Розробка уроку "Логічний олімп" + додаткові матеріали

Про матеріал
«ЛОГІЧНИЙ ОЛІМП» РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЦІКАВИХ ЛОГІЧНИХ ЗАДАЧ Люди помиляються саме тому, що їм бракує логіки. Г. В.Лейбніц Мета формувати в учнів навички розв'язування логічних задач, навички взаємоконтролю і самоорганізації; розвивати ло¬гічне мислення; відповідальність, колективізм, волю до перемоги.
Перегляд файлу

 «ЛОГІЧНИЙ ОЛІМП»

РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЦІКАВИХ ЛОГІЧНИХ ЗАДАЧ

 

Мета уроку: формувати в учнів навички розв'язування логічних задач, навички взаємоконтролю і самоорганізації; розвивати ло­гічне мислення; відповідальність, колективізм, волю до перемоги.

Люди помиляються саме тому, що їм бракує логіки.

                                                                                                                                  Г. В.Лейбніц

ХІД УРОКУ

I. Оголошення теми, мети і завдань

II. Ознайомлення з планом уроку, з правилами роботи на занятті

Клас розподілено на дві команди. Завдання учням пропонує вчитель. По одному учню від кожної команди одночасно розв'язують завдання. Оцінювати від­повіді учнів, враховуючи швид­кість виконання, правильність, культуру записів.

І етап гри. Бліц-опитування


По одному учню від кожної ко­манди виходять до дошки й отримують картку із завданнями. Учні записують на дошці завдання і відповідь. У разі помилки ко­манда може допомогти.

 

 

 

Завдання для команд

І команда

II команда

Вставити пропущені числа та слова

1, 1, 3, 3, 7, ?,  4, 4, ?, 9;

циркуль(5;6;7) цирк;

стимул (1; 2; 3)?

3, 3, 3, 7, 7, 7, 2, ?,  2, 6, 7, 6;

тріска (1; 4; 5) ріка;

правило (5; 6)?


II етап гри

До дошки виходять «спеціалісти» швидкого мислення. Необхідно відповідати на запитання, роз­мірковуючи над кожним не біль­ше ніж ЗО секунд.

Завдання для команд


І команда

1.  Семеро чекали на восьмого 14 хв. Скільки хвилин чекав кожний окремо?

2.   Як називається другий місяць літа?

3.   Петро ліг спати о 9 годині вечо­ра, а будильник поставив на де­сяту  годину ранку.   Скільки часу він проспав?

4.   Яке каміння в морі?

5. Стіл має чотири кути. Один кут спиляли. Скільки кутів залишилося?

6.   Скільки   пар   ніг   у   коня? А в курки?

II команд

1. Вісім яєць варилося 4 хв Скільки  хвилин   варилося   кожне яйце?              

2.  Що таке 33 січня?

3. О 2 годині дня у Львові падав дощ. Чи буде сонячна погода у Львові через 10 годин?

4. У двох носорогів два роги. Скільки рогів у двадцяти носо­рогів?

5.   Скільки кінців має одна пали­ця? А дві?

6.   Яких каменів немає в річці?


III етап гри

Кожна з команд одержує по дві задачі, колективно розв'язує їх.

І команда

1.   Коли батькові було 27 років, то синові було лише 3 роки, а зараз синові у три рази менше років, ніж батькові. Скільки років кожному з них?

2.   Хазяїну треба перевезти козу, капусту та  вовка  на  інший берег. Як це зробити, якщо в човні може вміститися тільки хазяїн, а з ним тільки вовк, або тільки коза, або тільки капуста? Якщо залишити вовка з козою, то вовк з'їсть козу, а якщо залишити козу з капустою, то коза з'їсть капусту. То як бути?

II команда

1.   Дочці зараз 10 років, а матері 36. Через скільки років мати буде удвічі старша за дочку?

2.   Десятьом дорослим чоловікам треба переправитися через річку. Та міст зламаний, а річка глибока. Як бути? Раптом вони помітили двох хлопчиків на човні. Проте човен був таким малим, що міг витримати тільки одного чоло­віка або двох хлопчиків — не більше. Але всі благополучно перепра­вилися на другий берег. Як?

IV етап гри

Завдання для команд «Хто швидше»

Сформулювати правило, за яким записані числа в першому квад­раті, і за тим самим правилом за­повнити два наступні квадрати.

 

1

3

3

 

0

5

?

 

4

1

?

2

4

8

1

3

?

3

1

?

2

12

24

?

?

?

?

?

?

 

Перемагає команда, яка швидше впоралася із завданням та набра­ла більшу кількість балів. Вона досягла вершини «Логічного Олімпу».

III. Підбиття підсумків гри. Виставлення оцінок

 

Люди помиляються саме тому, що їм бракує логіки.

                                                                                                                                        Г. В.Лейбніц

 

Завдання для команд

І команда

II команда

Вставити пропущені числа та слова

1, 1, 3, 3, 7, ?,  4, 4, ?, 9;

циркуль(5;6;7) цирк;

стимул (1; 2; 3)?

3,3,3,7,7,7,2,?, 2,6,7,6;

тріска (1; 4; 5) ріка;

правило (5; 6)?

 

І команда

1.  Семеро чекали на восьмого 14 хв. Скільки хвилин чекав кожний окремо?

2.   Як називається другий місяць літа?

3.   Петро ліг спати о 9 годині вечо­ра, а будильник поставив на де­сяту  годину ранку.   Скільки часу він проспав?

4.   Яке каміння в морі?

5. Стіл має чотири кути. Один кут спиляли. Скільки кутів залишилося?

6.   Скільки   пар   ніг   у   коня? А в курки?

II команд

1. Вісім яєць варилося 4 хв Скільки  хвилин   варилося   кожне яйце?              

2.  Що таке 33 січня?

3. О 2 годині дня у Львові падав дощ. Чи буде сонячна погода у Львові через 10 годин?

4. У двох носорогів два роги. Скільки рогів у двадцяти носо­рогів?

5.   Скільки кінців має одна пали­ця? А дві?

6.   Яких каменів немає в річці?

 

І команда

1.   Коли батькові було 27 років, то синові було лише 3 роки, а зараз синові у три рази менше років, ніж батькові. Скільки років кожному з них?

2.   Хазяїну треба перевезти козу, капусту та  вовка  на  інший берег. Як це зробити, якщо в човні може вміститися тільки хазяїн, а з ним тільки вовк, або тільки коза, або тільки капуста? Якщо залишити вовка з козою, то вовк з'їсть козу, а якщо залишити козу з капустою, то коза з'їсть капусту. То як бути?

II команда

1.   Дочці зараз 10 років, а матері 36. Через скільки років мати буде удвічі старша за дочку?

2.   Десятьом дорослим чоловікам треба переправитися через річку. Та міст зламаний, а річка глибока. Як бути? Раптом вони помітили двох хлопчиків на човні. Проте човен був таким малим, що міг витримати тільки одного чоло­віка або двох хлопчиків — не більше. Але всі благополучно перепра­вилися на другий берег. Як?

 

Сформулювати правило, за яким записані числа в першому квад­раті, і за тим самим правилом за­повнити два наступні квадрати.

 

1

3

3

 

0

5

?

 

4

1

?

2

4

8

1

3

?

3

1

?

2

12

24

?

?

?

?

?

?

 

Перемагає команда, яка швидше впоралася із завданням та набра­ла більшу кількість балів. Вона досягла вершини «Логічного Олімпу».

 

doc
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку