.

С. 9 – 10, читати і переказувати казку.

Поділити текст на частини. Дібрати заголовок до кожнї із частин.

 

 

 

docx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
4747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку